Latteimmat katsomohuudot ja muut kiekkovittuilut

  • 14 174
  • 101

Bombada

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HC Lugano
Täältä taitaa puuttua vielä tämä niin legendaarinen "HÄVIÄÄ!!" - huuto vastapuolen fanien ensin huudettua omaa joukkuettaan. Se tapahtuu onneksi useimmiten n.5-9-vuotiaiden keskuudessa, mutta hämmästykseni oli varsin suuri viime kaudella, kun Lahdessa Pelicans-SaiPa-matsissa SaiPan fanien normaalisti kannustaessa omaa joukkuettaan alkoikin kuulua läheisestä "klubiaitiosta" tai mikä lie onkaan tätä HÄVIÄÄ!!-huutoa. Huutajat olivat siis aikuisia miehiä ja röhöttivät makeasti tyytyväisyyttään aina kun kuulivat että huutohan kuulosti hienolta kun kuului "SAIPA" ja heti perään arvon herroilta "HÄVIÄÄ". Se oli varsin hämmentävä tapaus, ja vähän hävetti heidän puolestaan.

Ainiin, pakko sanoa, 90-luvulla Tepsin vieraillessa Kisapuistossa eräs takanani ollut hieman humaltunut mies huuti koko pelin ajan suunnilleen tähän tyyliin: "HURME, MITÄ SIULLA ON SIEL PULLOSSA? ONKO ÄITI LAITTANU MAITOA? HURME SIE OOT PASKA, JUO VAA SITÄ ÄITIN MAITOA!!" Tepsin maalissa oli koko pelin ajan Kimmo Lecklin, kukaan ei viitsinyt asiasta huomauttaa, eikä tuo huutelu kenenkään muun kuin huutajan mielestä ollut hauskaa.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisikohan toissa kaudella ollut:

Jyväskylässä, siinä nyt jo pehmeitten tuolien paikalta poistuneessa seisomakatsomossa joku päästi suustaan hetken miettimisen jälkeen minullekin auenneen, mutta monimutkaisuudesta huolimatta mielestäni aika heikon kompapuheen. Kohteena oli SaiPan maalivahti J. Kuokkanen.

"Kuokkanen, sun nimessäs on liikaa U ja O ja puuttuu A".

Olikohan kaveri pitkään kehitellyt tuota?
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti foobar
Onkohan jollain IFK-fanilla tallessa vielä se legendaarinen 'Turku imee jortikkaa'-lakana?
Tuo lakana taisi kyllä olla Jokerifaneilla mihin oli piirretty "jortikka" ja kirjoitettu tuo teksti. Tämä joskus kevään 2000 finaaleissa kun vielä SPH oli matseissa mukana.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Carlos
Meikäläistä puolestaan huolestuttaa tämänkaltaiset ketjut joilla pyritään tappamaan kiekkokatsomoiden puhtaasti tyhmä, idioottimainen, ajattelematon = tunteellinen käytös.

Sydämeni osuman sai. Olisihan se huikeata, jos jääkiekko-ottelu olisi kuin akateemista pilkkimistä, jossa joku saa vain hyvin valmistellun avauspuheenvuoron kautta avata jäisellä agoralla keskustelun illan teemasta. Keskustelussa pitää luonnollisesti esittää hyvin perusteltuja mielipiteitä ja pyrkiä selkeisiin ja loogisiin lauserakenteisiin ja pitäviin päättelyketjuihin. Esimerkiksi normaalisti niin tylsästä "tuomari on nuija"-huudosta kehkeytyisi varmasti loistava debatti yleisön pohtiessa vieruskaveriensa kanssa tätä erikoista metaforaa.

Jos joltain odottaa hivenen luovuutta, niin ne ovat lähinnä toimittajat, joiden toistamat latteudet alkavat riipiä hermoja. Hehän saavat siitä palkkaa, kun taasen katsoja maksaa lipustaan muutaman euron ja tulee nauttimaan pelistä. Eli katsomossa ollaan lähinnä itseään varten, ei tuottamassa viihdettä muille ihmisille. Ainakin itselleni on hyvää terapiaa päästä eroon akateemisesta tosikon roolista, ja päästää se sisäinen cro-magnon irti pariksi tunniksi viikossa. Ainakaan ei tule äkkiseltään mieleen muuta paikkaa, jossa voisi "hyväksyttävästi" selvin päin huudella kaikenlaista soopaa ilman että siitä joutuu vastuuseen...

Harvassa ihmisessä on sellaisia koomikon lahjoja, että kykenee reagoimaan kenttätapahtumiin niin, että synnyttää jonkin henkevän ja iskevän huudon. Vaikka nuija-huudot ynnä muut katsomofraasit eivät minussa liiemmälti hilpeyttä herätä, niin parempi edes jonkinlainen meteli katsomossa kuin kirjastomainen hiljaisuus. Katsomossa ollaan ensisijaisesti seuraamassa peliä (ja ehkä jopa kannustamassa?), eikä arvioimassa ivallisesti naapurin verbaalisia kykyjä - Ääntä peliin!

(Jeh, olipas jälleen besserwisseröivä viesti...)
 

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tätä ketjua lukiessa mietin, että jos kaikki huudot, joita täällä haukutaan katoaisivat halleista, ei siellä taitaisi enää kukaan pelin aikana mitään huutaakaan. Olisiko se sitten parempi vaihtoehto? Kyllä minä ainakin kannatan sitä, että huudetaan silloin kun siltä tuntuu.
 

scholl

Jäsen
- Hjallis, onks Teemun pallit kondiksessa!
- Hintit Imee Frankin Kullia!
- Tappara on paperia, Kärpät on rautaa!

noi on tullut kuultua kiekkokatsomossa 80 l alku-90 l alku välissä.

edit: tiedä sitten latteuksista, mutta kun kerran kysyttiin katsomohuutoja niin noi on ainoat, jotka ovat jääneet mieleen.
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti Hai
Narri-fanien "Suomi"- huudot.

Tätä mä en tajua, että miks täällä meitä Narri-faneja tästä syytetään. Olen kuullut samaa huutoa Jaffalla, mutta molemmista päädyistä.

Toinen Jokeri-fanien paikallispeleissä suosima "haasta Hifk haasta" laulu on mun mielestä tosi hyvä, mutta eräs kerta kun istuin sivukatsomossa niin jotkut lapset siinä sitten kuuli laulun väärin ja alko hoilaamaan "p*ska Hifk p*ska". Niin se ei mun mielestä ollu enää kovin kivaa kun tommosta tulee n. 10v suusta..
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Jeffrey
Tätä mä en tajua, että miks täällä meitä Narri-faneja tästä syytetään. Olen kuullut samaa huutoa Jaffalla, mutta molemmista päädyistä.

Kuin myös.Mutta ennen kuin olen kertaakaan kuullut kyseistä Suomi-huutoa IFK-fanien suusta ,olen kuullut sen Jokeri-fanien suusta ties kuin monta kertaa.
Ettei olisi vittuilua?
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti Jeffrey
Toinen Jokeri-fanien paikallispeleissä suosima "haasta Hifk haasta" laulu on mun mielestä tosi hyvä, mutta eräs kerta kun istuin sivukatsomossa niin jotkut lapset siinä sitten kuuli laulun väärin
Ihan vaan kuriositeettina tällainen, että sinäkin olet kuullut sen hieman väärin. :)

"Hata IFK".
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Tuomas
Tuo lakana taisi kyllä olla Jokerifaneilla mihin oli piirretty "jortikka" ja kirjoitettu tuo teksti. Tämä joskus kevään 2000 finaaleissa kun vielä SPH oli matseissa mukana.

Eikös lakanassa ollut jortikka, josta lensi kusiVirta?
 

fakta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti AnaMasa
Itse myönnän viihdyttäväni itseäni tekemällä latteista junttihuudoista taidetta lähes joka pelissä. Mitä huonompi läppä, sen parempi. Mitään niin junttimaista ei voi lätkämatsissa huutaa, etteikö hiljaa istuminen olisi vielä juntimpaa (Noh, tietty poislukien esim. ne Oksalle/Koivulle/Vopatille kohdistetut tietyt huudot).

Vastustajan tähtipelaajalle: "xxxxx, vittu sä oot ruma!"

Vastustajan mokke sulkee kiekon hanskan alle hyökkääjän nenän edestä: "Hakkaa hakkaa saatana!"

Vastustajan loukkaantuessa: "Ylös siitä nyt saatanan pelle jumalauta!"

Riippuu miten huutaa, jos pilke silmäkulmassa ja vain hauskanpidoksi, niin mikäpäs siinä. Sen sijaan minulta ei löydy ymmärrystä sellaiselle perusteettomalle vittuilulle jossa vain ladotaan mahdollisimman paljon paskaa ärsyttääkseen kanssaihmisiä. Tuleeko siitä muka hyvän olon tunnetta? Mikäli tulee, niin onnea vain.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti fakta
Riippuu miten huutaa, jos pilke silmäkulmassa ja vain hauskanpidoksi, niin mikäpäs siinä. Sen sijaan minulta ei löydy ymmärrystä sellaiselle perusteettomalle vittuilulle jossa vain ladotaan mahdollisimman paljon paskaa ärsyttääkseen kanssaihmisiä. Tuleeko siitä muka hyvän olon tunnetta? Mikäli tulee, niin onnea vain.
No tietenkin hauskanpidoksi. Pelaajien ulkonäkö ei kiinnosta, saatikka että toivoisin kenenkään loukkaantuvan. Mutta jos joku hiljaa istuva, leijaa pidättelevä, firman kausarilla peliin puoliväkisin tullut jakkupukulutka noista hermostuu, niin hyvä vaan ;)
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Tuomas
Tuo lakana taisi kyllä olla Jokerifaneilla mihin oli piirretty "jortikka" ja kirjoitettu tuo teksti. Tämä joskus kevään 2000 finaaleissa kun vielä SPH oli matseissa mukana.

Ei, kyllä se oli se Tsadin toinen joukkue, searchasin pari ketjua joissa tuota on puitu aiemmin

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=10903&highlight=turku+imee+jortikkaa
http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=13009&highlight=turku+imee+jortikkaa
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Carlos: Multakin tulee jyrkkää kannatusta kiekkomölinälle, olen mm. aina pitänyt narrifanien Ugheista. Miksi siellä pitäisi olla kohtelias? Lähinnä avasin ketjun siksi, että mentäisiin mieluummin jo brittifudisfanien tasolle kuin tyydyttäisiin "seepralle heiniä" -osastoon. Brittifudiksessa ei huudeta ugh, siellä heitellään tietyn ihonvärin omaavia pelaajia banaaneilla. Siinä on asennetta!
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti Huerzo
Ainakin itselleni on hyvää terapiaa päästä eroon akateemisesta tosikon roolista, ja päästää se sisäinen cro-magnon irti pariksi tunniksi viikossa. Ainakaan ei tule äkkiseltään mieleen muuta paikkaa, jossa voisi "hyväksyttävästi" selvin päin huudella kaikenlaista soopaa ilman että siitä joutuu vastuuseen...

UGH!!! (tarkoittaen; allekirjoitan. Ei mitään tekemistä Jokerikannattajien ala-arvoisen ja rasistisen huudon "Ugh!" kanssa)

Buga, Buga. Vitun idiootit! Nujia, Nuija, siä on peli.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti JHag
Brittifudiksessa ei huudeta ugh, siellä heitellään tietyn ihonvärin omaavia pelaajia banaaneilla. Siinä on asennetta!
Brittifudiksestahan tuo Jokerifanien ugh ugh on kopiotu. Banaanejakin taisi lennellä kentälle toissa kauden Jokerit - hifk -puolivälierien jälkeen :)

Viestin lähetti Tarinankertoja
UGH!!! (tarkoittaen; allekirjoitan. Ei mitään tekemistä Jokerikannattajien ala-arvoisen ja rasistisen huudon "Ugh!" kanssa)
Enpä mä sitä Suomessa erityisen rasistisena koe vaikka ulkomailla tuon huudon perusta rasistinen onkin. Nykyisin tuota huudellaan Jokerikatsomossa jokaiselle pelaajalle joka tuomarille menee itkemään, passista riippumatta.

En ole itse erityisemmin tuosta ughittelusta digannut, enkä sitä mukana huuda, mutta kun se tuntuu niin paljon porukkaa ärsyttävän ja puhetta aiheuttavan niin taitaa se olla melkoisen osuva.

Tuolta löytyy kolumni tuosta huudosta, fudiskentiltä lätkäkatsomoihin: MTV3

Ugh ugh!
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti Tuomas

Enpä mä sitä Suomessa erityisen rasistisena koe vaikka ulkomailla tuon huudon perusta rasistinen onkin. [/URL]

Ugh ugh! [/B]

Yritinkin lähinnä epätoivoisesti pitää pikkurilliäni pystyssä ja korostaa olevani selvästi tuollaisen rahvaanomaisen käytöksen yläpuolella. Minä käytän UGH! huutoa sivistyneesti, toisin kuin toiset ;-)
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Tuomas
Tuolta löytyy kolumni tuosta huudosta, fudiskentiltä lätkäkatsomoihin: MTV3
Olipas muuten kerrankin asiallinen kolumni MTV3:n sivuilla.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Blääh!

Aina yhtä 'legendaarinen huuto' kuuluu lähes joka pelissä ja allekirjoittanut on myös joskus alistunut moiseen. Eli kun tulee pelikatko niin joku tuomarista tykkäävä, yleensä keski-ikäinen mies huutaa hiljaisen hetken tullessa tuomarille: KÄSI YLÖS, KUKA ON HOMO!! niin kuiva juttu ett huh huh.
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti Playmaker
Ihan vaan kuriositeettina tällainen, että sinäkin olet kuullut sen hieman väärin. :)

"Hata IFK".

Kato prkl.. :) Aina sitä oppii uutta..

Yksi huuto mikä on kyllä ehkä lattein ikinä on "V*tun maitojuna"..
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Häpeän itseäni

Käppärän viimeisellä divarikaudella huusin Kärppien vaihtoaition takaa Jaako Niskavaaralle JAAKO TUU POIS SIELTÄ. Jaakolla ei peli tuona iltana kulkenut. Vittuako minä huutamaan oman seuran äijälle että TUU POIS SIELTÄ? Mitä järkeä siinä on?

Kun olin huutanut JAAKO TUU POIS SIELTÄ, painui Jaakon pää alas aivan kuin hän olisi halunnut ryömiä jäänrakoseen. Mua on vituttanut tämä asia jo 4,78 vuotta.

Mun olisi pitänyt huutaa TSEMPPIÄ JAAKO.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alanko?

Joskus aikanaan SaiPa-Jokerit matsissa lauantai-iltana oli viereisen istumapaikan kaveri aloittanut pelivalmistelut ajoissa, sillä hän istui sammuneena jo saapuessani paikalle vartti ennen pelin alkua.

Sen verran hyvänä ryhti kuitenkin pysyi, etteivät järjestysmiehet miehen tilaa huomanneet.

Kolmannen erän puolivälissä mies sitten heräsi, kun SaiPa teki maalin. No, se meteli täpötäydessä hallissa olisi varmaan herättänyt kuolleetkin. Seuraavaan aloitukseen Jokereiden Rami Alanko kyyristyi siten että nimi Alanko kajasti suoraan vierustoverini silmiin. Tästä tuohtuneena tämä samurai karjaisi: "V*ttu! Jos multa kysyt, niin älä ala!"

Se sai koko katsomon osan nauramaan, mutta naapurini jatkoi uniaan...

Jesus saves, but Satan gets the rebound... :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös