Täytyy myöntää, etten laita aina. Toki kun vastausvaihtoehdot olivat kyllä/ei, niin laitoin kyllä, koska ylivoimaisella enemmistöllä käynneistä kapula tulee laitettua. Useimmiten kapulan kanssa tulee kikkailtua silloin, kun ei ole ruuhkaa. Jos takanani ei ole ketään, en jaksa sitä laittaa. Isommissa ruokaostoksissa on toki se vaara, että kun olet pakkaamassa, joku tulee jonoon silloin.
Minulle on ihan ok myös laittaa itse se kapula paikoilleen, jos olen jonossa perässä. Ainoastaan ne tilanteet on nihkeitä, missä kassahihna on pitkä ja ne kapulat jää sinne hihnan etuosaan, jolloin kapulan saaminen on vaikeaa. Silloin vähän ärsyttää, ettei edessä olevilla tai myyjällä ole pelisilmää työntää niitä kapuloita peremmälle.
Eniten ihmetystä kapulan käytölle tulee niiltä kerroilta, kun ostat pelkkää röökiä tai Veikkauksen pelejä ilman hihnalle ladottavia ostoksia. Pitäisikö silloinkin laittaa kapula väliin, jolloin kahden kapulan välissä on lyhyt tyhjä osio? Melkein aina tulee se haaste, että myyjä alkaa piipata takana tulevan ostoksia, joihin joutuu sanomaan, etteivät nuo ole minun.