Tex Willer kirjoitti:Olet oikeassa. Olen vain ihmetellyt sitä, että kukaan ei ole noteerannut Aaltosta Oulun ulkopuolella ennen tätä päivää. Mielestäni Kontiola on Aaltosta parempi pelaaja, koska Kontiolan taito ja osaaminen on enemmän koko muun kentällisen "käytettävissä" kuin Juhiksen vastaava. Välillä näyttää siltä, että Sahlstedt ja Normio eivät välillä ole täysin mukana Aaltosen aivoituksissa, joten hyökkäykset kaatuvat Juhiksen soolojen epätoivoisuuteen. Välillä toki tulee myös loistavia maalintekopaikkoja, joita Aaltonen ei tosin vielä osaa hyödyntää. Mutta edelleen väitän, että Aaltonen on Kontiolaa taitavampi, muttei omaa yhtä hyvää pelisilmää kuin Konna.
Itse olen kyllä nauttinut jo muutaman vuoden Aaltosen pelistä, vielä kun se on kokoajan kypsynyt ja mennyt eteenpäin. Toivotaan jatkuvan samaan suuntaan. Päätä ylös, jne.
Mitä tulee tuohon väitteeseesi, niin voit hyvinkin olla oikeassa jos puhutaan siis vain mailatekniikasta ja kikoista. En sitä edes viitsi lähteä kiistämään. Se miksi asiasta totesin oli vain se, miksi Kontiolan kikat tulevat paremmin esille. Se johtuu juuri siitä huomattavasti paremmasta pelisilmästä ja ns. tehokkuudesta harhautuksissakin. Vertailuna voisi käyttää vaikka Malkin vs Semin, vaikka ei nyt kumpikaan toki ole läheskään samaa tasoa pelaajina tai aivan samantyylisiä kuitenkaan ole.
Mutta kuten sanottua nautin valtavasti Aaltosen pelistä ja toivon sen jatkossa vain kehittyvän entisestään, nyt jo Aaltonen on tullut parissa vuodessa monta pitkää harppausta eteenpäin.
edit:Tuli semmoinen hauska idea mieleen, että voisi olla aika hauska nähdä Aaltonen-Kontiola samassa kentässä vielä joku kerta. Esim. jos eivät suuntaisi ensi vuodeksi P-Amerikkaan niin EHT:llä olisi aika kiva nähdä.
Viimeksi muokattu: