Lapset

• 2 264
  • 30

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No kun minullekin tuli "poika kotiin"jo elokuussa, niin täytyy vähän kommentoida.

Vanhana ukkona ajattelin tämmösten isukkihommien olevan jo nuorempien hommia. En juurikaan aiemmin ollut ajatellut asiaa kovin vakavasti, ehkä korkeintaan pitänyt itseäni liian itsekkäänä ja mahdollisesti huonona vanhempana, joten parempi vaan kun tulevat muille.

Mutta kuinka ollakaan, tätä nykyä mä oon ihan myyty ja onnellinen isä. En pelkää enää onnistumistani vanhempana, päin vastoin ja sekin täytyy sanoo, että parisuhde siinä rutistellaan uuteen uskoon, mutta meillä se on syventänyt rikastanut suhdetta. Ja sitten se poika, ei oo sanoja niiden tunteiden tulkiks. Yks kaverini sanoi kauan sitten mulle, että sä et tiedä rakkaudesta mitään ennen kun koet oman lapsen, silloin en sille paljoa arvoa antanut, mutta nyt olen samaa mieltä omalta kohdaltani ja olen huomannut kokevani sellaisia kokonaisuuden tunteita, jotka on minulle uusia.

Ja tästähän tuli just semmosta tuoreen isän hypetystä kun pelkäsinkin, eli korostan, että lapsen hankinta on tasan jokaisen pariskunnan yksityisasia ja kaikkiaita päätöksiä kunnioitan ainakin omassa ystäväpiirissäni, lapsi ei kuitenkaan määrää minkään suhteen syvyyttä tai onnea, se vaan kuuluu joihinkin paketteihin ja joihinkin ei.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15
Itse olen aina rakastanut pieniä lapsia, lapsenvahtinut varmaan kaikki Rööperin skidit läpi, ja muutenkin aina viihtynyt pienten lasten lähettyvillä.

Laajennappas työaluettasi Lauttasaaren suuntaan. Meillä ois kaksi pikkutyttöä joita pitäisi vahtia pari kertaa viikossa.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Lapset

Viestin lähetti JanJ

Laajennappas työaluettasi Lauttasaaren suuntaan. Meillä ois kaksi pikkutyttöä joita pitäisi vahtia pari kertaa viikossa.

Tänne vaan osote, niin mä tulen vahtimaan.

Muuten, tuli tässä mieleeni, olen ollut koko viikon työharjottelussa lastentarhassa, ja siellä on yks ihan käsittämätön lapsi, enemmänkin sen FAIJA.
Lapsella on aina HIFK-vaatteet päällä, lapsi on 2-vuotias. Isällänsä, joka pojan tuo tarhaan, on itsellään HIFK-lippis, HIFK-takki ja muuta hifkikamaa. Lapsi on puettu takkia, pipoa, lapasia ja pelipaitaa myöten HIFK-tamineisiin. Ai niin, lapsella on myös HIFK-reppu. Kun kysyin pojalta että "Oletkos sä kovakin HIFK-fani?". Vastaus oli että "Isä on.". Eikö tämä ole jo sairasta??:)

Kenen teidän lapsi se on???:D

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mai

Lapset kertovat suoraan mistä pitävät eivätkä kiertele, se on mielestäni lapsissa suloista ja ihailtavaa.
Minäkin toimin toisinaan noin ja vieläpä julkisilla paikoilla, mutta vaimo ei aina pidä siitä...

;)

Niin, aiheeseen. Lapset taitavat olla suloisia ja ihania varsinkin niille, jotka viettävät niiden seurassa muutaman tunnin viikossa, eivät käy kaupassa niiden kanssa, eivätkä ole kuulemassa sitä, että "mulla ei ole mitään tekemistä". En todellakaan halua vähätellä yhdenkään isän, äidin tai sisaruksen onnea, mutta eihän se lapsuus yhtä suloisuutta ja hellyttävyyttä ole, eihän? Lähipiirissäni ja sisaruksissani on leikki-ikäisiä lapsia varovaisestikin sanottuna riittävästi, vaimoni vanhemmille on vieläpä sijoitettuna muutama kappale ongelmaperheiden sinappiruiskuja, joten jonkin sortin kokemusta asiasta on. Toki asia on aivan eri, kun puhutaan omasta lapsesta, sellaisia haluaisimme myös itse tulevaisuudessa. Onneksi vaimoni on näissä asioissa hyvin realistinen, eikä tarvitse tuntea itseään tunteettomaksi ja itsekkääksi siaksi, vaan olemme yhdessä päättäneet olla kahdestaan ainakin siihen saakka, kunnes meikäläisellä on kunnon työpaikka. (toivottavasti ei tarvitse olla koko elämää kahdestaan :rolleyes: )

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Re: Lapset

Viestin lähetti girlzilla15

Tänne vaan osote, niin mä tulen vahtimaan.

Muuten, tuli tässä mieleeni, olen ollut koko viikon työharjottelussa lastentarhassa, ja siellä on yks ihan käsittämätön lapsi, enemmänkin sen FAIJA.
Lapsella on aina HIFK-vaatteet päällä, lapsi on 2-vuotias. Isällänsä, joka pojan tuo tarhaan, on itsellään HIFK-lippis, HIFK-takki ja muuta hifkikamaa. Lapsi on puettu takkia, pipoa, lapasia ja pelipaitaa myöten HIFK-tamineisiin. Ai niin, lapsella on myös HIFK-reppu. Kun kysyin pojalta että "Oletkos sä kovakin HIFK-fani?". Vastaus oli että "Isä on.". Eikö tämä ole jo sairasta??:)

Kenen teidän lapsi se on???:D

Lapsi on meidän ifk-miesten yhteinen adoptiolapsi. Vekaran nimi Harri-Ilari Frank-Kimmo. Kuten huomasit, tämä vintiö ei ole vielä sisäistänyt sanomaamme. Jos ja kun tämä testi tuottaa halutun lopputuloksen, jäämme odottamaan kloonauksen laillistamista. Lopullinen tavoitteemme on n. 20 000 vastaavaa ifk-epeliä, jotka vuonna 2025 muodostavat kannattajoukkomme ydinjengin. Älä paljasta kenellekään.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Jos asiaa olisi kysytty about 15 vuotta sitten olisin sanonut, että en pidä lapsista, en ikinä halua niitä ja ne pelkää mua. Tämä kaikki piti paikkaansa tuolloin. Kakarat alkoivat ulvoa suoraa kurkkua, kun näkivät minut.

Nyt siis 15 vuotta vanhempana ja ehkä jopa viisaampana, pidän lapsista. Pakko kai on, kun kotona on kaksi. Lapset tuo elämään jotain muuta sisältöä kuin oman itsensä. Sain omani aika nuorena, joten nyt alkaa olla jo aikaa itselleen. Tytär täyttää jo kymmenen ja poikakin on pian yhdeksän. Siinähän ne päivät menee, eikä yksikään ole täysin samanlainen.

Vastaukseksi kysymykseen, lapset on ihan jees. Niiltä oppii paljon asioita, joita aikuiset eivät ymmärrä/tajua tai eivät edes havaitse. Monta pientä, mutta oikeasti suurta, asiaa olisi jäänyt täysin huomiotta, jos ei noita kakaroita olisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy