Lapinlahden Linnut – pala suomalaista huumorin kultakautta

• 54 164
  • 155

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lapinlahden linnut lopettaa.

Hassu uutinen, koska Lapparit tainnut järjestää jo useamman jäähyväiskiertueen. Itse kuvittelin, että porukka olisi laittanut pillit pussiin jo loppuvuodesta 2006 (tästäkin lähes 20 vuotta, huh), jolloin lähtivät kiertueelle Original-kokoonpanossa (itse kävin bändiä tuolloin kuuntelemassa Turun Caribiassa ja Hgissä Virgin Oilissa).

Eiköhän primus motor Erängön poismeno ollut lopullinen naula arkkuun. Joka tapauksessa hieno pala suomalaista viihdekulttuuria jää historiaan. Pitäisi itsekin lainata faijalta se Lappareista tehty kirja.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No juuri samaa mitä @eriatarka, että jos Lapparit nyt lopettaa, niin sehän tarkoittaa että ovat ainakin epävirallisesti vielä toiminnassa? Kohtuu kummaksuen tässä juurikin mietin, että eikös Lapparit lopettaneet jo likemmäs 20 vuotta sitten? Koska eihän näistä hepuista nimenomaan tänä kyseisenä ryhmänä ole kuulunut julkisuudessa halaistua sanaa enää 2000-luvun mittaan..

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No juuri samaa mitä @eriatarka, että jos Lapparit nyt lopettaa, niin sehän tarkoittaa että ovat ainakin epävirallisesti vielä toiminnassa?

Luulen että Lapparit ei ole lopettanut ainoastaan siitä syystä, että Eränkö ei ole suostunut lopettamaan. Kun koko porukkaa ei ole saatu keikoille, on Eränkö esiintynyt pienemmällä kokoonpanolla mm. Jaarasen, Wahlstenin ja Kettusen kanssa esittäen Lappareiden biisejä. Nyt kun Eränkö on poissa, ei ole ketään, joka jaksaisi enää olla se kokoava voima. Hurjaa ajatella, että äijät on jo ~seitsemänkymppisiä, itse asiassa porukan seniori Jaaranen täyttää tänä vuonna jo 74 vuotta.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Tallessa on DVD-levyinä 7 Kuolemansyntiä, Maailman 8. ihme sekä Kuudesti laukeava -sketsisarjat. Kyllä vaan ovat hyviä, ja aikoinaan VHS:ltä sen tuhannen kertaa katsottu. Muistaakseni se "Show" olikin sitten jo heikkotasoisempaa sketsiviihdettä, eikä ole enää videokasettikaan tallessa.

Tähdet kertovat -levy ilmestyi, kun olin ysiluokalla (1990). Isoveli osti joululahjaksi, ja muistan ottaneeni ekat kalsarikännit (15-vuotiaana!) tuota jouluyönä kuunnellen. Levyllä on lukuisia hyviä biisejä, muuten.

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Ja lisäkeikanhan se perjantaille pukkasi. La jo ainakin ennakkomyynneissä loppu. Tyydyin perjantaille, kun huomenna en ehdi väijyä.
Jaa, nyt taas onkin. No samapa tuo

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy