Itse olen vähän sitä koulukuntaa, että arvioin valmentajia sen mukaan, kuinka heidän joukkueensa peruspelaaminen tuottaa huippuluokan maalipaikkoja suhteessa vastustajaan. Se on sitten pelaajien hommaa käyttää tai jättää käyttämättä ne mahdollisuudet tai maalivahtien hommaa tehdä tai jättää tekemättä huippupelastukset tai puolustajien tehdä tai jättää tekemättä kardinaalivirheet ja niin edelleen. Pelaajien toiminta ratkaisee lopulta paljon enemmän ja varsinkin silloin, kun on vastakkain kahden loistavan valmentajan joukkueet. Taktisilla asioilla ei juuri eroa saa. Niin se muistaakseni moninkertainen mestarivalmentaja Kari Jalonenkin sanoi, että valmentaja tekee sen työn ennen kautta ja runkosarjan aikana, ja pleijarit ovat sitten enemmän pelaajien aikaa näyttää kuinka kovia ovat henkisesti jne. Itse näen, että Marjamäki on tehnyt loistavaa työtä ja varmasti tuonut joukkueelle sen perussapluunan, jolla olisi mahdollisuus menestyä. Loppu on pelaajien suorituksesta kiinni. Toki valmentajan tekemisellä on vaikutusta myös joukkueen henkiseen tilaan (Aravirta), joka sitten vaikuttaa siihen, kuinka pelaajat onnistuvat ratkaisupaikoissa muun muassa. Tästä on vaikea sanoa, kuinka Marjamäki pärjää Rautakorvelle, voi olla ettei vielä tänä vuonna pärjää.
Joka tapauksessa Kärppien pelityyli on sellainen, jota itse tuen riippumatta siitä pärjätäänkö sillä juuri näissä peleissä tämän kauden Tapparalle. Myös tyylillä on merkitys ja Kärppien tulee pelata identiteettinsä mukaista kiekkoa. Sellaista mielestäni nähtiin tänäänkin Raksilassa. Tulos oli pienistä marginaaleista kiinni. Lisäksi voi olla, että Kärppien pelityyli ei ole aivan optimaalinen Liigan tuomarilinjaa ajatellen. Senkään edessä Kärppien ei pidä kuitenkaan myydä identiteettiään. Uskon, että tällä pelaamisella on hyvät saumat sitten CHL:ssä jossa toivon mukaan linja on enemmän sellainen kuin muissa Euroopan sarjoissa eli lähempänä nollatoleranssia.