Laiskuus...Oletko sinä laiska?

  • 6 154
  • 49

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Olenko laiska vai mikä, mutta kyllä on asioita joita en viitsi laiskuuttani tehdä. Huomaan roskiksen olevan täynnä ja olen lähdössä ulos, mutta en jaksa ottaa roskapussia mukaan ja viedä sitä roskalaatikkoon. Huomaan astioita pöydällä, en jaksa tiskata/laittaa koneeseen niitä. Nurmikko ajamatta, kohta kuitenkin sataa lunta, joten antaa olla. Onko sinulle tuttua kauraa? Minulle joka päiväistä.

Kuinka laiska olet? Saako laiskuutesi muut hermostumaan? Yritätkö edes olla ahkerampi? Vituttaako laiskuutesi itseäsi? Kerro kaikille kuinka laiska olet.

Vastaava ketju saattaa jo olla...sen verran laiska olen etten etsinyt.
 

Troll Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-Finland-Perkele
Ei jaksa edes vastata
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Jep aivan liian laiska olen joka itseäni usein ärsyttää. Paljon pitäisi tehdä mutta kun ei vaan pysty.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
E o lais.

Nojoo, alkaa olla kulunut juttu. Niin siis, itse otsikkoon toteaisin vain, että en ole kovin laiska. Ainakaan sillä tavalla että se häiritsisi itseäni sen puoleen kuin muitakaan.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Riippuu asiasta. Koulun ja työn olen aina hoitanut varsin hyvin. Sen sijaan sitten niiden ulkopuolella tulee välillä oltua laiska. Joskus tulee uusittua kirjaston kirja neljä viisi kertaa, kun ilmaista on eikä jaksa poiketa matkalla kaupunkiin muutamaan sataa metriä ja palauttaa. Sitten kun kirjaan tulee varauksia, pitää yleensä kiroten vaivautua. Opiskelukämpän yhdistetty lattia ja vaatekaappikin hieman viittaisi laiskuuteen.

Sen olen yhden Helsingin vuoden aikana oppinut, että hyvin pelaava joukkoliikenne ehkäpä laiskistuttavin asia. Se nyt vaan on niin helppoa hypätä raitiovaunuun ja mennä sillä pari kilometriä kävelyn sijaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
No miten sen nyt ottaa, jos oikein laiskottaa kannattaa juoda pullo keppanaa ja väittää olevansa alkoholisti, näin välttää erinalaiset vastuut ym, ikävät kokemukset ja hien sekä vastuun. Lisäksi saa paljon ymmärtäjiä ympärilleen, laiskuus on ovela tauti, siihen on monet konstit olemassa.

Ps. Juon ensin pullon keppanaa ennen kuin vastaan, en ole laiska olen alkoholisti ! :)

veini
 
Oon toisinaan joo. Nytkin pitäisi tiskata. Ja imuroida. Mutta imurissa ei ole pussia enkä oo jaksanut ostaa uutta. Joskus se laiskuus tosin unohtuu ja tulee tehtyä kerralla kaikki hommat. Polkupyörääkään en ole viitsinyt korjata. Tulee sitten se pari kilsaa käveltyä kaupungille. Tosin enemmän siinä liikuntaa saa. Enkä edelleenkään ole jaksanut lapioida sitä keleen kinosta takaoven edestä. Tosin senkin kohta teen siinä toivossa että saan terassikauden avattua takapihalla. Kaupasta kyllä haen siideriä hyvin äkkiä. Niin no se onkin tossa nurkan takana.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
tintti83 kirjoitti:
Kaupasta kyllä haen siideriä hyvin äkkiä. Niin no se onkin tossa nurkan takana.

Tätä et ihan heti pääse tekemään, joudut odottamaan aamuun saakka - ikävä kyllä, mutta pienen odotuksen jälkeen se siideri maistuu entistäkin paremmalta.

Mitä muuten aiot ostaa, kotimaista tuotetta vai vaikkapa Kopparbergin valmistamaa siideriä?

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen valitettavasti. En tiedä johtuuko se täysin itsestäniriippumattomista syistä, vai ei. Joka tapauksessa se on persoonani suurimpia ongelmia ja johtaa aikamoiseen saamattomuuteen joka taas osaltaan tekee sen, että moni tärkeäkin asia, mitä olisi pitänyt jo hoitaa, on jäänyt tekemättä.

En tiedä olenko tuurilaiska, vai tuuriahkera. Nimittäin, jos rupean jotain tekemään, niin sitten kanssa teen. Ei ole olemassa oikein mitään keskiteitä, se on joko tai.

Voi vittu tätä elämätä.
 
Niin no tähän aikaan ei taida kaupat olla auki. Toki kaapissa on likööriä ja minttuviinaa. Tuossa kaupassa on vaan vähän heikko valikoima. Yleensä tulee otettua upciderin perryä. Ja se toinen kotimainen, nimeä en nyt saa päähäni enkä jaksa ajatella... Ennen oli myös kopparin perry, mutta nykyään se on miulle alkanut maistumaan pahalle. Muut maut kopparilla on ok. Tosin omenasta en juuri pidä.

Laiskuus tosiaan iskee kun ei kissaakaan jaksa komentaa. Sillä on taas yöllinen mouruaminen menossa. Pitäis niille kai ruokaa antaa. Jos siellä on. Eli kai se on sinne kauppaan aamusta vääntäydyttävä. Koittaen välttää siiderihyllyä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uskoisin, että laiskuuden suurin syy piilee muuten siinä, että yhteiskuntamme ei oikeastaan juuri pakota ihmisiä mihinkään. Velvollisuuksia toki on, mutta niitä on helppo laistaa ja toisaalta niihin liittyy itsessäänkin määrätynlaista helppoutta usein. Toki elämän voi muokata rankaksi ja raskaaksi tahtoessaan, mutta sanoisin silti, että meidän yhteiskuntamme on niin hyvinvoiva, että määrätynlainen tylsistyminen on todellista monessakin tapauksessa.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Ghost kirjoitti:
Riippuu asiasta. Koulun ja työn olen aina hoitanut varsin hyvin. Sen sijaan sitten niiden ulkopuolella tulee välillä oltua laiska. Joskus tulee uusittua kirjaston kirja neljä viisi kertaa, kun ilmaista on eikä jaksa poiketa matkalla kaupunkiin muutamaan sataa metriä ja palauttaa. Sitten kun kirjaan tulee varauksia, pitää yleensä kiroten vaivautua. Opiskelukämpän yhdistetty lattia ja vaatekaappikin hieman viittaisi laiskuuteen.

Sen olen yhden Helsingin vuoden aikana oppinut, että hyvin pelaava joukkoliikenne ehkäpä laiskistuttavin asia. Se nyt vaan on niin helppoa hypätä raitiovaunuun ja mennä sillä pari kilometriä kävelyn sijaan.

Tutun kuuloista. Töiden ja tenttien suhteen on minua pedantiksikin haukuttu. Metro ja spora ovat toden totta helpottavia juttuja.

Kotona olen hyvin laiska. Tällä hetkellä korjausta odottaa eräs kaluste. Lamppuja puuttuu liian monesta paikasta. Eilen löytyi kaapistosta vuoden 2004 luentomuistiinpanoja. Kaikki tämä aiheuttaa avovaimossa kiukkuisuutta. Ehkä pitäisi tehdä jotain...tai kattoo ny jos jaksaa.
 
Olen niin laiska, että mielummin nukun, kuin olen hereillä. Jos nyt nukkumisen ihannointi laiskuutta edes on?

Maailmassa ei muuten ole mitään parempaa kuin nukkuminen. Tosin joku voisi väittää, että Kiira Korpi menisi edelle, mutta ei siitä enempää...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Mängimies kirjoitti:
Maailmassa ei muuten ole mitään parempaa kuin nukkuminen. Tosin joku voisi väittää, että Kiira Korpi menisi edelle, mutta ei siitä enempää...

Syöminen, nukkuminen ja paskominen. Siinähän ne kolme tärkeintä.

Kiira Korpeen en ota kantaa, kun Rane tulee kuitenkin bobmaalimaisesti ruudun läpi vetämään turpaan, tai ainakin pieksämään verbaalisesti, kuten tapana on ollut.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Kaveri oli tossa käymässä ja kateltiin telkkaria. Telkusta tuli jotain todella huonoa. Makasin sohvalla ja kaukosäädin oli edessäni pöydällä. Kaverini istui nojatuolissa muutaman metrin päässä minusta. Meinasin kysyä häneltä, että viittiskö ojentaa kaukosäätimen, mutta en jaksanut kysyä. Joten jatkoimme tuon p*sk*n katsomista..

Että näin meillä...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kyllä mä oon aika laiska. Yksin kun asuu niin ei oo niin tarkkaa miten usein siivoaa tai tiskaa, siis kunhan ei nyt ihan överiksi mene.

Kesätöitä pitäis hakea, mutta kun ei vaan jaksa. Mä kun nyt opiskelen niin eilen maanantaina kävin koulussa ja olin siellä jopa kaksi tuntia, tosin enpä jaksanut tehdä siellä mitään. Viime viikolla en tainnut käydä koulussa ollenkaan, enkä sitä edellisenäkään. Kun ei vaan jaksa herätä niin aikaisin ja mennä sinne. Ja iltaisin on "ongelma" ettei jaksais mennä nukkumaan.

Mulla on tossa hyllyssä varmaan kymmenen dvd leffaa mitä on tullut ostettua. Mutta kun ei niitä koskaan jaksa katsoa. Olishan sitä vaikka mitä tekemistä täällä kotona, mutta kun ei vaan jaksa tehdä mitään, laiskottaa.

Mä pystyn olemaan päivän, tai montakin päivää, ihan vaan tekemättä mitään. Mä pystyn istumaan paikoillani ja mietiskellä, ja kaiken lisäksi vielä se on kivaa. Onkohan mussa jotain vikaa?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime syksynä kun piti kelloa siirtää eteenpäin, niin kaveri kyllästyi kun en ollut kuukauden aikana saanut siirrettyä seinäkelloa tunnilla taaksepäin. Kysyi mikä siinä on niin vaikeaa. Sanoin, ettei mikään, mutta se on ihan helvetin korkealla. No, kaveri siirsi sen sitten oikeeseen aikaan. Tätä varten kaverit ovat! Olenko laiska? Enpä taida olla.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole laiska. Kaikki muut ovat vain ahkerampia kuin minä. Zzzz...
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Blackie kirjoitti:
Viime syksynä kun piti kelloa siirtää eteenpäin, niin kaveri kyllästyi kun en ollut kuukauden aikana saanut siirrettyä seinäkelloa tunnilla taaksepäin. Kysyi mikä siinä on niin vaikeaa. Sanoin, ettei mikään, mutta se on ihan helvetin korkealla. No, kaveri siirsi sen sitten oikeeseen aikaan. Tätä varten kaverit ovat! Olenko laiska? Enpä taida olla.

Nyt kun muistutit, niin itselläni kävi koko viime kesän ajan kello talviaikaa, kun ei vaan jaksanut.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos on kyse kotitöistä, imuroimisesta, tiskaamisesta tai haravoimisesta olen kyllä hyvinkin laiska.

Välillä raskaan työ/kouluviikon jälkeen tekisi mieli jäädä perjantaina punkkaan makoilemaan, mutta sitten siitäkin pitäisi ilmoittaa joten tulee helpommaksi mennä ihan paikanpäälle höntsäilemään.

Niin ja ehkä nyt en kuitenkaan ole niin laiska kuin vaimokkeeni, välillä kun lattialle alkaa kertyä tarpeeksi tavaraa alkaa itseäni vituttaa niin ankarasti ja ne on pakko siivota pois. Ja parempi sitten siivota itse että löytääkin omat kamansa vielä jostain siivouksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Irkali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jippo -94
ammattilainen

Blunttis kirjoitti:
Omaan "laiskuuteen" alko löytymään helpotusta, kun löysin sen englanninkielisen nimen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Procrastination

Ihmettelinkin kuinka sitä voi ollakin niin laiska, vaikka sisimmässäni tiedän etten ole. Toinen hyvä 10 kohdan artikkeli aiheesta löytyy täällä:
http://www.psychologytoday.com/rss/pto-20030823-000001.html

Niin, ja olen myös laiska.


En ole laiska vaan pro asioiden lykkäämisessä.
Etenkin sellaisten, joita en itse koe tärkeiksi.
Motivaatio ja innoite siis puuttuu.
Muuten voin ahkeroida kahdenkin edestä. No problem.

irkali
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllä on myönnettävä, että silloin tällöin laiskuus iskee. Ei vaan yksinkertaisesti yhtään nappaa tehdä jotain asiaa ja usein se tälläisissä tilanteissa jää tekemättä. Vituttaako se minua? Kyllä, mutta lähinnä sen takia että myöhemmin se pitää kuitenkin tehdä ja myös sen takia etten anna välttämättä hyvää kuvaa itsestäni muille. Silti se asia jää aina tekemättä. Perkele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös