Ilves-pelikin meni jo, mutta vielä täytyy palata tähän. Tätäkin ketjua lueskellessa muistui taas mieleen se, miksi oma kirjoitushaluni Jatkoaikaan aikanaan hiipui.
"vatipää Humlin"
"Liikenisikö Kärppä-faneilta ensi viikon lottonumeroita ennakkoon"
(lapsellinen yleistys: "kärppä-faneilta", joita on tuhansia)
"Yllättäen lestadiolaisten mielestä on hyvä, että vähäinenkin tunne pelistä tapetaan."
(itse ainakin koen tämän loukkaavana, en kuulu mihinkään kirkkoon, en edes luterilaiseen ja lestadiolaiskortin vetäminen jääkiekon yhteydessä on säälittävää, edes provokaatiomielessä, anteeksi vain tuntemukseni)
"Ja neitikeränen taputti karvaisia käsiään."
(jokainen meistä on enemmän neiti kuin yksikään Liiga-pelaajista, riippuu tietenkin miten sitä mitataan, mutta haluaisinpa nähdä sinutkin jäällä räpeltämässä)
"Ihmeen kovasti täällä kärppäfanit arvostavat tappelun filmaajaa"
(lapsellinen yleistys taas: "kärppäfanit" sitä ja tätä, kun yhden tai kahden kirjoittelut ei satu miellyttämään)
"Syvät ovat tapaus Dille Mäntymaan ja kahden viime kevään viiltämät haavat ja arvet. Toivottavasti saatte tänä keväänä edes yhen sarjan kotio niin tuska varmasti helpottaisi, eikö olis jo aika mennä eteenpäin."
"Olen pitänyt Kärppäfaneja itkupilleinä, mutta tuntuvat olevan kaiken kukkuraksi vielä hölmöjäkin."
(etkö vielä tätäkään ketjua lukeneena huomannut/ymmärtänyt, että joka saatanan joukkueen kannattajissa on pillittäjiä ja idioootteja?)
Keskustelun paskuus saa minun sielun itkemään verta. Käyn masokistisesti silti edelleen lukemassa myös keskustelupalstan viestejä, koska pidän (vaimon mielestä ehkä jopa rakastan) jääkiekosta lähes yhtä paljon kuin omasta lajistani. Tämä palsta antaa lätkän seuraamiseen toisinaan jopa hieman lisäarvoa, HC-fanien näkemyksiä ja uusia näkökulmia.
Mutta vittu näitä YLEISTÄVIÄ ja/tai LOUKKAAMISTARKOITUKSESSA kirjoitettuja ala-astenakkikoppiriidanhaastoviestejä. Onko tässä kyse siitä, että ihminen ei yksinkertaisesti pysty kanavoimaan negatiivisia tunteitaan sanallisesti mitenkään asiallisessa muodossa? Jokin pykimä aivojen ja "kynän" välissä?
Paska viesti varmasti osaltaan tämä omanikin. Antakaa modet vaan bänniä jos siltä tuntuu, koska en kirjoittanut itse pelistä. Paitsi sen sanon, että totta kai Alikosken pelikaverit taputtavat häntä pari kertaa olkapäälle, koska tämä on saanut haettua yhden vastustajan ärsyttävimmistä pelaajista pois kentältä, sen joka ehkä eniten häiritsee omaa pelaamista. Kaikki, jotka ovat joukkuelajeja vähänkään tosissaan pelanneet, ymmärtävät mitä sellainen merkitsee. Samaa yritetään tehdä kaikissa muissakin joukkuelajeissa, joissa on mukana kontaktia ja kamppailua, ihan sama millä tasolla. Eikä se sen kummempaa kunnioitusta yhdelle yksilölle tuo, vain sen pelin osalta, korkeintaan päivän pari jälkikäteen, hyvänolontunteen, että on auttanut joukkuetta.