Tässä tilanteessa oli kolme syypäätä, joista kukaan ei yksin ollut sen enempää syyllinen kuin muukaan.
Syyllinen #1: ne riemuidiootit Jukurifanit jotka olivat menneet aukomaan päätään RA:n jäsenille. Mitä hemmetin järkeä sellaisessa on? Mitä sillä saavutetaan? Eikös fanien tarkoitus ole kannustaa omiaan, ei provosoida vastustajan faneja? Ei voi käsittää, jumanvita.
Syyllinen #2: ne vaasalaisfanit jotka olivat sitten fyysisesti käyneet heille vittuilleiden mikkeliläisten kimppuun. TOISTEN KIMPPUUN EI KÄYDÄ, oli syy mikä tahansa. Tämähän on jo rikollista toimintaa. Eikö äiti opettanut että toisia ei lyödä? Turha päänaukominen on yksi asia, ja hiton typerää sinänsä, mutta fyysinen väkivalta on jo ihan toinen juttu. Okei, jos oli juotu muutamat oluset ja oltiin pienessä pöhnässä, niin tietäähän sen että hermot napsahtaa herkemmin kuin normaalisti, mutta loppujen lopuksi alkoholi ei ole mikään tekosyy väkivallalle.
Syyllinen #3: Kalevankankaan hallin täysin kyvyttömät järkkärit. Kymmenisen vuotta Jukurien pelejä olen seurannut, ja ihan alusta asti olen ihmetellyt sitä, miten amatöörimäistä meininkiä järkkäritoiminta on hallilla ollut. Ainoat asiat, joihin puututaan, ovat käytävillä juoksentelevat ja katsomon kaiteissa roikkuvat lapset. Mihinkään oikeisiin järjestyshäiriöihin en ole ikinä, IKINÄ, nähnyt puututtavan. Enkä ihmettele yhtään, että kun tuollainen hässäkkä syttyi, nämä "järjestysmiehet" ihmettelivät sormi perseessä että "ohhoh, mitäs nyt". Ehkä viimeistään nyt olisi korkea aika pistää tämä asia kuntoon.
Kaikki osapuolet saavat kyllä katsoa peiliin. Toivon vaan että tämä ei nyt mene peri-sisilialaiseen tyyliin kostonkierteeksi, ja jatkossa nähdään lisää tällaisia konflikteja. Pyytäisin kaikilta osapuolilta, että jätetään ne vittuilut sikseen ja keskitytään olennaiseen, eli peliin. Ja siinä epäonnisessa tilanteessa, että vittuilua sittenkin tulee, niin ei nyt hemmetti vieköön ruveta turpaan vetämään. Ollaan tässä sentään sivistyneitä ihmisiä, vai kuinka?
Itse pelihän oli laadukasta ja tiukkaa playoff-vääntöä. Harmi vaan että ottelun tulos jäi muiden hässäköiden varjoon. Esimerkiksi MTV3, joka normaalisti raportoi Mestiksestä tasan finaalin tuloksen, kiinnitti asiaan huomiota. Hyvää mainosta Mestikselle...