Laatikkoleikit kaudella 2010-11

  • 251 374
  • 858

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kaiken a ja o on nyt viisikkopuolustaminen.
----------
Nyt näyttää hyvältä ja näkisin, että kaiken a ja o henkinen kantti.

Niin kumpi se nyt onkaan se a ja o? :)

Itse olen sitä mieltä, että se yksi kova luuta ykköspariin saa vielä tulla sisään. Tarvetta nimittäin on. Valliniin on minulla luottoa kevään suhteen, mutta hänen vierelleen ehkä kaivataan se pakki vielä.

Tällöin puolustus olisi mielestäni

Vallin-XXX
Kankaanperä-Järventie/Kousa
Söderholm-Kurvinen/Melart

ja tuossa olisi sitten kolme hyvää pakkiparia, joista jokainen pystyy puolustamaan ja tukemaan hyökkäyksiä. Uskon tämän yhden puolustajan vielä tulevan sisään, puhetta on ollut siihen suuntaan, ja sitten joukkue rauhoitettaneen. Jos Juuso jatkaa otteidensa parantamista, ei maalivahtipeli tule olemaan ongelma keväällä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Itse olen sitä mieltä, että se yksi kova luuta ykköspariin saa vielä tulla sisään. Tarvetta nimittäin on. Valliniin on minulla luottoa kevään suhteen, mutta hänen vierelleen ehkä kaivataan se pakki vielä.

Itse hakisin kiekollista puolustajaa, koska reservissä on jo kovuutta Melartin muodossa kärkkymässä pelipaikkaa. Mites olisi entuudestaan tuttu Ray Giroux ( http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12229 )? Olisi ilmeisesti vapailla markkinoilla ja kovia näyttöjä antanut KHL:ssä.
 

Stigu

Jäsen
Itse olen sitä mieltä, että se yksi kova luuta ykköspariin saa vielä tulla sisään. Tarvetta nimittäin on. Valliniin on minulla luottoa kevään suhteen, mutta hänen vierelleen ehkä kaivataan se pakki vielä.
Samaa mieltä. Oma toivelistani ennen tätä päivää oli 1) ykkösveskari, 2) alakerran kova luuta ja 3) jeff hamilton. Nyt kun tuo kolmoskohta on täytetty, on IFK:n hyökkäysosasto valmis. Meillä on nyt 12 kpl. parhaita A-luokan hyökkääjiä, joiden joukosta löytyy tarvittava määrä kokemusta, kovuutta, taitoa ja asennetta. Ja mikä tärkeintä, nyt hyökkäyksessä löytyy myös tervettä kilpailua. Esimerkkinä mr IFK, Lennu Petrell, jonka voi periaatteessa pistää mihin tahansa neljästä ketjusta. Rajoittavin tekijä taitaa olla Granlund, jonka olisi pelattava kahdessa ensimmäisessä ketjussa, jotta hänestä saataisiin parhaat tehot irti.

Merkillepantavaa kahdessa edellisessä ns. "pleijarimatsissa" (Jyp + Lukko) muuten on, että IFK on tehnyt kaikki neljä maaliansa vastustajan maalin välittömästä läheisyydestä. Ja vieläpä sekin, että asialla ovat olleet ns. duunariosaston kaverit. Tällaiset maalit ja maalintekijät tulevat olemaan kovaa valuuttaa myös oikeissa pleijareissa.

Hamiltonin hankinnan myötä en oikein usko, että hankintoja tullaan enää tekemään. Riksmanin suhteen on aivan pieni toivonkipinä olemassa, että hän täyttäisi ykkösveskarin paikan, mutta pakiston hyvästä Jyp-pelistä huolimatta näkisin, että alakertaan tarvitaan ehdottomasti Kousan/Söderholmin tilalle se kova luuta. Ja nimenomaan pleijareita ajatellen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hamiltonin hankinnan myötä en oikein usko, että hankintoja tullaan enää tekemään. Riksmanin suhteen on aivan pieni toivonkipinä olemassa, että hän täyttäisi ykkösveskarin paikan, mutta pakiston hyvästä Jyp-pelistä huolimatta näkisin, että alakertaan tarvitaan ehdottomasti Kousan/Söderholmin tilalle se kova luuta. Ja nimenomaan pleijareita ajatellen.

Samaa mieltä. Riksman on täysin riittävä mitaliveska, mutta silloin pakistoa pitää vielä apgreidata. Toisessa ketjussa jo kommentoin tota Kousan tilannetta. En näe suoranaisesti, että tämä kaveri pitäisi hylätä kun tosipelit alkaa koska puolustuspelaaminen on heikkoa. Ketä tulee sitten pleijareissa vastaan ratkaisee nämä kohdat. Mutta siihen mennessä meillä pitäisi olla jo se omanpään toinen kova luutija Kangen lisäksi, kenellä olisi ainakin sellaiset 25 matsia alla.

Jos meno jatkuu tällaisena, HIFK:lla tulee olemaan kova hyökkäyskoneisto+pakisto mikä toimii orjallisen pelitavan noudattamisessa. Tällöin Juuso Riksman on täysin riittävä. Puolustuspäässä loukkaantumiset olisivat kuitenkin hallaa(ja niitähän tulee) jolloin olisi nimenomaan pleijareita ajatellen suotava, että HIFK vahvistaisi pakistonsa vielä lopulliseen tikkiin.

e. Stigu, kelpaisko jompikumpi näistä herroista? Linkit johtaa eliteprospect tilastoihin herrojen Nolan Pratt ja Martien Grenier kohdalla(modesedille).

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8747

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10325

Jotain tuon suuntaista mä näkisin vielä meidän pakiston kaipaavan. Älkääkö nyt fanaatikot tulko heti päälle kun pitkästäaikaa rahdataan prospect-fantasioita tänne =)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
e. Stigu, kelpaisko jompikumpi näistä herroista? Linkit johtaa eliteprospect tilastoihin herrojen Nolan Pratt ja Martien Grenier kohdalla(modesedille).

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8747

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10325

Jotain tuon suuntaista mä näkisin vielä meidän pakiston kaipaavan. Älkääkö nyt fanaatikot tulko heti päälle kun pitkästäaikaa rahdataan prospect-fantasioita tänne =)

Jos jätetään kuitenkin tuo Grenier heti sovinnolla pois, täysin kädetön koohottaja, jonka todelliset avut löytyvät vain ilman hanskoja -> ei käyttöä. Tuon Prattin tyyliselle pelaajalle olisi käyttöä, mutta HIFK taitaa olla enemmän ykköspuolustajan perässä ja Pratt ei sellaista ruutua täytä. Olisi ennemminkin Kankaanperän tyylinen omanpään luuta.

EDG taitaa olla poissa kuvioista kokonaan, ei ollut eilen enää HPK:n kokoonpanossa. En sitten tiedä, jos tekee paluun Vantaalle, mutta HIFK:ssa ei miestä nähdä tällä kaudella.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turo Järvinen viilettää tänään K-Vantaan paidassa ketjukavereinaan Vauhkonen ja Helenius. Mistään vakavammasta loukkaantumisesta ei siis onneksi ollut kysymys ja Turon palauduttua täyteen pelikuntoon kilpailu pelipaikoista alkaa olla entistä kovempaa. K-Vantaan kokoonpanosta löytyy myös Del Grosso ja Ahonen, unohtamatta Mäkiahoa ja Porthenia. Aiemmilla kausilla olisi voinut mieluusti alkaa spekuloimaan Mäkiahon siirtymisellä farmista edariin, mutta tällä kaudella on sen verran vahvaa meininkiä, ettei ole tarvis kaipailla Mäkiahoa rinkiin. Del Grosson tilanne kyllä mielenkiintoinen. Ei taida kelvata edes muille liigajengeille loppukauden diilillä. Toivottavasti ottaja löytyy vaikka jostain päin Eurooppaa.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Lainataas toisesta ketjusta

Tästä täytyy sen verran sanoa ja lainata VirmasMasaa, että paska puhetta. Siis, että Pihlman on meille tulossa, ei ole tulossa.


No jos näin Virmasen sanoin toteat ettei tule, niin pakkohan se on sitten uskoa. :)

Pakkihan tuonne vielä menisi, mutta se hankinta pitäisi olla sitten suoraan ykköskorista, katsellaan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Hyökkäys ja ylivoima toimii hyvin, ja Hamilton tulee lisäämään niiden toimivuutta entisestään.
Maalivahtiosasto on kunnossa, sillä Riksman on löytämässä virettään ja tullee tätä menoa olemaan jouluun mennessä liigan top3-veskari.
Alivoima ja puolustaminen sen sijaan kaipaisi vahvistusta, ja oman maalin edestä puuttuu varmuutta.

Teemu Laakso, anyone?
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Hyökkäys ja ylivoima toimii hyvin, ja Hamilton tulee lisäämään niiden toimivuutta entisestään.
Maalivahtiosasto on kunnossa, sillä Riksman on löytämässä virettään ja tullee tätä menoa olemaan jouluun mennessä liigan top3-veskari.
Alivoima ja puolustaminen sen sijaan kaipaisi vahvistusta, ja oman maalin edestä puuttuu varmuutta.

Teemu Laakso, anyone?

Teemu Laakso kelpaisi enemmän kuin hyvin Rightin kätisyydenkin puolesta. Eiköhän sieltä joku pakki vielä ole tulossa, katsotaan kuka.
 

scholl

Jäsen
Aika monessa pelissä yv ei ole toiminut, kun ei ole saatu kiekkoa nopeasti ylös ja sitä kautta pakkopeli ei ole lähtenyt käyntiin. Tarvittaisiin pakki, joka olisi hyvä tuomaan kiekon ylös ja osaisi pelata myöskin viivamiehenä.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika monessa pelissä yv ei ole toiminut, kun ei ole saatu kiekkoa nopeasti ylös ja sitä kautta pakkopeli ei ole lähtenyt käyntiin. Tarvittaisiin pakki, joka olisi hyvä tuomaan kiekon ylös ja osaisi pelata myöskin viivamiehenä.

Tämähän on yksi vahvuuksista nykyään. Siellä on valmentajat ja pelaajat saaneet juonittua hyvät hyökkäyksiin lähdöt. Tosin esimerkiksi ykkösessä hyökkäyksiin lähtö tapahtuu aina Maran ja Villen liikkeillä, muut vain hämäävät. Erittäin hieno ylöstuontikuvio joka viime pelissäkin onnistui 100%:sti. Mara pitää kiekkoa maalintakana, Ville tulee vauhdilla hakemaan, jättää sen takaisin Maralle ja lähtee vastakkaiseen laitaan hakemaan ja syöttö napsahtaa aina siniviivan tuntumassa lapaan.

Liian paljon hävitään ylivoimalla kulmissa kaksinkamppailuja, joista vastustaja pääsee purkamaan / sössitään viivassa kiekko pois alueelta.

Sitten itse asiaan. Liputan myös Laakson puolesta, tosin tämä hypetys Laaksoa kohtaan on aika suurta, joten pahoin pelkään, että moni fani tulisi pettymään. Ei se Laakso nyt kuitenkaan mikään Jumala ole hyökkäyspäässä. Tuskin kovinkaan moni hehkuttaja on edes nähnyt Laaksolta tyyliin enemmän kuin 5 matsia HIFK:sta poistumisen jälkeen. Varmasti hyvä vahvistus nykyiseen puolustukseen, mutta ei saa liikaa hehkuttaa.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Sitten itse asiaan. Liputan myös Laakson puolesta, tosin tämä hypetys Laaksoa kohtaan on aika suurta, joten pahoin pelkään, että moni fani tulisi pettymään. Ei se Laakso nyt kuitenkaan mikään Jumala ole hyökkäyspäässä. Tuskin kovinkaan moni hehkuttaja on edes nähnyt tyyliin enemmän kuin 5 matsia HIFK:sta poistumisen jälkeen. Varmasti hyvä vahvistus nykyiseen puolustukseen, mutta ei saa liikaa hehkuttaa.
Aivan totta. Ei kannata liikaa odottaa, mutta hyvä vahvistus olisi silti. Kelpaa silti milloinvaan. Mutta eiköhän se pakki tule, se on eriasia onko se Laakso vai Mr. X.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
hypetys Laaksoa kohtaan on aika suurta, joten pahoin pelkään, että moni fani tulisi pettymään. Ei se Laakso nyt kuitenkaan mikään Jumala ole hyökkäyspäässä. Tuskin kovinkaan moni hehkuttaja on edes nähnyt Laaksolta tyyliin enemmän kuin 5 matsia HIFK:sta poistumisen jälkeen.

Mun mielipiteeni Laaksosta on right ja oma jätkä, siinä se. Hakisin kovemman pelimiehen kuin Teemu Laakso. Jos nyt kehitystä olisi paljon tapahtunut Ameriikan vuosina, niin sitten asia on jo toinen. Minusta Teemu (on ja) oli aika nobody. Mutta tämä vaan mun mielipide ja mielipiteistä voi kiistellä, faktoista ei.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mun mielipiteeni Laaksosta on right ja oma jätkä, siinä se. Hakisin kovemman pelimiehen kuin Teemu Laakso. Jos nyt kehitystä olisi paljon tapahtunut Ameriikan vuosina, niin sitten asia on jo toinen. Minusta Teemu (on ja) oli aika nobody. Mutta tämä vaan mun mielipide ja mielipiteistä voi kiistellä, faktoista ei.

Mielestäni Laakso pelasi viimeisellä IFK-kaudellaan varsin hyvin ja sopivan "isäntämäisesti", mutta mikäli kiekollista liideriä haetaan, niin silloin suuntaisin itsekin katseeni toisaalle.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielipiteeni Laaksosta on right ja oma jätkä, siinä se. Hakisin kovemman pelimiehen kuin Teemu Laakso.
Laaksolle on nyt käymässä vähän sama kuin vuosi-pari sitten Juha Uotilalle. Tarpeeksi usein kun miehen nimeä täällä Jatkoajassa toistetaan, alkaa pelaaja tuntua joidenkin fanien mielestä todellisuutta paremmalta ja ajatus siitä, että juuri "TL" on sitä mitä kaivataan, vahvistuu voimakkaaksi.

Ei siinä, kyllä minäkin Teemu Laakson HIFKhon huolisin, mutta mieluusti ensi kaudella ja parin vuoden sopparilla. Laakso on nyt muutaman kauden hakenut paikkaa nahilasta ja totutellut paikalliseen pelityyliin. Jos mies päättää palata Eurooppaan ja SM-liigaan hakemaan uutta vauhtia, vie pelityyliin totutteleminen taas varmasti oman aikansa.

Eli:

  • Kuluvalle kaudelle sisään kiekollinen huippuosaaja, mielellään right.
  • Kousa hyvistä otteistaan huolimatta stuntiksi / KiVaan isolla peliajalla.
  • Kousalle jatkosoppari ensi kaudeksi, oletusarvoisena roolina "kakkoskentän kiekollinen"
  • Laaksolle sopparia ensi kaudeksi, oletusarvoisena roolina "yleismies"

    >> Ensi kauden pakisto:
  • Isäntämiehet: Kankaanperä, Melart
  • Yleispuolustajat: Söderholm, Laakso (?), Kurvinen (?)
  • Kiekolliset: "huipun veljes", Kousa.
  • Stuntit: Ahonen, junnuja?
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ensi kauden pakisto:
  • Isäntämiehet: Kankaanperä, Melart
  • Yleispuolustajat: Söderholm, Laakso (?), Kurvinen (?)
  • Kiekolliset: "huipun veljes", Kousa.
  • Stuntit: Ahonen, junnuja?

Mä tiputtaisin ehkä tuosta sen Laakson pois, ellei muutu 7 pakin systeemiin. Melart vakio pelaavaan ja ja Maralle ei missään nimessä jatkoa näillä näytöillä. ja tuohon "huipun veljekseen" se kunnon "huipun veljes".
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistään ei löytynyt pelaajahankintaketjua, joten kommentoidaan tähän. Ruotsissa pelaavaa suomalaispakkia on kuulemma tarjottu useammalle suomalaisseuralle ja kiinnostuneita on ainakin Kärpät, Jokerit ja Tappara. Katsoin läpi noita Ruotsissa pelaavia suomalaispakkeja ja mahdollisia ovat kai ainakin Mäntymää, Seppänen ja Jaakola (?) - Puistola, Jokela, Hietanen jne. ovat luonnollisesti statuksensa ja peliesityksiensä puolesta poissa laskuista.

Ajattelin vaan, että voisko HIFK olla jonkun ed.mainitun perässä ja toisaalta, jos Jokerit saa puolustukseen lisäapuja, niin mikä on Kovasen tai Forresterin mahdollinen suunta? Mielenkiintoista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruotsissa pelaavaa suomalaispakkia on kuulemma tarjottu useammalle suomalaisseuralle ja kiinnostuneita on ainakin Kärpät, Jokerit ja Tappara. Katsoin läpi noita Ruotsissa pelaavia suomalaispakkeja ja mahdollisia ovat kai ainakin Mäntymää...
Mäntymää, Mantumaa... Niin, Ville Mäntymaata on huhuiltu Kärppiin jo jokusen päivän ajan. Kunpa jostain löytyisi sopiva äijä IFK-pakistoon, koodinimet 'karalahti' tai 'majesky' (iso, fyysinen, kiekollinen, right) tulevat ekana mieleen, mutta kiven allahan nuo ovat.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruotsissa pelaavista suomalaispakeista myös Markus Seikola on aloittanut kautensa surkeasti ja kahdeksassa pelissä on tullut vain yksi syöttöpiste.

Alkuviikon Veikkaajassa mainittiin vain, että IFK etsii yhä kaikessa rauhassa pakkivahvistusta. Tiedä sitten, minkälaista pelaajatyyppiä haetaan ja millä aikataululla.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllähän Mäntymaa kelpaisi tuohon porukkaan mukaan, mitään Seikolaa ei tarvita, siinä on yhtä hasardi puolustaja puolustamisessa kuin Järventiekin. Kyllä tuohon jengiin kannattaisi mitä pikemmin, niin sen parempi kiinnittää se haettu puolustaja. Ei tietenkään mitään paniikkia hankinnoissa, kunhan nyt ei roudaa mitään Lupaschukia takaisin joukkueeseen, se juna meni jo...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Minä laittaisin eilisen perusteella Vallinin kiertoon ja kai sen Kärppiin saisi mahtumaan. Tilalle Frölundasta Ville Mäntymaa. Sitten se yksi fyysinen, taitava, peliälyllinen rightin puolen pakki täydentämään pakisto kuosiin.

Kousa varmaan joutuisi tässä tilanteessa luovuttamaan paikkansa rosterissa, joten ei ehkä ihan peliesitysten perusteella olisi oikeutettua. Mutta eiköhän anneta Kousalle aikaa kehittyä, täytyy rehellisesti tunnustaa olleensa väärässä tämän miehen suhteen, ainakin näin alkukaudesta. Mutta tosipelit on edessä vasta keväällä ja niissä Kousaa ei ole vielä punnittu. Tämänkin vuoksi se yhden pakin hankinta olisi paikallaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä laittaisin eilisen perusteella Vallinin kiertoon ja kai sen Kärppiin saisi mahtumaan...

Täh. Siis ensimmäisen kerran tällä kaudella Vallin pelasi virheettömän ottelun. Ei yhtään hasardia, pari kunnon tööttiä, ja ihan hyviä avauksia ylöspäin. Vallin on ollut minulle isoin pettymys kokokuvassa, mutta eilen hän vihdoin pelasi niinkuin pitää.

Mutta fakta on kuitenkin se, että Vallin pystyy eniten parantamaan kaikista IFK:n pelaajista. Alisuorittajia mun mittakaavalla on nyt vain 2kpl. Vallin ja Turo Järvinen. Jälkimmäinen ei taida kyllä juurikaan enää kokoonpanoon mahtua.

Vituttaa nyt aivan mielettömästi tuon Hamiltonin paha nivusvamma. Voi olla, että jos puukolle on tarvetta, niin kausi on/oli käytännössä paketissa. Huoh.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Vallin on kokenut osaaja, jonka luotan löytävän oman hyvän tasonsa viimeistään 1-2 kuukauden kuluttua. En hätiköisi hänen kanssansa ja en ainakaan myisi Vallinia pois, vaikka peliesitykset eivät vielä olekaan sillä tasolla millä niiden olettaisi olevam. Toisten pelaajien "kone" lämpenee vähän hitaammin kuin toisten ja uskon, että näemme vielä kauden aikana "parasta" Vallinia. Vertaisin Vallinia hieman Kuhtaan, joka aluksi näytti ihan turhakkeelta ensimmäisissä liigapeleissä. Nyt eilen Kuhta oli eilen kentän paras pelaaja HPK-pelissä. Luotan, että Vallinkin saa vielä pelinsä loksahtamaan kohdalleen ja Vallinista on vielä paljon iloa meille HIFK-kannattajille kauden 10-11 aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös