Onnittelut KalPalle ja faneille. Hieno sarja (peliäkään näkemättä), jonka parempi voitti.
Kiitos. Ottelusarja oli erittäin hieno, voidaan jopa puhua klassikosta. Ässiltä erittäin hieno nousu ottelupalloon asti, mutta lopulta hiukan parempi joukkue voitti. Paljon puhuttu laajempi materiaali ratkaisi KalPalle voiton, eikä vähätellä voi myöskään Järvisen MVP-tason panosta omalle joukkueelle.
Ennen peliä ennakoin, että KalPalla on suuri vaara ottaa tyhmiä jäähyjä suuren tunnelatauksen vallassa. Olin kuitenkin suorastaan yllättynyt siitä, miten hyvin nuoret kaverit kestivät paineet, eikä mitään tämän suuntaista nähty. Koko peli oli hienokseltaan KalPan hallintaa ja pelin taso oli mielestäni erinomainen. KalPa pelasi parhaan pelinsä tärkeimmässä paikassa ja Ässätkin olivat huomattavasti parempia kuin sarjan ensimmäisessä pelissä. Kaiken kaikkiaan hieno urheilutapahtuma, jossa yleisö oli äärimmäisen hyvin mukana. Uskomaton yleisömäärä ja tunnelma hallissa!
Ai niin. Itse olin melko lailla pettynyt, koska yksikään valtakunnallinen tv-kanava ei tainnut mainita sanallakaan A-junnujen mestaruudesta. Jos katsojia on finaalisarjassa yhteensä lähes kaksikymmentätuhatta ja viimeisessä finaalissa yli viisituhatta, niin luulisi sen ylittävän uutiskynnyksen. Noh, pääasia, että voitto tuli ja Savon Sanomat muisti sankareita yhdellä aukeamalla. Kiitos siitä!