Lauri Marjamäki Jokerien päävalmentajaksi

  • 385 721
  • 2 227

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkyikö siellä Jumbon kalatiskillä mitä verkkoihin oli tarttunut?

Mielikuva, kun seuraavalla kerralla menee Jumboon ja kalatiskillä siinä haukifileen ja kampelan välissä sätkii puolustaja.

Edit. Noin muuten tuolle Marjamäen mahdolliselle jatkolle olisi oikeastaan kaksi skenaariota. Joko a) Kurri on pitänyt näkemästään muutoksesta ja sen perusteella ajatellut jatkoa tai b) joku muu on sanonut "Kiitos, mutta ei kiitos", jolloin sitä varavaihtoehdon vaihtoehtoa ei ole syystä tai toisesta ja tällöin on haluttu kiinnittää Marjamäki Löppösen tai Töppösen sijaan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä jatkosoppariin vaaditaan konferenssifinaalit. Se on 100 varma. Ei muussa tapauksessa ole mitään järkeä.
Ei sinne asti ole mahdollista odottaa. Ison profiilin tekijät kirjoittavat sopparit vuodenvaihteen tienoilla ja keväällä on sitten vain jämät jäljellä. Tässä kohden pitää kartoittaa mahdolliset vaihtoehdot ja laskea että mikä niistä on muutaman vuoden säteellä on paras vaihtoehto.

Itse en välttämättä näe että markkinoilla olisi Marjamäkeä parempaa koutsia, mutta toisaalta neljä vuotta yhteen projektiin on pitkä aika ja voi olla että Late itsekin haluaa lähteä.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Ei sinne asti ole mahdollista odottaa. Ison profiilin tekijät kirjoittavat sopparit vuodenvaihteen tienoilla ja keväällä on sitten vain jämät jäljellä. Tässä kohden pitää kartoittaa mahdolliset vaihtoehdot ja laskea että mikä niistä on muutaman vuoden säteellä on paras vaihtoehto.

Itse en välttämättä näe että markkinoilla olisi Marjamäkeä parempaa koutsia, mutta toisaalta neljä vuotta yhteen projektiin on pitkä aika ja voi olla että Late itsekin haluaa lähteä.

Juuri näin. Itse tarjoaisin 1+1- sopimusta, optio Kurrilla. Marjamehu/valmennustiimi on saanut pumpattua hyvän hengen jengiin. Huomaa, että pelaajat sitoutuvat pelitapaan, pelaavat toisilleen ja valmennusjohdolle. Jos ensi kaudelle tuo runko pysyy ja muutama täsmähankinta ikääntyvien tilalle tulee, uskoisin Marjamehun jatkon olevan järkevin valinta. Jos uutta äijaa ja pelitapaa tuodaan ensi kaudeksi voi tuolla rungolla uuden opetteluun mennä aikaa, ehkä koko kausi.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielikuva, kun seuraavalla kerralla menee Jumboon ja kalatiskillä siinä haukifileen ja kampelan välissä sätkii puolustaja.

Edit. Noin muuten tuolle Marjamäen mahdolliselle jatkolle olisi oikeastaan kaksi skenaariota. Joko a) Kurri on pitänyt näkemästään muutoksesta ja sen perusteella ajatellut jatkoa tai b) joku muu on sanonut "Kiitos, mutta ei kiitos", jolloin sitä varavaihtoehdon vaihtoehtoa ei ole syystä tai toisesta ja tällöin on haluttu kiinnittää Marjamäki Löppösen tai Töppösen sijaan.
Skenaarioista samaa mieltä ja toki tilalle pitää saada kova tekijä. Se uhkakuva vain...4-0/1 pullahdus ulos r1 ja Marjalla 2v lappu taskussa. 3/4 kevättä olisi vedetty aivan totaalisen vihkoon. Väitän, että Jokereilla ja Marjallakin se paine päästä edes r1 eteenpäin on aivan helvetillinen. Minimitulos tältä kaudelta on se r2 exit. Kurrin tavoitteiden mukaan toki minimituloksena pitäisin pääsyä 4 parhaan joukkoon eli konffafinaaleihin. Jos skenaariota miettii niin juuri nyt sille voisi jonkinlaiset % jopa antaa. Ihan peräti 2 numeroiset ilman desimaalia. Olettaen, että vastaan tulisi esim. R1 Loko ja R2 Dynamo. Ensimmäisestä jos antaisi jatkoon menolle 50% ja toisesta vaikka 25% = 12,5% todennäköisyydellä oltaisiin neljän sakissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen melko varma, että Jokerit tietää jo nyt ensi kauden valmentajansa, tai ainakin neuvottelut ovat loppusuoralla. Ja olen melko varma, että myös Marjamäki tietää mikä ja missä hänen toimenkuvansa on puolen vuoden päästä.

Ihmettelisin kovasti, jos näin ei olisi, koska jo junnupuolellakin kilpakiekossa tiedetään lähes aina seuraavan kauden osoite hyvissä ajoin syksyllä tai viimeistään ennen vuodenvaihdetta. Parhaat paikat jaetaan sielläkin aikaisin, saati sitten huippukoutsien paikat ammattilaiskiekossa
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
No tässä päästään siihen, että nyt on saanu neljä vuotta sama naama olla yrittämässä. Kyllä esim. 1+1 jatkoon tarvitaan eteenpäin menoa.

Nyt olisi kiva kuulla, milloin Jokerit KHL- aikana ovat pelanneet tasaisemmin ja tuloksellisesti paremiin kuin nyt? Uskoisin, että sellaista gurua ei vapailla markkinoilla olekaan joka olisi pystynyt parempaan tuolla rosterilla.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Oon ihan samaa mieltä, mutta ilman menestystä pudotuspeleissä jatkuvasti ei voi kyl saada työpaikkaa pidettyä.

Joo, mutta nyt se riski mielestäni pitäisi ottaa. Olisi aika "penailua" jos Jokerit selviäisivät esim. konferenssifinaaleihin tai jopa finaaleihin ja valmentaja saisi lähteä. Uskon nimittäin, että tänä vuonna konferenssifinaalit ovat täyttä realismia. Sellainen kutina ollut koko kauden, että tossa jengissä on jotain spesiaalia :)
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sellainen kutina ollut koko kauden, että tossa jengissä on jotain spesiaalia :)
Jesse Joensuuta vapaasti lainatakseni kauden alusta:"...toisaalta se sama fiilis on ollut joka kausi". Tämä Joensuun haastattelusta. Lähde Jokerit.com. Tarkkaa ajankohtaa en muista. Kuitenkin keskustelu liittyi kauden tavoitteisiin ja menestymiseen.
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Jesse Joensuuta vapaasti lainatakseni kauden alusta:"...toisaalta se sama fiilis on ollut joka kausi". Tämä Joensuun haastattelusta. Lähde Jokerit.com. Tarkkaa ajankohtaa en muista. Kuitenkin keskustelu liittyi kauden tavoitteisiin ja menestymiseen.

En perusta ajatustani kenenkään sanomisiin ja haastatteluihin vaan siihen, mitä näen kentällä ja vaihtoaitiossa.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt olisi kiva kuulla, milloin Jokerit KHL- aikana ovat pelanneet tasaisemmin ja tuloksellisesti paremiin kuin nyt?
Lonkalta ja mutulla, Jalosen S2. Zapolski taisi jotain nollapeliennätystä hätyytellä, Tolvanen heilutti verkkoa kunnes hyytyi viimeistään u20 kisojen jälkeen. Pakistossa Leppä veti Gilroyn kanssa kiekollista roolia ja Rämö elvytti itsensä muutamaksi peliksi kuntoon pudotuspeleissä. Nämä puhtaasti ulkomuistista vailla suurempia tarkastuksia.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minulla ei ole vieläkään kovin kummoiset ajatukset Marjamäestä tai saati itse joukkueesta, että siinä olisi tällä kaudella jotain erityisen spesiaalia. Yksittäisissä otteluissa voidaan toki pärjätä hyvinkin huippuja vastaan. Muuttuuko se meno keväällä tällä kaudella, se jäänee nähtäväksi. Olen valitettavasti aika kyyninen, että runkosarjan hyvät otteet ja pudotuspelien kotietu r1 ja siitä eteminen on samalla minimi ja maksimi suoritus. Saa yllättää.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla ei ole vieläkään kovin kummoiset ajatukset Marjamäestä tai saati itse joukkueesta, että siinä olisi tällä kaudella jotain erityisen spesiaalia. Yksittäisissä otteluissa voidaan toki pärjätä hyvinkin huippuja vastaan. Muuttuuko se meno keväällä tällä kaudella, se jäänee nähtäväksi. Olen valitettavasti aika kyyninen, että runkosarjan hyvät otteet ja pudotuspelien kotietu r1 ja siitä eteminen on samalla minimi ja maksimi suoritus. Saa yllättää.
Tismalleen samat aatokset. Isoimpana, aivan viime aikaisena, ja mielestäni kaikista merkityksellisimpänä erona pidän tätä lyhyttä pätkää, jossa Jokerit on saanut omaa päätä pidettyä tiiviinä. Tätä pidän poikkeuksellisena Marjan Jokereille. Otanta on vielä lyhyt ja mielenkiintoista nähdä maajoukkuetauon jälkeen miten puolustuspelille tapahtuu, kun vastaan tulee oman konferenssin joukkueet. Se hurlumhei, jota nähtiin esim. SKA kotivoitossa on puuttunut. Pidän eteenpäin menemisenä. Toivotaan,että Marja saa tämän iskostettua jengiin.
 

seeseeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en tekisi Marjamäelle enää jatkoja. Kolme ja puoli kautta on kohta menty samalla systeemillä ja on nähty, että se ei oikein toimi. Mitään ei oikeen muuteta seuraavalle kaudelle, vaikka kuinka siitä aina höpötetään. Puolustuspelaamisesta ja rotaatiosta ei ole tietoakaan ja ketjuja vispataan usein. Ajoittain peli on hienon näköistä ja tulee pitkiäkin voittoputkia, mutta isoja joukkueita vastaan ollaan monesti pulassa. Pudostuspeleissä tällainen pelityyli ei mielestäni toimi tai se vaatisi napsun verran kovempia ja taitavampia pelaajia. Jokereiden materiaalilla pitäisi ehdottomasti mennä puolustuksen kautta pudotuspeleissä.

Olen toki mielelläni väärässä ja otan ilolla vastaan jos tänä keväänä nähdään tiivisti puolustava ja hyökkäävä Jokerit pudotuspeleissä, mikä menee päätyyn asti.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Itse en tekisi Marjamäelle enää jatkoja. Kolme ja puoli kautta on kohta menty samalla systeemillä ja on nähty, että se ei oikein toimi.

Ei oikein toimi? Jaetaan lännen ykköspaikkaa ja koko KHL:ssä on 2 joukkuetta, jolla on enemmän pisteitä kerättynä, kuin meillä. Ja noistakin toisella yksi peli enemmän pelattuna.

Ja tämä on saavutettu, ainakin palstalaisten mukaan, paskasti kasatulla jengillä, jonka kasaajat kuuluisivat kilometritehtaalle. Junttila, (alkukauden) Friman, Schroeder, Turunen, Grant, Anttila, Ikonen, Kossila ja varmaan moni muukin on kuulemma ihan paskoja, eikä oo mitään käyttöä KHL:ssä.

On se Marjamuki aika welho!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei oikein toimi? Jaetaan lännen ykköspaikkaa ja koko KHL:ssä on 2 joukkuetta, jolla on enemmän pisteitä kerättynä, kuin meillä. Ja noistakin toisella yksi peli enemmän pelattuna.

Ja tämä on saavutettu, ainakin palstalaisten mukaan, paskasti kasatulla jengillä, jonka kasaajat kuuluisivat kilometritehtaalle. Junttila, (alkukauden) Friman, Schroeder, Turunen, Grant, Anttila, Ikonen, Kossila ja varmaan moni muukin on kuulemma ihan paskoja, eikä oo mitään käyttöä KHL:ssä.

On se Marjamuki aika welho!
Patsasta kävin jo aloittelemassa, mutta ne jatkajat puuttui.

Vakavasti sanoen: ei jatkoa. Vaikka tällä hetkellä näyttääkin hyvältä, niin neljä vuotta saman valmentajan johdettamana alkaa olla jo ihan maksimia. Uutta valmentajaa kehiin, kuka sen sitten on, siihen ei ole vastausta. Toivottavasti Yarilla on.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei oikein toimi? Jaetaan lännen ykköspaikkaa ja koko KHL:ssä on 2 joukkuetta, jolla on enemmän pisteitä kerättynä, kuin meillä. Ja noistakin toisella yksi peli enemmän pelattuna.
Toissakaudella suorastaan käveltiin Lokon yli ekalla kierroksella ja ainakin omasta mielestäni lätkä oli KHL-aikakauden parasta suorittamista. Mutta ei riitä, koska koronakauden sairastelut, rajoitukset ja karanteenit vaikuttivat joukkueen suorittamiseen.

Jos joskus saadaan seuraan samaan aikaan valmentaja joka ymmärtää lätkästä yhtään mitään ja rosteri josta alle puolet on täysin käyttökelvottomia niin Jokerit marssii mestariksi ilman että tulee edes hiki. Helvetin Jari kun ei ymmärrä miten helppoa tämä on.
 

Smuggler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mestaruus/finaalipaikka tai ei, niin Marjamäki vaihtoon. 4 vuotta riittää yhdelle miehelle, eikä yksi tuloksellisesti hyvä vuosi neljästä saa olla syynä jatkosopimukseen. Jokereihin pitää saada myös nuorisoa ja kierrätystä ymmärtävä valmentaja.


Juuri näin. Sinänsä hyvän alkukauden ei tulisi missään nimessä sokaista ja pyyhkiä pois sitä muuta n.3,5 vuotta. Kävi miten kävi, ulos ruorista ja mukaan nämä Virrat yms. kumppanit. Ja pitää muistaa, ettei edelleenkään ole takeita loppukauden tekemisestä, saati Play-Off menestyksestä. Missä taas voidaan olla 100-varmoja että "Kummelin tekijöiden huumorisarja Mankelin Uhkailijaa lainatakseni", panokset kovenee!

Khl:n loppupeleissä vastus kun vastus on tunnetusti monin kerroin hankalampi.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Ei sellaista riskiä voi ottaa, että pudotuspelit menevät taas vihkoon ja Marjalla on jatkot. Miettikääpä sitä lähtökohtaa seuraavalle kaudelle. Ja kun ei niitä pudotuspelien näyttöjä voi odotella, niin ei tässä voi muuta kun ottaa uusi koutsi sisään. Ei Raipekaan saanut jatkaa tepsissä vaikka jengi pelasi finaaleissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös