lappeen Ranta

  • 43 892
  • 310

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Twite

PS. Kuka on Keni Weckström?

Keni on SaiPan legendaarinen liigapakki 80-luvulta. pelasi myös mm. Karhu-Kissoissa divaria ja valmensi Imatran Ketterää divarissa. Miehen tavaramerkkejä olivat kolmen pompun lämäri sekä yhden miehen ruuhka(istui eräänkin kakkosen tuosta). On myös viime vuotisen SaiPa-pakin Antti Weckströmin isä.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Twite
Tässä alkaakin olla matkakuumetta. Vielä on ratkaisematta että missä helvetissä on mun makuupussi ja miten parhaiten pääsee sieltä ihme työsiirtolanoloisesta majoituksesta jäähallille.

Niin, taksi tuo, taksi vie.

Tämän lisäksi en malta olla mainitsematta, että tulen käyttämään Vujtek-lakanaani jo toista kertaa nukkumistarkoituksiin, jos em. kulttiesine nyt sattuu vielä löytymään "Poikain pikkujoulujen" järjestelytoimikunnan hallusta.

Täältä tähän
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, taksi tuo, taksi vie.

Tämän lisäksi en malta olla mainitsematta, että tulen käyttämään Vujtek-lakanaani jo toista kertaa nukkumistarkoituksiin, jos em. kulttiesine nyt sattuu vielä löytymään "Poikain pikkujoulujen" järjestelytoimikunnan hallusta.

Niin, todellakin taksi on todennäköisesti hyvä väline kulkemiseen tuolta allahin selän takaa. Etenkin kun sitten yöllä palataan yksittäisillä takseilla jonossa.

Että silleen...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti wilco
Niin, todellakin taksi on todennäköisesti hyvä väline kulkemiseen tuolta allahin selän takaa. Etenkin kun sitten yöllä palataan yksittäisillä takseilla jonossa.
Niin siis oletko sinäkin lähdössä? Taidanpa ottaa mukaan 2 kenttälapiota.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Twite
Niin siis oletko sinäkin lähdössä? Taidanpa ottaa mukaan 2 kenttälapiota.

Niin, miksei kukaan halua enään ylilyödä? Ihan mälsää.

Täältä tähän
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, miksei kukaan halua enään ylilyödä? Ihan mälsää.

Täältä tähän
ÄÄÄÄÄÄÄÄ ?

----
Laitetaan on topicia vähäsen. Onko Lappeenrannassa jokin nähtävyys tms. joka tulisi olla koettuna kun kerta siellä asti käy? Birra ja jäähalli, onko muuta?
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Twite
ÄÄÄÄÄÄÄÄ ?

----
Laitetaan on topicia vähäsen. Onko Lappeenrannassa jokin nähtävyys tms. joka tulisi olla koettuna kun kerta siellä asti käy? Birra ja jäähalli, onko muuta?

Siinä Old Cockin vieressä on joku katutason alapuolella oleva hämyinen paikka, josta hohkaa punaisempaa valoa. Kuulemma eivät siellä esiintyjillä pysy vetimet aina päällä ja niiden puheesta ei hurjasti ota tolkkua. Semmonen v***nkestävää materiaalia oleva pystyputki juttujen mukaan isketty oudosti keskelle salia jonkun lavan päälle.

Mikälie paheitten pesä. Käy kokeilemassa jos uskallat.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Twite
ÄÄÄÄÄÄÄÄ ?

Niin, ÄÄÄÄÄ ei käsittääkseni lähde ko. reissuun.

Toisaalta, ÄÄÄÄÄ on ennenkin ilmestynyt paikalle silloin kun vähiten odotetaan. Oikea vanhanliiton partisaani kun on.

Täältä tähän
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, taksi tuo, taksi vie.

Tämän lisäksi en malta olla mainitsematta, että tulen käyttämään Vujtek-lakanaani jo toista kertaa nukkumistarkoituksiin, jos em. kulttiesine nyt sattuu vielä löytymään "Poikain pikkujoulujen" järjestelytoimikunnan hallusta.

Täältä tähän
Kyyllähän se lakanainen täältä löytyy nätisti viikattuna. Pestä en tohtinut. Vujtek -lakana tarjosi kyllä ainakin allekirjoittaneelle oivat unet ko. pikkujouluissa ja suosittelen kyllä häntä lämpimästi kaikille lappeen Rannan työsiirtolaan matkaaville.

Ja jos taksilla ollaan siirtyilemässä, niin minä olen ehdottomasti mukana. En kyllä maksa tietenkään mitään.

Äääää -mies ei tule. Näin minulle ainakin vahvasti sähköpostin kautta on imoiteltu. Harmi, sillä sen ne lappeen Rantalaiset olisivat ansainneet kokea.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanoisin, että ei lappeen Rannassa hirveästi ole nähtävää nyt talviaikaan. Birra ja Kisapuistot aika hyvät valinnat. Toki luonnonkauniissa Skinnarilan kaupunginosassa vierailu voi olla mieluisa kokemus. Rauhallisuutta ja akateemista henkeä löytyy, mutta on kuitenkin myös menopaikkojen menopaikka: Iltatähti.

Itse tuskin saavun itse peliin tulevana lauantaina (kumpikin joukkueista suosikkilistani häntäpäässä), mutta Birraan näyttäisin saapuvan näillä näkymin joka tapauksessa. Kannattaa siis harkita kahdesti sinne saapumista. Ja se sohvapöytä siellä Taurun pöydän vieressä ylhäällä on varattu, uskaltakaakin koskea... ;-)
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nähtävyyksien suhteen on minunkin pakko sanoa, ettei Lappeenrannassa ole näin talvisin juuri mitään. Linnoitus toki on yhtälailla olemassa kuin kesäisinkin, mutta huomattavasti kuolleempaa siellä on. Jos kävelylenkin haluaa tehdä, niin silloin toki voi ottaa ja köpötellä linnoituksen läpi. On siellä varmaan ainakin jokin museo avoinna, ja vähintäänkin Suomen vanhin ortodoksinen kirkko seisoo tiukasti paikoillaan muiden rakennusten ohella. Muuta en sitten oikein enää osaa sanoakaan... Jos olisi kesä, niin olisi huomattavasti helpompaa.

Peliin ja Birraan olen minäkin tämän hetkisten aatteiden mukaan kovasti saapumassa, joten sielläpä sitten törmäillään!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Twite
Niin siis oletko sinäkin lähdössä? Taidanpa ottaa mukaan 2 kenttälapiota.

Niin, kenttälapio on todellakin hyvä asioidenselvittelyväline. Kahden tapauksessa toisella kaivetaan kuoppaa ja toisella selvitetään asiat.

Olipa tuossa ammoisina armeija-aikoinakin kenttälapion kanssa tappeluun lähteminen lieventävä asianhaara, kun kerran pioneereja oltiin. En minä tapellut, vaan muut.

Että silleen...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Brutaalia meininkiä

Viestin lähetti wilco
Niin, kenttälapio on todellakin hyvä asioidenselvittelyväline....

Niin, kauhistuttavan brutaalia meininkiä teillä siellä maavoimissa!

Kunniakkaissa merivoimissa sen sijaan asiat selvitettiin keskustelemalla ja halipusuteltiin päälle. Paitsi meidän Huolto- ja Kuljetusviirikössä, jossa oltiin vähän miehekkäämpiä.

Täältä tähän
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti wilco
Että silleen...
En osaa nyt sitten sanoa että oliko tuo kyllä vahi ei. No, eiköhän se asia selviä ennemmin kuin myöhemmin. Itsekin entinen telamiinan raahaaja, mutta kenttälapion käyttämisestä ei ole mitään muistikuvaa armeijan ajalta, eikä kyllä miltään muultakaan ajalta.

Vähissä olivat lappeen nähtävyydet. Eipähän sitten jää huono omatunto kun ei kuitenkaan olis niitä nähnyt. Onko teillä siellä itärajalla paljon lunta? Toivotaan suojakeliä niin pojat saavat porilaistyylisen pahennuksen aikaan.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Twite
Vähissä olivat lappeen nähtävyydet. Eipähän sitten jää huono omatunto kun ei kuitenkaan olis niitä nähnyt.

Niin, ja pysyy niskat kunnossa, kun ei tarvitse tiirailla niskat kenossa kaikenmaailman kirkontorneja ja kääpiösirkuksia.

Täältä tähän
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Poison
Nähtävyyksien suhteen on minunkin pakko sanoa, ettei Lappeenrannassa ole näin talvisin juuri mitään. Linnoitus toki on yhtälailla olemassa kuin kesäisinkin, mutta huomattavasti kuolleempaa siellä on. Jos kävelylenkin haluaa tehdä, niin silloin toki voi ottaa ja köpötellä linnoituksen läpi. On siellä varmaan ainakin jokin museo avoinna, ja vähintäänkin Suomen vanhin ortodoksinen kirkko seisoo tiukasti paikoillaan muiden rakennusten ohella. Muuta en sitten oikein enää osaa sanoakaan... Jos olisi kesä, niin olisi huomattavasti helpompaa.

Peliin ja Birraan olen minäkin tämän hetkisten aatteiden mukaan kovasti saapumassa, joten sielläpä sitten törmäillään!

Onnittelut!

Äsken tekstiäsi luettiin Radio Suomessa. Lähes kokonaan.

Mikähän nimimerkki tämä toimittaja on?
Ettei vain vai Poison itse? (Ehhehee)

Varmaan kuitenkin satunainen vierailija...
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti OikeaPakki
Onnittelut!

Äsken tekstiäsi luettiin Radio Suomessa. Lähes kokonaan.

Mikähän nimimerkki tämä toimittaja on?
Ettei vain vai Poison itse? (Ehhehee)

Mutta mi-mi-mi-mi-mitä tämä tarkoittaa?

Lunta on Lappeenrannassa tällä hetkellä ihan mukavasti eli siten, että ei tarvitse kahlata, mutta ei myöskään tuijottaa mustaa maata.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Poison
Mutta mi-mi-mi-mi-mitä tämä tarkoittaa?

Lunta on Lappeenrannassa tällä hetkellä ihan mukavasti eli siten, että ei tarvitse kahlata, mutta ei myöskään tuijottaa mustaa maata.

Nii-iin.

Tomittaja kertoili jostain keskustelusaiteista internetissä. Valpastuin kun mainittiin sana "Jatkoaika". Eikös se alkanut kertomaan "että siellä keskusteluosio vapaa keskustelu " ja samassa alkoi lukemaan juttuasi. Olin itse lukenut ketjua hetkisen aikaa joten tiesin asiasta. Nääs, tuli heitettyä itsekin yksi vastaus.

Toimittajan pointti oli kun siinä mainittiin linnoituksen alue - aasinsilta oli jorinointiin - kun hemmothan siellä toimituksessa ovat myös linnoituksen alueella siellä "radiotalossa" tjsp. Semmoista biisien välistä jutustelua, ei kovin ihmeellistä.

Enivei, sait nimimerkki "Poisoninia" 1-2 min "radiosoittoa", hymiö tähän.

Onhan JA-juttuja lainattu mm. IS:aan ja Arvaajaan, mutta että radioon! Itse kuulin ainakin 1. kerran moisen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti OikeaPakki

Onhan JA-juttuja lainattu mm. IS:aan ja Arvaajaan, mutta että radioon! Itse kuulin ainakin 1. kerran moisen.
Uhhuh ja se jos mikä kertoo siitä, että Jatkoaika on Suomen mittapuulla varsin seurattu ja vakavastiotettu keskustelupaikka ja sivusto noin ylipäätään. Aika hyvä saavutus se. Kannattaa siis tosiaan katsoa mitä sanoo, ettei se joudu julkisuuteen ihan syyniin asti. =)

Minultakin on E-Saimaan Seepraliitteeseen otettu lainauksia, mm. entisestä allekirjoituksestani. Heh.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Brutaalia meininkiä

Viestin lähetti ervatsalo
Kunniakkaissa merivoimissa sen sijaan asiat selvitettiin keskustelemalla ja halipusuteltiin päälle.

Niin, merivoimathan sijaitsevat lähempänä Ruotsia, joten toimintakin muistuttaa enemmän länsinaapurimme tyyliä.

Mutta palataksemme aiheeseen, on hyvä, että tänne kirjoitellaan Lappeenrannan nähtävyyksistä. Taitaapi olla meinaten sillälailla, että wilco-poika ei varmaankaan muuten osaisi kertoa kotona, että missä on tullut käytyä.

Että silleen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Twite
En osaa nyt sitten sanoa että oliko tuo kyllä vahi ei.

No hemmetti, en todellakaan huomannut vastata kysymykseesi, jäi ajatus lentämään...matalalla, mutta lensi kuitenkin...

Itsestäänselvyyksiähän ei sanota, mutta kerrotaan nyt sitten:

Lappeenrantaan ollaan menossa.

Että silleen...
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPan matsibussi

Kysyin tätä jo kerran, mutta sen varmaa vastausta saanut vaan ihmiset tuntuivat olevan vielä reittiuudistusta edeltäneessä ajassa. Kysyn siis uudestaan, mikä on SaiPan yliopistolta lähtevän matsibussin numero 1,3 vai 5? Tämä kiinnostaa minua siksi että tiedän menenkö pysäkille LUMin kioskin kohdalle vai pitääkö sitä mennä Orioninkadun varteen? Kait joku nyt sentään on viime kuukausina matsibussiin ennen Sammonlahtea hypännyt.

Bussiaikatauluhaku ei SaiPa-bussia tunne ja SaiPan nettisivut sekä lehti-ilmoitukset kertovat ainoastaan lähtöajan ja -paikan.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Re: Re: Brutaalia meininkiä

Viestin lähetti wilco
Niin, merivoimathan sijaitsevat lähempänä Ruotsia, joten toimintakin muistuttaa enemmän länsinaapurimme tyyliä.

Mutta palataksemme aiheeseen, on hyvä, että tänne kirjoitellaan Lappeenrannan nähtävyyksistä. Taitaapi olla meinaten sillälailla, että wilco-poika ei varmaankaan muuten osaisi kertoa kotona, että missä on tullut käytyä.

Että silleen...

Kyllä - meillä Puolisotilaallisessa Pursiseurassa toimittiin miehekkäästi. Keskusteltiin, halipusuteltiin ja vielä paijattiin lisäksi karvoja.

Miten tämä liittyy aiheeseen? Ei mitenkään, paitsi lappeen Rannassa ei ole merivoimia, tiedoksenne nyt sekin.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: SaiPan matsibussi

Viestin lähetti Gleb
Kysyin tätä jo kerran, mutta sen varmaa vastausta saanut vaan ihmiset tuntuivat olevan vielä reittiuudistusta edeltäneessä ajassa. Kysyn siis uudestaan, mikä on SaiPan yliopistolta lähtevän matsibussin numero 1,3 vai 5? Tämä kiinnostaa minua siksi että tiedän menenkö pysäkille LUMin kioskin kohdalle vai pitääkö sitä mennä Orioninkadun varteen? Kait joku nyt sentään on viime kuukausina matsibussiin ennen Sammonlahtea hypännyt.

Bussiaikatauluhaku ei SaiPa-bussia tunne ja SaiPan nettisivut sekä lehti-ilmoitukset kertovat ainoastaan lähtöajan ja -paikan.

No siis tällä kaudella en ole busseja käyttänyt kun tuo pyöräily on paljon halvempi vaihtoehto. Ainakin viime kaudella se oli 6, eli kiersi näinollen Uus-Lavolat jne. Jos sama tyyli jatkuu niin eiköhän se ole silloin tuo 1 mikä Kisapuistoon vie. Järkevää ainakin olisi, koska tällöin se saisi kerättyä porukkaa mahdollisimman monesta paikkaa. 5 kun nyt kruisaa suorinta tietä keskustaan. Tietoa minulla ei siis ole, mutta ykköstä veikkaisin aika vahvasti.

Birrassa edelleen näillänäkymin iltasella. Peliin en saavu.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Löytyi tuo tieto bussista näköjään sittenkin tuolta Wilimasta, piti vaan valita oikea linja, reittihaulla ei löytynyt. Ykkönen se tosiaan on kuten Teacup arvelikin. Itsekin suosin yleensä pyöräilyä, mutta nyt on kaveri matkassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös