Lahti – Suomen Chicago

  • 31 596
  • 139
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Siitä on jotain +20 vuotta kun ekaa kertaa söin El Toron pippuripihvin. Uskaltaisin väittää, että siellä se osataan valmistaa. Varmaankin kaupungin ikonisin ravintola-annos, jota on helppo suositella.
Juurikin näin…ravintoloita tulee ja menee mutta el toro pysyy. Perinteet kunniaan.
Pitäisikin seuraavan kerran kun Lahteen taas eksyy niin käydä El Torossa
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pihvin osaavat valmistaa, mutta lisukkeet (perunat, kasvikset) ovat lämmitettyjä pakasteita suoraan pussista. Kaupungin ikonisin annos voi toki silti olla, mutta se kertoo aika paljon kaupungin ravintoloista.
En oo muutamaan vuoteen käynyt, joten ei oo kovinkaan tuoretta kokemusta, mutta ainakin se uuniperuna (jota pippuripihvin kanssa suositellaan) on aina ollut erinomainen.

En oikeen edes ymmärrä, miksi kukaan pakastaisi kokonaisia isoja uuniperunoita, mut toisaalta tuo ravintolamaailma lainalaisuuksineen ei kovin tuttu olekaan.

Ps, kuuluuko ko. pippuripihviannokseen edes kasviksia? Väittäisin, että ei.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
En oo muutamaan vuoteen käynyt, joten ei oo kovinkaan tuoretta kokemusta, mutta ainakin se uuniperuna (jota pippuripihvin kanssa suositellaan) on aina ollut erinomainen.

En oikeen edes ymmärrä, miksi kukaan pakastaisi kokonaisia isoja uuniperunoita, mut toisaalta tuo ravintolamaailma lainalaisuuksineen ei kovin tuttu olekaan.

Ps, kuuluuko ko. pippuripihviannokseen edes kasviksia? Väittäisin, että ei.
Sama juttu…en tiedä ainakaan itse ravintola maailmaa…vai onko nykyään mottona että mikrosta pöytään ?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En oo muutamaan vuoteen käynyt, joten ei oo kovinkaan tuoretta kokemusta, mutta ainakin se uuniperuna (jota pippuripihvin kanssa suositellaan) on aina ollut erinomainen.

En oikeen edes ymmärrä, miksi kukaan pakastaisi kokonaisia isoja uuniperunoita, mut toisaalta tuo ravintolamaailma lainalaisuuksineen ei kovin tuttu olekaan.

Ps, kuuluuko ko. pippuripihviannokseen edes kasviksia? Väittäisin, että ei.
Uuniperunaa en ole tuolla muuten syönyt - enkä muista olenko juuri pippuripihviä syönyt. Muistaakseni jotain lohkoperunoita olen ottanut sisäfilepihvin kanssa ainakin.

Tuollahan on listalla sisäfilettä ties kuinka monella tapaa. Muutaman kerran olen El Torossa syönyt, pihvi luonnollisesti hyvää, mutta perunat ja kasvikset olleet kyllä ala-arvoisia.

Kyllä mä silti suosittelen, mutta jos katsotaan pihvipaikkoja Lahtea laajemmin, niin ei kovin erikoinen paikka omiin kokemuksiini verraten. Ensi kerralla kun käyn niin otan tuon uuniperunan jos muistan. Kiitos vinkistä.

Paikkana myös mukavan rento ja ”hämyisä”. Joku Roux on ruoan osalta selvästi parempi, mutta ei aina halua pönöttää noin fiinissä paikassa. El Torolle on kyllä paikkansa.

Taivaanrannassa olen käynyt vain lounasaikaan. Ala cartessa näytti olevan myös pippuripihviä. Mielestäni ainakin lounaalla yleensä menu on houkuttelevampi kuin ruoka itsessään. Ihan ok kuitenkin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tulikin pari muuttujaa ( se muija ei lähde, työkaveri lähtee ) ja ehkä se pizza ja burgeri uppoiskin sittenkin. @Tadu ja @Robin Big Snake sekä @hammer lynx oisko vinkkejä hyvästä pizzeriasta / burger paikasta.
Vaikka joku pubityylinen tjsp. Grilli / etninen pizzeria EI KIITOS =)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulikin pari muuttujaa ( se muija ei lähde, työkaveri lähtee ) ja ehkä se pizza ja burgeri uppoiskin sittenkin. @Tadu ja @Robin Big Snake sekä @hammer lynx oisko vinkkejä hyvästä pizzeriasta / burger paikasta.
Vaikka joku pubityylinen tjsp. Grilli / etninen pizzeria EI KIITOS =)
Hyvää pizzaa ei keskustasta saa mielestäni. Johnny’s Heist on napolilaista pizzaa, mutta se ei ole ihan ytimessä. Eikä pubityylinen.

Todella hyvää burgeria saa Social Burger Jointista ja saa sieltä oluttakin, mutta ei sekään pubi-tyylinen. :)

Gastropub Mylly voi olla sellaista mitä haette, mutta itse en ole siellä käynyt. Joku sitä on kehunut kuitenkin muistaakseni tällä palstalla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Tadu tuo Social Burger Joint vois kyllä olla hyvä. Sen tapainen joo ois ehkä sittenkin haussa =).
Keravalla käyny Social Burger Jointissa
 
Edelleen suosittelen Burgermafian lihamukia, mutta jos ei uppoa, lafkalla on ihan OK burgeritkin.
Jos vertailukohtana on Tammelantorin Burger, Hakkaa lahtelainen nuo 100-0.

Edit: Unohdin kokonaan Busburgerin. Miljöö ainakin poikkeuksellinen. Alla linkki.
 
Viimeksi muokattu:

Jakas Lusek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Antti Tyrväinen
Tulikin pari muuttujaa ( se muija ei lähde, työkaveri lähtee ) ja ehkä se pizza ja burgeri uppoiskin sittenkin. @Tadu ja @Robin Big Snake sekä @hammer lynx oisko vinkkejä hyvästä pizzeriasta / burger paikasta.
Vaikka joku pubityylinen tjsp. Grilli / etninen pizzeria EI KIITOS =)
Mikäli tulet autolla ja mielesi tekee burgeria, niin Bus Burger Salpakankaalla. Se on sopivasti Tampereen puolella Lahtea vanhan 12 tien varrella. Jenkkityylinen paikka, jossa runsaat ja ainekin omille makunystyröille erinomaiset annokset!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hyvää pizzaa ei keskustasta saa mielestäni

No kyllä mun mielestä Mamma Marian pizzat on hyviä, joskin mielummin valitsen siellä pastaruuan, erityisesti merellisen. Mun kokemusten mukaan muutenkin takuuvarma paikka vaikka olen kuullut että joillakin on ollut huonompiakin kokemuksia
 
No kyllä mun mielestä Mamma Marian pizzat on hyviä, joskin mielummin valitsen siellä pastaruuan, erityisesti merellisen. Mun kokemusten mukaan muutenkin takuuvarma paikka vaikka olen kuullut että joillakin on ollut huonompiakin kokemuksia
Jo vuosikausia ruoka tuolla on ollut karmeaa. Oikeastaan omistajanvaihdoksen jälkeen ei kertaakaan onnistumista. Toki monen pettymyksen jälkeen en ole käynyt tuolla vuosikausiin.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tulikin pari muuttujaa ( se muija ei lähde, työkaveri lähtee ) ja ehkä se pizza ja burgeri uppoiskin sittenkin. @Tadu ja @Robin Big Snake sekä @hammer lynx oisko vinkkejä hyvästä pizzeriasta / burger paikasta.
Vaikka joku pubityylinen tjsp. Grilli / etninen pizzeria EI KIITOS =)
Siis ehdottomasti Gastropub Myllyyn. Viihtyisä paikka, hyvä ruoka sekä sopiva hinta/laatusuhde.

Pysyisin tosi kaukana kasarijäänne Torosta. Sen pippuripihvin hehkutusta en tule ikinä ymmärtämään: tulikuumaan ja lilluvaan kermaan upotettu pihvi on aina welldone ja ihan vitun suolanen. En vaan ymmärrä....
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pysyisin tosi kaukana kasarijäänne Torosta. Sen pippuripihvin hehkutusta en tule ikinä ymmärtämään: tulikuumaan ja lilluvaan kermaan upotettu pihvi on aina welldone ja ihan vitun suolanen. En vaan ymmärrä....
Torosta samaa mieltä. Erityisesti mua ihmetyttää että mitä tekmistä sillä paikalla muka on espanjalaisen ruuan kanssa.

Taivaanrannassa söin pari viikkoa sitten oikein hyvän pihvin. Vähän tyyris ja fiini paikka se on, mutta jos vertaa vastaavan genren Rouxiin niin erona on että samaan - ellei pikkuisen halvempaan - hintaan saa Taivaanrannan annoksilla vatsansa täyteen, Roux taas on enempi sellainen näykkimispaikka jonne ei todellakaan kannata nälkäisenä mennä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mikäli tulet autolla ja mielesi tekee burgeria, niin Bus Burger Salpakankaalla. Se on sopivasti Tampereen puolella Lahtea vanhan 12 tien varrella. Jenkkityylinen paikka, jossa runsaat ja ainekin omille makunystyröille erinomaiset annokset!

Kiitos tästäkin vinkistä. Tulen tosin Jämsän suunnasta, josta on kyllä kanssa todella helppo saapua hallille. Keskustan läpi ja yks käännös oikealle, ni halli jää siihen vasemmalle
 

Jakas Lusek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Antti Tyrväinen
Kiitos tästäkin vinkistä. Tulen tosin Jämsän suunnasta, josta on kyllä kanssa todella helppo saapua hallille. Keskustan läpi ja yks käännös oikealle, ni halli jää siihen vasemmalle
Siinä tapauksessa suosittelen vanhan nelostien varrella olevaa Bus Burgeria. Toki pienemmät tilat, joten paikansaanti on huonolla tuurilla tiukilla. Itse olen suuri Bus Burgerin fani, joten suosittelen edelleen sitä ykkösvaihtoehtona! Voit pistää sitten pistää vaikka tyhmän pelsufanin eli mun piikkiin jos burgeri ei maistunutkaan ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös