Kun olin nuori, nämä olivat juuri vastaavia pelejä. Silloin pelattiin vain MM-kisojen alempaa loppusarjaa sijoista 5-7.
Vuoden 1983 DDR-tappioita en kuitenkaan muista.
Pidetään hyökkäyspäässä, ei pidetä puolustuspäässä. Makuasia.Mitäs se Ojamäki jutteli erätauolla? Pidrtään kiekkoa hyökkäyspäässä? Okei, ei sitten.
Siis pysyisi vaan siellä edessä!Olkinuora on vaan aika heikko tuolla maalin takana...
Pikku heput pelastivat nahkansa noin. Aatua lukuunottamatta taisi kaikki keskeiset päättäjät päätyä narun jatkoksi. Ja jos historiaa selaa taaksepäin niin ei briteillä, ryssillä, belgialaisilla tai ranskalaisilla ole varaa tuomita, samanlaista sikailua on nähty näiltä mailta vuosisatojen ajan ympäri maailmaa.
Ovat pelanneet täysin eri taktiikalla kuin alkusarjan kohtaamisessa.Mua ei harmittaisi yhtään, vaikka Söden joukot tästä finaaliin marssisivatkin. Pelaavat ihan oikeaa jääkiekkoa jo nykyään.
Nyt kyllä muistat väärin. Vuoden 1971 Izvestija-turnauksessa kaadettiin Neuvostoliitto ja siitä lähti suomalaisen jääkiekon dynastia, joka on dominoinut kansainvälisiä jääkiekkoturnauksia nyt jo viisikymmentä vuotta.Kun olin nuori, nämä olivat juuri vastaavia pelejä. Silloin pelattiin vain MM-kisojen alempaa loppusarjaa sijoista 5-7.
Vuoden 1983 DDR-tappioita en kuitenkaan muista.
Ja kai se helposti meneekin noin kun ollaan tappiolla. Silloin painetaan riskilläkin sata lasissa.Ois tainnu Suomi historiassa ihan muutaman kerran "ansaita" voiton. Harmi kun ei toimi niin.