Lauri Korpikoski TPS:ään

  • 692 648
  • 3 112

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli siihen loppuu "Niittymäen" perintö Tepsukalle..
No, kova oli kiima aikanaan muistaakseni Tepsi-faneilla, kun Korpikosken pitkä sopimus näki päivänvalon. Siinä mielessä hieman jälkiviisastelua olisi syyttää Niittymäkeä, jos itse (en tarkoita sinua, koska olet Ässä-fani) on sopimusta aikoinaan hehkuttanut.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Sitten alkaa täällä ”minä en halua nähdä Korppia minkään muun Liigajoukkueen sairasosastolla” -lässytys. Ainakin parin vuoden ja puolen miljoonan jatkosopimus Korpille ja paita kattoon…

Minäkin uskon, jotta viimeistään vuoden päästä tässä vaiheessa jotkut toivovat jatkoa ja usko on kova jotta ehkä sitten seuraavalla kaudella pystyy pelaamaan melkein koko runkosarjan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kyllähän jokaisen vähänkään järkevään ajatteluun pystyvän henkilön piti jo heti Korpikosken sopimuksen pituuden kuullessaan tajuta, että ihan överiksi meni ja mitään hyvää tällaisesta sopimuksesta ei synny. Kukaan kun ei voi tietää etukäteen, miten pelaaja pystyy 6-vuotisen sopimuksensa ”vetämään läpi”. Siksi sellaista ei pidä missään olosuhteissa edes tehdä. En käsitä, miten Niittymäki ja muu silloinen TPS-johto saattoivat olla tässä suhteessa niin ulapalla ettei paremmasta väliä.
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mut on tuollaiset 6 vuoden laput noin kalliille pelaajalla hirveä riski...

Eikös siinä alussa tullut heti Kirpparille sydänlihas tulehdus tahi jotain vastaavaa..

Onhan silti Lauri ja TPS ollut tosi epäonnekas..

Toivottavasti pysyisi sen ensi kauden terveenä...
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Minäkin uskon, jotta viimeistään vuoden päästä tässä vaiheessa jotkut toivovat jatkoa ja usko on kova jotta ehkä sitten seuraavalla kaudella pystyy pelaamaan melkein koko runkosarjan.

En tiedä toivonko jatkoa, mutta en minä pelihousuja revi jos Korpparille rakennettaisiin joku vuoden EDULLINEN pahvi. Onhan Korppari kentällä edelleen ihan hyvä pelaaja. Alkukaudesta jopa dominoi fysiikallaan. Jos suostuisi vetämään jollain samalla pahvilla mitä Stenu/joku kolmosen laituri niin miksi ei.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
En tiedä toivonko jatkoa, mutta en minä pelihousuja revi jos Korpparille rakennettaisiin joku vuoden EDULLINEN pahvi. Onhan Korppari kentällä edelleen ihan hyvä pelaaja. Alkukaudesta jopa dominoi fysiikallaan. Jos suostuisi vetämään jollain samalla pahvilla mitä Stenu/joku kolmosen laituri niin miksi ei.
Minun mielestäni hän voisi ”kiitollisuuden” osoituksena tuosta mahtisopimuksestaan pelata vielä kauden tai pari ihan ilmaiseksi. Olisi jotain rotia.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tämä kausi Korppariin kaatunut. Ei se tuolla tahallaan ole loukkkaantuneiden listalla. Eikös se nytkin loukkaantunut kiekoa plokatessaan ? ontui vaihtoaitioon mutta pelasi pelin loppuun jonka jälkeen lomille lompsis. Vai mikä muu on loukin syy?
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
No, kova oli kiima aikanaan muistaakseni Tepsi-faneilla, kun Korpikosken pitkä sopimus näki päivänvalon. Siinä mielessä hieman jälkiviisastelua olisi syyttää Niittymäkeä, jos itse (en tarkoita sinua, koska olet Ässä-fani) on sopimusta aikoinaan hehkuttanut.
Aika pieni oli kiima kun kukaan ei olisi halunnut antaa yli kolmekymppiselle pelaajalle kuuden vuoden lappua.
Ihan aiheellista oli Niittymäkeä tuomita tästä.
Liigan palkkakuningas ja vastineeksi TPS ei saanut edes kädenpuristusta vaan kokeneen NHL-ammattilaisen joka ei ymmärtänyt ettei mahtunut playoffeissa kokoonpanoon puolentoista vuoden saikun jälkeen vaan nosti kytkintä lähtemällä oma-aloitteisesti Sveitsiin.

Harva tuntuu ymmärtävän sitä Musta-Pekkaa joka Korpiskoski on Tepsille ollut.
 

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Toivottavasti tämä saaga muistetaan parin vuoden päästä kun Ristolainen ilmoittaa halustaan palata Eurooppaan. Ihan oikeasti näiden NHL-tähtien kotiinpalaamisilla kolmikymppisinä on todella matala odotusarvo. Se on nähty jo monella paikkakunnalla.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Hieno mies, mutta ei alkuunkaan nykyisen sopimuksensa arvoinen. Lienee hänen sopimuksensa yksi TPS:n seurahistorian suurimmista töppäyksistä.
Ei ole kyse Laurin töppäyksestä. Samaa mieltä miehestä, ansaitsee paikan rosterissa myös ensi kaudella, mutta hinta ei olisi ollut kohdallaan, vaikka olisi pysynyt koko ajan kunnossakin. 300K kaudesta on liikaa kelle tahansa Liigassa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ei ole kyse Laurin töppäyksestä. Samaa mieltä miehestä, ansaitsee paikan rosterissa myös ensi kaudella, mutta hinta ei olisi ollut kohdallaan, vaikka olisi pysynyt koko ajan kunnossakin. 300K kaudesta on liikaa kelle tahansa Liigassa.
Kyllä huhuilisin vähän ammattiylpeyden ja roolimallin perään jos 400k kaudessa vetävä pelaaja ei kokonaiseen kalenterivuoteen ole käynyt hallilla.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ei tämä kausi Korppariin kaatunut. Ei se tuolla tahallaan ole loukkkaantuneiden listalla. Eikös se nytkin loukkaantunut kiekoa plokatessaan ? ontui vaihtoaitioon mutta pelasi pelin loppuun jonka jälkeen lomille lompsis. Vai mikä muu on loukin syy?
Tämä! Hämmästyttää joka kerta kun Korpikoskesta puhutaan vain tuon hinnan myötä. Tosiasia on, että joka kerta kun on ollut pelikunnossa, on ollut joukkueen kantavia pelaajia. Eikä suolistotulehduksesta ja sen lääkityksestä johtunutta sydänlihastulehdusta voi Laurin syyksi laittaa. Enkä tiedä, miten tuollaisesta voimahyökkääjästä tulisi yhtäkkiä joku "lasinilkka"? En ole montaa vaihtoa nähnyt, jossa olisi käynyt rusettiluistelemassa... Eli jospa lopetettaisiin dissaaminen sen takia, että joku pässi Seurassa päätti tehdä vatipäisen sopparin.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kyllä huhuilisin vähän ammattiylpeyden ja roolimallin perään jos 400k kaudessa vetävä pelaaja ei kokonaiseen kalenterivuoteen ole käynyt hallilla.
Meinaat, että loukkaantuneena tai sairaana tullaan töihin? Eiköhän se ole ihan jo vakuutuskysymys tuolla... ja vedetään nyt hiukan veks tuosta sun 400K.sta. Olisi myös kiva tietää, miten olet tuon hallilla käymättömyyden todennut? Jospa siis huhuilisit ihan muita asioita kuin tällaisia hölmöyksiä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika pieni oli kiima kun kukaan ei olisi halunnut antaa yli kolmekymppiselle pelaajalle kuuden vuoden lappua.
Ei ihan siltä näytä, kun vaikka siirtyy lukemaan tämän ketjun sivua 14.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ihan siltä näytä, kun vaikka siirtyy lukemaan tämän ketjun sivua 14.

Sitten kun lukee pari sivua eteenpäin, kun tiedetään sopimuksen olevan kuusivuotinen ääni muuttuu. Sitten hieman eteenpäin ja tiedetään Korpikosken vetävän liigan top5 palkkaa niin ääni muuttuu jälleen ihan aavistuksen.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Korpikosken tapauksessa on useamman kerran ehdotettu, että mies leikkaisi palkkaansa ja vastaväitteeksi on todettu, että olisitko itse valmis laskemaan omaa palkkaasi. En tiedä, olisinko siihen valmis, mutta vähintään mietinnän paikka olisi. Jos olisin tiimin kallispalkkaisin työntekijä (ja kollegat tietäisivät sen) ja aina kun pitäisi tehdä tulosta niin olisin sivussa eli olisin yksi päätekijä siinä, että hyvää tulosta ei saada aikaiseksi. Ja sama jatkuisi vuodesta toiseen. En varmaan olis työkavereiden ja esimiesten parissa kovin pidetty henkilö. Ihan siitä huolimatta, että sopimus on sopimus ja syyllinen on se, joka sopimusta alunperin tarjosi. Kyllä mä luulen, että lähtisin tuossa tilanteessa joko laskemaan palkkaani tai todnäk. ennemmin siirtyisin muualle töihin jollain irtisanoutumisbonuksella. Jääkiekkoilijoilla tietysti kyse on samaan aikaan eläkerahoista, mutta Korpparilla ihan hyvät tienestit jo uralta kai muutenkin.

Ihan vaan yritän miettiä mitä Korpikosken pään sisällä liikkuu, en syytä mistään. Seura on rakas, mutta samaan aikaan otat budjetista ison siivun ja olet ratkaisuhetkillä sivussa eli antamasi hyöty on nolla. Ei tunnu missään? Itse olen sen verran firman mies, että työnantajankin etua vähän pitää miettiä.

Onneksi enää yksi vuosi sopimusta jäljellä.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Korpikosken tapauksessa on useamman kerran ehdotettu, että mies leikkaisi palkkaansa ja vastaväitteeksi on todettu, että olisitko itse valmis laskemaan omaa palkkaasi. En tiedä, olisinko siihen valmis, mutta vähintään mietinnän paikka olisi. Jos olisin tiimin kallispalkkaisin työntekijä (ja kollegat tietäisivät sen) ja aina kun pitäisi tehdä tulosta niin olisin sivussa eli olisin yksi päätekijä siinä, että hyvää tulosta ei saada aikaiseksi. Ja sama jatkuisi vuodesta toiseen. En varmaan olis työkavereiden ja esimiesten parissa kovin pidetty henkilö. Ihan siitä huolimatta, että sopimus on sopimus ja syyllinen on se, joka sopimusta alunperin tarjosi. Kyllä mä luulen, että lähtisin tuossa tilanteessa joko laskemaan palkkaani tai todnäk. ennemmin siirtyisin muualle töihin jollain irtisanoutumisbonuksella. Jääkiekkoilijoilla tietysti kyse on samaan aikaan eläkerahoista, mutta Korpparilla ihan hyvät tienestit jo uralta kai muutenkin.

Ihan vaan yritän miettiä mitä Korpikosken pään sisällä liikkuu, en syytä mistään. Seura on rakas, mutta samaan aikaan otat budjetista ison siivun ja olet ratkaisuhetkillä sivussa eli antamasi hyöty on nolla. Ei tunnu missään? Itse olen sen verran firman mies, että työnantajankin etua vähän pitää miettiä.

Onneksi enää yksi vuosi sopimusta jäljellä.
Sopimusta tehdessään Korpikoski oli terve. Suolistosairauden lääkityksen myötä saatu sydänlihastulehdus tuskin oli toiveissa tai kenenkään tiedossa. Pelikunnossa ollessaan täyttänyt joukkueessa paikkansa varsin hyvin. Jos tuollaista sopparia on tarjottu niin kuka kieltäytyy? Ja pitää kai muistaa, ettei tuo palkka ole kokonaan mennyt Seuran piikkiin, vakuutus kattaa osan - eiköhän sairausloma-ajan palkkaa muutenkin kustanneta vähän eri tavalla...
Se, että pelaaja alkaa sopimuspalkkaansa laskemaan, on kai melko utopististä? Ja kun vielä tiedetään, miten kohdeltiin siinä kohtaa kun heivattiin keski-Eurooppaan kesken kauden, ei tätä fiaskoa voi Korpparin niskaan kaataa. Kyllä Seurassa on pelannut aiemminkin kavereita liian suurella liksalla jos tuloksia katsoo - mutta joku nekin sopimuksen on tehnyt. Tepsi suurseurana joutuu tod.näk. aina maksamaan hiukan extraa jos vertaa pienempiin seuroihin (tässä en nyt tarkoita Korpparin tapausta) vaan yleisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös