finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Aamulehti tiesi kertoa, että lentomatkatavaroita käsittelevä ISS Aviation tutkii mahdollisuutta periä työntekijöiden ulosmarssin kustannusten maksattamista kapinoitsijoilta itseltään.
Onko tämä oikein? Eivätkö työntekijät saisi enää osoittaa tyytymättömyyttään tavalla, joka näkyy?
Pitäisikö kaikki tällainen maksattaa aina raakasti heillä itsellään?
Muutenkin, miten suhtautua lakkoihin, joissa tavallinen kansa kärsii usein jo pienen ryhmän lakkoilun takia?
Minusta laittomat lakkoilijat ym. ulosmarssijat pitäisi saattaa aina vastuuseen toiminnastaan, varsinkin silloin, kun seuraukset ovat kolmannelle miehelle kohtuuttomat.
Muistan kerran, kun piti lähteä junalla toiselle puolelle maata. Veturinkuljettajat olivat jo etukäteen kertoneet, etteivät he aikoneet tehdä yhtään ylitöitä. Tämän takia ei sitten kukaan osannut sanoa, lähtikö se juna aikataulun mukaan vai ei. Noh, asemalla selvisi sitten, että ei lähtenyt. Mutta matkustajat tuupattiin toiseen junaan, hitaanpaan ja halvempaan sellaiseen ja sitten linja-autolla loppumatka. Onneksi aikataulussani oli ilmaa, muuten olisi myöhästynyt lentokoneesta ja silloin olisin luultavasti marssinut rautatieasemalle dynamiittivyön kanssa.
Mitenkähän olisi, jos esim. tuollaisessa tapauksessa vetäisi koko jutun korkeinpaan mahdolliseen instanssiin ja vaatisi korvauksia?
Tai miten voisi saada käteensä matkalipun, joka takaisi aina aikataulun?
Linja-autoissa on täällä 20 minuutin takuu. Jos se on enemmän myöhässä, siitä saa korvauksen, tai taksirahat takaisin. Miksei jotain tällaista voisi soveltaa myös juna- ja lentoliikenteessä? Jos voisi, niin veikkaisin, että kaikki työntekijät saisivat allekirjoittaa nopeasti sopimuksia, joiden mukaan kaikki tuollainen pelleily tulisi niin kalliiksi, ettei ongelmaa enää sen jälkeen olisi!
Onko tämä oikein? Eivätkö työntekijät saisi enää osoittaa tyytymättömyyttään tavalla, joka näkyy?
Pitäisikö kaikki tällainen maksattaa aina raakasti heillä itsellään?
Muutenkin, miten suhtautua lakkoihin, joissa tavallinen kansa kärsii usein jo pienen ryhmän lakkoilun takia?
Minusta laittomat lakkoilijat ym. ulosmarssijat pitäisi saattaa aina vastuuseen toiminnastaan, varsinkin silloin, kun seuraukset ovat kolmannelle miehelle kohtuuttomat.
Muistan kerran, kun piti lähteä junalla toiselle puolelle maata. Veturinkuljettajat olivat jo etukäteen kertoneet, etteivät he aikoneet tehdä yhtään ylitöitä. Tämän takia ei sitten kukaan osannut sanoa, lähtikö se juna aikataulun mukaan vai ei. Noh, asemalla selvisi sitten, että ei lähtenyt. Mutta matkustajat tuupattiin toiseen junaan, hitaanpaan ja halvempaan sellaiseen ja sitten linja-autolla loppumatka. Onneksi aikataulussani oli ilmaa, muuten olisi myöhästynyt lentokoneesta ja silloin olisin luultavasti marssinut rautatieasemalle dynamiittivyön kanssa.
Mitenkähän olisi, jos esim. tuollaisessa tapauksessa vetäisi koko jutun korkeinpaan mahdolliseen instanssiin ja vaatisi korvauksia?
Tai miten voisi saada käteensä matkalipun, joka takaisi aina aikataulun?
Linja-autoissa on täällä 20 minuutin takuu. Jos se on enemmän myöhässä, siitä saa korvauksen, tai taksirahat takaisin. Miksei jotain tällaista voisi soveltaa myös juna- ja lentoliikenteessä? Jos voisi, niin veikkaisin, että kaikki työntekijät saisivat allekirjoittaa nopeasti sopimuksia, joiden mukaan kaikki tuollainen pelleily tulisi niin kalliiksi, ettei ongelmaa enää sen jälkeen olisi!