Eipä se mitään 5g:tä tarvi.
Noh, tätä minä itsekin hieman ihmettelin kyllä kun isäni siitä ilmoitti. Mutta koska työt ja MM-kiekon seuraaminen oli tehnyt aikataulustani kiireisen ja turnausväsymys painoi jonkin verran jaloissani niin en tuota lähtenyt sen enempää kyseenalaistamaankaan.
Isäni oli vain kokeillut kai noita tunnuksiani omalla koneellaan ja lähetysten toimimista ja ilmoitti että pitäisi olla 5g että lähetykset toimisivat.
No nyt tuosta on turha varmaan sen enempää vääntää tai spekuloida koska kaikki loput pelit tulevat myös ilmaiskanavalta. Ei välttämättä Mertarannan selostamana köyhille, en tiedä? Mutta näkyvät kuitenkin MTV3-kanavalta ja se varmaan isälleni riittää.
Ei tästä ole kuin pari vuotta aikaa kun ainakin kaudella 2018-2019 isäni katseli myös minun Telian tunnuksillani monet HPK:n pelit ilmaiseksi. Eli oli ihan tiedossamme että noilla samoilla tunnuksilla voi pystyä katselemaan taas eri laitteilla lähetystä yhtä aikaa. Myös eri osotteissa. Ja vielä kai olisi yksi katselupaikka lisääkin sitä myötä kun minulla nuo pelit näkyvät kaapelissa suoraan siis televisiossa. Ilman mitään Chromecasteja sun muuta.
Nyt meni näin ja turha näitä on sen enempää tosiaan enää miettiä. Se juna meni jo. Seuraavat kisat ovat sitten jalkapallon EM-kisat ja niissä kisoissa tulee YLEn kanavilta muutkin kuin Suomen pelit.