Hieno ilta Jaffalassa ja melko railakkaat jälkipelit takana.
Yritän minäkin purkaa illan saldoa:
"Jookeeriit, kaikkien maalaisseurojen alistaja.....". Hieno chantti Eteläpäädyltä. Tällä kertaa parhaat kicksit tuosta saimme me SaiPa-fanit ja erityisesti Ville Koho, joka teidän laulunne raikuessa kiskaisi ranteella Kilpeläisen hanskakäden ylänurkkaan kavennuksen 3-2. Tämän jälkeen ei enää tuota chanttia kuultukaan.
Jatkoajalla kaverini, joka on Jokerifani, soitti toiselta puolelta katsomoa. Keskustelu meni suunnilleen seuraavasti:
Minä: "Haloo"
Kaveri: "Mitä tykkäät matsista?"
Minä: "Olisitte ansainneet hävitä varsinaisella. Mutta nyt näyttää siltä että te häviätte......ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ".
Kaveri: "Klik". Puhelin toisessa päässä sulkeutui, kun hänkin havaitsi kaikkien Helsinkiläisseurojen alistajan, Mikko Pukan kiskaisseen lämärillään SaiPalle voiton.
SaiPan paremmuus perustui tänään päättäväisyyteen ja vastuun tasaiseen jakamiseen. Jokainen SaiPan kenttäpelaaja pelasi vähintään 11 minuuttia, peluutus meillä varmaan tasaisinta koko liigassa. Tästä kiitos Selinille ja kumppaneille, ja toivottavasti ensi kauden valmennustiimi ottaa tästä myös oppia. Kun taitoa on vähemmän kuin monella muulla, on vaan liikettä ja taistelua oltava enemmän kuin vastustajilla.
Ei paras peli Ullbergilta, mutta oikeastaan hänen piikkiinsä voi laittaa vain ensimmäisen maalin. Toivottavasti nuori mies oppii ja saa ensi kaudeksi hyvän ja huonon päivän eron pienemmäksi.
Erityismaininta Juuso Kaijomaalle, ansiokasta taistelua nelosketjun laidassa, Kiva nähdä, että nelosketjumme taistelee, on sen kokoonpano mikä hyvänsä.
Jokereista pakko antaa pienet kehut Markus "Masto" Nordlundille. Nordlund on selvästi parantanut peliään ja oli mielestäni joukkueen parhaimmistoa tänään. Olisiko alkukaudesta ollut jotain pientä vammaa, kun otteet olivat niin paljon vaisumpia.
Jokereiden valmennukselle myös plussaa siitä, että tänään ei itketty tuomareista, eikä sellaiseen kyllä minun mielestäni tällä kertaa mitään syytä ollutkaan.
Tiistaina molemmilla tärkeä peli; SaiPa koettaa kaataa Kärpät kotikaukalossaan ja Jokerit pyrkii hakemaan kolme pinnaa Ilvekseltä. Toivotaan, että Tampereella juhlii vierasjoukkue ja Kisapuistossa kotijoukkue.