lappeen Ranta

  • 43 892
  • 310

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Kuinka monta toria Lappeenrannassa on? Ilmeisesti aika monta.
Tuli vaan mieleen, kun tarkoitus oli käydä katsomassa pappatunturi-tapahtumaa joka oli kuulemma kansalaistorilla. Ensin menin tottakai kauppatorille (olen nyt oppinut torien nimiä) ja sieltä kyselin että missähän päin kyseinen tori ja tapahtuma on. Mutta kukaan ei osannut sanoa, eivät olleet kuulleetkaan koko tapahtumasta.
Ehkä kysyin vääriltä ihmisiltä.
Kierrettyni kauppatorin, Sammonlahden, sataman ja Lauritsalan kävin eräässä kaupassa kysymässä ohjeita. Sieltä sain oikein kartan (joka oli vanha) ja ohjeet, joiden perusteella löytyi vain parkkialue.
Olisi metka tietää kuinka lähellä oikeaa paikkaa oikein liikuttiin. Todennäköisesti ihan vieressä, sen verran ristiin rastiin tuli ajettua kaupunkia, mutta ei vaan osuttu oikeaan paikkaan.

Muuten kyllä Lappeenranta oli edelleen viihtyisän oloinen kaupunki ja ihmiset mukavia.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pingu
Olisi metka tietää kuinka lähellä oikeaa paikkaa oikein liikuttiin. Todennäköisesti ihan vieressä, sen verran ristiin rastiin tuli ajettua kaupunkia, mutta ei vaan osuttu oikeaan paikkaan.

Hotelli Lappeen edustalla näyttivät Pappa-Tunturit seisovan eli kansalaistoriksi nimitetään tuota aukiota kaupungintalon, Hotelli Lappeen ja sankarihautausmaan välissä.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Viestin lähetti Gleb
Hotelli Lappeen edustalla näyttivät Pappa-Tunturit seisovan eli kansalaistoriksi nimitetään tuota aukiota kaupungintalon, Hotelli Lappeen ja sankarihautausmaan välissä.
Jaa-a, sitten oltiin hyvinkin lähellä mutta kuitenkin väärässä paikassa.
Aika jännä tosiaan, ettei kukaan keneltä kysyin tiennyt asiasta tai paikasta.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pingu
[Kansalaistorista puhe]
Aika jännä tosiaan, ettei kukaan keneltä kysyin tiennyt asiasta tai paikasta.
Olet sitten kysellyt turisteilta. Kyllähän nyt herramakiesus Kansalaistorin tietävät kaikki. Reikäenkelin sijoituspaikan nimi on ainakin itselleni ollut aina selviö.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Pojathan tarvitsevat opastusta Lappeenrannan kulttuuripaikkoihin: Kansalaistori=kaupungintalon edustatori, ja se oikea alkuperäinen reikäenkeli-patsas on nykyisin sijoitettu Lauritsalan keskustan puistoon, siinä sankarihautausmaan aidan vieressä kansalaistorin puolella on ÄITI KARJALA muistopatsas Karjalaan jääneiden sankarivainajien muistoksi, joiden nimet on siinä pitkässä kivipaadessa, muistaakseni Joensuussa on vastaava muistomerkki itä-karjalaan jääneille sankarivainajille.

Tuo aiemmin mainittu reikäenkeli oli silloin valmistuttuaan -60 luvulla erittäin suuren riidan aiheena, kun sen sijoituspaikasta aikanaan keskusteltiin kaupungin valtuustossa, lehtien yleisönosastoissa ja kai kirkkovaltuustossakin, nythän se tuolla Lauritsalassa on hiukan huomaamattomassa paikassa, minun mielestäni turhankin huomaamattomassa, kun nykytyyliin verrattuna se ei ole edes kovin erikoisen näköinen.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja painokoneet seis.

Onko minun nyt siis ymmärrettävä niin, että Reikäenkeli ei enää ole siinä kaupungintalon sisäänkäynnin lähimaastossa? Milloinkas se siitä on siirretty? Ja miksei kukaan ole asiasta minulle muistanut mainita?

Vastahan minä viime kesänä siitä ohi hiippailin, enkä huomannut mitään puuttuvan.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Viestin lähetti Andrej
Olet sitten kysellyt turisteilta. Kyllähän nyt herramakiesus Kansalaistorin tietävät kaikki. Reikäenkelin sijoituspaikan nimi on ainakin itselleni ollut aina selviö.
Voihan se olla tietysti niinkin, mutta siinä tapauksessa olen aika taitava bongaamaan turistit torielämästä.
Itse asiassa kysyin myös Etelä-Saimaan teltasta josta nyt luulin tietoa löytyvän.
Pääseekö muuten sinne Kansalaistorille autolla? Kyllähän me Lappeen ja kaupungintalon ympäristöä kierreltiin.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Äläpä Andrej huolestu, minä saatan olla kyllä väärässäkin, otanpa asiasta selvää ja korjailen virheeni, jos aihetta on.

Olisiko se hiton enkeli lentänyt siihen taivaallisen rauhan aukiolle jossakin vaiheessa kuitenkin?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pingu
Pääseekö muuten sinne Kansalaistorille autolla? Kyllähän me Lappeen ja kaupungintalon ympäristöä kierreltiin.

Sinne saavat ajaa ainoastaan taksit. Kansalaistorin alta olette sen sijaan voineet hyvinkin ajaa.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Viestin lähetti Gleb
Sinne saavat ajaa ainoastaan taksit. Kansalaistorin alta olette sen sijaan voineet hyvinkin ajaa.
Kiitos, tämä selittää paljon.
Siellä parkkihallissa tuli "mitattua" myös auton korkeus. Pientä kolinaa kuului, mutta kyllä mahtui.
Eihän sitä uskaltanut jalkautua vieraaseen kaupunkiin, siellähän olisi saattanut tulla vaikka hippejä vastaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun tarkemmin asiaa ajattelen: onkos se Reikäenkeli ikinä edes ollut siinä Kansalaistorin keskeisimmällä paikalla? Alkoi nimittäin minustakin tuntumaan, että kyseinen pysti onkin tosiaan siellä Lauritsalan suunnalla, ja Kansalaistorilla on joku aivan toinen patsas.

Taas esimerkki siitä, miten tarpeeksi arkipäiväisistä asioista ei jää kunnon muistijälkeä harvaan pääkoppaani. Ja myös siitä, minkälaisen yleisen hämmennyksen pystyn lahopäisyydelläni saamaan aikaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Andrej
Nyt kun tarkemmin asiaa ajattelen: onkos se Reikäenkeli ikinä edes ollut siinä Kansalaistorin keskeisimmällä paikalla? Alkoi nimittäin minustakin tuntumaan, että kyseinen pysti onkin tosiaan siellä Lauritsalan suunnalla, ja Kansalaistorilla on joku aivan toinen patsas.

Ei. Niin kauan kuin muistan, eli 70-luvulta alkaen, tämä Reikäenkeli on sijainnut Lauritsalassa, eräässä vaiheessa eloani kuului jopa leikkipaikkoihini. Itse Kansalaistorilla on tämä hirvittävä kivihökötys, ja sitten torin läntisellä laidalla on se Karjalaan jääneiden muistopatsas jossa "äiti" kansaa "poikaansa" tjsp. siten, että muodostavat ristinkaltaisen muistomerkin.

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
Itse Kansalaistorilla on tämä hirvittävä kivihökötys
Itselleni kyseinen monumentti tuo aina ikävästi mieleen päällekkäin kasattuja talvipakkassäässä jäätyneitä paskamöykkyjä.

"Jöötipatsaaksi" tai vastaavaksi on tuota taideteosta tullut usein kutsuttuakin.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Suuri KIITOS vlad, ja kolminkertainen helpotuksen huokaus. Olin nimittäin jo aivan varma että nyt se perkeleen dementia on alkanut minulla, tai sitten nuo enkelit liihottelevat aivan valtoimenaan.

HUH, että helpotti.
 

Aksu

Jäsen
Kävikö joku "ihastelemassa" Jyskin toimitilojen paloa? Näin vasta tämän aamun lehdestä tällaisen tapahtuneen. Jos oikein ymmärsin niin talo saattaa mennä purkuun.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Lappeenrantalaisen sanomalehden, Etelä-Saimaan, verkkoversiossa on paikallisia ravintoloita käsittelevä juttu. Uutta kuppilaa pukkaa jatkossa oikein urakalla. Ohessa mielenkiintoinen katkelma uuden urheilupubin suunnitelmista.

Nimi kuuluu komeasti: Jatkoaika-sporttiklubi (!!).
- - -

YÖRAVINTOLOIDEN lomasta löytyy tilaa myös uusille ravintolakonsepteille. Näin uskovat ainakin Pekka Liukkonen, Jukka Suninen ja Mika Turunen. Kolmikko aikoo huhti-toukokuun aikana avata urheilupubin osoitteessa Valtakatu 42. Noin 150-paikkainen ravintola on suunnattu paikalliselle urheilu- ja fanitoiminnalle. Sen toimintaa on tarkoitus kehittää paikallisten urheiluseurojen kanssa.

- Urheilun ympärille on aikomus rakentaa erilaisia aktiviteetteja. Toiminta todennäköisesti kehittyy seurojen halukkuuden, tarpeen ja valmiuden mukaan. Tavoitteena on tarjota mahdollisuus urheilun rauhalliseen seuraamiseen ja toisten ihmisten tapaamiseen savuttomassa tilassa, Jatkoaika-sporttipubin ympärille perustettavan yhtiön toimitusjohtaja Liukkonen kertoo alan tulevaisuutta ennakoivasta pubistaan.

- - -

Koko juttu osoitteessa:
http://www.esaimaa.fi/
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Pikkuisen huvitti kun lukaisin tästä savuttomasta sportticornerista. Kukapas jatkoaikaisen lukijoista muistaa sen Oprin Dinskon tlailla olleen sporttipubin? Se oli hyvä, ja siitä Ison Kristiinan Greyhoundista ei mulla ole kui toisenkäden tietoa. Ikinä ei tullut ikäsyistä käytyä.

Onkohan uudessa sporttipubissa vetonaulana Nakkisormien ja villlmandstrandin iiäfkoon pelaajien tapaamisnurkkaus vai kenties Namika Allstars osio?

-Sellanen ravinteli/pubi olisi mun mieleen missä katsotaan moottoriurheilua,Motogp/formula, ja myös ehkä veneitä ja rallia, ISOLTA screeniltä. Siellä pitäisi olla erittäin hyvännäköinen ja sporttinen henkilökunta siis naisia mielummin, sekä viihtyisä sisutus ja tietysti rajaton mahdollisuus jääkiekon ja jalkapalllin seuraamiseen.

Yllättävin ja paras e-karjalan sporttipubi löytyi v, 2003 joutsenosta nimellä Pitsapojat. Aijai sitä viihtyisyyttä,,,,

Mukavahan jatkossa Valtakadulla on ajella ja katsella kun savuttomansporttijatkoaikabaarin edustalla kärvistellään Coltti huulessa. On urheilua kerraksi ja varsinkin tarpeeksi.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kai noita vormuloita aina jossain voi katsella. Kyllähän Birra varmaan ainakin näyttää tykillä kisoja silloin kun niitä tulee. Vanha Kyrpä näyttää kaikki valioliigan matsit mitä canalilta tulee(ja kai ne näytti noita sm-liigan pelejäkin). Birrassa toissa kesänä oli ihan mieletön fiilis monesti kun kävin siellä katselemassa futiksen em-kisoja. MM-kisat tulee varmasti monesti oluen seurassa siellä ensi kesänä myös katsottua. Löytyyhän näitä katselupaikkoja Lappeenrannasta, mutta ehkä tuollaiselle sporttibaarille voisi olla tilausta, sitä en sitten tiedä miten ottaa tuulta alleen tuo savuttomuus. Aikamoiseen kilpailutilanteeseen uusi baari kyllä itsensä lykkää. Lappeenrannassa alkaa tuota ravintolapaikkaa olla melkoisen paljon suhteessa asukaslukuun.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomasin vasta äskettäin, että tuo Jatkoaika on nyt sitten näköjään avattu Lappeenrantaan. Onpahan tässä kaupungissa nyt sitten urheilulle oma pubinsa. Onko ihmisillä milaisia kokemuksia jo tuosta paikasta? Itse ajattelin mahdollisesti illalla pistäytyä katsastamassa. Saapa nähdä pärjääkö Birralle miten, mutta siellä olisi ainakin allekirjoittaneen kätevä työpäivän jälkeen käydä välillä katsomassa MM-matseja, joten pakkohan se on mahdollisuus antaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Teacup kirjoitti:
Huomasin vasta äskettäin, että tuo Jatkoaika on nyt sitten näköjään avattu Lappeenrantaan. Onpahan tässä kaupungissa nyt sitten urheilulle oma pubinsa. Onko ihmisillä milaisia kokemuksia jo tuosta paikasta? Itse ajattelin mahdollisesti illalla pistäytyä katsastamassa. Saapa nähdä pärjääkö Birralle miten, mutta siellä olisi ainakin allekirjoittaneen kätevä työpäivän jälkeen käydä välillä katsomassa MM-matseja, joten pakkohan se on mahdollisuus antaa.

Missäpäin kaupunkia tuo uutuuspubi on? Heinäkuussa pitäisi sinne suuntaan tulla ja silloin on tarkoitus katsastaa vuoden aikana kaupunkiin tulleet uutuusjuottolat.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
mirasane kirjoitti:
Missäpäin kaupunkia tuo uutuuspubi on? Heinäkuussa pitäisi sinne suuntaan tulla ja silloin on tarkoitus katsastaa vuoden aikana kaupunkiin tulleet uutuusjuottolat.

Valtakadulla taitaa olla, en ole tosin 100% varma asiasta.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KPL kirjoitti:
Valtakadulla taitaa olla, en ole tosin 100% varma asiasta.

Joo, Valtakaudulla se on. Aika lailla leffateattereita vastapäätä. Tuli juuri siellä käytyä ja täytyy sanoa, että ihan ok paikka. Ei mikään mullistava uutuus, mutta hyvin siellä peliä katsellessa viihtyi. Meksiko-Iran nyt ei ollut mikään yleisömagneetti, joten ehkäpä tunnelmaa on enemmän joskus huippupelien aikaan. Paikalta löytyi yksi iso screeni ja useita plasmatelkkareita. Lisäksi erityistä plussaa pitää antaa seinällä roikkuneesta Selänteen jokeri-paidasta :-)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teacup kirjoitti:
Lisäksi erityistä plussaa pitää antaa seinällä roikkuneesta Selänteen jokeri-paidasta :-)
No hyi helvetti! Meni paikka boikottiin samantien.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Teacup kirjoitti:
Lisäksi erityistä plussaa pitää antaa seinällä roikkuneesta Selänteen jokeri-paidasta :-)

Eipä nyt ole mikään yllätys. Jokerien kannattajat tunnetusti tulevat Kehä ykkösen ulkopuolelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös