Laatikkoleikki- Pelaajaliikenne kaudella 2009-2010

  • 275 910
  • 803

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta: Olen ehdottomasti tämän try-outin kannattaja, mutta ei kai Mestis nyt kuitenkaan niin harrastelijasarja ole ettei seuroilla olisi siellä mitään sanottavaa pelaajiensa liikkeistä. Essenillä on (kai) sopimus täksi kaudeksi, niin mitä luulette että työnantaja sanoisi jos kaveri ilmoittaisi, että nyt lähden sitten IFK:n matkaan noin kuukaudeksi. Pitäkää paikkaa auki siltä varalta että en onnistu.
Kyllä kai tuo järjellä ajateltuna menee niin, että jos IFK haluaa Esseniä kokeilla niin se menee joko vuokrasopparilla (Jos Sapko on reilu) tai sopimuksen ulos ostolla (jos Sapko on järkevä). Ja kun ajattelee vähän eteenpäin, niin kyllähän Sapkon olisi varauduttava kärkihyökkääjän lähtöön heti, eli jotain olisi saatava tilalle. Ja tämä puhuu vuokraamista vastaan.
Yksi mahdollisuus olisi, että IFK tarjoaisi jotain vaihtaria (Haverinen/AA any one?), mutta mitä KiVa tästä ajattelee?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Meillä on tällä hetkellä niin paljon hyviä hyökkääjiä, että esim. Luttinen pelaa nelosessa. Eli eiköhän kannata unohtaa ihan oikeasti ne hyökkääjä-hankinnat, ja siirtää katseet kokonaan alakertaan, jos menestystä oikeasti halutaan.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Ihan mielenkiinnosta: Olen ehdottomasti tämän try-outin kannattaja, mutta ei kai Mestis nyt kuitenkaan niin harrastelijasarja ole ettei seuroilla olisi siellä mitään sanottavaa pelaajiensa liikkeistä. Essenillä on (kai) sopimus täksi kaudeksi, niin mitä luulette että työnantaja sanoisi jos kaveri ilmoittaisi, että nyt lähden sitten IFK:n matkaan noin kuukaudeksi. Pitäkää paikkaa auki siltä varalta että en onnistu.
Kyllä kai tuo järjellä ajateltuna menee niin, että jos IFK haluaa Esseniä kokeilla niin se menee joko vuokrasopparilla (Jos Sapko on reilu) tai sopimuksen ulos ostolla (jos Sapko on järkevä). Ja kun ajattelee vähän eteenpäin, niin kyllähän Sapkon olisi varauduttava kärkihyökkääjän lähtöön heti, eli jotain olisi saatava tilalle. Ja tämä puhuu vuokraamista vastaan.
Yksi mahdollisuus olisi, että IFK tarjoaisi jotain vaihtaria (Haverinen/AA any one?), mutta mitä KiVa tästä ajattelee?

Vai voisko noissa mestis-soppareissa olla samanlaisia SM-Liiga -pykäliä kun liigassakin NHL- ja KHL -pykäliä.. sillä erotuksella, että nuo SM-liiga -pykälät sallisivat pelaajien liikkumisen myös kesken kauden. Hieman toki epäilen tätä ja veikkaisin että Essen pitää joko vuokrata tai ostaa jos se halutaan.. ja miksi haluttaisiin kun samasta puusta veistettyjä puukäsiä on omastakin takaa
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai voisko noissa mestis-soppareissa olla samanlaisia SM-Liiga -pykäliä kun liigassakin NHL- ja KHL -pykäliä.. sillä erotuksella, että nuo SM-liiga -pykälät sallisivat pelaajien liikkumisen myös kesken kauden.

Epäilen minäkin. Voin hyvinkin uskoa, että löytyy sopimuksen purkuun oikeuttava pykälä, mutta tuskin sellaista pykälää joka antaa pelaajalle oikeuden mielensä mukaan käydä muualla näytillä ja tulla sitten takaisin. Eli Essen joutuisi purkamaan sopparinsa jos haluaa SM-Liigaan. Sitten jos ei saa sopparia niin ei muuta kuin työttömien liigakiekkoilijoiden seuraan työttömänä mestiskiekkoilijana.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mihin tarvitsemme Essenin tapaista pelaajaa? Heikkoutemme ovat tällä hetkellä puolustuksessa ja maalivahtiosastolla. Lähteä vahvistamaan sopivasti paletteihin istuvaa hyökkäystä; kuulostaa penailulta. Ennemmin olisi suotavaa, että raahattaisiin maalivahti try- outille. Tämä voisi toimia ainakin herätyksenä ja motivoivana tekijänä Janille ja Jannelle.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin tarvitsemme Essenin tapaista pelaajaa? Heikkoutemme ovat tällä hetkellä puolustuksessa ja maalivahtiosastolla. Lähteä vahvistamaan sopivasti paletteihin istuvaa hyökkäystä; kuulostaa penailulta. Ennemmin olisi suotavaa, että raahattaisiin maalivahti try- outille. Tämä voisi toimia ainakin herätyksenä ja motivoivana tekijänä Janille ja Jannelle.

Olet oikeassa. En edes tiedä mistä tämä Essen-idea lähti, kun meillä on hyökkääjiä vaikka muille jakaa. Kentällisetkin alkaa toimia hyvin, joten ei mitään järkeä raahata jotain mestisjyrää sekoittamaan pakkaa. Tuollaisten try-outtien paikat on sitten, kun ollaan kesälomilla tai puolet joukkueesta on telakalla. Puolustus ja maalivahtiosasto ovat ne mahdollisesti vahvistusta kaipaavat osastot ja vahvistukset on oltava luokkaa "Noronen", "Murphy".
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Joo, ei näitä Essen-perusjyriä tänne kannata enää roudata. Meillä on jonossa miehiä niihin tontteihin. Ensi kaudella sitten.

Olen aivan varma, että Luttinen-Wirtanen kenttä löytää jossain vaiheessa sellaisen maali per peli -vireen: Eli joku heidän kentästään, pakit mukaan lukien, tekee byyrin per peli. Joissakin peleissä kaksi, toisissa ei yhtään. Se olisi hyvä tahti kolmoskorin kentälle ja olisi silloin sarjan kärkikolmoskorin kenttä. Potentiaali siihen noiden mainitun kahden kärkimiehen takia on. Poffeissa taas kentän rooli on vain voittaa joka sarjassa oma pelinsä vähintään +1. Ja siihenkin potentiaalia on.

Kaikki rahat ja paukut nytten todella kovan ykkösmokken hankintaan. Sellaisen joka pystyy haastamaan mitaleista taistelevien joukkueiden ykkösmokket: Lassila, Vehanen, Ahonen/Järvinen, Koivisto ja kas kummaa: Tuokkola.

Olin kauden alussa aivan sata varma Jokereiden kovasta seasonista, mutta pakko se on todeta, joukkue ei finaaleihin mene. Saa aika paljon petrata, että pääsee edes puolivälieriin. Joten Riksman on kisasta ulkona.

Pidän tätä mokkeasiaa ykkösprioriteettina hankinnassa. Sen jälkeen voidaan pohtia jotain täsmähankintoja muihin sektoreihin. Etenkin joulun jälkeen joukkueista, jotka ovat peleistä ulkona muissa maissa. Ei ole mahdotonta napata ruotsista tai tsekeistä todella kovan luokan hankintoja vielä tammikuussa pyyhkeen kehään heittäneiltä joukkueilta. Sieltä voisi varmasti löytyä 1-korin pakki ja sitten tarvitteassa täydennys hyökkäykseen jos on tullut isoja loukkaantumisia tyyliin: Haataja/Ahtola loppukauden sivussa polvitaklauksen jäljiltä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Samaa mieltä. KAIKKI liikenevät fyrkat 1-maalivahdin hankintaan ja jos jotain jää niin rahat perusjyräpakkiin. Ja kevät koittaa meillekin! Viimeinkin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Silloin kun nimimerkki IFK4Ever huhuili veskarista toisesta liigasta, kävin läpi suomalaiset veskarit (poislukien Hurme, josta kuulemma ei ollut kyse) muissa liigoissa kuin SM-liiga, KHL ja NHL. Oman suppean näkemykseni mukaan Norrena ja Markkanen tuskin ovat millään ilveellä saatavissa Zugista/Linköpingistä, eikä varmasti Riku Heleniuskaan irtoaisi (vaikka ei olekaan tällä kaudella päässyt pelaamaan NHL:ssä ja vain yhden pelin AHL:ssä), joten mielestäni ainoat mahdolliset kotimaiset veskarikaappaukset olisivat Wiikman tai Toivonen AHL:stä. Täälläkin pyörineistä nimistä Sasu Hovi, Mika Oksa ja Tuomo Karjalainen en pidä yhtäkään riittävänä.

Tällaisia kysymyksiä pyöriikin sitten päässä:
1. Mitkä sitten ovat mahdollisuudet kaapata Wiikman tai Toivonen? Tai jos narrit jatkaa kyntämistään, olisiko mahdollisesti Riksman hankittavissa?
2. Jos joku näistä maalivahdeista onnistutaan kaappaamaan, saadaanko Aake ja Hattu jonnekkin kehittymään?
3. Ja onko tällaisen maalivahtikaappauksen jälkeen enää varaa siihen Kudroc/Majesky-tasoiseen oman pään varmaan pakkiin?
4. Entä mikä on tilanne Saken kanssa, saako sitä ikinä ulostettua ja tilalle Ropponen tai muu Sakkea selvästi parempi mv-valmentaja?
5. Ketä hyviä mv-valkkuja Suomessa edes on, Ropposen ja Ylösen (ja ehkä Kaakun ja Nurmisen) lisäksi?
6. Missä sijaitsee tämä tarunhohtoinen mv-valmennuskoulu johon Lunkkaa halutaan lähettää, ja kuka maalivahtivalmentajia kouluttaa? Onko sellaista edes olemassa..?
7. Ja mihin Bäckströmin tuomia rahoja aiotaan käyttää, maalivahtiakatemiaan? (In my dreams?)

Siinäpä ne tiivistettynä. Tuskin kovin moni teistä osaa noihin vastata, ja ne jotka osaisi, tuskin niin kuitenkaan voivat tehdä.. Itse asiassa epäilen ettei Nybarikaan osaisi noihin kaikkiin vastata.
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
7. Ja mihin Bäckströmin tuomia rahoja aiotaan käyttää, maalivahtiakatemiaan? (In my dreams?)
...

Eikös Bäckström lähinnä sijoittanut IFK:hon vain nimellisen summan rahaa? Itse ainakin sain sellaisen kuvan, että hän on ns. hengessä mukana, mutta mistään Kiprusoff/TPS -tyylisestä miljoonakuviosta ei ole kyse - ainakaan vielä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Bäckström lähinnä sijoittanut IFK:hon vain nimellisen summan rahaa? Itse ainakin sain sellaisen kuvan, että hän on ns. hengessä mukana, mutta mistään Kiprusoff/TPS -tyylisestä miljoonakuviosta ei ole kyse - ainakaan vielä.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta oman käsitykseni mukaan sijoittamaan HIFK:hon ei todellakaan pääse millään karkkirahoilla. Vaikea kuvitella, että edes Bäckström olisi otettu millään kymppitonnilla mukaan talkoisiin... Kyllä siellä luultavasti on "hieman" suuremmista summista kysymys. Kuinka suurista, sitä emme mitä luultavimmin saa tietää...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta oman käsitykseni mukaan sijoittamaan HIFK:hon ei todellakaan pääse millään karkkirahoilla. Vaikea kuvitella, että edes Bäckström olisi otettu millään kymppitonnilla mukaan talkoisiin... Kyllä siellä luultavasti on "hieman" suuremmista summista kysymys. Kuinka suurista, sitä emme mitä luultavimmin saa tietää...

Muutama viikko sitten Iltsanomien jutussa puhuttiin 50 000 eurosta. Tietysti tässä vaiheessa tarkkaa rahasummaa tärkeämpi juttu on se, että ylipäätään suhteet IFK:n ja Bäckströmin välillä ovat kaikesta päätellen kunnossa.
 

scholl

Jäsen
Eikös se ollut joku 0,5me mitä piti sijoittaa, jotta pääsi mukaan. Niin muistelisin. Se on kuitenkin aivan samantekevää. Oleellista on se, että onko mukaan tullut osakkeenomistaja sitoutunut sijoittamaan tarvittaessa lisää. Pitää olla riittävän varakkaita omistajia, jotta saadaan tarpeeksi rahaa kehiin silloin, kun oikeasti toimintaa kehitetään ja investoidaan tulevaisuuteen. Eli rautalangasta väännettynä. Jos henkilöillä on fyrkkaa niin 20 omistajaa voi hyvin sitoutua laittamaan kukin 5me jatkossa, jos IFK:n tarvitsee esim. 100 miljoonaa investoida.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Muutama viikko sitten Iltsanomien jutussa puhuttiin 50 000 eurosta. Tietysti tässä vaiheessa tarkkaa rahasummaa tärkeämpi juttu on se, että ylipäätään suhteet IFK:n ja Bäckströmin välillä ovat kaikesta päätellen kunnossa.

Erittäin hyvässä kunnossa ovat, ei huolta. Summista ei kyllä mitkään lehdissä mainituista stemmaa. Hyvä niin..
 

katariina

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NCAA
Samaa mieltä muutaman kanssa yläpuolella, ettei tänne nyt rueta roudaamaan mitään hyökkääjiä, kun suurin puute on maalivahdissa ja ylipäätään puolustuspelissä. Meillä on nyt neljä hyvin toimivaa kenttää, ja silti on koko ajan pieni kilpailutilanne päällä. Tämähän on ideaalitilanne, en olisi ennen kauden alkua uskonut näin olevan.

Mielestäni puolustajaakaan on turha katsella suuremmin, tietysti sivusilmällä tähyillä, mutta mielestäni Rony Ahonen on onnistunut erittäin hyvin kooma-Clarken vierellä. Järventie-Kankaanperä parista onkin jo puhuttu, eli toimii täydellisesti. Kun Kurvinen palaa saikultaan voidaan hänet sijoittaa Söden viereen. Tällöin meillä on kuitenkin 2 ihan hyvää paria ja yksi erittäin hyvä. Tietysti Söden tilanne on pelottavan huono, ei saa poika mitään muuta aikaan kun sydämentykytyksiä omassa päässä tasakentällisin.

Maalivahtiin sijoittaisin siis kaikki rahat mitä vaan budjetista löytyy. Eiköhän officellakin olla huomattu, että tämä kausi voi oikeasti olla se kausi. Kyllä vituttaa, jos kaadutaan ensi vuoden pleijjareissa siihen, että Hattu kusi housuihinsa ekalla kiekalla. Nieminen ei vaan riitä. Maajoukkuetauon jälkeen odotan vielä huonompia otteita, jos kerta tekee kovasti töitä Saken kanssa. Sakkekaan ei vaan riitä. Joko me tarvitaan ykkösmolari, mielellään varma tapaus, joka ei saisi opetusta Sakelta, tai sitten me tarvitaan Jukka Ropposen johdolla Niemiselle kuukauden tehotreenit, ja miellelään koko kauden ajaksi väh. 1krt/2vko ja pelianalyysit. Lundell on mielestäni erittäin hyvä kakkosveskari tämän päivän liigaan, kuten on nyt nähty. Lundell ykkösenä en kuitenkaan uskaltaisi lähteä ratkaisupeleihin, mutta jos ykkönen pettää ja Lundell laitetaan "kakkosena" maalille, uskon ja luotan häneen vahvasti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Muutama viikko sitten Iltsanomien jutussa puhuttiin 50 000 eurosta. Tietysti tässä vaiheessa tarkkaa rahasummaa tärkeämpi juttu on se, että ylipäätään suhteet IFK:n ja Bäckströmin välillä ovat kaikesta päätellen kunnossa.

Nimenomaan. Kaikki viittaa siihen, että on mahdollista saada Nikke tänne vielä "jäähdyttelemään", ja olisiko hänestä sitten uran jälkeen valmennushommiin, ja nimenomaan niihin mv- valmennushommiin.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tämä on siis omaa tekstiäsi. Näkemättä ketaakaan kyseistä pelaajaa oletan että kyseessä on hyvän laukauksen omaava, fyysiseen peliin kykenevä ja hieman jäähyherkkä voimalaituri, jolta löytyy myös sopivasti liikettä. Ja vastaan välittömästi ettei HIFK:ssa ole tämän kauden jengin osalta mitään käyttöä tuollaiselle pelaajalle. Mua ihmetyttää suuresti että jos halutaan saada yksi ketju lisää miltä odottaa hyökkäyspäässä tehoja ja ketjuun on jo olemassa Luttinen (voimalaituri jolta luonnistuu myös maalinteko) sekä Wirtanen (hyvä kahdensuunnan sentteri) niin takuu HIFK-tyyliin ratkaisuksi esitetään mestiksestä kaivettua hieman jäähyherkkää voimalaituria.

Se, mitä itse olen miehen otteita seurannut, niin Essen on mielestäni nopeampi ja omaa paremman laukauksen kuin Luttinen. Tämän lisäksi ja kuten myös Jatkoajan pelaajakortissa todetaan, mies on myös kohtuullisen taitava. Minun puhtaasti oma näkemykseni on se, että Essen on esim. Wärniä taitavampi pelaaja ja saattaisi tuoda sinne laidalla sitä tuosta ketjusta nyt puuttuvaa taitoa.

Näiden ominaisuuksien lisäksi mies pelaa rightin puolelta, joten tämäkin asia olisi plussaa. Kun ottaa huomioon, että näissä try outeissa kai harvemmin on seuran kannalta suurta riskiä, niin pitäisin Esseniä ehdottomasti try outin arvoisena pelaajana. Edelleen ymmärrän asian siten, että nimenomaan ja vain ja ainoastaan sen try outin kanssa saadaan selville, olisiko Essenillä sopivasti taitoa, liikettä, fyysisyyttä ja pelinäkemystä liigaan ja sopisiko mies HIFK:hon ja sen neljään ensimmäiseen hyökkäyskenttään.

Mä kaivaisin mestiksestä tuohon laidalle jonkun mestismittapuun mukaan taitavan kiekollisen pelintekijän. Ne ei ole yleensä liigatasolla ykkös-/ kakkosketjukamaa mutta jos halutaan kolmosketjuun kiekollista taitoa ja pelintekoa lisää niin voisi hyvinkin onnistua. Mestiksen voimalaituri taas on käsistään todennäköisesti todella paska. Jos se ei olisi niin ei se mestiksessä siinä tapauksessa pelaisi.

Tuosta kappaleen alkuosasta olen osittain samaa mieltä, mutta katson, että kyllä Essenillä saattaisi olla riittävästi taitoa. Tämänkin asian näkisi vain ja ainoastaan try outin kautta.

Kappaleen kahdesta viimeisestä lauseesta voikin sitten tokaista, että eipä ole koiraa karvoihin katsomista. Juuri tämä on se asenne, mitä minä en ymmärrä. Ja jos myös Nybondas sortuisi tähän samaan ajatteluun, niin kumpikaan herroista Ahtola ja Rammstedt ei pelaisi tänä päivänä meillä.

Ps. helvetin mielelläni mä näkisin ketjun Luttinen-Wirtanen-Keränen. Lukossa tajuttiin Keräsen potentiaali ja ennen kaikkea se, että mies on laitahyökkääjä, ei sentteri.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Essen saattaisi hyvinkin sopia kolmosen laidalle, mutta ei Sapko kesken kauden anna sen tulla try-outille. Varmasti olisi taitavampi kuin Wärn, mutta olisiko taitavampi kuin Nyholm ja Pöysti? Mä en tajua mitä Wärn vieläki tekee The Wirtanen Bandissa, se ketju/bändi on ku Angus ja Malcolm Young jossa laulajana Sepi Kumpulainen. Nyholmia siihen pitää istuttaa, ja Pöystiäkin kokeilla sitten kun jätkä on kunnossa. Mä oon niin kauan puhunut tosta Luttinen-Wirtanen-Nyholm ketjusta liigan potentiaalisesti parhaana kolmosketjuna, että ois kiva jos sen sais edes kerran nähdä siinä kokoonpanossa :) Aivan varmasti syntyisi tuhoisaa jälkeä.

Nii, ja Pöysti on myös right.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Essen saattaisi hyvinkin sopia kolmosen laidalle, mutta ei Sapko kesken kauden anna sen tulla try-outille. Varmasti olisi taitavampi kuin Wärn, mutta olisiko taitavampi kuin Nyholm ja Pöysti? Mä en tajua mitä Wärn vieläki tekee The Wirtanen Bandissa, se ketju/bändi on ku Angus ja Malcolm Young jossa laulajana Sepi Kumpulainen. Nyholmia siihen pitää istuttaa, ja Pöystiäkin kokeilla sitten kun jätkä on kunnossa. Mä oon niin kauan puhunut tosta Luttinen-Wirtanen-Nyholm ketjusta liigan potentiaalisesti parhaana kolmosketjuna, että ois kiva jos sen sais edes kerran nähdä siinä kokoonpanossa :) Aivan varmasti syntyisi tuhoisaa jälkeä.

Nii, ja Pöysti on myös right.

Olen täysin samaa mieltä tästä Luttinen-Wirtanen-Nyholm ketjusta. Epäilemättä tämä kenttä aiheuttaisi kaaosta vastustajan päädyssä, ja olisi _reilusti_ paras "kolmoskenttä" koko liigassa.

Essenistä sen verran, että aivan sama, onko mies minkätasoinen tahansa, niin emme tarvitse häntä tällä hetkellä. Meillä on Nyholm ja Pöysti varalla, ja ikävä kyllä Wärn pelaamassa "Essenin paikalla". JOS, tämä kolmikko epäonnistuu vakiinnuttamaan paikkansa HIFKn "kolmosketjussa", niin sitten harkitsisin Essenin ottamista try-outille, ei ennemmin.

Hommataan nyt perkele se maalivahti ihan ensimmäisenä ennenkuin mietitään mitään Mestis-sankareita.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyllä siellä luultavasti on "hieman" suuremmista summista kysymys. Kuinka suurista, sitä emme mitä luultavimmin saa tietää...

Kuluneen vuoden aikana IFK on saanut (ainakin) pari uutta sijoittajaa mukaan, yhden pariskunnan / perheen ja yhden yksittäisen henkilön. Molemmilta fyrkkaa tuli 53 000 rahaa.

Siitä en sitten tiedä sanoa, onko Bäckström tuo "yksittäinen henkilö", eli ei.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuluneen vuoden aikana IFK on saanut (ainakin) pari uutta sijoittajaa mukaan, yhden pariskunnan / perheen ja yhden yksittäisen henkilön. Molemmilta fyrkkaa tuli 53 000 rahaa.

Siitä en sitten tiedä sanoa, onko Bäckström tuo "yksittäinen henkilö", eli ei.

Summa ei pidä paikkaansa, eikä sijoittajien lukumääräkään. Onneksi :).

Sellainen kutina on, että kyllä me pian jotain uutisia saamme kuulla. Mutta keskeneräisistä asioista ei tiedoteta, senhän me nyt jo kaikki tiedämmekin. Ja hupsista, yhtäkkiä asiat eivät enää olekaan keskeneräisiä ja meillekin kerrotaan...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta oman käsitykseni mukaan sijoittamaan HIFK:hon ei todellakaan pääse millään karkkirahoilla. Vaikea kuvitella, että edes Bäckström olisi otettu millään kymppitonnilla mukaan talkoisiin... Kyllä siellä luultavasti on "hieman" suuremmista summista kysymys. Kuinka suurista, sitä emme mitä luultavimmin saa tietää...

Uskoisin myös, että kymppitonneilla ei pääse HIFK-Hockey Oy:n omistajaksi, voin olla väärässäkin. Saa ne omistajat tietoon kaupparekisteristä, jos haluaa, jossain vaiheessa. Ihan naurettavaa kuurupiiloa. Jos joku on maksanut jo sijoituksensa HIFK-Hockey Oy:lle, niin tulisi reilusti esiin. Sama puupäinen "ubermensch" herraleikki nähtävästi jatkuu kuin "dinojen" aikana. Anglo-Nordic Oy saa pisteet, kun on jo kertonut sijoituksestaan.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Uskoisin myös, että kymppitonneilla ei pääse HIFK-Hockey Oy:n omistajaksi, voin olla väärässäkin..

Niin, tuskin ne asiat ihan yksinkertaisia on. Voisin kuvitellakin, että muutamalla kympillä pääsee sisään, mutta sitoutuu samalla kuittaamaan tietyn määrän turskaa ja laittamaan x-määrän hilloa x-vuosien ajan...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Eiköhän siellä Nordenskiöldinkadulla huomenna jotain tapahdu.

En tiedä oliko Bruinsilla sisäpiiritietoa/mihin viesti viittaa, mutta niinhän sitä tosiaan tapahtui eli maajoukkuetauon jälkeen kehiin astuu (kun valmennusjohto antaa peliluvan) Ross Lupaschuk. "Aika" jees. Eliteprospectsin mukaan hakenut try-outin kautta paikkaa Phoenixista muttei olet onnistunut. Sehän sopii hienosti!

Samaa mieltä. KAIKKI liikenevät fyrkat 1-maalivahdin hankintaan ja jos jotain jää niin rahat perusjyräpakkiin. Ja kevät koittaa meillekin! Viimeinkin.

Valmennusjohdon ajatukset lienevät saada ensin puolustus ns. idioottivarmaksi, jolloin tehdään lopulliset päätökset maalivahtien suhteen. Käyhän se näinkin. Tämän pakiston takana maalivahdille ei jää selittelyihin varaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös