Laitatko kaupassa "seuraava asiakas" -kapulan omien ostostesi perään?

• 1 748
  • 56

Laitatko kaupassa "seuraava asiakas" kapulan omien ostostesi perään?

• Laitan

Ääniä: 158 96,9%
  • En laita

Ääniä: 5 3,1%

• Äänestäjiä
    163

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Meikäläinen huutelee täältä kassan toiselta puolelta myyjän näkökulmasta asioita:

- Jos on lyhyt hihna eikä kapuloita (oikea nimi ostosten jakaja?) käytössä kuten meillä, niin ole hyvä ja odota rauhassa että myyjä saa piipattua edellisen asiakkaan ostokset. Siinä kun joutuu usein kuuntelemaan a) Asiakkaan kälätystä aiheesta x toisella korvalla b) samaan aikaan korvanapissa puhuu työkaverit ja c) itse piippailee tuotteet, niin siinä ei välttämättä se fokus pysy mikä kuuluu kenelle, jos seuraavan ostokset tulee ihan aiemman asiakkaan ostosten perseessä kiinni. <- Jos edellinen kerkee maksaa sinunkin ostoksesi, täytyy asia korjata mikä taas kuluttaa kaikkien aikaa turhaan.
<- Jos näet, että myyjä on ottamassa sinunkin tuotteitasi, niin voit huomauttaa asiasta ystävällisesti.
- Kuuntele myyjän ja maksupäätteen ohjeita. Lukeeko päätteessä "odota summaa"? <- Ratkaisu: Odota summaa
Lukeeko päätteessä "syötä sirukortti"? <- Ratkaisu: Syötä sirukortti (Siru ei ole kortin takapuolella, vaan siinä edessä. Ja se laitetaan alaspäin. Monesti siellä kortin takapuolella on nuoli, joka näyttää suunnan kuinka se kortti sinne laitetaan)
- Saitko maksettua? Tässä kohtaa myyjä toteaa "Kiitos, mukavaa päivänjatkoa" tms roskaa. Niin herranjumala kuuntele mitä sinulle puhutaan äläkä vastaa "en tarvi" <- viitaten kuittiin.
- Tervehdi ja kiitä myyjää maksamisen jälkeen. <- Perus käytöstavat, camaa hei me kaikki osataan nää, eikö?
- Älä tule kiireessä kauppaan. <- Käy aiemmin tai myöhemmin. Kiiressä olevat ihmiset ovat monesti niitä paskoja asiakkaita joiden asiat ovat olevinaan tärkeimpiä. Aina kannattaa varautua odottamaan pidempään mitä haluaisi, koska ikinä ei voi tietää temppuileeko esim. Kortit, koneet, asiakkaat, onko uusia työntekijöitä, onko sairauspoissaoloja joita ei saada paikattua ja töissä olevat vetävät vajaalla.
- Älä ole perseestä. Myyjät eivät päätä tuotteiden hintoja ja näistä valittaminen ei edistä asiaa millään tavalla.
- Suosi pikakassoja jos maksat kortilla, etkä osta tupakka-, veikkaus-, tai nikotiinituotteita. <- Helpottaa kaikkia.

En tiiä, tässä jotain ajatuksia yleisesti työpäivän jälkeen kun sai taas todeta kuinka ihmisistä tulee 10× tyhmempiä astuessaan kauppaan sisälle.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Enemmän kuin kapulan puuttuminen ja sen itse laittaminen ärsyttää takana jonossa perstuntumassa seisovat ihmiset. Jos vaikka kurkottaa muovipussia hihnan alta, niin jo takanaolijan etumus lähes hieroo omia pakaroita. Mikä pakko siinä on tappituntumassa seistä?

Siksipä hidastelen taktisesti viimeisten ostosteni latomista hihnalle, jotta hihna liukuu ja kapulaan jää ilmaa, jotta takanatulija ei pysty tuupimaan lähelleni uudestaan kassalle.

Jos takanani ei ole ketään, jätän kapulan laittamatta. Laittakoon seuraava, jos siihen joku tulee.

Jyppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Carolina Hurricanes
Laitan omien ostosten jälkeen ja tarvittaessa edellä olevan. Ei aiheuta suuria tunteita, mutta itse kaupassa käynti on lopulta aika raastava kokemus kaikenkaikkiaan. Tänään töiden jälkeen pitäisi taas tuollainen hetki kokea. Väsyneenä, vittuuntuneena, nälkäisenä ja haluten nopeasti ulos koko paikasta. Tehkää tilaa minulle ja älkää maksako 10 pennisillä. Kiitos.

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Tietenkin laitan. Välillä jopa niinkin, jos ei jonoa ole, kun joku siihen kuitenkin tulee. Välillä tietty jumittaa omia ja unohtaa, mutta 90% ajasta näin.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tietenkin laitan itse omien ostosteni perään. Jos jonoa ei ole, jätän yleensä laittamatta, mutta laitan kapulan mikäli joku siihen taakse tulee.
Päivästä ja mielentilasta riippuen laitan kapulan edellisen asiakkaan ostosten ja omieni väliin. Välillä annan mennä vain ja sanon kassalle, kun omat ostokseni ovat seuraavina.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Entäs kuinka moni joutuessaan ostamaan muovipussin laittaa sen hihnalle sen sijaan, että näyttää vaan pussin kassalle ja sanoo ”yksi muovipussi”? Jos sen laittaa hihnalle, niin kassahenkilö joutuu sen avaamaan sinulle, kun olet niin onneton räpeltäjä, että et sitä itse kumminkaan saa auki ja pakkaaminen kestää ikuisuuden ja jonoa alkaa sen takia kasaantumaan.

Itse vaan näytän sen pussin, olenhan sentään ihminen.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Laitan! Aina!
Jos kassajonossa edellä oleva ei laita kapulaa, olen joskus piruuttani laittanut omat ostokseni lähes kiinni hänen ostoksiinsa. Ilmeet ovat moninaiset, kun kassa tiedustelee, menevätkö minunkin ostokseni vielä hänen piikkiinsä. Yleensä mulkoilevat minua kuin syyllistä, jolloin olen joskus näyttänyt heille kapulaa, että mikäs se unohtuikaan...

Tämä ei nyt ole mikään hyökkäys ketään kohtaan eikä kova yleistyskään, mutta hyvin usein tuo henkilö, joka ei laita kapulaa, on ehkä hieman paremmin pukeutunut kopea rouvashenkilö - vanhukset ja nuoriso kyllä pääsääntöisesti muistavat kapulan...

Cluller

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
- Saitko maksettua? Tässä kohtaa myyjä toteaa "Kiitos, mukavaa päivänjatkoa" tms roskaa. Niin herranjumala kuuntele mitä sinulle puhutaan äläkä vastaa "en tarvi" <- viitaten kuittiin.
Onko tämä hyvää illanjatkoa -roska muuten jotain ketjuohjattua scheissea? Kun ei olla ämöriikassa, niin ärsyttää tämmöinen joutava smalla talk. Yleensä en vastaa tylysti mitään. Onneksi pitäjältä löytyy isojen ketjujen ulkopuolinen marketti, jossa tätä ei ole. Heipat ja kiitokset riittää suomalaisessa kauppa-asioinnissa!

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Itse suojaan ostoksiani leveässä puolikyykkyasennossa käsivarsillani, en käytä kapuloita.
Kyllä. Kapulat ovat jotenkin niin 90-lukua. Hyvä tapa on myös jättää oma ostoskärry linjaston päähän ikään kuin tukkeeksi ja hakea se kärry vasta sitten kun kassa on piipannut kaikki omat ostokset. Jos ei kärryä ole, niin voi jäädä itse seisomaan siihen hihnan päähän ja siten blokata siten muut asiakkaat jotka hätäilevät omien ostostensa kanssa. Harva kuitenkaan sen kärryn tai sinun yli lähtee kurkottelemaan ja laittamaan omia ostoksia hihnalle,

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Onko tämä hyvää illanjatkoa -roska muuten jotain ketjuohjattua scheissea? Kun ei olla ämöriikassa, niin ärsyttää tämmöinen joutava smalla talk. Yleensä en vastaa tylysti mitään. Onneksi pitäjältä löytyy isojen ketjujen ulkopuolinen marketti, jossa tätä ei ole. Heipat ja kiitokset riittää suomalaisessa kauppa-asioinnissa!
Onhan tuo ainakin meillä. Mysteryn ja asiakaspalautteen takia tuota tehdään. Jos mystery käy meikäläisen kassalla enkä toivota päivänjatkoja kaiken muun mennessä maaliin kyseisellä ostosreissulla, ei saada satasen suoraa onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen ja se taas vaikuttaa työntekijöiden tulospalkkaan. Ja mikä tärkeintä, meiltä jää pizzapäivä saamatta ":D"

Eli voisi sanoa, että omien rahojen takia tuota toivotellaan. Kyllähän tuo itseänikin tympii jatkuvasti niitä toivotella varsinkin siinä kohtaa, kun 25 edellistä asiakasta vaan on jatkanut matkaansa reagoimatta mitenkään. Simppeli "kiitos, kiitos samoin, samoin" riittää. Ei sitä kuuloa kuitenkaan tuossa ajassa menetetty.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Laitan. Verenpainetta nykyisin nostaa kassatyöntekijät jotka nappaa sen liian nopeasti pois ja alkaa piippaamaan seuraavan asiakkaan tuotteita

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Riippuu millainen ruuhka kassalla on. Jos edellä olijalla on myös selkeästi erottuvat ostokset, niin en aina jaksa laittaa siihen väliin.

Sitten taas laitan monesti omien ostosten taakse, paitsi jos ostoksia on vähän

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitan. Verenpainetta nykyisin nostaa kassatyöntekijät jotka nappaa sen liian nopeasti pois ja alkaa piippaamaan seuraavan asiakkaan tuotteita
Laitan. Mun verenpainettani nostaa kassahenkilöt, jotka viskovat tavaroita voimalla. Onneksi näitä on harvoin. Tekisi mieli kysyä, että ajattelitko heittää sen jugurttipurkin pihalle asti.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onhan tuo ainakin meillä. Mysteryn ja asiakaspalautteen takia tuota tehdään. Jos mystery käy meikäläisen kassalla enkä toivota päivänjatkoja kaiken muun mennessä maaliin kyseisellä ostosreissulla, ei saada satasen suoraa onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen ja se taas vaikuttaa työntekijöiden tulospalkkaan. Ja mikä tärkeintä, meiltä jää pizzapäivä saamatta ":D"

Eli voisi sanoa, että omien rahojen takia tuota toivotellaan. Kyllähän tuo itseänikin tympii jatkuvasti niitä toivotella varsinkin siinä kohtaa, kun 25 edellistä asiakasta vaan on jatkanut matkaansa reagoimatta mitenkään. Simppeli "kiitos, kiitos samoin, samoin" riittää. Ei sitä kuuloa kuitenkaan tuossa ajassa menetetty.

Itsellä korostuu tämä pienemmässä lähikaupassa, jossa on nopeassa ajassa oppinut tuntemaan työntekijät. Koen jotenkin nolona, etten sano heille mitään kiitoksia. Huutelen jopa silloin, kun olen maksanut ostokseni itsepalvelukassalla.

Mutta samassa kaupassa tuo mainitsemasi kiire näkyy jo pihalla. Auto parkkeerataan miten sattuu, koska ei niillä muilla niin väliä oman kiireen keskellä. Piha muutenkin hieman erikoinen ratkaisuiltaan, joten kysyy aina yhteispeliä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsellä korostuu tämä pienemmässä lähikaupassa, jossa on nopeassa ajassa oppinut tuntemaan työntekijät. Koen jotenkin nolona, etten sano heille mitään kiitoksia. Huutelen jopa silloin, kun olen maksanut ostokseni itsepalvelukassalla.
Sama juttu, vaikka monessa suhteessa olen hapannaama niin kokisin itseni öykkäriksi, jos en kiittäisi tai moikkaisi.

Naapureitakin moikkaan aina. Tässä väliaikaisessa asunnossakin asuessa on kiva moikata ihmisiä ja kiva kun moikataan takaisin. On säitä pidellyt juttelen myös jos joku alkaa jutella. Mukavampi elää jos ei vedä täällä ihan zombiena.

Viimeksi muokattu:

Cluller

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TML
Moikat ja kiitokset on peruskohteliaisuutta samoin kuin kapula omien ostosten perään ja kuuluu kai normaaliin kommunikointiin. Naapurien morjestelu yhtä lailla.

Mutta teennäinen hyvää päivänjatkoa -toivotus on tämmöiselle semi-introvertille jotenkin liikaa.. :) Mun päivä on ollut paska ja paskana jatkuu, niin siinä kohtaa tekisi mieli jättää ostokset kassalle ja poistua. Harmi vain että ne on jo maksettu. Ei kiinnosta tuntemattomien tekopirteydet.

Jossain vaatekaupassa tuli vastaan myös jenkeistä lainattu Hi! How are you! tyyliin Moikka, miten menee! Tässä kohtaa onkin helppo vaihtaa kauppaa, kun ei ole ostosuoritusta tehtynä. Ei jaksa alkaa valehdella ensimmäiseksi kontaktiksi.. Tai ehkä joskus voisi kokeilla vastata että "päin hel..., kiitos kysymästä".

FatalAnoxia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tähän pakko vastata toinenkin näkökulma. Itsellä menieren tauti, ja tämän takia toinen korva on lähes kuuro joten en aina välttämättä kuule kaikkea. Ja tämän takia olen varmasti monesti sanonut "en tarvitse" Kun on sanottu "hyvää päivänjatkoa" tms.
Että ei välttämättä johdu aina siitä että joku ei olisi kohtelias. Toki niitäkin on.

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Yleensä osoitan maskuliinisen dominanssini merkkaamalla omien ostosten rajat omilla eritteillä, mitä nyt sattuu irtoomaan juuri silloin.

Ja ihan tosissaan, tulee se kapula aina pistettyä siihen ja jos joku juntti edessä ei ole pistänyt, pistän senkin puolesta.

Kapulat molempiin käsiin, puristetaan tiukasti nyrkkiin ja kädet nostetaan rinnan päälle x-asentoon. Sitten käännytään rauhassa leveään haara-asentoon takana tulevia kohti ja otetaan tiukka katsekontakti seuraavana vuoroa odottavaan. Kun piippaukset loppuvat ja kassahenkilö ilmoittaa ostosten summan, lasketaan kapulat niille kuuluvaan kouruun, tervehditään myyjää, maksetaan, toivotetaan hyvät päivän jatkot, pakataan ja lähdetään pois.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kapulat molempiin käsiin, puristetaan tiukasti nyrkkiin ja kädet nostetaan rinnan päälle x-asentoon. Sitten käännytään rauhassa leveään haara-asentoon takana tulevia kohti ja otetaan tiukka katsekontakti seuraavana vuoroa odottavaan. Kun piippaukset loppuvat ja kassahenkilö ilmoittaa ostosten summan, lasketaan kapulat niille kuuluvaan kouruun, tervehditään myyjää, maksetaan, toivotetaan hyvät päivän jatkot, pakataan ja lähdetään pois.
Ja jos asia ei mene perille takanaolijalle pitää riittävää väliä niin kapulalla voi osoittaa hänelle suuntaa siirtyä taaksepäin kuin liikennettä ohjaten.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Älä yritä mun kanssa. Yleensä nämä sekakäyttäjät kävelevät sisään kassajonon ohi tai yrittävät!! Samat henkilöt myöskin "unohtavat" laittaa kapulan omien ostosten perään eri kerroilla!!
Sano nyt vielä niiden olevan niin sekaisin, että ne käyttävät pullokuittirahansa vihreisiin kuuliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy