Lauri Marjamäki – Kärppien päävalmentaja

  • 359 898
  • 1 244

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse veikkaan että Late siirtyy ensi kauden jälkeen KHL-Jokereiden päävalmentajaksi ja Kärppien valmennuksesta vastaisi jatkossa Mikko Manner. Apureina toimisivat Toni SIhvonen ja Lauri Mikkola.

Ei mitään Mannerta vastaan, mutta en tiedä uskaltaako Kärpät ottaa häntä ykköseksi. Takaraivossa saattaa kuitenkin kyteä Haapakosken aika ja toisaalta kun katsoo Kärppien lähihistoriaa on menestys tullut aina arvostettujen, valmiiksi meritoituneiden päävalmentajien johdolla (Heikkilä, Jalonen, Marjamäki).

Sinänsä Manner voi olla ihan hyväkin valmentaja, mutta ainahan tuollaiseen liittyy enemmän riskiä kuin vaikkapa siihen, että Kari Jalonen palaisi Kärppiin. Tai esim. Jukka Jalonen, Kari Heikkilä tai Karri Kivi tulisi tänne. Mielestäni Aho, Junno ja kumppanit tarvitsevat aika tiukkaakin ohjausta ja opastusta valmentajalta eli Kojon, Jukka Jalosen tai Marjamäen tyylisen valmentajan, joka haluaa laittaa koko paketin kuntoon. Enkä minä ole menettänyt vielä kaikkea uskoa Suikkaseenkaan.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junnolla on yleensäottaen ollut aina hyvä vainu valmentajien suhteen, varmasti niin tulee olemaan jatkossakin. Mietin itse samaa kun keskiviikon pelin studiossa istuivat Kivi ja Suikkanen, että siinä on ainakin kaksi vaihtoehtoa. Manner luonnollisesti on yksi. J. ja K. Jalonen varmasti myös, mikäli tuolloin ovat vapailla markkinoilla. Kyllähän tämä maa on täynnä hyviä koutseja, mutta varmasti jatkossakin halutaan sitoutunut, koko organisaation tekemiseen täysipainoisesti osallistuva valmentaja eikä mitään projektivalmentajaa pelkkien talvikuukausien ajaksi.

Itse tykkään kovasti myös Virtasen, Tirkkosen, Rautakallion ja Tuokkolan tyylistä niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Tärkeä ominaisuus Kärpissä varmasti on valmentajan taito käsitellä tähtipelaajia. Se on huomattavasti haastavampaa kuin jonkun paineettoman duunarijoukkueen vetäminen.

Kake Heikkilän ja Kari Jalosen pääsarjakokemus päävalmentajana oli muuten aika vähäistä Kärppiin tullessaan ja niin oli Marjamäelläkin. Ironista kyllä, kokeneimmat valmentajat Alatalo ja Aravirta olivat samalla urheilullisesti ja tuloksellisesti heikoimpia. Haapakoski ei ikinä oikein edes päässyt alkuun.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junnolla on yleensäottaen ollut aina hyvä vainu valmentajien suhteen, varmasti niin tulee olemaan jatkossakin.

Olen pitkälti samoilla linjoilla muilta osin, mutta tuo lainaamani lause on kyseenalaisempi. Sanoisin että aika fiftisikstiä tuo on ollut. Heikkilä, Jalonen ja Marjamäki ovat olleet hyviä valintoja, mutta toisaalta Alatalo, Haapakoski ja Aravirta ovat menneet pieleen.

Heikkilä ja Kari Jalonen tulivat kuitenkin ihan eri statuksella kuin vaikkapa Haapakoski tai Manner. Heikkilä oli osoittautunut hyväksi päävalmentajaksi ja kokonaisuutena Kari Jalosen meriittilista oli (ja on yhä) Suomessa poikkeuksellinen. Täten pelaajien oli helppo arvostaa heitä. Lisäksi molemmat, ja erityisesti KJ, tunnettiin jo valmiiksi valmentajina, jotka kontrolloivat joukkuetta tiukasti ja haluavat tehdä pienetkin yksityiskohdat hyvin. Mielestäni KJ on tuossa nykyvalmentajista omaa luokkaansa ja siksi hän olisi tällä hetkellä itselleni ykkösvaihtoehto Marjamäen seuraajaksi mikäli vain on käytettävissä. Perässä olisi sitten Jukka Jalonen, Karri Kivi, Kari Heikkilä ja Kai Suikkanen, luultavasti juuri tuossa järjestyksessä. Sen verran pikkuhasseja nykyiselle valmennusryhmälle on sattunut ja sen verran tuo toimiston väkikin näyttää tarvitsevan ulkopuolista otetta, että en uskaltaisi ottaa näillä tiedoillani Mannerta. Mitään pahaa sanottavaa hänestä ei silti ole.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse en pidä Kai Suikkasta vaihtoehtona Oulun Kärppiin. Uskon, että ei pidä Kärppien johtokaan. Lähinnä ihmettelen, että mitä Suikkanen on viime vuosina (Syksystä 2010 lähtien) tehnyt sellaista, että hän voisi olla hyvä vaihtoehto. Kärpät ei halua mitään tamisuikkasmaista liian vahvaa persoonaa, väärällä tavalla. Tuo taktiikka meni väärään ääripäähän Alatalon ja Haapakosken kohdalla. Marjamäki, KJ, Heikkilä, ja nuo tuonlaiset ovat sopivasti omia vahvoja osaajia, mutta eivät mitään suikkastameja.

Marjamäen kohdalla näyttää muuten käyvän niin, että Kärppien kanssa trendi on laskeva. Kultaa, nyt luultavasti hopeaa ja ensi kaudeksi uusiutuvalla joukkueella hopeakin voi olla liikaa. Silti Marjamäki on ollut loistava ja tuo käyrä on osin hänen omaa syytään; mitäs valmensi niin hyvin, että pelaajista tuli liian hyviä tähän sarjaan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse en pidä Kai Suikkasta vaihtoehtona Oulun Kärppiin. Uskon, että ei pidä Kärppien johtokaan. Lähinnä ihmettelen, että mitä Suikkanen on viime vuosina (Syksystä 2010 lähtien) tehnyt sellaista, että hän voisi olla hyvä vaihtoehto. Kärpät ei halua mitään tamisuikkasmaista liian vahvaa persoonaa, väärällä tavalla. Tuo taktiikka meni väärään ääripäähän Alatalon ja Haapakosken kohdalla. Marjamäki, KJ, Heikkilä, ja nuo tuonlaiset ovat sopivasti omia vahvoja osaajia, mutta eivät mitään suikkastameja.

Marjamäen kohdalla näyttää muuten käyvän niin, että Kärppien kanssa trendi on laskeva. Kultaa, nyt luultavasti hopeaa ja ensi kaudeksi uusiutuvalla joukkueella hopeakin voi olla liikaa. Silti Marjamäki on ollut loistava ja tuo käyrä on osin hänen omaa syytään; mitäs valmensi niin hyvin, että pelaajista tuli liian hyviä tähän sarjaan.

Olen pitkälti samoilla linjoilla enkä usko itsekään että Suikkanen on päätymässä Ouluun. Tarkoitin vaan sitä, että itse en pidä häntä automaattisesti huonona valmentajana parin heikomman kauden jälkeen. Ei olosuhteetkaan ole olleet helpoimmat hänelle ja kuitenkin Suikkasen jälki keväisin on ollut keskimäärin todella hyvää. Vähän on silti oma uskonikin heilunut, joten kyllä vaikkapa K. tai J.Jalonen menisi ehdottomasti edelle toivelistalla.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kärppien valmennuksesta vastaisi jatkossa Mikko Manner. Apureina toimisivat Toni SIhvonen ja Lauri Mikkola.

Toivottavasti ei. Laten seuraajan tulee olla luokkaa Jukka Jalonen tai Karri Kivi eli aivan Suomen kärkeä. Ei mitään kakkosvalmentajien nostoja ykköseksi siis.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toivottavasti ei. Laten seuraajan tulee olla luokkaa Jukka Jalonen tai Karri Kivi eli aivan Suomen kärkeä. Ei mitään kakkosvalmentajien nostoja ykköseksi siis.
Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta kun siellä kopissa on vuosia, niin emme me voi tietää, että josko hänestä kuitenkin olisikin päävalmentajaksi. Fantasymanagerointiaivoilla ajatellen tuntuu, että ei Kärppiin, mutta realismi voi olla jotain muuta. Jos hyvässä opissa on hyvä häiskä, niin se voi toimia. Mutta en siis ole puolesta enkä vastaan, ennemminkin päinvastoin.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Marjamäen kohdalla näyttää muuten käyvän niin, että Kärppien kanssa trendi on laskeva. Kultaa, nyt luultavasti hopeaa ja ensi kaudeksi uusiutuvalla joukkueella hopeakin voi olla liikaa. Silti Marjamäki on ollut loistava ja tuo käyrä on osin hänen omaa syytään; mitäs valmensi niin hyvin, että pelaajista tuli liian hyviä tähän sarjaan.

No aika nopeaa on vedetty "laskeva linja" sun silmissä... Mielenkiintoista.
Ja että tää kausikin on jo "hävitty". Toisaalta vaikka häviäisivät, niin kulta ja hopea kahteen kauteen. Enminä nyt kovin "laskevana trendinä" laskisil

Ensi kaudesta en sano vielä mitään, katsotaan sitten tuossa vuodenvaihteen kohdilla mikä on homman nimi.

Jajoo, ei mitään Mikko Mannerta. Ehdottomasti joku "valmis" ukko kehiin, joka sopii Kärppien "tyyliin".
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No aika nopeaa on vedetty "laskeva linja" sun silmissä... Mielenkiintoista.
Ja että tää kausikin on jo "hävitty". Toisaalta vaikka häviäisivät, niin kulta ja hopea kahteen kauteen. Enminä nyt kovin "laskevana trendinä" laskisi.
Suomennettuna muuan sanonta: toiseksi tullut on ensimmäinen häviäjä. Ei sen selvempää lakevaa trendiä olekaan, kuin mestaruuspallilta putoaminen.

Joukkue muuttuu ensi kaudeksi niin radikaalisti, että siltä pohjalta mestaruus on normaalia hankalampaa. Yleensä mestaruus vaatii tietyn vakiintuneen pelaajarungon. Eivät mestaruusjoukkueet ikinä ole tällaisia, kuin Kärpillä on nyt. 1-0-tappiotilanne ei sinänsä ole vielä paljon mitään, en katso sitä, tämä on kauemmas suunnattua tarkastelua.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei mitään Mannerta vastaan, mutta en tiedä uskaltaako Kärpät ottaa häntä ykköseksi. Takaraivossa saattaa kuitenkin kyteä Haapakosken aika ja toisaalta kun katsoo Kärppien lähihistoriaa on menestys tullut aina arvostettujen, valmiiksi meritoituneiden päävalmentajien johdolla (Heikkilä, Jalonen, Marjamäki).
Olen kyllä hiukan eri mieltä tuosta että olivatko kyseiset herrat arvostettuja, meritoituneita valmentajia tullessaan Kärppiin. Pikemminkin voisi sanoa että kyseisten herrojen valmennusura lähti vasta Kärpissä todelliseen liitoon.

Kari Heikkilä oli profiloitunut lähinnä alasarjavalmentajaksi ennen Kärppäaikaa. Alla oli yksi puolikas kausi HPK:ssa liigavalmentajana mutta sieltäkin tuli kenkää ja muuten kokemus oli divaritasolta. Heikkilällä ei ollut kummoista arvostusta Kärppiin tullessaan. Itse asiassa Oulussakin häntä pidettiin vähän sellaisena, "otetaan nyt kun ei parempaakaan ole tarjolla ja kunhan Tamista päästään eroon", ratkaisuna.

Nokka Jalosella oli ennen Kärppäaikaa allaan tasan kaksi kautta liigassa päävalmentajana eikä kummoista menestystä. Apuvalmentajana toki oli jo kolme kultaa Tepsistä. Jalostakaan ei tainnut kovin moni pitää huippuvalmentajana ennen Kärppäaikaa ja ensimmäisen mestaruudenkin jälkeen miestä vielä vähäteltiin sanomalla että pytty tuli Heikkilän pohjilla.

Marjamäki oli edellisten tapaan kaveri jolla oli hyvin vähän kokemusta liigassa päävalmentajana eikä juuri menestystäkään takanaan. Marjamäellä oli ennen Kärppäaikaa kokemusta liigapäävalmentajana 1,5 kautta. Saavutuksena tältä ajalta pronssipelin tappio. Marjamäkeä sentään arvostettiin jo valmiiksi hieman eri tapaan kuin kahta edellä mainittua.

Tätä taustaa vasten Mikko Manner olisi looginen jatkumo Marjamäen jälkeen. Mannerillakin on alla jokunen kausi alasarjoista päävalmentajana ja nyt liigassa pari kautta päävalmentajana.

Viimeisten vuosien aikana niitä oikeasti arvostettuja, meritoituneita Kärppävalmentajia ovat olleet Matti Alatalo ja Hannu Aravirta. Kumpikin oli melkoinen floppi Kärpissä ja herrojen arvostus laski Kärppävisiitin aikana kuin lehmänhäntä alaspäin.
 
Viimeksi muokattu:

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kaikella kunnioituksella Mannerta kohtaan, hieno mies ja kelpo valmentaja, mutta onko pelkona, että käy toiset ns. "Mikot" hänen kohdallaan?
Liian isot saappaat vielä tässä vaiheessa. Haapakoskenkin piti joskus silloin olla valmis astumaan isompiin saappaisiin, mutta miten kävikään...
Kyllä Kojo tai Kaitsu tuntuvat suht luonnollisilta vaihtoehdoilta jatkamaan Marjamäen jälkeen. Kojo voisi aivan hyvin jatkaa nykyisellä valmennust tiimillä. Kaitsun kohdalla on pieni pelko, että hän tuo mukanaan vanhat saunakaverit R-P Lehtosen johdolla.

p.s Porvoon Kärppä otti esille Matti Ala(s)talon. Vieläkin huvittaa, miten Kärpät ei sillä rosterilla voittaneet mestaruutta.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kari Heikkilä oli profiloitunut lähinnä alasarjavalmentajaksi ennen Kärppäaikaa. Alla oli yksi puolikas kausi HPK:ssa liigavalmentajana mutta sieltäkin tuli kenkää ja muuten kokemus oli divaritasolta. Heikkilällä ei ollut kummoista arvostusta Kärppiin tullessaan. Itse asiassa Oulussakin häntä pidettiin vähän sellaisena, "otetaan nyt kun ei parempaakaan ole tarjolla ja kunhan Tamista päästään eroon", ratkaisuna.

Nokka Jalosella oli ennen Kärppäaikaa allaan tasan kaksi kautta liigassa päävalmentajana eikä kummoista menestystä. Apuvalmentajana toki oli jo kolme kultaa Tepsistä. Jalostakaan ei tainnut kovin moni pitää huippuvalmentajana ennen Kärppäaikaa ja ensimmäisen mestaruudenkin jälkeen miestä vielä vähäteltiin sanomalla että pytty tuli Heikkilän pohjilla.

Marjamäki oli edellisten tapaan kaveri jolla oli hyvin vähän kokemusta liigassa päävalmentajana eikä juuri menestystäkään takanaan. Marjamäellä oli ennen Kärppäaikaa kokemusta liigapäävalmentajana 1,5 kautta. Saavutuksena tältä ajalta pronssipelin tappio. Marjamäkeä sentään arvostettiin jo valmiiksi hieman eri tapaan kuin kahta edellä mainittua.

Tätä taustaa vasten Mikko Manner olisi looginen jatkumo Marjamäen jälkeen. Mannerillakin on alla jokunen kausi alasarjoista päävalmentajana ja nyt liigassa pari kautta päävalmentajana.

Viimeisten vuosien aikana niitä oikeasti arvostettuja, meritoituneita Kärppävalmentajia ovat olleet Matti Alatalo ja Hannu Aravirta. Kumpikin oli melkoinen floppi Kärpissä ja herrojen arvostus laski Kärppävisiitin aikana kuin lehmänhäntä alaspäin.

Jalonen ei tosiaan ollut vielä ansainnut päävalmentajana kannuksiaan, mutta oli silti valventajana jo tietyssä arvossa. Eli poikkeuksellisen pelaajauran ja TPS:n apuvalmentajan pestien myötä häntä kohtaan oli silti kohtalaisia odotuksia. Kaikesta huolimatta tilanne oli aivan eri kuin nyt Mannerilla. Kyllä pelaajien vaan on helpompi kuunnella ja arvostaa etenkin tiukoissa paikoissa KJ:n kaltaista kaveria, joka on yhä yksi kaikkien aikojen liigapelureista. Mannerin kohdalla riski Haapakoskille olisi suuri, vaikkei tietenkään mitenkään automaattinen.

Heikkilähän kävi Kärpissä ensin pätkäpesteillä, siihen aikaan häntä pidettiin liian hyvänä Kärppiin eli Kärpät olisi halunnut hänet jo aiemmin koko kaudeksi, mutta ei saanut Heikkilää. Lisäksi hän teki Kärppien pätkäpesteissä hyvää työtä ja kun Heikkilä tuli Kärppiin oli yleinen mielipide kyllä innostunut. En itse ainakaan havainnut kaltaistasi fiilistä Heikkilän suhteen.

Marjamäkeä tosiaan pidettiin Kärppiin tullessa yhtenä Suomen parhaimista valmentajista. Alatalo oli profiloitunut keskitason valmentajaksi ja aika harva oli hänestä innoissaan kun hän tuli Ouluun. Aravirran ura oli puolestaan ehtoopuolella hänen tullessaan Kärppiin.

Ymmärrän kyllä että sinä ja ehkä jotkut muut näkevät Mannerin loogisena jatkumona. Voisin myös kuvitella, että tällä palstallakin on joitain Manneria lähellä olevia henkilöitä ja luonnollisesti heiltä on odotettavissa myöskin Mannerin puolustamista. Korostan vielä, että mulla ei ole mitään pahaa sanottavana Mannerista ja hän saattaisi olla ihan hyväkin vaihtoehto, mutta tässä vaiheessa ottaisin silti ennemmin kenet tahansa mainitsemistani valmentajista.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse uskon siihen, että Marjamäen jälkeen tulee tai ainakin on tarkoitus saada sellainen meritoitunut valmentaja penkin taakse, jolla on kokemusta nimekkäiden joukkueiden valmentamisesta. Ja nimenomaan päävalmentajana. En usko, että Junno ja muu johto päästää ketään enään "harjoittelemaan" päävalmentamista Kärpissä.

Jos nimiä spekuloidaan, niin Jukka Jalonen olisi kyllä omissa toiveissa korkeimmalla. Se onko hänellä kiinnostusta/mahdollisuutta tulla tänne on sitten aivan toinen asia. Siinä olisi hyvä jatkumo Marjamäelle, mutta Jalonen on kyllä aika kovan profiilin valmentaja Kärppiin, joten ehkä "isommat" pestit kuin Kärpät ovat kuitenkin hänen kohdallaan realistisia tällä hetkellä. Toisaalta Kärpät kyllä on kiinnostava haaste urheilullisesti ja edellytykset tehdä loistavaa työtä/tulosta ovat täällä olemassa. Ja onhan moni suomalainen huippuvalmentaja sanonut, että Kärpät on sellainen vaihtoehto, mikä kyllä herättää kiinnostusta lähes aina.

Jukka Jalonen olisi kyllä Kärppien "näköinen" valmentaja. Rehti, jämäkkä, ammattitaitoinen ja sopivan fiksun oloinen kaveri. Suikkaseen en usko, että tulee olemaan Kärppien valmentaja Junnon aikakaudella. Karri Kivi voisi olla vaihtoehto, mutta itse en toivo henkilökohtaisesti häntä Kärppiin vielä tässä vaiheessa ainakaan. Vaikka hieno mies ja ihan hyvä valmentaja varmasti onkin jo tänäkin päivänä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse näkisin, että entinen Kärppien kapteeni Jari "Papu" Laukkanen olisi hyvä, ellei jopa paras korvaaja Marjamäelle.

Itse asiassa Papu voisi sopia loistavasti teille Tapparaan eli siitä vaan vinkkiä Leinoselle. Kärppiin ykkössuosikkini olisivat tosiaan KJ ja J.Jalonen, kuten selvästi monella muullakin. Papu voi tosiaan puolestani tulla teille Tapparaan yrittämään uutta combackia liigaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärrän kyllä että sinä ja ehkä jotkut muut näkevät Mannerin loogisena jatkumona. Voisin myös kuvitella, että tällä palstallakin on joitain Manneria lähellä olevia henkilöitä ja luonnollisesti heiltä on odotettavissa myöskin Mannerin puolustamista. Korostan vielä, että mulla ei ole mitään pahaa sanottavana Mannerista ja hän saattaisi olla ihan hyväkin vaihtoehto, mutta tässä vaiheessa ottaisin silti ennemmin kenet tahansa mainitsemistani valmentajista.
Ymmärsit väärin. Manner ei ole minun suosikkini seuraavaksi valmentajaksi eikä tarkoitukseni ollut mitenkään puolustella tai suosia Mannerta, en itse asiassa ole edes miettinyt koko asiaa (valmennusta Marjamäen jälkeen). Kunhan vain sanoin että Mannerin tulo olisi looginen siinä mielessä että nuo aiemmatkin menestysvalmentajat ovat tulleet hyvin köykäisillä (päävalmentaja)meriiteillä Kärppiin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ymmärsit väärin. Manner ei ole minun suosikkini seuraavaksi valmentajaksi eikä tarkoitukseni ollut mitenkään puolustella tai suosia Mannerta, en itse asiassa ole edes miettinyt koko asiaa (valmennusta Marjamäen jälkeen). Kunhan vain sanoin että Mannerin tulo olisi looginen siinä mielessä että nuo aiemmatkin menestysvalmentajat ovat tulleet hyvin köykäisillä (päävalmentaja)meriiteillä Kärppiin.

Aivan, niinhän tosiaan sanoitkin jo aiemmassa viestissäsi, kiitos täsmennyksestä!

Ainahan se olisi kiva antaa Mannerin kaltaiselle kaverille mahdollisuus ykkösenä, mutta mielestäni useampi asia puoltaa tällä hetkellä sitä, ettei vielä ole hänen aikansa Kärpissä. Kovia valmentajia on kuitenkin markkinoilla ja mielestäni Kärppien ei kannata ottaa tuossa asiassa suurta riskiä.
 

Laitakamppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole ihan varma, mutta minulla on sellainen tunne, että tämän keskusteluketjun aiheesta on hieman livetty toisaalle. Olisikohan valmentajaspekulaatioille syytä avata oma ketju... Pykälä 3, vai mikä se oli? Lauri Marjamäestä mielelläni lukisin lisää analyysiä...
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Otan hiukan kantaa tuohon yllä käytyyn keskusteluun Marjamäen seuraajasta.
Oma vaihtoehtoni tähän on sittenkin Suikkasen sijaan Karri Kivi.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kivi on tietysti Ahon entinen pelikaveri, perhetuttu ja tyttären kummi, joten jos Harrista olisi kiinni niin varmasti onnistuisi. Loistava koutsi ja sympatiseeraa aina Kärppiä studiossakin. En usko, että Junno tai hallituskaan paljon laittaisi vastaan. Itse tykkään kyllä persoonana paljon enemmän Karrista kuin kummastakaan Jalosesta. Suikkanen on hyvä tyyppi, mutta viime vuosina tulokset olleet laihanlaiset.

Mutta Laten aikakausi ensin. Se voi olla erittäinkin pitkä. Kyllähän tässä aika lähellä ollaan kaikkien aikojen parasta Kärppävalmentajaa, jos otetaan huomioon koko organisaation laajuisesti aikaansaatu työ ja ennenkaikkea muutos. Eikä sitä himmennä se vaikka kiekot olisikin pomppineet Tapparalle seiskapelien jatkoajoilla vaikka molempina vuosina.

Ensi vuoden krapulaa varmasti hillitsee se, että joukkue muuttuu niin paljon. Nuorilla riittää nälkää. Kunhan vaan nyt tänä kesänä vältetään ne palkkasoturien hankkimiset. Vaikka mieluummin Rajalalle tai Aaltoselle sama raha tai vähän enemmänkin. Nuoria suomalaispelaajia on kuitenkin vielä helppo muokata Kärppäsapluunaan, kun taas "kehien kiertolaisia" ei.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo valmentajaruletti on kyllä mielenkiintoinen. Joku valmis paketti tyylin Scotty Bowman olisi kiva. Toisaalta sellainen huippuvalmentaja luultavasti tulisi vain yhdeksi kaudeksi, katsottuaan ensin rahakkaammat liigat läpi. Mielestäni sellainen lähtökohtaisesti noin kolme kautta Oulussa viihtyvä kaveri olisi hyvä jostain kiikaroida. Paljon riippuu esim. KHL:sta, miten sinne on vielä vetoa.

En kyllä parhaalla tahdollakaan tiedä kuka sellainen olisi, mutta ei mun tarttekkaan tietää. Ja voihan olla, että Late jatkaa vielä muutaman vuoden jos hyvin viihtyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös