Laitatko kaupassa "seuraava asiakas" -kapulan omien ostostesi perään?

• 1 586
  • 56

Laitatko kaupassa "seuraava asiakas" kapulan omien ostostesi perään?

• Laitan

Ääniä: 157 96,9%
  • En laita

Ääniä: 5 3,1%

• Äänestäjiä
    162

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ikuisuuskiista, kenen kuuluu laittaa "seuraava asiakas" kapula ostosten väliin kaupassa käydessä? Sen joka on jo kassalla vai perässä tulevan? Joku kauppias väitti että 95% ihmisistä laittaa kapulan omien ostosten perään, ja katsotaan saadaanko samanlainen jakauma täällä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Tietenkin se kuuluu ostosten laittajalle ja välillä jos joku ylimielinen mun edessä kuka ei viitsi sitä laittaa niin otan sen itse ja tiputan korkealta sen omien taakse, että kuulee. Tietenkin laitan myös omieni taakse.
Enemmin kuin kerran on ollut henkilö semmoinen kuka ei laita ja sattusmoisin hänellä ei myöskään ole maksuvälinettä ihan lähellä vaan kassin pohjalla vaikka aikaa olisi kaivaa maksuvälinettä sitä ennen.
Vanhuksille ja lapsille annan anteeksi.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika usein nuo kassat pyytävät laittamaan sen kapulan omien ostosten perään, mikä helpottaa aika paljon päätöksen tekoa. En muista kertaakaan nähneeni tapausta, jossa joku olisi laittanut tuon kapulan omien ostostensa eteen ja lähteneen metsästämään toista kassaa.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Tietenkin laitan, mutta ei se nyt niin kamalaa ole jos edessä oleva on unohtanut sen laittaa, ei ole suuri vaiva laittaa sitä kapulaa itse siihen omien ostosten eteen.

Isompi kiistakapula on varmaan se, että mikä sen palikan nimi on?

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itsellä käynyt niin monta kertaa se, että alan latoa ostoksia hihnalle, kun edessä oleva yllättääkin, että kärryistään löytyy vielä ostoksia. Eli: minun ei kuulu tsekata edellä olevan kärryjä tai koria, vaan hän kommunikoi valmiutensa laittamalla kapulan. Siksi tietenkin itsekin laitan, kun olen valmis.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juu laitan. Paitsi jos on vaan pari ostosta eikä takana ole seuraavaa asiakasta näköpiirissä. Ja jos edellä oleva on niin nuija ettei tajua sitä laittaa, niin hoidan sen myös.

Tämä ei siis ole minulle mikään ongelmakysymys. Enemmän sapettaa se, jos jäädään kärryt leveänä kokoustamaan käytäville tai sisääntuloportin eteen niin ettei mahdu kulkemaan.

Suosikkijoukkue
Tossahan se lukee otsikossa?

Kapulan laittamattomuudesta tunnistaa täyden elukan.
Onko se sitten yleisesti hyväksytty ja kaikkien käyttämä tai virallinen termi sille?
Mun kokemuksen mukaan ihmiset käyttää siitä kohtalaisen montaa eri nimeä. Kassalta joskus kysyin, että mikä sen oikea nimi on, niin ei ainakaan se henkilö tiennyt.

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On ihmisiä, jotka eivät laita tuota kapulaa vaikka se olisi maailman helpoin kohtelias ele tehdä. Ja myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät tervehdi vaikka olisitte seinänaapureita. Olen aina miettinyt mikä sellaisia ihmisiä vaivaa? Liiallinen ylpeys vai tolkuton häpeä? Periaatteessa molemmat voivat oirehtia samalla tavalla, pelkona näyttää itsestään mitään inhimillistä muille.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Isompi kiistakapula on varmaan se, että mikä sen palikan nimi on?
Ostoseroitin.

Meikä lataa omat ostokset hihnalle edellisten perään, oli eroitinta tai ei. Yleensä edelläoleva herää tilanteeseen jossain vaiheessa, jos on unohtanut / tyhmäillyt. Omien ostosten jälkeen kapula hihnalle, tottakai.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jos edellä ostava ei pistä kapulaa eikä kerro kassalle missä on raja niin annan omien ostoksien mennä hänen laariinsa ja lähden johonkin muuhun kauppaan.

Itse laitan ostokset aina hihnalle edellisen perään, jos palikka puuttuu välistä se on kaiken kaikkiaan hänen murheensa. Omien ostosten taakse aina palikka, jos ketään näyttää tulevan samalle kassalle.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toistaiseksi kaikki äänestäneet laittavansa, 57 hlö. Ne ketkä eivät laita ovat varmaan samaa porukkaa, joka heittelee autosta roskia tienvarteen. Eli valehtelijoita.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täällä missä asun asuu myös paljon sekakäyttäjiä, voitte kuvitella kuinka paljon annan tilaa jos kävelee kauppaan sisälle kassajonon kohdalla eikä siis oikeasta sisäänkäynnistä pullokuitin kanssa missä ehkä joku 1€ ja tarvii käteisenä koska juuri hänellä on suurin kiire, voitte myös arvata laittaako he sen kuuluisan kapulan omien ostoksien taakse...

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Täällä missä asun asuu myös paljon sekakäyttäjiä, voitte kuvitella kuinka paljon annan tilaa jos kävelee kauppaan sisälle kassajonon kohdalla eikä siis oikeasta sisäänkäynnistä pullokuitin kanssa missä ehkä joku 1€ ja tarvii käteisenä koska juuri hänellä on suurin kiire, voitte myös arvata laittaako he sen kuuluisan kapulan omien ostoksien taakse...
Ei kai sitä kapulaa tarvitse laittaa, jos ei osta mitään? Vai ovatko ne sekakäyttäjät niin sekaisin, että laittavat ne pullokuitit ostoshihnalle?

Suosikkijoukkue
Ei kai sitä kapulaa tarvitse laittaa, jos ei osta mitään? Vai ovatko ne sekakäyttäjät niin sekaisin, että laittavat ne pullokuitit ostoshihnalle?
Mä laitan näissä tapauksissa kaksi kapulaa hihnalle, tai sillä tavalla että siinä on tyhjä slotti mun kohdalla hihnalla. Usein myyjä alkaa piippailemaan niitä jonkun toisen ostoksia samalla kun tervehtii jos tätä tyhjää tilaa ei siinä hihnalla ole. Tottakai voi sanoa, että ne eivät ole minun ostoksia, mutta koen tilanteen selkeämmäksi kun sulla on se tyhjä tila siinä ilman ostoksia.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä yritä mun kanssa. Yleensä nämä sekakäyttäjät kävelevät sisään kassajonon ohi tai yrittävät!! Samat henkilöt myöskin "unohtavat" laittaa kapulan omien ostosten perään eri kerroilla!!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy