Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Laiskuus...Oletko sinä laiska?

• 6 346
  • 49

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa aikaisemmin valittelin laiskuudestani. Siis kyllähän mä monessa asiassa olen laiska, mutta ehkä tuo taitaa olla enemmänkin omaa asennettani tai suhtautumista moneen asiaan. Tietenkin joissakin asioissa tulee ahkeroitua, kuten töissä tai jossain tärkeissä kotihommissa. Mutta sitten on taas sellaisia asioita joita itse ei pidä niinkään tärkeänä, esim että miten usein imuroi tai tiskaa. Voiko sitä nyt laiskuudeksi sanoa.

Jostain syystä tämä kevät on sellaista aikaa että "laiskottaa" enemmän. Mielummin menee istumaan jonnekkin puistoon ja tissuttelemaan kaljaa, kuin esim kouluun. Nukkumaan tulee mentyä siinä neljältä tai viideltä yöllä, kun ei vaan jaksa mennä aikaisemmin. Kyllä siinä yhden tai kahden aikoihin tulee ajatus nukkumaanmenosta mieleen, mutta jotenkin tuntuu että siinä menisi yö sitten hukkaan. Samalla tietää että aamulla herätessä kuitenkin väsyttää kauheasti ja vituttaa ihan helevetisti, kun taas yöllä ennen nukkumaan menoa olo on paras mahdollinen. Monesti tulee herättyä päivällä kahden tai kolmen aikoihin.

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo laiskuus saa minustakin yliotteen aika ajoin. Kouluun ei aina jaksa mennä edes, tai sitten siellä ei jaksa kauaa viihtyä, sen verran tylsä mesta. Kotonakaan ei jaksa tehdä mitään yleensä, esim. siivota tms. Tosin kyllähän sekin onnistuu jos vaan ottaa itseään niskasta kiinni, jos edes on sen tyylinen luonne. Joskus olen ajatellut, että voisi pyrkiä lopettamaan laiskottelun, mutta eihän se mitenkään onnistu, aina välillä tarvitsee ottaa rennommin, eli suurin osa ajasta siis..

Tobias

Jäsen
En ole millään tavalla laiska. Päinvastoin, jonkinasteinen työnarkomaani tunnustan olevani. Saan hyvänolontunnetta työnteosta. No varmasti se johtuu siitä, että viihdyn työssäni hyvin ja saan siitä Suomen mittapuulla erinomaisen korvauksen (en tosin rikastu mutta sitä varten sijoitan). Mutta tottakai tulee käytyä myös viihteellä, eli viikonloppuisin en pääsääntöisesti tee töitä.

Kotonakaan ei juuri tule lorvailtua. Johtuu aika pitkälti siitä, että esim. televisiosta katson oikeastaan vaan uutiset ja valikoiden urheilua sekä silloin tällöin jonkun dokumentin. Televisiosta tulee niin paljon ihmisiä tyhmentävää roskaa, että useimmat ohjelmathan tulisi kieltää lailla.

Minä vihaan laiskoja ihmisiä. Siis vapaa-ajallaanhan jokainen saa olla kuinka tykkää mutta omaa laiskuuttaan yhteiskunnan tukiverkkoon nojautuva jengi saisi hävitä tältä maapallolta omasta mielestäni.

On pitänyt hakea aamun postit tuosta muutaman metrin päästä postilaatikolta. Vielä en ole saanut aikaiseksi. Olen kai melko laista.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laiska työnsä laskee

Yleensä en ole laiska vaan suorastaa ahkera tänään kuitenkin päätin alkaa laiskottelemaan.
Aamulla ahkeroin mutta iltapäivällä sitten jo ”lintsasin”, mutta kekseliäisyyteni pelastaa tuon yhtäkkisen laiskuudenpuuskan.
Olen siis aloittanut ikkunoidenpesun joka vaatii tietysti myös verhojen pesun.
54 ikkunapintaa ja ainakin puoli kilometriä verhoa olisi kokonaisurakka josta olen saanut nyt 14 ikkunaa ja noin 20 m. verhoa puhtaaksi, lisäksi sädekehäni suorastaan hohtaa ja hehkuu pääni päällä.
No verhot pitää tietenkin silittää joten silittelin sitä mukaa kun kuivuivat vaan sitten iski se laiskuus ja jouduin turvautumaan kekseliäisyyteeni. Ihan tosta noin vaan nostelin kaikki ohuimmat verhot märkinä suoraan ikkunaan omille paikoilleen suoristumaan ja ihan hyvältä näyttää, kukaan ei huomaa.
Jatkan nyt laiskotteluani ja jatkan ikkunanpesua huomenna tai sitten en.

Terveisin koo

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Olen kyllä laiskakin, mutta kuvaavempi sana olisi impulsiivinen. Silloin kun on into päällä jaksetaan kyllä, mutta mielenkiinnon laskettua, tai jos sitä ei ole ollut ensinkään, niin sitten alkaa tehokkuus laskea. Vähemmän kiinnostavia töitä varten pöydälläni on kaksi pinoa: "aika hoitaa" ja "aika hoitaa".

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen kyllä aika laiska kun en ole edes baariin jaksanut lähteä nyt pitkään aikaan. Viimeksi 11.3 kaupungilla ehtoolla. Huomenna kuitenkin lähden, sen olen päättänyt tehdä.

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt on hiukan laiska olo, pitäis kokeeseen lukee, mutta siitä ei kyl tuu mitään.. Tai, ehkä se ei mee laiskuuden piikkiin, vaan mielenkiinnon puuttumiseen. Lähden vaikka ennemmin lenkille.. Eli taidankin olla laiska lukemisen suhteen.. Muilla samaa vikaa?

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tobias kirjoitti:
Kotonakaan ei juuri tule lorvailtua. Johtuu aika pitkälti siitä, että esim. televisiosta katson oikeastaan vaan uutiset ja valikoiden urheilua sekä silloin tällöin jonkun dokumentin.

Rinnastatko nyt ns. joutenolon laiskuudeksi? Onko ajattelu työtä? Voiko ilman raajojen liikettä olla ahkera? Onko materia itseisarvo ja aineeton hyöty epäolennaista? Jos Aristoteles ja muutkin filosofit olisivat lopettaneet laiskottelun ja tarttuneet lapioon, niin sinullakaan ei olisi matemaattisia instrumentteja käytössäsi etkä voisi esimerkiksi laskea suurta palkkaasi. Noin muutoin olet oikeassa siinä, että moni on jouten ilman, että aivoissa tapahtuu minkäänlaista sähkökemiallista toimintaa; mutta tämä on tylsämielisyyttä.

Ja vastaus kysymykseen: Olen aivan saatanan laiska. En viitsi tehdä kerrassaan mitään.

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
MaZaa kirjoitti:
Nyt on hiukan laiska olo, pitäis kokeeseen lukee, mutta siitä ei kyl tuu mitään.. Tai, ehkä se ei mee laiskuuden piikkiin, vaan mielenkiinnon puuttumiseen. Lähden vaikka ennemmin lenkille.. Eli taidankin olla laiska lukemisen suhteen.. Muilla samaa vikaa?
No kun tenttiin pitäisi lukea niin ainahan sitä jotain "tärkeämpää" tekemistä keksii. Yleensä siinä käy niin, että ihan sama mitä telkusta tulee niin se on mielenkiintoisempaa kuin ko tenttimateriaali. Olen siis ilmeisesti siinä(kin) suhteessa laiska.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Jos mitään asiaa ei ole pakko tehdä, niin yleensä jää tekemättä. Mutta mikäli pidän asiasta mitä teen, teen sen mielelläni vaikka ei olisi pakko. Nytkin koulu pitäisi käydä loppuun, mutta kaikissa muissa asioissa olen aktiivisempi kuin koulun käynnissä.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olen.

Ei oikeestaan ole mitään muuta keinoa kun suunnitella helvetin tarkasti kaikki etukäteen ja sitten toimia ohjelman mukaan. Jos näin ei tekisi niin aina jäisi tenttiin lukemiset yms. viimeiseen iltaan ja kämppä näyttäisi sikolätiltä.

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Joskus sitä on ollut niin laiska, että on kävellyt matkansa vain sen vuoksi, koska ei ole jaksanut avata autonsa ovea ja vääntäytyä sisään.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tällä hetkellä lasken kuuluvani ajattelijoihin eli uhraan kallista aikaa filosofisten asioiden pohdintaan ja toisinaan (varsin usein) kirjoitan erinaisiä teoksia joihin kokoan filosofista ynnä psykologista pohdintaa ihmisestä ja ihmisen kehityskaaresta. Joten kaipa mitä ainakin tällä hetkellä olen jollain mittarilla mitattuna laiska vaikka parhaimmillaan tuossa syksyllä kulutin päivästä huomattavan osan kirjoitus ja opetuspuuhiin.

vlad.

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ketju sopii tämän päiväiseen olotilaan. Kolme tuntia olen surffannut netissä ja lähetellyt sähköposteja, maanantaina palautuspäivä parikymmensivuisella kirjoitelmalla ja sanaakaan en ole saanut paperille. Kaupassakin pitäisi käydä, mutta en taida jaksaa. Mistäköhän sitä repisi inspiraatiota? Viime hetken paniikki on tietysti oiva lähde, mutta tämä homma ei viimeisenä yönä ehdi valmistua.

Olen patalaiska.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiskipöydällä kamala tiskivuori. Koulutyöt odottaa tekemistään. Eikä huvita oikeastaan kuin istua netissä tai katsoa tv:tä:D...

Kai sitä jonkun verran on laiskanvikaa...

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
vilperi kirjoitti:
Tiskipöydällä kamala tiskivuori.Eikä huvita oikeastaan kuin istua netissä tai katsoa tv:tä:D...

Vilperi, tuttu tilanne. Mun pitäisi kanssa tiskata ja imuroidakin voisi vaihteeksi, mutta nytkin luen tätä helvetin laiskuusketjua enkä pääse tekemään töitä. Ja kohta voisi vaikka ruveta katsomaan telkkaria. :)

Kyllä, olen laiska ihminen, mutta jos jotain on pakko tehdä niin sen kyllä teen. Taasen jos ei ole pakko tehdä niin en varmasti tee.

-Cactus

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mukava huomata että en suinkaan ole ainoa! Joskus tuo oma laiskuus ja aikaansaamattomuus alkaa vituttaa itseäkin ja sitten sitä yrittää mukamas ottaa itseään niskasta kiinni. Mutta paskanmarjat, ei siitä eroon pääse.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Koin tänään herätyksen, kuin jokin yliluonnollinen voima olisi saanut minut aloitekykyiseksi, ahkeraksi ja toimeliaaksi. Ikään kuin olisin vihdoin ollut tästä täydellisyydestäni kärsivänä vihdoinkin kuin muut epätäydelliset.

Sain siis vihdoinkin aikaiseksi vastata tähän ketjuun, täynnä tarmoa (pienellä...) ja tekemisen meininkiä, että olen ihan vitun laiska.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Älä tee sitä tänään, minkä joku toinen voi tehdä puolestasi huomenna. Motoista parhain. Teen juurikin vain sen mikä on pakko ja tasan viime tingassa.

Elämä on vähän niin kuin naiminen, lopussa tulee aina kiire.

t. hanu

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jostain olen saanut laiskan maineen. Miksiköhän - enhän ole edes tehnyt mitään!

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Kotona ihan vitun laiska, töissä sit tulee tehtyä senkin edestä.

Eli kotonaolo menee ihan vituralleen, mitään ei saa aikaan, kunnes tiskit kasvaa ja villakoirat kusee kintuille. Silloin tulee tehtyä se suursiivous, jotta taas jaksaa kotona olla.

Töissä tulee sitten sähistyä ihan vitusti, tiedä sitten mistä se johtuu. Pitäiskö jättää asukkaat vähemmälle huomiolle ja huonolle hoidolle, jotta kotiinkin asti sitä energiaa riittäis? :P

Ei vaan, töissä kuitenkin on kunnia-asia tehdä hommansa kunnolla ja hoitaa oma ruutunsa. Kotona se ei ole niin just.

Laiskuudesta tosiaan sen verran, etten jaksais ilman autoa tai kotiinkuljetusta edes hakea pizzaa tuosta 700m päästä. Urheilija (tulkinnanvaraisesti, joka kauden jälkeen lopettamassa) olen, eli silläkin jo hävettää. Vittuilevat jo siellä pizzeriassakin et oot saatana urheilija ja kaveri tilaa kotiinkuljetuksen alta kilometrin matkalle...

konna_kuittaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
hanu kirjoitti:
Älä tee sitä tänään, minkä joku toinen voi tehdä puolestasi huomenna. Motoista parhain. Teen juurikin vain sen mikä on pakko ja tasan viime tingassa.
Tätä paremmin ei voida enää sanoa. Sama "ongelma" on nimittäin täälläpäin.

Erityisesti laiskuus näkyy minulla, yllätys yllätys, kouluhommissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy