Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 733
  • 6 860

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
En nyt tiedä kuuluko tämä asia tähän ketjuun, mutta minä inhoan ja kammoan kaikkea pakkomyyntiä, tuputusta ja päällekäymistä. Paikalliseen ostoskeskukseen on sen keskiaukiolle siinnyt kahden tunnetun firman asiakaspalvelupisteet. Juuri siihen kohtaan, jossa ihmiset liikkuvat. Sitten nämä "asiakaspalvelijat" huutelevat kuin helppoheikit konsanaan myyden tuotteitaan, päkittäen tarjouksiaan ja häiriten hiljaisia, yrmeitä hämäläisasiakkaita. Tulee vähän puhelinmyynti mieleen. Ja kun joka päivä kävelet kärryn kanssa samasta paikasta - ellet halua tehdä pakokierrosta ulkokautta välttäen kyseisen pakkomyyntipaikan - huudetaan, revitään melkein hihasta ja kysellään samoja asioita kun toissa viikolla. Minä olen jo kieltäytynyt mahtavista alennuksistanne. Minä haluan tehdä ostokseni rauhassa ilman, että joudun jatkuvasti vastaamaan "ei kiinnosta, "ei ole aikaa", "en nyt vittu vaan jaksa hölistä".

Jaa, tuli taas avauduttua. Olisikohan vitutusketju ollut parempi paikka tällekin jätökselle
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eikö näiltä myyjiltä vaadita edes pientä englannin osaamista? Luulisi ainakin kaupan alalla tälläinen ehto olevan kun asiakkaat varsinkin kesäisin on monikielistä sorttia. Toinen vaihtoehto olisi näille vanhemmille myyjille pieni kielikurssi työnantajan puolesta.

Ikäluokka 50+ on yleensä ollut kaupantätinä- tai setänä jo silloin, kun nuoremman polven kauppamirkkujen isit opettelivat juomaan kiljua. Ei silloin ollut tarvetta kielitaidolle, kunhan osasi olla kohtelias ja ymmärsi numerot.

Ymmärrän ihan hyvin, ettei työnantaja järjestä kielikursseja tästä, sillä siitä koituu yllättävän paljon kustannuksia ja aika monen työntekijän asenne varmasti on, että "en mie, kun enhän mie tuommottissii enää opi (ainakaan kympin (?) tuntipalkalla)".
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Ikäluokka 50+ on yleensä ollut kaupantätinä- tai setänä jo silloin, kun nuoremman polven kauppamirkkujen isit opettelivat juomaan kiljua. Ei silloin ollut tarvetta kielitaidolle, kunhan osasi olla kohtelias ja ymmärsi numerot.

Ymmärrän ihan hyvin, ettei työnantaja järjestä kielikursseja tästä, sillä siitä koituu yllättävän paljon kustannuksia ja aika monen työntekijän asenne varmasti on, että "en mie, kun enhän mie tuommottissii enää opi (ainakaan kympin (?) tuntipalkalla)".

Kun työskentelin itse noin 15-20 vuotta sitten myymäläsetänä, niin minua vitutti usein kollegoideni kielitaidottomuus. Silloinhan Suomi alkoi olemaan kansainvälisempi, ja minua oltiin jatkuvasti mankumassa apuun jos tarvittiin Lontoon-taitoista työntekijää. Kun itse pääsin hommaan, niin vaatimuksena oli ainakin Ruotsin ja Englannin taito, mutta siinä talossa oli silloin aika paljon näitä vanhoja jääriä. Meillä kävi usein myös näitä Helsingin itänaapurin vanhuksia jotka eivät osanneet muuta kun Ruotsia, ja silloinkin minä jouduin koko ajan auttamaan. Kerran sanoinkin yhdelle työkaverille ihan vaan vittuillakseni että saat pärjätä itse, lähden lounaalle ;) Tiesin että hän osaa ainakin auttavasti Ruotsia, halusi vaan nakittaa hänelle epämiellyttävän asiakkaan pois itseltään.
 
Viimeksi muokattu:
Välimäen lafka näyttää mallia, miten asiakaspalautetta tulee ottaa vastaan ja käsitellä sosiaalisessa mediassa: http://i.imgur.com/iAEC37d.jpg.

Ehkä kannattaisi a) pidättäytyä perinteisemmissä asiakaspalautteen muodoissa tai b) pitää turpansa kiinni jos ei tuon parempaan pysty sinänsä asiallisesta asiasta lähteneen jutun hoitamisessa.
 
Totta, mutta vahva kakkospalkinto tässä sarjassa menee 1,5 eurosta nillittämiselle, kun todennäköisesti mokomaan huvipuistokäyntiin on sitä ennen mennyt 1xx euroa...
Niin, ehkäpä tämäkin nillitys olisi jäänyt nillittämättä, mikäli ravintola olisi pysynyt vaihtoehdossa a, eli raflan nurkassa pahvinen palautelaatikko, paperilappuja, lyijykynä jossa ei ole terää, sekä toivotus "palautteesi on meille tärkeää". Näin asiakkaiden tyytymättömyys ei kantautuisi ehkä koskaan päättäville tahoille. Tällöin vedestä voisi edelleen laskuttaa hyvillä mielin sen 1,5 euroa per nenä, mikä puolestaan on aika erikoinen toimintatapa kun käsitin että useamman henkilön miehittämään pöytään oli kannettu yhteinen vesikannu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
todennäköisesti mokomaan huvipuistokäyntiin on sitä ennen mennyt 1xx euroa...

Eikös tässä puhuta Citykäytän lafkasta, ei Lintsin?

Nillityksestä voi olla montaa mieltä, mutta uskomatonta huumoria tuo ravintolan kommentointi. Noh, toisaalta ei suuresti yllätä, kun Välimäki jollain tavoin konseptiin liittyy.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Totta, mutta vahva kakkospalkinto tässä sarjassa menee 1,5 eurosta nillittämiselle, kun todennäköisesti mokomaan huvipuistokäyntiin on sitä ennen mennyt 1xx euroa...

Itse näen tuon annetun palautteen tässä osin melko turhana tapauksen kannalta. Huonoa julkisuutta lafka sai siitä, että palautteeseen vastattiin noin. Vaikka asiakas olisi kuinka väärässä ja idiootti, niin tuolla tavalla ei vastausta voi hoitaa. Jos tuohon olisi antanut jonkun neutraalimman vastauksen, olisi ravintola säästynyt aivan turhalta vaivalta ja negatiiviselta julkisuudelta.

Pakko silti todeta, että hieman tuo veden hinta ihmetyttää. Yleensä ns. asiaan kuuluvat hommat on jo lisätty hintaan, eli esimerkiksi servettien käytöstä ei veloiteta ylimääräistä "kun maksetut työntekijät joutuvat niitä lisäämään ja paperikaan ei ole ilmaista". Jos kuitenkin vedestä täytyy pesetaa repiä, niin hinta olisi syytä tuoda selkeästi esille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Taidan olla ainoa, joka on samaa mieltä Välimäen kanssa siitä, että nillittäville punaniskoille voi vittuilla netissä takaisin. Tämän takia minä en ole hakeutunut palvelualalle.

PS. ehkä sekolust on osittain samoilla linjoilla, joten en ole ihan ainoa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lähtökohtaisesti vedestä laskuttaminen jossain hampurilaisbaarissa on aivan vitun typerää, varsinkaan jos asiasta ei selkeästi mainita. Palautteeseen vastaaminen on aivan luokatonta ja onkin hauska katsella millaista vauhtia tuo kuva (tai kuvat, olen jo nähnyt kaksi) kiertää somea. Amatöörit.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Siitä olen samaa mieltä, että mikäli vesi maksaa, on hinnan syytä olla näkyvissä ruokalistassa. Sen sijaan en tajua, että joku jaksaa itkeä jostain 1,5 eurosta. Taitaa mielensäpahoittajalla olla viikkorahat vähissä. Go Hans!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Naurettavintahan tässä on ravintolan avautuminen asiakkaalle, ei veden hinta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Välimäkeen on alkanut mennä maku muutenkin, kun hyppäsi huoraamaan Lidlin eineksillä. En olisi ihan heti uskonut, mutta kai sille tuosta kohtalaisesti maksetaan. Ei tämä liity oikeastaan millään tavalla tähän tapaukseen, eikä heikennä sinänsä Hansin kykyjä, mutta tulipa vain mieleeni.
 

#76

Jäsen
Some ja yritykset hakee vielä muotoaan. Onko kyse asiallisesta kanavasta vai toimitaanko jossain määrin kieli poskella vedettävästä jutusta? En kyseisen raflan facebook sivuja tunne, joten paha sanoa onko aiemmin ollut kuinka asiallista ja ammattimaista juttua vai vedetäänkö rennosti ja huumorilla eteenpäin.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
On hieman idioottimaista olettaa veden olevan ilmaista, kysymällähän se selviää jos ei hinnastosta näe. Samalla on idioottimaista hassutella naamakirjassa, firman piikkiin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On hieman idioottimaista olettaa veden olevan ilmaista, kysymällähän se selviää jos ei hinnastosta näe. Samalla on idioottimaista hassutella naamakirjassa, firman piikkiin.

No kyllä selkeästi idiootimpaa on antaa töykeä vastaus julkisesti ja vielä lapsellisesti yrittää poistaa keskustelu internetistä, mistä ihan ansaitusti seurasi straisand-efekti. Typeryydestä sakotetaan ja tässä tapauksessa varmaan ihan tuntuvasti.

Linnanmäellä kun olen viimeksi käynyt, niin asia mikä jäi mieleen eniten, oli täysin naurettava hinnoittelu. Joku hampurilaispaikka siinä keskellä pyöreässä tönössä veloitti jotain pari kolme kertaa enemmän kuin esim. mäkki. En tiedä oliko tämä sama, mutta typerää.
 

Andrew

Jäsen
Siitä olen samaa mieltä, että mikäli vesi maksaa, on hinnan syytä olla näkyvissä ruokalistassa. Sen sijaan en tajua, että joku jaksaa itkeä jostain 1,5 eurosta. Taitaa mielensäpahoittajalla olla viikkorahat vähissä. Go Hans!

Mutta pointti onkin juuri siinä, että sen veden hinnan pitäisi löytyä hinnastosta. Itse olisin myös olettanut, että kraanavesi on ilmainen, jos se ei ole hinnastossa.

Minusta on itsestään selvää, että muut juomat maksavat, mutta jos veden hintaa ei ole laitettu hinnastoon niin en itsekään kyllä tajuaisi kysyä sitä tarjoilijalta.

Ravintolalla pitäisi kyllä olla sen verran pelisilmää, että eivät olisi veloittaneet sitä tuolla kertaa, mutta lisänneet veden hinnan hinnastoon tämän jälkeen korjatakseen asian, että ei tule toista samanlaista tilannetta.

Ihmiset ovat vaan erilaisia ja reagoivat eri tavalla asioihin. En vaan tiedä, että onko Suomessa ravintoloilla niin hyvin asiat, että voivat vastata noin ylimielisesti asiakaille vai onko tuo vastaus heidän huumoria...

Jos itse pyörittäisin ravintolaa niin "purisin" hammasta ennemmin tuossa tilanteessa ja vastaisin asiallisesti asiakkaalle, jotta business ei kärsisi enempää.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Huvittavinta on tuon ravintolan facebook-sivu ja joka ikiseen mainostukseen on tullut erilaisia vesikommentteja. Muutama jopa ihan hyväkin.

Sivun ylläpitäjälle tulee pitkä yö, kun noita kommentteja poistelee. Ja takuulla kun poistaa yhden, tilalle tulee kymmenen uutta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onhan vanha kunnon Hitlervideo saatu tähän Välimäki -caseenkin (linkki youtubeen).

Veikkaan että Midhillin henkilökunta on viime aikoina saanut kuulla aika paljon vesi -aiheista läppää ravintolassa asioivilta.
 
Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Veikkaan että Midhillin henkilökunta on viime aikoina saanut kuulla aika paljon vesi -aiheista läppää ravintolassa asioivilta.

Voisi kuvitella, varsinkin kun rafla on ruvennut itse tarjoamaan Special watergate burgeria, jonka hintaan sisältyy kannullinen vettä. Ihan näppärää reagointia, ilmoitus asiasta pyörii Facebookissa Epic fail kuvana, joten eiköhän pilke silmäkulmassa on oma virhe tajuttu.



Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Midhill-ketjuksi tämä on mennyt, niin täytyy kyllä ihmetellä tuota hinnastoa. Tämä kuuluisa vesi maksaa 1.50,-

Mikä vitun merkintä tämä on olevinaan. Olen aina ollut siinä käsityksessä, että tuo pilkku on desimaalipilkku ja jäljessä oleva viiva tarkoittaa sitä, että senttejä ei ole. Pistettäkin käytetään usein tuhaterottimena, mutta tuosta puuttuu yksi numero sitten välistä.
 

Poffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täysin Välimäen porukan kelkassa tässä tapauksessa. Mielestäni tuo vastauskin oli sopivan kieli poskessa heitetty piikki turhalle kitinälle. Ehkä ravintola ei halua asiakkaakseen näitä, jotka haluaa pillittää mitättömästä vesimaksusta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ehkä ravintola ei halua asiakkaakseen näitä, jotka haluaa pillittää mitättömästä vesimaksusta.

Varmaan näin, ensin laittavat huvipuistoihin ja Helsingin keskustaan hampurilaisbaarit pystyyn ja sitten alkavat karkottamaan asiakkaita. Eiköhän kyseessä ollut ihan yksittäisen puupään moka. Liikeidea noin muuten tuntuu olevan tarjota sinänsä järkevän hintaisia burgereita ja voitto tehdään sitten lisukkeilla ja juomilla.

Hienosti kyllä paikattu Välimäeltä, ja nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ei sinänsä yllätä, että tämäkin kävi ylimielisen ja rottanaamaisen ravintoloitsijan mestassa. Kyllähän varmaan jo pelkästä Hansin kosketuksesta paikkaan tulee maksaa euro ja puoli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös