Itse en mitään noista. Noiden lisäksi edes ruohonjuuritason auktoriteettia. Valmentaminen ja johtaminen ei ole pelkkää teoriaa.Mä en ole mikään valmentajavirtuoosi tai muutenkaan jääkiekkotaktiikkanero, niin kuin useat täällä tuntuu olevan. Katselin tuossa tämän ketjun viestejä vuoden takaa Loko-sarjan jälkeen ja siellä kiiteltiin Marjamäkeä, kun on nero ym. muita kehuskeluja. Nyt kahden hävityn ottelun jälkeen ”kenkää kaikille” ja joo onhan sitä toitotettu pitkin kautta myös.
Nyt kun olette kerta kenkää antamassa kaikille, urheilujohtoa myöten, niin mitä te käytännössä odotatte? Runkosarjan ylivoimaista voittoa? Playoffsien täydellistä dominointia? Nokka Jalonen tulee ja ratsastetaan tappiotta cupin voittoon?
Mä en ole mikään valmentajavirtuoosi tai muutenkaan jääkiekkotaktiikkanero, niin kuin useat täällä tuntuu olevan. Katselin tuossa tämän ketjun viestejä vuoden takaa Loko-sarjan jälkeen ja siellä kiiteltiin Marjamäkeä, kun on nero ym. muita kehuskeluja. Nyt kahden hävityn ottelun jälkeen ”kenkää kaikille” ja joo onhan sitä toitotettu pitkin kautta myös.
Nyt kun olette kerta kenkää antamassa kaikille, urheilujohtoa myöten, niin mitä te käytännössä odotatte? Runkosarjan ylivoimaista voittoa? Playoffsien täydellistä dominointia? Nokka Jalonen tulee ja ratsastetaan tappiotta cupin voittoon?
Olisikohan kuitenkin ollut niin että eräs Mikko Lehtonen oli ratkaiseva ero nyt nähdyn söhellyksen ja viime kaudella nähdyn, pääosin menestyksekkään jääkiekon välillä? Kun on yksi ylikylän pakki niin se paikkaa tietyt pelitavan ongelmat ja muu joukkue saa kummasti itseluottamusta kun joku tekee aina sen lopun tasoitusmaalin ja syöttää jatkoaikamaalin.Mä en ole mikään valmentajavirtuoosi tai muutenkaan jääkiekkotaktiikkanero, niin kuin useat täällä tuntuu olevan. Katselin tuossa tämän ketjun viestejä vuoden takaa Loko-sarjan jälkeen ja siellä kiiteltiin Marjamäkeä, kun on nero ym. muita kehuskeluja. Nyt kahden hävityn ottelun jälkeen ”kenkää kaikille” ja joo onhan sitä toitotettu pitkin kautta myös.
Olisikohan kuitenkin ollut niin että eräs Mikko Lehtonen oli ratkaiseva ero nyt nähdyn söhellyksen ja viime kaudella nähdyn, pääosin menestyksekkään jääkiekon välillä?
Eihän Lokon materiaali ja hyökkääminen ole kuin KHL:n ylempää keskitasoa. Miksi se riittää nyt?
Mun mujstikuva on että niin naaginen kuin Lehtonen olikin niin playoffeissa ML oli kaukana parhaastaan.Tämä. Jokereilta puuttuu, varsinkin puolustajissa, se kiekollinen kärkitaito. Kaveri joka voittaa viivalla oman 1-1 tilanteensa ja tekee hyökkäyksestä 5vs4 hyökkäyksen.
Kun tuo puuttuu niin turha sitä on puskea.
Tämä jos jokin, on kauniisti sanottuna käsittämätöntä kuraa. Edelleen, miksi sitä kaukaloa ei ole pienennetty muiden mukana samoihin mittoihin? Miksi meidän ykköskorin miehet jauhaa koko ajan leveyssuunnassa? Miksi ylivoima oli tismalleen samaa kuin runkosarjassa? Pirnes myös tarttui tähän. Loko tietää minuutin etukäteen mitä Jokerit on tekemässä ja saa Jokerit näyttämään surkealta.Jos Jokerit pelaa poikittain ison kaukalon peliä (poikittain) viivoilla, sen voi laittaa 100 % Marjamäen piikkiin. Ei toimi. Epäilen, että Jokerit ei ole harjoitellut lainkaan NHL-mittaisessa kaukalossa, joten ajoitukset ja syötöt on helposti pielessä. Asiaa avasi hieman Lepistö ennen playoffeja. Jos näin on, iso miinus Marjamäki ja Kurri.