Laatikkoleikki- Pelaajaliikenne kaudella 2009-2010

  • 275 917
  • 803

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se Venäjä edelleen ihmeellinen maa - monien HIFK:iin haaveilema Boumedienne ei sitten saanutkaan loppujen lopuksi potkuja tai se tilanne on ainakin täniltaisen tilanteen mukaan. No, ei muuta Nybari ja Kautonen kuin uutta hakua kehiin.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kantor tuolla aikaisemmin valotti mahdollisuutta, että annettaisiin Clarke ja saataisiin Lassila. Minun mielestä olisi erittäin tyhmää luopua Clarkesta, sillä mies on parantanut otteitaan viime otteluissa ottelu ottelulta. Söderholm on tällä hetkellä asia erikseen, hänestä luopuisin helposti nykypelillä. Lassilasta taas sen verran, että HPK ei varmastikaan luopuisi liigan yhdestä parhaasta, ellei parhaasta maalivahdista tasavahvaan seuraan, ei koskaan (Ellei nybari heilauta samaa taikasauvaa mitä heilautti Granlundin ryöstössä).

Pelaako Majesky nytten muuten Ruotsissa vai Tshekeissä? Sillä mieshän ei Ruotsissa ole kuulemani mukaan kovinkaan hyvin onnistunut, jos siellä vielä pelaa, voi olla että hänet jopa saisi sieltä ostettua ulos.

Maalivahdin hankintaankin pitää hieman osallistua. Omasta mielestä Hurme olisi kortti, jonka voisi katsoa vaikkapa kuukauden try-outilla, jos mies ei onnistu niin sitten pääsestään irti. Try-outin ajaksi Hatun voisi heittää vaikka KiVaan keräilemään itseään. Tellqvististä sen verran, että mieshän pelasi vähän aikaa sitten (viime MM-kisoissa) Ruotsin maajoukkueessa, ja vielä erittäin hyvin. Jos kaveri olisi vähääkään mahdollinen hankinta HIFKhon, niin ei ole mitään ideaa antaa muille etua tässä vaan tarttua tilaisuuteen samantien!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy tulla tänne teidän laatikkoleikkiketjuun avautumaan, kun en parempaakaan paikkaa keksinyt. Seurailen tässä liigakierrosta Urhon, netin ja Radio-Suomen avulla. Äsken vierailtiin Hifk-Ässät pelissä ja sieltä tämä Radio Suomen osaaja/selostaja, jonka nimeä en valitettavasti tiedä, lausui legendaarisesti, että

"kyllä Kankaanperä-Järventie pakkiparikin saadaan näköjään näyttämään kiekollisilta, kunhan pääsevät pelaamaan liekeissä olevan Ahtola-Ramstedt-Granlund ketjun taakse".

Tämä on vapaa lainaus, joka sitten jatkui sillä, että muiden ketjujen takana homma ei enää toimikaan.

Mun usko omaan lätkä"osaamiseen" menee täysin, kun olen jumalauta aina toitottanut, että liigassa kaksikko Kanki-Mara on yhtä kuin täydellinen tai ainakin seuraava siitä. Mä lähtisin siitä, että tuo pari tarjoaa mahdollisuuksia ja tukea mille tahansa hyökkäystriolle yrittää vapaasti mitä tahansa ja pelata "paineetta". Eivät nuo toki mitään kolmea möttöstä loputtomasti voi puoltaa, mutta koskakohan tuon parivaljakon arvo tajutaan.

Tomek kuittasi (hyvässä hengessä) Kangelle edellisessä Hifk pelissä, että mistähän ihmeestä tuo on tuollaisen lennon peliinsä saanut. Kanki vastasi: "Mun mielestä me voitettiin +/- tilastokin joka vuonna Jokereissa" ja tämähän on fakta.

Liittynee teidän ketjuunne sillä lailla, että mä ymmärtäisin laatikkoleikissä yhden palasen olevan kohdillaan ja kyse ei ole mistään pikkupalasesta, luotettava puolustus 25-28 minuuttia per peli kahdella jätkällä on ihan OK.

Mun mielestä voisitte lähettää löysän ja pehmeän narri-Maran takaisin Ilmalaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mites olis Petri Kokko? Halvalla lähtee, ei tarvitse maksaa kuin seutulippu. Pistettäisiin taksilla mutta eihän Petri saa edes sellaista pysäytettyä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mites olis Petri Kokko? Halvalla lähtee, ei tarvitse maksaa kuin seutulippu. Pistettäisiin taksilla mutta eihän Petri saa edes sellaista pysäytettyä.

Laita tuleen.

Tuommoinen Bluesin hankkima Mezei meillekin, kiitos.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun usko omaan lätkä"osaamiseen" menee täysin, kun olen jumalauta aina toitottanut, että liigassa kaksikko Kanki-Mara on yhtä kuin täydellinen tai ainakin seuraava siitä. Mä lähtisin siitä, että tuo pari tarjoaa mahdollisuuksia ja tukea mille tahansa hyökkäystriolle yrittää vapaasti mitä tahansa ja pelata "paineetta". Eivät nuo toki mitään kolmea möttöstä loputtomasti voi puoltaa, mutta koskakohan tuon parivaljakon arvo tajutaan.

Kumarran tietämyksellenne, söör. Hieno pari ja toimii! Tosin tänään yhden hyökkäyksen kärkenä paineli kaksikko Kanki-Clarke, mutta se menee Clarken piikkiin... Ilmeisesti kukaan ei halua jäädä alimmaksi mieheksi Clarken kanssa :)

Kanki oli viime kaudella yksi suosikeistani ja Mara tulee hyvää vauhtia perässä, vaikka kovin epäileväinen olinkin ensimmäiseen harkkamatsiin asti.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kanki oli viime kaudella yksi suosikeistani ja Mara tulee hyvää vauhtia perässä, vaikka kovin epäileväinen olinkin ensimmäiseen harkkamatsiin asti.
Nyt lämpee mun sydän kiekolle. Mä tiedän, että gredu seuraa muutakin kiekkoa kun liigaa ja näkemystä on. Ja silti on samaa mieltä mun kanssa ;)

Kiitoksia Gredu, Laakson suhteen ma menin metsään, KOrhosen Lasse tulee vileä...
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Täytyy tulla tänne teidän laatikkoleikkiketjuun avautumaan, kun en parempaakaan paikkaa keksinyt. Seurailen tässä liigakierrosta Urhon, netin ja Radio-Suomen avulla. Äsken vierailtiin Hifk-Ässät pelissä ja sieltä tämä Radio Suomen osaaja/selostaja, jonka nimeä en valitettavasti tiedä, lausui legendaarisesti, että

"kyllä Kankaanperä-Järventie pakkiparikin saadaan näköjään näyttämään kiekollisilta, kunhan pääsevät pelaamaan liekeissä olevan Ahtola-Ramstedt-Granlund ketjun taakse".

Tämä on vapaa lainaus, joka sitten jatkui sillä, että muiden ketjujen takana homma ei enää toimikaan.

Mun usko omaan lätkä"osaamiseen" menee täysin, kun olen jumalauta aina toitottanut, että liigassa kaksikko Kanki-Mara on yhtä kuin täydellinen tai ainakin seuraava siitä.

Siis ei helvetti mikä uuvatti selostaja on taas päässy laukomaan mielipiteitään. Jonkin näköinen ilmaisuvapauden rajoittaminen täytyy kyllä Suomeen saada, joku diktaattori pistämään homma ruotuun.

Eilen tokasin että on onni että meillä on tuo pakkipari. Se on lähes täydelline jos ei täydellinen näihin kuviohin. Sanoin vielä etten väihtaisi sitä paria kyllä mihinkään. Äijät pelaavat kyllä niin loistavasti yhteen ja toisiaan täydentäen. Ei hyvää päivää sentään taas mitä on lauotta, sano Iku Viitanen
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tokasin että on onni että meillä on tuo pakkipari. Se on lähes täydelline jos ei täydellinen näihin kuviohin. Sanoin vielä etten väihtaisi sitä paria kyllä mihinkään. Äijät pelaavat kyllä niin loistavasti yhteen ja toisiaan täydentäen. Ei hyvää päivää sentään taas mitä on lauotta, sano Iku Viitanen
Kankaanperä-Järventie on nykyliigaan lähes täydellinen kakkospakkipari ja kokemuksellaan tasapainottavat loistavasti ARG-nuorisoketjun peliä. Huonompi juttu on sitten se, että ennen kauden alkua ykköspakeiksi kaavaillut Clarke&Söderholm seilaa varjojen mailla. Clarken kohdalla on toteutumassa juuri se, mitä moni pelkäsi, eli tekee hyökkäyspäässä siinä määrin paljon tehoja, ettei miestä voi kokoonpanon ulkopuolellekaan pudottaa, mutta muu "presenssi" kentällä on suurelta osin melko tuskaisaa katsottavaa. Kaikki ennusmerkit viittaa lisäksi siihen, että katoaa täydellisesti kuvasta pleijareissa (jos HIFK niihin nyt pääsee), kun peli kovenee ja otteet tiukkenevat. Söderholm nyt koomailee muuten vaan.

Jos veroetupelaajia on joukkueeseen tuloillaan, niin luulisi maajoukkuetauolla vahvistusten saapuvan. Blues avasi jo pelin omalla slovakkipakillaan. Jalosen puheista sai sellaisen käsityksen, että veskaria ei olla hankkimassa, vaan Sakke tekee Niemisen kanssa kovasti töitä, jotta tämän otteet saataisiin paremmaksi. Uskonkin, että veskaria ei ole tulossa koko kaudella ja nykyisellä kolmikolla mennään katkeraan loppuun asti. Pakkia varten lienee rahaa sukanvarressa, mutta käytetäänkö se heti tilaisuuden tullen, vai säästetäänkö rahoja mahdollisia loukkaantumisia silmälläpitäen aina tammikuulle asti?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rony Ahonen on kuullun mukaan pelannut jälleen hienosti nk. ykköspakkiparissa, vaikka ei välttämättä sinne kuulukaan :). Palat loksuu muutenkin paikoilleen aika mukavasti nyt kun ykköskenttä on Haatajan paluun jälkeen koossa. Hyvä!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Rony Ahonen on kuullun mukaan pelannut jälleen hienosti nk. ykköspakkiparissa, vaikka ei välttämättä sinne kuulukaan :). Palat loksuu muutenkin paikoilleen aika mukavasti nyt kun ykköskenttä on Haatajan paluun jälkeen koossa. Hyvä!
Eli kun Kurvinen tulee takaisin, niin voidaan vihdoinkin heittää Haverinen hiuksista vittuun. Ahosessa on mielestäni potenttiaalia kehittyä luotettavaksi peruspakiksi tämän päivän liigaan.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli kun Kurvinen tulee takaisin, niin voidaan vihdoinkin heittää Haverinen hiuksista vittuun. Ahosessa on mielestäni potenttiaalia kehittyä luotettavaksi peruspakiksi tämän päivän liigaan.

Näin on. Erittäin näkymätön pelaaja, mutta hoitaa tonttinsa erittäin mallikkaasti, ei tee virheitä, antaa perussyötöt hyvin lapaan ja ei aja itseään ulos tilanteista. Haverinen tekee virheitä, syötöt menee minne sattuu ja ajaa lähes joka kerta itsensä ulos tilanteista.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rony Ahonen on kuullun mukaan pelannut jälleen hienosti nk. ykköspakkiparissa, vaikka ei välttämättä sinne kuulukaan :). Palat loksuu muutenkin paikoilleen aika mukavasti nyt kun ykköskenttä on Haatajan paluun jälkeen koossa. Hyvä!

Tämä ei voi olla kenellekkään HIFK:n pelejä seuranneelle yllätys. Ahonen on hyvä 'stay-at-home'-kategorian peluspuolustaja ja liikkuuvuuden kehittyessä vähintään kolmosketjun puolustaja SM-liigaan. Haverinen on virheherkkä ja kyllä, se fledatyyli on ainakin 'puoliedarimaista'. Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että Allu Holmberg on tästä kolmikosta se, johon olisin merkkini laittanut. Mutta se on sitten toinen juttú se...
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan samaa mieltä tästä. Kyllä näitä try outteja pitää yrittää jatkossakin. Minä ottaisin kokeelle seuraavaksi:

- Carlo Grünnin tai
- Oscar Essenin

Who the fuck is Oscar Essen? Mielestäni tänne on aivan turha raahata jotain divarijanareita pelaamaan alemmissa ketjuissa, kun meillä nyt on jo Kivassa Vilkman ja Nyholm odottamassa pelipaikkaa.

Siirsin Dalla-ketjusta sopivampaan paikkaan, kun ei otsikonmukaista herraa enää suoranaisesti käsittele.

Oma mielipiteeni on se, että varsinkin nyt, kun liigatason rajoilla häilyviä pelaajia on vapailla markkinoilla/mestiksessä kohtuullisen paljon, pitää toki tarvittaessa ottaa kokeelle potentiaalisia pelureita, kun niitä tarvitaan. Tällä hetkellä kuitenkin komppaan Frankien mielipiteitä.

Tällä hetkellä ei ole pulaa perusjätkistä, joten ilman suurempaa loukkantumissumaa hankintojen pitää kohdistua ihan muualle, kuin "toivotaan toivotaan" -osastoon, eli käytännössä pakistoon/MV-puolelle, joka vaatii niitä oikeasti kovia nimiä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viisikkopelin+asenteen ollessa kunnossa HIFK on ihan mitalli-kamaa PAITSI mv-alueeltaan. Hoitaisivat nyt sen hitto kuntoon. Haataja-Hirso toimii, ARG toimii, Kanki-Mara toimii. Tohon yhtälöön kun saatais se selkeä ykkösveska niin voitais haastaa lukot ja muut loppuun asti. Joku Majesky vielä takalinjoille niin ei tarvis enää miettiä saako yöllä unta vai ei.

Mutta se veska. Se tarvitaan vielä.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Cory Murphy vapaana.

Mistä olet tämmöistä kuullut? Kaverihan pelaa tällä hetkellä kokoajan NJDn pelissä Tampaa vastaan.

Vaikka Cory olisi vapaana, en tiedä olisiko kiekollinen puolustaja se mitä HIFK tällä hetkellä tarvitsee... Ennemmin se 'Majesky' tänne PUOLUSTAMAAN, kuin Murphy.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Oma mielipiteeni on se, että varsinkin nyt, kun liigatason rajoilla häilyviä pelaajia on vapailla markkinoilla/mestiksessä kohtuullisen paljon, pitää toki tarvittaessa ottaa kokeelle potentiaalisia pelureita, kun niitä tarvitaan. Tällä hetkellä kuitenkin komppaan Frankien mielipiteitä.

Tällä hetkellä ei ole pulaa perusjätkistä, joten ilman suurempaa loukkantumissumaa hankintojen pitää kohdistua ihan muualle, kuin "toivotaan toivotaan" -osastoon, eli käytännössä pakistoon/MV-puolelle, joka vaatii niitä oikeasti kovia nimiä.

Tänne tämä asia varmaan paremminkin kuuluu. Kirjoitin jo tuonne toiseen ketjuun, että tällä hetkellä Mestiksen pistepörssissä toisena oleva rightin puolen kaveri on varmasti sellainen pelaaja, jonka voi ottaa try outille. Ja jos eivät taidot yksinkertaisesti riitä, niin hänet voi palauttaa takaisin sinne Sapkoon.

Essen on hyvän laukauksen omaava, fyysiseen peliin kykenevä ja hieman jäähyherkkä voimalaituri, jolta löytyy myös sopivasti liikettä. Kyllä mä tällaisen kaverin kelpuutan try outille any time.

Kun ottaa huomioon sen, että meidän joukkueen tärkeimmät vahvistamispaikat ovat mv-osasto ja pakisto, niin eipä taida enää hyökkäyksen vahvistamiseen löytyä rahaa. Tällöin mä kokeilisin, että löytyykö sieltä Mestiksestä mahdollisesti joku, jolla saattaisi rahkeet riittää jopa liigaan.

Jos mä olen oikein ymmärtänyt, niin ilmeisesti näissä try outeissa on aika vähän mahdollisuuksia menettää mitään. Sen sijaan, niiden kautta saattaa joskus löytyä ihan kelvollisia pelimiehiä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Essen on hyvän laukauksen omaava, fyysiseen peliin kykenevä ja hieman jäähyherkkä voimalaituri, ...

Kun ottaa huomioon sen, että meidän joukkueen tärkeimmät vahvistamispaikat ovat mv-osasto ja pakisto, ...

Mun mielestä tässä on pieni ristiriita, eikä edes ihan pieni. Jos tuulilasissa on nyrkinmentävä reikä, josta sataa sisään ja edelläajavien autojen roiskeet lentää silmille, niin kannattaako silloin ryhtyä virittämään konetta tehokkaammaksi?

Voi olla, että Essen osoittautuisi hyväksi hankinnaksi, mutta mihin ketjuun se sijoitettaisiin? Haatajan ruvettua heti lunastamaan häneen kohdistettuja odotuksia meillä on jo kaksi vaarallista tehoketjua. Eikä pommikoneosastokaan näemmä ihan kädetöntä ole. The Wirtanen Band on ollut viime aikoina hieman vaisu pisteiden osalta, joten PW:n laidalle Esseniä voisi ehkä ajatella, mutta kaipa jonkun ketjun pitäisi puolustaakin eikä kaikkein vain hyökätä?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Murphy pääsi eilisessä pelissä pelaamaan 14.02 minuuttia -antoi näyttöjä paikalla olleelle Kautoselle. Tämä ihan sen takia, että ei käy samaa lapsusta kuin Tom "Belfast" Walshin kanssa. Ja tämä tarina on tosi...
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mun mielestä tässä on pieni ristiriita, eikä edes ihan pieni. Jos tuulilasissa on nyrkinmentävä reikä, josta sataa sisään ja edelläajavien autojen roiskeet lentää silmille, niin kannattaako silloin ryhtyä virittämään konetta tehokkaammaksi?

Mä näkisin asian siten, että meillä riittää rahat korkeintaan kahteen kunnon vahvistukseen. Ja ne vahvistukset olisivat tärkeysjärjestyksessä ykkösmaalivahti ja puolustaja 1- tai 3-pakkipariin.

Mielestäni hyökkäys kaipaa yhden vahvistuksen lisää, mutta minä en jaksa uskoa siihen, että sellaisen hankintaan löytyisi enää näiden kahden muun osa-alueen vahvistamisen jälkeen hirveästi rahaa sukanvarresta. On siis lähdettävä pelaajakaupoille tai kokeiltava löytyykö Mestiksestä try outin kautta vahvistuksia. En myöskään usko, että Essen olisi niin kallis kokeilu, että rahaa ei jäisi ensisijaisesti vahvistettaville alueille, maalivahtiosastolle ja puolustukseen.

Voi olla, että Essen osoittautuisi hyväksi hankinnaksi, mutta mihin ketjuun se sijoitettaisiin? Haatajan ruvettua heti lunastamaan häneen kohdistettuja odotuksia meillä on jo kaksi vaarallista tehoketjua. Eikä pommikoneosastokaan näemmä ihan kädetöntä ole. The Wirtanen Band on ollut viime aikoina hieman vaisu pisteiden osalta, joten PW:n laidalle Esseniä voisi ehkä ajatella, mutta kaipa jonkun ketjun pitäisi puolustaakin eikä kaikkein vain hyökätä?

No juuri sinne Wirtasen ketjuun sijoittaisin Essenin. Nyt yksi liigan parhaista kahden suunnan senttereistä menee osittain hukkaan, kun vierellä pelaa kaksi melkoisen kädetöntä laituria. Luttisen roolin ymmärrän ja hyväksyn, mutta Wärn pelaa vain ja ainoastaan viime kauden näytöillä edarissa. Tämän kauden esitysten perusteella miehelle tällä hetkellä oikeampi paikka olisi KiVa. Tätä taustaa vasten on muuten oikein hauska katsella, kun muuan Janne Keränen pelaa Lukon ykkösketjussa.

Meillähän näyttää olevan nykyisellään kolme hyvin toimivaa hyökkäysketjua, joista kaksi hoitaa pisteidenteon ja yksi pimentää vastustajan parhaan kentän. Jotta keväällä voitaisiin mennä mahdollisimman pitkälle, tarvitaan myös tuon neljännen hyökkäyskentän tasonnostoa ja minä näen tilanteen siten, että sitä pitäisi vahvistaa.

Wärnin taso ei tällä hetkellä riitä HIFK:n neljään ensimmäiseen hyökkäysketjuun - > Mestikseen KiVa tai vaikka sinne HPK:hon, joka häntä viime kauden päätteeksi havitteli.
Vilkmanin taso ei vielä riita liigaan -> Mestiksessä KiVa
Pöystin taso ei vielä riitä liigaan -> Mestiksessä Kiva tai A-jun

Neljännen hyökkäysketjun voisi muodostaa nimistä:

Nyholm/Luttinen-Wirtanen-X.

Ja juuri tällä X:n paikalla minä kokeilisin try outin kautta ensisijaisesti Esseniä tai vaihtoehtoisesti Grünniä. Mikäli ei taso riitä (eikös tämän selvittäminen ole juuri sen try outin tarkoitus), niin takaisin Mestikseen ja uutta kaveria tilalle.

En edelleenkään ymmärrä niitä kirjoittajia, jotka kirjoittavat jonkun kaverin osalta, että ei sen taso riitä, mutta eivät ole koskaan edes nähneet kaverilta yhtään peliä, saatikka sitten edes tietävät kenestä on kysymys. Eikös try out ole juuri tällaisten asioiden selvittämistä varten? Ja nyt en tarkoita lainaamani viestin kirjoittajaa henkilökohtaisesti.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Eikös try out ole juuri tällaisten asioiden selvittämistä varten? Ja nyt en tarkoita lainaamani viestin kirjoittajaa henkilökohtaisesti.

Ja tätä cry-outtia toivoisin käytettävän enemmänkin. Yhtään en halua nähdä lassekorhosia 3+1-vuoden pahvilla pelaajan optiolla IFK:ssa. Dahlmanin case oli hyvin hoidettu seuralta; pelaaja saa näytönpaikan, kun yksi on telakalla senaikaa ja kun tulosta ei tule, niin ulos.
Tälläisena "tarkan markan aikana" luulisi cry-outteja olevan enenmänkin ja kun pelaajamäärää tiputettiin, niin luulisi jopa pelaajienkin tarjoavan itseään näytille, jos toisena vaihtoehtona on olla ilman töitä.

Kun kerran joukkueen perusrunko on ok ja muutamaa täsmähankintaa vaille hyvä, niin miksei Nyyperi ja scouttausosasto laita ukkoja liikkeelle? Tällästä Haaveris-showta on katseltu jo ihan tarpeeksi ja kassarikaksikko todettu riittämättömäksi. Jopa Arvaaja osasi sanoa, ettei tuolla mennä päätyyn asti, joten luulisi the officellakin osattavan laskea 1+1.
 

julle-jr

Jäsen
Vaikka Cory olisi vapaana, en tiedä olisiko kiekollinen puolustaja se mitä HIFK tällä hetkellä tarvitsee... Ennemmin se 'Majesky' tänne PUOLUSTAMAAN, kuin Murphy.
Cory Murphy on juuri loistava esimerkki yksittäisestä pelaajasta, joka pystyy omalla panoksellaan vaikuttamaan merkittävästi ellei jopa ratkaisevasti ottelun kulkuun. Eikä ainakaan minusta todellakaan ollut mikään sukka puolustuspäässäkään. Teki esimerkiksi alivoimalla tai muuten vain paineen alla lähes poikkeuksetta oikeita ja rauhoittavia ratkaisuja. Ei myöskään kaihtanut kontakteja ja vikkelänä kaverina ehti oikeaan paikkaan kaukalossa. Ei sm-liiga niin fyysinen ole, ettei Murphy pärjäisi puolustuspäässäkin. Ehdottomasti olisi otettava jengiin, mikäli sellainen mahdollisuus nyt jostain ihmeellisestä syystä tarjoutuisi.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En edelleenkään ymmärrä niitä kirjoittajia, jotka kirjoittavat jonkun kaverin osalta, että ei sen taso riitä, mutta eivät ole koskaan edes nähneet kaverilta yhtään peliä, saatikka sitten edes tietävät kenestä on kysymys. Eikös try out ole juuri tällaisten asioiden selvittämistä varten? Ja nyt en tarkoita lainaamani viestin kirjoittajaa henkilökohtaisesti.
Olen täsmälleen samaa mieltä, näkemättä ei saisi dumata, mutta kyllä ainakin minä odotan myös kirjoittajilta pientä lähdekritiikkiä. Tällä tarkoitan seuraavaa:

Essen on hyvän laukauksen omaava, fyysiseen peliin kykenevä ja hieman jäähyherkkä voimalaituri, jolta löytyy myös sopivasti liikettä. Kyllä mä tällaisen kaverin kelpuutan try outille any time.


Tämä on siis omaa tekstiäsi. Näkemättä ketaakaan kyseistä pelaajaa oletan että kyseessä on hyvän laukauksen omaava, fyysiseen peliin kykenevä ja hieman jäähyherkkä voimalaituri, jolta löytyy myös sopivasti liikettä. Ja vastaan välittömästi ettei HIFK:ssa ole tämän kauden jengin osalta mitään käyttöä tuollaiselle pelaajalle. Mua ihmetyttää suuresti että jos halutaan saada yksi ketju lisää miltä odottaa hyökkäyspäässä tehoja ja ketjuun on jo olemassa Luttinen (voimalaituri jolta luonnistuu myös maalinteko) sekä Wirtanen (hyvä kahdensuunnan sentteri) niin takuu HIFK-tyyliin ratkaisuksi esitetään mestiksestä kaivettua hieman jäähyherkkää voimalaituria.

Mä kaivaisin mestiksestä tuohon laidalle jonkun mestismittapuun mukaan taitavan kiekollisen pelintekijän. Ne ei ole yleensä liigatasolla ykkös-/ kakkosketjukamaa mutta jos halutaan kolmosketjuun kiekollista taitoa ja pelintekoa lisää niin voisi hyvinkin onnistua. Mestiksen voimalaituri taas on käsistään todennäköisesti todella paska. Jos se ei olisi niin ei se mestiksessä siinä tapauksessa pelaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös