Rämemajava
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät, Leijonat
Kyllähän täällä valtaosa taitaa olla kuitenkin sitä mieltä, että viime kauden jälkeen oli täydet perusteet potkia Marjamäki ja muu valmennus pois. Mielestäni niitä perusteita ei kuitenkaan tänään 9.10.2023 ole. Ainakaan jos tarkastelee tätä kautta omana kokonaisuutenaan, mikä pitäisi olla ainoa asia mikä tällä hetkellä merkitsee.Kyllä vaatimustaso/menetymistavoite tulee olla joka kausi korkealla, jos joukkueeseen käytetään paljon rahaa. Ihan höpöä puhua muuta.
Esim. lauantai Jyp-pelissä oli positiivisia asioita, kyllä. Mutta 5vs5 pelissä oltiin jäljessä, sen taisi jopa Marjamäki myöntää pressissä. Maalinteko tökkii edelleen, eikä yksilötkään oikein loista joukkueessa.
Minä en toivo epäonnistumisia, minä olen kyllästänyt nykyvalmennukseen. Heille on annettu nyt toista kautta resursseja ja aikaa myös tarpeeksi. Tulos ei ole vastannut odotuksia.
Olen itse asiassa ollut hyvin paljon valmentajapotkuja vastaan Kärppä-historian aikana. Mikkola sai kenkää yhden kauden aikana, huomattavan paljon huonommalla rosterilla.
Kun nyt kerran päätettiin antaa sitä luottoa, niin silloin on oltava jälleen myös kärsivällisyyttä. Turha sitä peliä kovin tarkasti syynätä vielä syys-lokakuussa muutaman pelatun ottelun jälkeen, etenkään kun peliesitys on ollut nousujohteinen. Vaatimustason ja menestymistavoitteen tulee totta kai olla korkealla, mutta eipä niitäkään tavoitteita väkisin saavuteta. Voi kysyä vaikka Jokereilta ja HIFK:lta miten hyvin se onnistuu, vaikka rahaa olisikin käytettävissä. Pikavoittokaudet ovat aika harvinaisia, menestyksen taustalla on yleensä järkevät strategiset päätökset ja pitkäjänteinen työ. Nyt ollaan valitettavasti taas aika alkutekijöissään näiden menestyksen tukipilareiden kanssa, onneksi sentään talous on jo kunnossa.
Sekin on selvää, että Marjamäki sai lisäelämän tähän hommaan vanhojen meriittiensä perusteella. Mikkolalla sitä ei ollut. Näin se maailma toimii, oli se reilua tai ei.