Laitatko kaupassa "seuraava asiakas" -kapulan omien ostostesi perään?

• 2 703
  • 62

Laitatko kaupassa "seuraava asiakas" kapulan omien ostostesi perään?

• Laitan

Ääniä: 186 96,9%
  • En laita

Ääniä: 6 3,1%

• Äänestäjiä
    192

Aapee79

Jäsen
Tähän pakko vastata toinenkin näkökulma. Itsellä menieren tauti, ja tämän takia toinen korva on lähes kuuro joten en aina välttämättä kuule kaikkea. Ja tämän takia olen varmasti monesti sanonut "en tarvitse" Kun on sanottu "hyvää päivänjatkoa" tms.
Että ei välttämättä johdu aina siitä että joku ei olisi kohtelias. Toki niitäkin on.
Minullakin on sama tauti, mutta myöskin ennustamisen lahja. Sanon "kiitos samoin". Aina.

Problem solved.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Täytyy myöntää, etten laita aina. Toki kun vastausvaihtoehdot olivat kyllä/ei, niin laitoin kyllä, koska ylivoimaisella enemmistöllä käynneistä kapula tulee laitettua. Useimmiten kapulan kanssa tulee kikkailtua silloin, kun ei ole ruuhkaa. Jos takanani ei ole ketään, en jaksa sitä laittaa. Isommissa ruokaostoksissa on toki se vaara, että kun olet pakkaamassa, joku tulee jonoon silloin.

Minulle on ihan ok myös laittaa itse se kapula paikoilleen, jos olen jonossa perässä. Ainoastaan ne tilanteet on nihkeitä, missä kassahihna on pitkä ja ne kapulat jää sinne hihnan etuosaan, jolloin kapulan saaminen on vaikeaa. Silloin vähän ärsyttää, ettei edessä olevilla tai myyjällä ole pelisilmää työntää niitä kapuloita peremmälle.

Eniten ihmetystä kapulan käytölle tulee niiltä kerroilta, kun ostat pelkkää röökiä tai Veikkauksen pelejä ilman hihnalle ladottavia ostoksia. Pitäisikö silloinkin laittaa kapula väliin, jolloin kahden kapulan välissä on lyhyt tyhjä osio? Melkein aina tulee se haaste, että myyjä alkaa piipata takana tulevan ostoksia, joihin joutuu sanomaan, etteivät nuo ole minun.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Laitan aina. Ja myös omien ostosten eteen, jos edellä oleva ei ole laittanut. Pelkkää tupakkaa ostaessa laitan kapulan pitkittäin (ei poikittain), jotta se herättäisi kassan huomion, noi kapulat kun tahtoo kasaantua yhdeksi keoksi, jos siinä ei ole välissä ostoksia.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juu, ellei nyt ole tilanne että kaupassa on tyhjää ja ketään ei ole perässä, kapulaa ei ole laitettavaksi (edellä joku kolme nuorta joilla kaikilla jotkut 5 euron ostokset ja jokaisessa välissä kapula) tai sitten unohdan. Mutta yleensä laitan ja myös eteen jos siihen ei ole kapulaa laitettu.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
En helvetissä laita.

Ja jos joku lapsi, mummeli, narkkari, tai lapsinarkkimummo erehtyy laittamaan kapulan ostoksieni perään, niin nappaan kapulan käteeni ja heitän sen noin 42° kulmassa yläviistoon 73 metrin päähän ja huudan "nyt tuli Pesos... Kapulalle noutaja!".

Välillä lähetän heittäessäni myös Tero Pitkämäelle terveisiä. Tai huudan "Kapuloita rattaisiin!", jos lastenvaunuja näkyy 50 metrin säteellä ja koetan tähdätä tarkemmin.

Tutut myyjät ovat oppineet jo käskemään perässäni tulevia asiakkaita olemaan koskematta kapuloihin.

Tähän on siis tasan, vain ja ainoastaan yksi oikea toimintamalli.

Crank

Jäsen
Laitan. Ja koen hyvien käytöstapojen puutteena, jos sitä ei laita siinä vaiheessa, kun jonossa on muitakin.

Mä laitan näissä tapauksissa kaksi kapulaa hihnalle, tai sillä tavalla että siinä on tyhjä slotti mun kohdalla hihnalla. Usein myyjä alkaa piippailemaan niitä jonkun toisen ostoksia samalla kun tervehtii jos tätä tyhjää tilaa ei siinä hihnalla ole. Tottakai voi sanoa, että ne eivät ole minun ostoksia, mutta koen tilanteen selkeämmäksi kun sulla on se tyhjä tila siinä ilman ostoksia.
Olen tätä samaa kokeillut, niin mua edeltävän ostosten jälkeen myyjä nappasi molemmat kapulat pois ja alkoi piippaamaan mun takana olevan ostoksia. Ehkä ei vaan ollut tuolloin ennen kohdannut tuon kaltaista innovaatiota, mutta tilanteesta selvittiin.

Ainoastaan ne tilanteet on nihkeitä, missä kassahihna on pitkä ja ne kapulat jää sinne hihnan etuosaan, jolloin kapulan saaminen on vaikeaa. Silloin vähän ärsyttää, ettei edessä olevilla tai myyjällä ole pelisilmää työntää niitä kapuloita peremmälle.
Tää sieppaa itseä aika paljonkin, kun tuntuu että suurimalta osalta myyjiä ko. pelisilmä puuttuu kokonaan. Todella harva tuuppaa ne kapulat sinne hihnan päätyyn, missä niitä tarvitaan. Sen sijaan ne kasataan tiiviisti siihen kassan päätyyn.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kerran eräs edelläni asioinut ei laittanut kapulaa omien ostostensa jälkeen hihnalle. Tästä suivaantuneena hain kaikki kaupan kapulat kaikilta kassoilta, ja heittelin niillä tätä edessäni ollutta onnetonta tolvanaa kunnes kapulat loppuivat tai vartijoiden etälamauttimet saivat minut tainnoksiin, en muista kumpi tapahtui aiemmin.

Pidän myös takkini sisällä omaa kapulaa, jos satun menemään kauppaan eikä kassalla ole kapulaa. Omatekemäni kapula on bussin renkaan alle liiskaantunut supikoiran puolikas, se on monesti saanut varsinkin kanssaostajien lapset itkemään ilosta kun sillä on niin hervottoman veikeä ilme kasvoillaan. Jostain syystä tämän oman kapulan käytöstä saan myös usein vartijoilta etälamauttimesta.

Nykyään kun menen mihin tahansa lähialueen kauppaan, saan etälamauttimesta jo kun astun tuulikaapista kaupan puolelle. Vitun tennispallokainalot.

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Totta kai laitan, molemmille puolillekin jos edessä oleva dorka ei sitä osannut itse tehdä.

Kerran näin käydessä kutsuin Star Warsin Kuoleman Tähden (Death Star meille kosmopoliiteille) tuhoamaan edellä olleen ja kuulin jälkeenpäin hänen olleen nimimerkki FASlapsi.

Tutkimattomia ovat meidän humoristien ja palstalegendojen tiet.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Totta kai laitan, molemmille puolillekin jos edessä oleva dorka ei sitä osannut itse tehdä.

Kerran näin käydessä kutsuin Star Warsin Kuoleman Tähden (Death Star meille kosmopoliiteille) tuhoamaan edellä olleen ja kuulin jälkeenpäin hänen olleen nimimerkki FASlapsi.

Tutkimattomia ovat meidän humoristien ja palstalegendojen tiet.

Death star on sitten tankkipelin entinen vaunu!!

Suosikkijoukkue
Jokerit, Luleå HF, Florida Panthers
Vastasin "en laita" vaikka useimmiten sen laitankin, en kuitenkaan sata kertaa sadasta. Joten äänestin viimeisimmän kauppareissun mukaan enkä sitä silloin laittanut.

Minua ei myöskään häiritse pätkääkään jos edessä oleva ei sitä laita ja joudun itse sen laittamaan.

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kerran unohdin laittaa kapulan ja totta kai vuosien aikana kerrytetty kauppamaine meni sen siliän tien. Sanomattakin selvää, että en ole käynyt kyseisessä kaupassa tämän episodin jälkeen kertaakaan ja tuskin he edes suostuisivat enää myymään minulle mitään.

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei laittanut tänään naispuolinen asiakas edellä kapulaa. Ja ostoksina vain Fresitan viinipullo joka sullottiin pikavauhtia isoon kestokauppakassiin, ei saa naapurit nähdä mitä tuli ostettua. Lisäksi piti kolmen metrin turvavälin edelliseen,hihna tyhjänä eikä alkuun väistänyt jotta saan omat ostokset hihnalle, melkoisella pamauksella sitten vedin kapulan hihnalle hieman änkeämällä välistä kun alkoi jo pinna kiristyä tyhjänä ammottavaan hihnaan, rouva seisoi hihnan alussa ilman aikomusta edetä.
Tottakai vielä häntä edellinen asiakas päätti alkaa tarkistamaan viikon lottojaan, kenoa ja jotain muuta isojen ostosten jälkeen. Eikä tietenkään mennyt kaikki heti kerralla läpi ja ei halunnut uusia jotain kenokuponkeja mutta osan halusi.
Jonain päivänä kävelen tuollaisesta tilanteesta tyynesti ovesta pihalle jättäen ostokset siihen paikkaan.
Taidan siirtyä noutoasiakkaaksi, ei tuota rallia enää jaksa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy