Silti ainakin itse toivoisin hieman lisää munaa toimintaan seuraaviksi kerroiksi myös kotoisille järkkäreillemme. Kieltämättä pieni HÄH?-toteamus pääsi huulilta epäuskoisen ilmeen seuraksi, kun katseli tilannetta, jossa tämä harmaa hupparinen ja valkolippiksinen arjen sankari käy ensin repimässä järkkäriä liiveistä ja palaa sitten takaisin katsomon huutelemaan. Joku roti jatkossa, kiitos.
Tätä kannattaa pohtia hieman tarkemmin. Mitä sinun mielestäsi ko. järkkärin, jonka liiveihin käytiin kiinni, olisi pitänyt tehdä? Muistelen joskus takavuosina kuunnelleeni järjestysmiesten "pomon" käskynjakoja alakerran legendaarisessa KooKoon kahviotilassa. En tiedä nykyisten järkkäreiden kykyä puuttua jonkin humalaisen häiriköijän, jolla on lähellä apujoukot valmiina rähinöimään, pysäyttämiseen voimakeinoin taltuttamalla. Kaikki kunnia silloisille järkkäreille, joista osa oli naispuolisia, mutta käsittääkseni vain Posti-Pekalla, jos hänelläkään olisi ollut taitoja tuon häiriköijän toiminnan estämiseen.
KooKoon fanikatsomosta vastattiin tietojeni mukaan mojovalla nyrkiniskulla yhden vaasalaisen lähentelyyn ja se riitti rauhoittamaan tilanteen. Luulen, että järkkäri ei voi käyttää tuota täällä Pohjanmaalla Härmän laiksi kutsuttua oman käden oikeutta. Ei noihin järkkärihommiin saada jatkossa ketään, mikäli heillä ei ole mahdollisuutta ainoaan oikeaan toimenpiteeseen eli pitää pystyä kutsua poliisi välittömästi paikalla puhelinten välityksellä. Yksikin poliisi järkkäreiden lisäksi riittää rauhoittamaan nämä humalaiset häiriköt ja järkkärin liiveihin käynyt on ehdottomasti poistettava hallista välittömästi.
Yksi mahdollisuus olisi, jos arvoisa cottonmouth itse menisit järkkärikursseille ja kävisit näyttämässä mallia, miten ko. tilanteessa tulisi toimia niin, että JA:sta saisimme lukea järkkäreillä olleen riittävästi munaa toiminnassaan. Pistäkää JA:n nimimerkeistä pystyyn malli-järkkäriryhmä. Cottonmouthin lisäksi siihen ainakin VTVH, KooKooboy, Dynamite, Fordél, ukkometso, Liba Leijona, Blackorange, teroz, hescu ja Tilastomies mukaan. Posti-Pekka kouluttajaksi ja ryhmänvetäjäksi. Pankaa roti niille huligaaneille kerta laakista, niin tietävät, että Kymenlaakson komeassa jäähallissa kaikilla on turvallista olla ja mahdollisuus nauttia vain pelistä. Helppoa, kun sen osaa.