Toivotaan että kaikkien playout-joukkuiden fanit äänestävät jaloillaan ja jäävät pois tämmösestä pelleilystä.
Kieltämättä juuri nyt tällä hetkellä on aivan samanlainen fiilis. Vaan minkäs teet kun puolivahingossa play off-korttia toimistosta varatessani menin toimistotytön miinaan hänen kysyessään "entäs noi karsinnat jos niihin joudutaan, haluuks kattoo nekin?" niin sen kummemmin asiaa miettimättä pamautin että "totta kai" ja tässä sitä nyt ollaan. Seistään tosipaikan edessä housut kintuissa. Ei auta muu kuin lähtee ajelemaan Raumalle. Se tässä on hyvä puoli että ihan niin paljon aiemmin ei tarvitse maantielle lähteä kuin normaalipelin ollessa kyseessä, tuskin nimittäin portilla kovin suurta jonoa on.
Mietitään nyt sitten hiukan illan koitosta kun semmoinen kerran ohjelmassa on. SaiPa on jo pitkään saanut keskittyä pelkästään karsintoihin, mutta uskon että oli se heillekin lievä yllätys että Lukko tuli vastaan. Iiro Tarkki ja Toporowski varmaankin nauttivat tästä päästessään kiusaamaan vanhaa seuraansa.
Varsinkin siis Lukolle on paha peli tiedossa. 2000-luvun suurimmasta pettymyksestä ei ole aikaa kahtakaan vuorokautta ja taas pitäisi mennä kaukaloon pelivermeissä vaikka kaikkia vituttaa. Jos palstaveljiin on uskominen, niin mitään suuria karkeloita ei Lukkokaan ole runkosarjan päättymisen jälkeen kaupungilla pitänyt eli kunnon puolesta homman pitäisi olla hanskassa.
Lukko tarvitsee ehdottomasti nopean avausmaalin, mielellään pari-kolme eteen ennen kuin SaiPa saa kuparisensa rikki. Mitä pidemmälle peli nolla nollassa etenee, sitä todennäköisimmin SaiPa jossain vaiheessa pelin avausmaalin iskee ja sitä suuremmaksi Lukon tuska muuttuu.
Tämä peli näyttää suunnan tälle ottelusarjalle. Maanantaina Lappeenrannassa Lukkoa viedään kuin laskiämpäriä tunkiolle joten tämä peli on ehdottomasti voitettava jotta tiistaina olisi vielä kotietu itsellä.
En minä sitä sano, kotivoittoon tietysti tänään uskon, kaikesta huolimatta. Mutta semmoinen toive mulla olisi että älkää nyt hyvät pojat ainakaan jatkoajalle tätä peliä päästäkö, mä haluan ajoissa illalla kotiin.