La 7.4.2007 1. finaali Kärpät-Jokerit

  • 35 386
  • 229
Tila
Viestiketju on suljettu.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Acid kirjoitti:
Saanko kysyä missä vaiheessa olen itkenyt? Juuri tämän tunne kuohun takia otin pelin nauhalle ja katsoin tänään uudestaan. Ja kyllä pesonen ja Aaltonen välillä filmaa. Jos luet kirjoitukseni tosta ylempää niin huomaat että myönnän Kärppien olleen selvästi parenpi. Kritisoin myös omiani, kuten Varista hänen tempusta.
Esim. Pesonen on itse aiheuttanut maineensa. Jos katsoisit otteluita uudestaan seuraavana päivänä pystyisit katsomaan niitä hieman vähemmän puolueellisin silmin.

Niin sinua lainasin, mutta sinua en moittinut. Olisi pitänyt olla tarkempi.

Sen verran sanoisin, että en minä Pesosta kovin ole puolustellut, onhan se täysin selvää, että hän retkahtaa aika helposti, mutta on parantanut tapojaan tälle kaudelle aika paljon. Myös Ujcik filmaa silloin tällöin ja aika härskisti tsekkityyliin. Aaltosta en noin vain kyllä leimaisi filmaajaksi, koska hän omalla taidollaan tekee irtiottoja ja toki kaikki liigapelaajat osaavat tökätä sen mailan siten luistimiin, että se näyttää mitättömältä. Nykyään tuntuu, että jokaikinen kamppi on filmi vastustajan pelaajalta tai ainakin Kärppien. Ei minulla ole vaikea sitä kieltää, että jokunen Kärppä silloin tällöin filmaa, mutta niin sitä tekee Jokunen Jokeripelaajaki ja aika monta muuta nyt jo kesälomalla olevaa liigapelaajaa. Mutta se, että sitä aletaan väittämään Kärppien harkituksi pelitavaksi, alkaa jo sumentamaan katsetta, sillä nämä filmit menevät suhteellisen tasan kauden aikana liigajoukkueiden kesken.

Pitäisi ottaa nämä filmailusyytöksetkin vain kohteliaisuutena sillä kukaan ei "näkisi" Kärppien tekevän sitä muita enemmän, jos oltaisiin kiltisti tuolla keskikastissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
roskakori kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/videot/?id=1348935

Sillä lailla... "Me teitä vihataan, te ootte pelkkä paska kusirajan takana?"

No on teillä kyllä mauttomat laulut.


tästä täysin samaa mieltä! Kukaan muu fanilauma ei alennu tällaiseen paitsi
jokerifanit jotka pitävät itseään tosifaneina ja muka luovat uutta fanikulttuuria suomeen.Samaa mautonta vittuilua oli hämeenlinnassa jolla ei ole mitään tekemistä oman joukkueen kannustamisen kanssa.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
THE INTERCEPTOR kirjoitti:
Kukaan muu fanilauma ei alennu tällaiseen paitsi
jokerifanit

Mitähän sä nyt höpiset? Nehän ei varmaan ollu tossa tammikussa Areenalla ifk-faneja, jotka huusii kuorossa "Hjallikset huoraa"? Sikakatsomo keskittyy aina ja vain ainoastaan kannustamaan HPK:ta? Vai välillä Sakun syöpää? Heh heh taas tätä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Groozie kirjoitti:
Heh heh taas tätä.

Hiton hyvin sanottu. Taas tätä. "Suomen parhaat" väläytti jälleen ja saa siitä ansaitsemaansa kritiikkiä, johon tulee perinteiset selitykset,no mutku muutkii on joskus huutanu typeryyksiä. Lisää kuule vielä ettei saa yleistää ja suurin osa ei osallistu tuon kaltaiseen (:

Mielestäni Kärppäfanit toivat otteluun hyvää tunnelmaa. Tuo Iltasanomien video havainnollistaa loistavasti noiden kahden fanikulttuurin eron. Kyllähän Kärppäfanit vievät tuon kamppailun 100-0. Mielestäni "yksinkertaiset" kannustushuudot toimivat käytännössä paremmin, koska ne kuuluvat paremmin ja niistä saa myös selvää. Muutaman kerran noita lauluja kuulleena voin todeta ettei isossa hallissa puolistakaan sanoista saa mitään tolkkua. Toisaalta Jokerifanien kohdalla se on useasti aika hyväkin ettei kaikkia sanoja erota.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Tästäkin kohusta, minkä tuo biisi sai aikaan voidaan vetää se johtopäätös, että osu ja upposi?

Ei yksi huuto voi olla elämää suurempaa? Meille voi mun puolesta huutaa Hjalliksen huoraa juuri niin paljon kun siltä tuntuu, en mä jaksa vetää hernettä klyyvariin täysin merkityksettömän huudon takia.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Happis kirjoitti:
Tästäkin kohusta, minkä tuo biisi sai aikaan voidaan vetää se johtopäätös, että osu ja upposi?

Ei yksi huuto voi olla elämää suurempaa? Meille voi mun puolesta huutaa Hjalliksen huoraa juuri niin paljon kun siltä tuntuu, en mä jaksa vetää hernettä klyyvariin täysin merkityksettömän huudon takia.

Juu, kyllä tuollaista kuulee muuallakin. Mutta, kun huutajina ovat Jokerifanit, niin kaikesta tulee aina elämääkin suurempaa. Näin se vaan on.

Jatketaan samaan malliin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ikijokeri kirjoitti:
Juu, kyllä tuollaista kuulee muuallakin. Mutta, kun huutajina ovat Jokerifanit, niin kaikesta tulee aina elämääkin suurempaa. Näin se vaan on.

Jatketaan samaan malliin.
Jatkakaa vaan, kyllä jossain vaiheessa yhtä aggressiivinen porukka tulee vastaan. Sitten saadaan aikaan tappelu ja kohta kielletään vittu järjestäytynyt fanitoiminta halleissa. Siihenkö tällä kaikella pyritään?

Vituttaa se, että jotkut pitävät 100%:sta joukkueen tukena seisomista toisten joukkueiden fanien vihaamisena. Puolet lauluista on provosointia ja sitten kun jotain hässäkkää sattuu niin parutaan kuinka virkavalta ja kaikki sortaa.

En kaipaa mitään pyhäkoulumeininkiä mutta joku raja pitäisi olla.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Murmeli kirjoitti:
Puolet lauluista on provosointia ja sitten kun jotain hässäkkää sattuu niin parutaan kuinka virkavalta ja kaikki sortaa.

Puolet? Pää pois perseestä ja laskemaan, saatat yllättyä.

Niin siitä pyhäkoulumeiningistä, samaa mieltä. Selitä sinä fiksumpana se näille poroille.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Murmeli kirjoitti:
En kaipaa mitään pyhäkoulumeininkiä mutta joku raja pitäisi olla.

Eiköhän fanikulttuuriin kuitenkin kuulu jollain tasolla tämä toisten pilkkaaminenkin. Ja jos se tapahtuu tällaisten laulujen muodossa niin se ei mielestäni ole kovin paha asia. Jos sitä ei joku kestä niin voi vetää pussin päähänsä ja laput korville. Tästä on tehty taas maailman pahin synti, kun Jokerifanit ovat laulaneet "pilkkalaulua". Mielestäni laulut on aina parempi asia kuin tappelut.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
kaakko kirjoitti:
Mielestäni laulut on aina parempi asia kuin tappelut.
"Me vihataan teitä, te ootte pelkkä paska."

Uskotko, että kukaan ei koskaan provosoidu tästä lyömisen asteelle? Vai onko se tämän tyylisten hoilausten tarkoituskin? Sen jälkeen sitten vieritetään kaikki vastuu alatyylisestä pilkkauksesta provosoituneen niskaan.

Happis: En tosiaan tarkoittanut kirjaimellisesti, ymmärsit varmaankin?
 
Murmeli kirjoitti:
Jatkakaa vaan, kyllä jossain vaiheessa yhtä aggressiivinen porukka tulee vastaan. Sitten saadaan aikaan tappelu ja kohta kielletään vittu järjestäytynyt fanitoiminta halleissa. Siihenkö tällä kaikella pyritään?
Ja mistäköhän tällainen porukka SUOMESSA tulee vastaan?

Minusta tämä on aivan naurettavaa lässytystä mitä täälläkin kuulee, jokaisessa fanijoukossa on näitä provosoijia ja vittupäitä, tai onhan sellaisia tavisihmisiä ja paljon, mutta koska fanitoiminta on järjestäytynyttä, niin näköjään tälläinen perseilykin on? Aika kovasti täällä annetaan leimaa jostain pikkujutuista, mutta miksi? Vastaus on yksinkertainen: Koska missään muualla ei ole tällaista porukkaa.

Kyllähän siellä Lappeen Rannassa voidaan kehuskella, kuinka nätisti ollaan, mutta eihän siellä taida aktiivisia fanejakaan olla 30 enempää, jos noista 30 on
yksi tällainen "Suomen huligaani", niin montakohan niitä on sitten n. 800 hepusta?

Tuntuu, että muilla paikkakunnilla ollaan kateelisia tästä loistavasta jokerifanien toiminnasta - minä ainakin olen. Jokereita olen aina kannustanut KooKoon ohella, vaikken Jokereiden peleihin useasti ehdikkään. Kuitenkin olen aktiivisesti Kouvolan suunnassa fanipoppoossa mukana ja itse ainakin olen tehnyt paljon töitä, että päästäisi edes Jokerifanien suuntaan, kyllähän sitä aina tulee haaveiltuakin, jos se homma edes sillä pienemmällä poppoolla olisi samanlaista, kuin Ilmalassa.

Kateellisuus paistaa minun mielestä läpi jo näissä viesteissä selvästi, koska kun joku ylilyönti sattuu jollekkin jokerifanille, niin äkkiähän siinnä leimataan koko jengi, vaikka perusteita ole. Sitten kun ollaan luettu wikipediasta nippelitietoa Ultraseista, niin johan siellä leimattaan heidät huligaaneiksi ja samantien heivataan C-kategoriaan ilman suurempaa käsitystä koko asiasta. Ja kun sieltä joku huutaa pahasti pikkupojalle, niin johan täällä vaaditaan sakkoja heille.

Ottakaa vähän niskasta itteänne kiinni.

Anteeksi paljon virheistä, mutta niihin jaksa nyt kiinnittää huomiota.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
KKtig kirjoitti:
Kyllähän siellä Lappeen Rannassa voidaan kehuskella, kuinka nätisti ollaan, mutta eihän siellä taida aktiivisia fanejakaan olla 30 enempää, jos noista 30 on
yksi tällainen "Suomen huligaani", niin montakohan niitä on sitten n. 800 hepusta?
Tekeekö se jatkuvista järjestyshäiriöistä yms sitten hyväksyttävämpää?

Olen monesti kehunut Jokerien faneja Suomen parhaiksi. Yhtä monesti kuitenkin ihmettelen, miksi tietentahtoen pitää järjestää negatiivista julkisuutta ja tuhota suuren yleisön silmissä sitä helvetin hienoa positiivista kannattamista. Jokerien tifot, laulut, meininki Eteläpäädyssä on esimerkillistä Suomen kamaralla.

Kuitenkin iltapuluihin Jokerien fanit pääsevät huomattavasti useammin (lue "ainoastaan") näillä perseilyillä, jotka olisivat vältettävissä. Ei kannata sitten ihmetellä, miksi liigan pomot ovat nihkeitä fanien pyyntöjen edessä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Murmeli kirjoitti:
Kuitenkin iltapuluihin Jokerien fanit pääsevät huomattavasti useammin (lue "ainoastaan") näillä perseilyillä, jotka olisivat vältettävissä. Ei kannata sitten ihmetellä, miksi liigan pomot ovat nihkeitä fanien pyyntöjen edessä.

Yllättäen sinne pääsee tuollaisia juttuja, koska noihin skandaalinkäryisiin juttuihinhan nuo lehdet yleensä perustuvatkin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Murmeli kirjoitti:
Happis: En tosiaan tarkoittanut kirjaimellisesti, ymmärsit varmaankin?

Ymmärsin toki. Sitä en vain ymmärrä, että vaikka sinäkin varmasti tiedät noiden vittuiluluritusten kattavan vain murto-osan siitä ajasta, jonka 60min jääkiekko-ottelussa jokerifanit laulavat, niin miten voit edes havainnollistamiseksi kirjoittaa "puolet"? Tai miten täällä voi taas olla sivutolkulla valitusta ja moralisointi asian tiimoilta? Ei vaan mahdu mun kalloon.

Tuntuu että aina pitää jostain vikistä. Varmasti osa kritiikistä on ihan aiheellistakin, mutta se että jonkun biisin sanoista pitää tehdä armoton haloo antaa yhdelle jos toisellekin aihetta pieneen pohtimiseen omassa pienessä päässään; Mistä valitan? Miksi valitan? Mitä saavutan/luulen saavuttavani sillä?

Höllätkää ihmiset vähän ja miettikää, kuinka paljon pahaa tuo biisi nyt on sitten aiheuttanut.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ikijokeri kirjoitti:
Itse en tuolla reissulla mukana ollut, mutta Porin meiningin tuntien veikkaan, ettei silloinen kahakka hallin pihalla ihan yksinään Jokerifanien aloitteesta lähtenyt.
Porilaisetkaan eivät varmasti ole puhtaita pulmusia, mutta pointtina olikin, että kaikki eivät provosoivia huutoja ja lauluja ohita olankohautuksella, vaikka näin pitäisikin toimia. Väkivalta lopettaa vittuilun -sanontaa jotkut tykkää toteuttaa käytännössä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Happis kirjoitti:
Ymmärsin toki. Sitä en vain ymmärrä, että vaikka sinäkin varmasti tiedät noiden vittuiluluritusten kattavan vain murto-osan siitä ajasta, jonka 60min jääkiekko-ottelussa jokerifanit laulavat, niin miten voit edes havainnollistamiseksi kirjoittaa "puolet"?
Tarkoitus oli havainnollistaa sitä ulkopuolisille välittyvää kuvaa UJ:n ja jokerifanien lauluista. Jokerien kotiotteluiden väki kuulee kaikki laulut ja telkkarissa näytetään jokunen matsi kausittain. Useimmiten kuitenkin vierasotteluun saavuttaessa hallin ulkopuolella tai käytävällä lauletaan vittuilua kotijoukkueen faneille. Pelin aikana muutakin mutta mikä jää mieleen?

Happis kirjoitti:
Höllätkää ihmiset vähän ja miettikää, kuinka paljon pahaa tuo biisi nyt on sitten aiheuttanut.
Varmasti monella on varaa höllätä. Vastakysymyksenä voidaan heittää: mitä hyvää tuolla lurituksella saavutettiin?
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Murmeli kirjoitti:
Vastakysymyksenä voidaan heittää: mitä hyvää tuolla lurituksella saavutettiin?

Näköjään paljonkin, kun yhdellä jos toisellakin oululaisella on palko syvällä klyyvarissa. Todetaan, että "Onpas säälittävä laulu", mutta silti siihen jaksetaan puuttua vähän väliä. Osu ja upposi tai jotain.

Mutta eiköhän tämän biisin vatvominen riitä ainakin omalta osaltani.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
KKtig kirjoitti:
Tuntuu, että muilla paikkakunnilla ollaan kateelisia tästä loistavasta jokerifanien toiminnasta

Kateellisuus paistaa minun mielestä läpi jo näissä viesteissä selvästi, koska kun joku ylilyönti sattuu jollekkin jokerifanille, niin äkkiähän siinnä leimataan koko jengi, vaikka perusteita ole.

Höpö, höpö ja vielä kerran höpö, höpö. Aina sama laulu: Ne on vaan katellisia, ne vaan yleistää, joskus joku ylilyönti yksittäiselle jokerifanille. Niin ja janarit itkee turhaan.

On se vaan kumma että aina sama porukka nousee esiin negatiivisessa mielessä. Nämä "suomen parhaat" ovat todella kaukana oikeasti suomen parhaista. Tuossa porukassa määrä korvaa laadun. Kyllähän isosta porukasta ääntä lähtee, mutta ei tuo lauma kyllä mitään katsomo tai fanikulttuuria toiminnallaan edistä, koska syyllistyy liian usein hölmöilyyn.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
kaakko kirjoitti:
Eiköhän fanikulttuuriin kuitenkin kuulu jollain tasolla tämä toisten pilkkaaminenkin. Ja jos se tapahtuu tällaisten laulujen muodossa niin se ei mielestäni ole kovin paha asia. Jos sitä ei joku kestä niin voi vetää pussin päähänsä ja laput korville. Tästä on tehty taas maailman pahin synti, kun Jokerifanit ovat laulaneet "pilkkalaulua". Mielestäni laulut on aina parempi asia kuin tappelut.
Olen kaakon kanssa aivan samoilla linjoilla. Vastustajan pilkkaaminen fanilauluissa kuuluu asiaan. Taisi olla taannoin juttua Arvaajassa, kun ManU:n fanit olivat lauleskelleet Readingin Madejski Stadiumilla, että "meidän yksi katsomonosa on suurempi kuin teidän koko stadion", johon Reading fanit olivat vastanneet laulamalla, että "meidän yksi katsomonosa on äänekkäämpi kuin teidän koko stadion". Tällaista sen tulisi olla.

Enkä usko, että Jokerifanit olisi niin dorkaa porukkaa, että oikeasti vihaisivat meitä Kärppien kannattajia pelkästään sen takia, että satumme kannattamaan eri jengiä kuin he itse. Toki faniryhmään kuin faniryhmään kuuluu aina valitettavasti näitä keskenkasvuisia koltiaisia, jotka parin huurteisen jälkeen uskovat näihin laulujen sanoihin kuin vuoreen ja puperteetin mukanaan tuoman hormoonimyllerryksen ja alkoholin yhteisvaikutuksen seurauksena alkavat olemaan isoja ja kovia poikia. Laulut on lauluja eikä laulujen sanoista pidä kenenkään provosoitua. Toki Jokerifanit ovat tainneet sanoituksillaan aika hyvin onnistua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tex Willer kirjoitti:
Enkä usko, että Jokerifanit olisi niin dorkaa porukkaa, että oikeasti vihaisivat meitä Kärppien kannattajia pelkästään sen takia, että satumme kannattamaan eri jengiä kuin he itse. Toki faniryhmään kuin faniryhmään kuuluu aina valitettavasti näitä keskenkasvuisia koltiaisia, jotka parin huurteisen jälkeen uskovat näihin laulujen sanoihin kuin vuoreen ja puperteetin mukanaan tuoman hormoonimyllerryksen ja alkoholin yhteisvaikutuksen seurauksena alkavat olemaan isoja ja kovia poikia. Laulut on lauluja eikä laulujen sanoista pidä kenenkään provosoitua. Toki Jokerifanit ovat tainneet sanoituksillaan aika hyvin onnistua.

Hyvin kirjoitettu. Ei kukaan voi olla niin idiootti että vihaisi jota kuta ihmistä sen takia, että mitä joukkuetta joku kannattaa. Tai no, onhan meistä moneksi, mutta silti uskon ettei.
 

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
macnevis kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Ei kukaan voi olla niin idiootti että vihaisi jota kuta ihmistä sen takia, että mitä joukkuetta joku kannattaa. Tai no, onhan meistä moneksi, mutta silti uskon ettei.

Niimpä. Mutta mutta, miksi sitten laulaa tällaista? Edellä sitä selvitettiin sillä, jotta "oululaisilla olis palko syvällä klyyvarissa, osu ja uppos". Ööö, aha. Joukkueen kannattamisesta ei varmaan kannata edes kysyä, että miten tämä liittyy oman joukkueen tukemiseen. Eikä minusta oleellista ole, onko niitä me vihataan teitä -lauluja "puolet" tai yksi tai kaksi. Mutta jo kerran lauletut sanat "Tulkaa koittaa matsin jälkeen! Tulkaa koittaa, tulkaa koittaa, tulkaa koittaa matsin jälkeen!" saavat ärripurreimat vastuttajan kannattajat aloittamaan jotain fyysisempää. Voidaanko silloinkin sanoa, että "osu ja uppos"?
 
Tex Willer kirjoitti:
Olen kaakon kanssa aivan samoilla linjoilla. Vastustajan pilkkaaminen fanilauluissa kuuluu asiaan. Taisi olla taannoin juttua Arvaajassa, kun ManU:n fanit olivat lauleskelleet Readingin Madejski Stadiumilla, että "meidän yksi katsomonosa on suurempi kuin teidän koko stadion", johon Reading fanit olivat vastanneet laulamalla, että "meidän yksi katsomonosa on äänekkäämpi kuin teidän koko stadion". Tällaista sen tulisi olla.

Paras veisuu mistä sanat erotti oli ehdottomasti se "kaikkien maalaisseurojen alistaja..." Se oli oikeasti hauska ja hyvällä tavalla vittuileva. Siinä laulettiin joukkueesta joka alistaa toisia joukkueita. Vaikka Happis todistelee kuinka, että Oululaiset ovat vetäneet herneen nenään tai että se viha-biisi on osunut ja uponnut niin väärässä on. Itselläni ei ole hernettä nenässä eikä se biisi osunut. En vain ymmärrä miksi pitää haastaa riitaa suoraan sanoen, että "vihataan-paskakasaa". En sinänsä laulun keskeltä tuossa välitä yhtään, mutta ei tod. ole ihme, jos joku välittää. Ikijokeri ihmetteli, että heitä tuijoteltiin hallissa maalien jälkeen, mutta ei sitä tarvitse tosiaan ihmetellä. Kyllä se oma käyttäytyminen vaikuttaa monesti vastaanottoon.

Mutta Happis: kerrotko tyhmälle, että mikä sen biisin tarkoitus on? Ei se ainakaan ole ilahduttavan oloinen, kun nuoret miehet kulmia kurtistellen hampaat irvessä sitä laulaa. Ellei olisi lukenut teidän viestejä niin sen olisi voinut jopa tulkita 'tulkaa-koittamaan-täältä-pesee' lauluksi. Vai onko sen tarkoitus olla harmiton itsensä ilahduttaja vai onko sillä kenties tarkoituskin provosoida?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös