La 6.4.2013 Lukko-Tappara (4. välieräottelu)

  • 9 891
  • 34

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielenkiintoista toimintaa muuten tuossa Tapparan kolmannen maalin aikana ottelun järjestävältä taholta. Palokello soi todella pitkään ja peli vaan käy. Kesti vielä maalin jälkeenkin kovin kauan, että edes ilmoitettiin asiasta mitään. Eikös palokelloihin kuuluisi reagoida aina kuin tositilanteessa, oli hälytys sitten väärä tai ei? Ja sanottakoot nyt, ettei tarkoitus ole millään tavalla protestoida tuota maalia.
Se soi tällä kertaa sen verran hiljaa että ehkäpä tuomarit eivät sitä kuulleet. Ei ainakaan kukaan keltakypärä minkäänlaista merkkiä antanut että olisi sen kuullut, ja mielestäni se tosiaan on ennen soinut kovemmalla volyymilla. Joka kausihan tuo kerran tai kaksi pärähtää soimaan ja tämä oli tällä kaudella mielestäni ensimmäinen kerta.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kiitos Tappara! Kymmenen vuoden korpivaelluksen jälkeen ollaan taas finaalijoukkue, hieman on pala kurkussa. Lukolle kiitokset hyvästä vastuksesta ja onnea pronssipeliin, ei oo häpee nousta sinne 10.sijalta. Tappara ja Metsola pisti luukut kiinni jo ennen viime peliä ja Lukko hukkasi avaimen. Kuten oli helppo ennakoida Lukolta väheni polttoaine mitä pidemmälle sarja eteni, eikä lisätankkaus-efektiä tullut yhdenkään voiton myötä. Raumalla tuntui olevan hyvä meininki niin omien kuin vieraskannattajienkin toimesta ja yksi Palola-hälytyskin mahtui iltaan. Synttäri-ja nimipäiväonnittelut Ville Niemiselle!

Tähän asiantuntevaan viestiin on helppo yhtyä...Paitsi tuohon Niemisen onnitteluihin.

Joku sanoi aiemmin, että lukolta loppui bensa nimenomaan pitkän poff-kevään vuoksi mutta itse sanon, että ja vitut. Kyllä luulen, että usko tosta touhusta loppui eilen tampesterissa 3 erässä. Tämä peli sitten vain pelailtiin alta pois eikä uskoa enää ollut. Sarja olisi ollut varmaan eri mikäli kahdessa ekassa pelissä olisi pystytty jatkoerässä ratkaisemaan mutta virheet laskee menttaliteettia.

Olen kyllä sitä mieltä, mikäli tämän kauden parhaaksi maalivahdiksi valitaan joku muu kuin Metsola niin valitsijat voivat syödä kasan paskaa. Kauden ehdoton sensaatio kun katsotaan, että mistä asetelmista kauteen lähti ja missä on nyt. Ehdottomasti paras vahti liigassa joka pystyy ihan huippu-torjuntoihin koko pelin ajan ja täten pystyy kantamaan tapparan kultaan vaikka yksin. Ihan huikea kaveri on kyllä kyseessä. Mikäli Petri Vehanen on MM-kisoissa, menettää Jalonen ehdottomasti uskottavuuden pätevänä valmentajana. Suomalaisia maalivahteja löytyy helvetisti parempiakin vaihtoehtoja kisoihin. Pahaa pelkään, että kaveri silti siellä lepsuilee, ei ole ainakaan ansainnut pestiään mutta katsotaaan miten käy.

Suunniteliin, että mikäli vahingossa kävisi niin, että tappara saa finaaliin ässät, lähdettäisiin pienellä joukolla kannustamaan tapparaa isomäkeen. Se puna-lauma on vaan pakko lyödä ja uskon vahvasti, että nimenomaan tappara pystyy siihen koska se osaa hienosti jäädyttää peliä johto-asemassa. No uskon kuitenkin vielä JYP:iin sillä nyt se valtra on lähtenyt liikkeelle.

Kaikki onnittelut tapparalle joka oli kaikilla osa-alueilla parempi- Ainut miinus on piimä-nilkka Nieminen josta en nyt halua sanoa mitään. Siitä tulisi vain iso vuodatus.
 

Kukko

Jäsen
Tää Umin syöttö oli kyllä jotakin niin ihmeellistä, että ei tuollaista enää nykyjääkiekossa näe. Joskus punakoneen aikaanhan noin varmaan "leikiteltiin" viimeksi. Ei mennyt sarja välttämättä Umilta parhaalla mahdollisella tavala, mutta onhan tuollaista luovaa hullluutta välillä kiva katsella. Ainakin silloin kun onnistuu :) Anyway hyvä homma, sarja kotiin ja finaaleita kohti.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Olen kyllä sitä mieltä, mikäli tämän kauden parhaaksi maalivahdiksi valitaan joku muu kuin Metsola niin valitsijat voivat syödä kasan paskaa. Kauden ehdoton sensaatio kun katsotaan, että mistä asetelmista kauteen lähti ja missä on nyt. Ehdottomasti paras vahti liigassa joka pystyy ihan huippu-torjuntoihin koko pelin ajan ja täten pystyy kantamaan tapparan kultaan vaikka yksin. Ihan huikea kaveri on kyllä kyseessä. Mikäli Petri Vehanen on MM-kisoissa, menettää Jalonen ehdottomasti uskottavuuden pätevänä valmentajana. Suomalaisia maalivahteja löytyy helvetisti parempiakin vaihtoehtoja kisoihin. Pahaa pelkään, että kaveri silti siellä lepsuilee, ei ole ainakaan ansainnut pestiään mutta katsotaaan miten käy.

Suunniteliin, että mikäli vahingossa kävisi niin, että tappara saa finaaliin ässät, lähdettäisiin pienellä joukolla kannustamaan tapparaa isomäkeen. Se puna-lauma on vaan pakko lyödä ja uskon vahvasti, että nimenomaan tappara pystyy siihen koska se osaa hienosti jäädyttää peliä johto-asemassa.

Olen Lukkoveljen kanssa samaa mielta, etta hyva on Metsola todella. Hyva hanskakasi. Silti sanon, etta ei hanta tanaankaan Lukko oikein kunnolla pystynyt testaamaan. Lukko ei paassyt taaskaan maalin eteen. Joten mina en viela hanta pudotuspelien parhaaksi molariksi nostaisi.

En ole missaan vaiheessa uskonut, etta Vehanen olisi Suomen maalilla MM-kisoissa. Nuorempia kavereita pukkaa esiin ja sitten on olemassa ne NHL-miehet. Esimerkiksi Lehtonen ja Rinne.

Mutta eri mielta olen siita kenen takana olen loppupeleissa. Minulla se on kylla Assat. Satakunnasta ollaan molemmat ja Assissa on pari Lukon sielun omaavaa kaveria. Tappara on minulle kaukaisempi. Jos Ilves olisi kehissa, niin sitten joutuisin enemman harkitsemaan.

Mutta kova oli Tapparan esitys taas tanaan. Vahan surkuhupaisaa, etta Lukossa lahes kiikaritehoilla luistellut Olli Palola onkin yht'akkia kova luu pudotuspeleissa. Mutta nain se usein latkassa menee.
 

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
Onnittelut finaali paikasta Tappara!
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onnittelut finaali paikasta Tappara!

Hatun nosto Ilveksen kannattajalle. Ja kiitos.

Itse ainakin nautin, kun Tappara kyykyttää Ilvestä. Mutta myös tuen Ilvestä silloin kuin tarve vaati tai Tappara ei ole mukana.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Silti sanon, etta ei hanta tanaankaan Lukko oikein kunnolla pystynyt testaamaan. Lukko ei paassyt taaskaan maalin eteen. Joten mina en viela hanta pudotuspelien parhaaksi molariksi nostaisi.

Mutta kyllähän näiisäkin poffeissa testattu on vaikkei näin käynyt juuri tässä pelissä. Muutaman kerran tosin koittamaan päästiin kun vain sinne maalin eteen päästiin ja nekin Metsola hoisi. Mielestäni aika selvä valinta parhaaksi.

En ole missaan vaiheessa uskonut, etta Vehanen olisi Suomen maalilla MM-kisoissa. Nuorempia kavereita pukkaa esiin ja sitten on olemassa ne NHL-miehet. Esimerkiksi Lehtonen ja Rinne.

Kun noita Jalosen luotto-ratsuja mietitään ja tiedetään niin pahaa pelkään, että mies siellä on.

Mutta eri mielta olen siita kenen takana olen loppupeleissa. Minulla se on kylla Assat. Satakunnasta ollaan molemmat ja Assissa on pari Lukon sielun omaavaa kaveria. Tappara on minulle kaukaisempi. Jos Ilves olisi kehissa, niin sitten joutuisin enemman harkitsemaan.

Itse en taas ikinä alentuisi tähän. Tietysti kaikilla on oikeus tehdä mitä huvittaa mutta itselläni tuntuu vähän kuin myisin sieluni saatanalle mikäli haluisin padan voittavan jotain tässä sarjassa. Yhtä kaukainen se minulle on kuin mikä tahansa muukin joukkue tässä sarjassa. Kukin tavallaan...
 

Drogba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Onnittelut Tapparalle! Oliko se niin, että 15:sta viimeisestä ottelusta 14 voittoa, jos vähän runkosarjan puolellekin mennään, vaikka ne eri pelejä olisivatkin? Upea on saldo. Ja Ässillä loppukevät samansuuntainen, joten jos siinä on finaalipari, niin vaikea on kenenkään mennä sanomaan että siellä olisivat väärät joukkueet, vai mitä?

Pelataan nyt tietysti toisen semifinaaliparin ottelut loppuun ensin.

Niin, ja pronssihan Lukolle on kuitenkin tulossa, kun ehtivät kauemmin käsitellä pettymystä / valmistautua pronssipeliin, kuin vastustajansa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Jees, totaalinen murskaus viimeisessä matsissa ja Lukko lauluun. Loppuun hassuteltiin muutama hieno, varsinaisesti matsi ratkesi Vehasen sulamiseen. Lukolla ei laatu riittänyt ja nyt se kävi aivan selväksi.

Hienoa Tappara, finaalikiekkoa Tampereella!
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Hauska ilmaisu tämä maalivahdin 'sulaminen'. Pitäisikö mieluummin olla jatkuvasti
umpijäässä.

Lukolle kumminkin tunnustusta. Ei ole säälärien pahnanpohjimmaiselta hassumpi suoritus päästä pronssiotteluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös