La 27.12.2008 Jokerit-HIFK

  • 26 793
  • 104

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Päätin ajatella ennen matsia optimistisesti ja uskalsin toivoa näkeväni hyvää viihdettä. Ensimmäinen peli paikan päällä hetkeen, vastassa naapuri ja viimeistään peliin mennessä huomasi ruuhkista, että väkeäkin oli tulossa paljon. Odotukset siis suht korkealla, mutta turhaan. Jumalattoman paska fiilis siihen nähden, että halli oli täynnä ja edellisestä paikallisestakin oli vierähtänyt jo tovi. Lisäksi "kannustus" tuntui lähinnä kohdistuvan vastustajan dissaamiseen, mistä ainakaan meikäläinen ei mitään älyttömiä kiksejä saa, mutta tapansa kullakin. Itse matsi oli myös sitä samaa paskaa, jota on Jokereilta totuttu tällä kaudella näkemään.

Onnea HIFK:lle pojoista ja tämän kauden Stadin herruudesta (ratkesipa aikaisin).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kolmannen erän loppupuolella Jokerien fanikatsomo alkoi huutaa:" Jullit juoksee matsin jälkeen". Itse en ole kuullut tuollaista aikaisemmin.

Tähän kiinnitin itsekin huomiota, ja vaikka tämäkin varmaan kuulostaa kukkahattutäteilyltä, osoittaa toi mun mielestä aikamoista arviointikyvyn puutetta Jokerifanien vetäjäporukalta. Muutenhan kannatus oli paikoin jopa vallan erinomaista, mutta tollaseen provosoiminenhan vain lisää keskenkasvuisten nulikoiden rähinähaluja varsinkin pienessä laitamyötäisessä. Se vihreäpaitainen megafoniin kiekujakin heristeli niin liikuttavan tosissaan nyrkkejä siinä vaiheessa HIFK-fanien suuntaan, että mallia ottavat juniorit varmaan tekevät omat johtopäätöksensä.

Mutta ei siinä mitään, jokainen taaplaa tavallaan. Ehkä toi on sitä, jolla haetaan teineille sopivaa "mua vihaa kaikki"-angstia. Meikäläisen silmiin se näytti kornilta ja tavattoman säälittävältä.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Aivan järkyttävä esitys Jokereilta, ei voi muuta sanoa. Ensimmäisessä erässä vielä luistin liikkui ja järki kulki jotenkuten, mutta toisessa ja kolmannessa erässä ei edes yritetty. Mitä helvettiä siellä kopissa syötetään pelaajille? Rauhoittavia lääkkeitä? Toisen erän alussa näki että nyt peli annetaan vaikka väkisin IFK:lle, ja niinhän siinä kävi että kun tarpeeksi yrittää niin kelpaahan se vierailijalle. IFK:n kahden maalin jälkeen ei Jokereilla ollut yhtään rakennettua hyökkäystä, ei puolikasta maalipaikkaa eikä loppukiristä ollut tietoakaan. Kunhan pelailtiin rauhassa peli loppuun ja neppailitiin nätisti oman maalin takana.

Mikään ei ole muuttunut tauon aikana muuta kuin huonompaan suuntaan ja jos jotakin on harjoiteltu niin vaikea uskoa. Jos tuon huonommin voi vielä SM-liigajoukkue hyökätä niin täytyy ihmetellä - minä en ainakaan keksi miten voitaisiin liikkua hitaammin, miten avaussyöttöjä voitaisiin vielä viivyttää lisää ja miten kiekkoa voitaisiin lyödä vielä mahdottomimpiin rakoihin seisoville hyökkääjille.

Hyvä asia tässä oli se että täysi hallillinen sai nähdä mitä Hanlonin Jokerikiekko on. Näinollen ei myöskään tarvitse uudelleen vaivautua paikalle. Kyllä sitä yhtä vauhdikasta viihdettä saa halvemmallakin. Voi esimerkiksi lukea puhelinluetteloa tai tarkastaa paikallisbussien aikatauluja.
 
Viimeksi muokattu:

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Tähän kiinnitin itsekin huomiota, ja vaikka tämäkin varmaan kuulostaa kukkahattutäteilyltä, osoittaa toi mun mielestä aikamoista arviointikyvyn puutetta Jokerifanien vetäjäporukalta.

Ei tämä IFK:n porukan huuto "jos sä vihaat vitun narrei kätes yhteen lyö" jne jne jota huudettiin porukalla ihan järjestäytyneesti läpi ottelun mikään Einsteinin tuotos ole sekään. Kyllä siellä on ihan samanlaisia apinoita molemmilla puolilla ja lopputulos ilmeisesti sen mukainen.
 

DreamHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pesosen taklaus tilanteessa taas etsitään kummalla se vastuu on. Eipä tuossa olisi enään tarvinnut tuupata vaikka Pesonen ihme kyllä rupeaa katselemaan kiekkoa ja äijä tulee selkään mitä ei varmaankaan odotellut. 50-60 tilanne.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MISTER X kirjoitti:
Kolmannen erän loppupuolella Jokerien fanikatsomo alkoi huutaa:" Jullit juoksee matsin jälkeen". Itse en ole kuullut tuollaista aikaisemmin.

Tähän kiinnitin itsekin huomiota, ja vaikka tämäkin varmaan kuulostaa kukkahattutäteilyltä, osoittaa toi mun mielestä aikamoista arviointikyvyn puutetta Jokerifanien vetäjäporukalta.

Ei tämä IFK:n porukan huuto "jos sä vihaat vitun narrei kätes yhteen lyö" jne jne jota huudettiin porukalla ihan järjestäytyneesti läpi ottelun mikään Einsteinin tuotos ole sekään. Kyllä siellä on ihan samanlaisia apinoita molemmilla puolilla ja lopputulos ilmeisesti sen mukainen.

IFK:n "jos sä vihaat vitun narrei niin taputa" on ainoa jota vuodesta toiseen kuullaan vastauksena Jokereiden "Hata hata hata IFK":lle. Nyt kuulin Jokeri-päädystä 2-3 uutta lauluakin, mm. tuo uhkaus matsin jälkeisestä tapahtumista. Kaiken kruunasi se "joukkotappelu" jossa Eteläpääty tönii ja repii toisiaan ja "huligoi", joka ei kyllä anna hirveän järkevää esimerkkiä toiminnasta. Ainakin antoi muistutuksen miksi ei tuohon sakkiin ikinä ole kuulunut.

Itse peli oli yhtä heikko suoritus jokaiselta osapuolelta tuomarit mukaanlukien. Tällä kertaa arpaonni osui HIFK:lle ja hyvä kerrankin näin päin.

Ei muuta. Ensi lauantaina Turkuun.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tämä IFK:n porukan huuto "jos sä vihaat vitun narrei kätes yhteen lyö" jne jne jota huudettiin porukalla ihan järjestäytyneesti läpi ottelun mikään Einsteinin tuotos ole sekään. Kyllä siellä on ihan samanlaisia apinoita molemmilla puolilla ja lopputulos ilmeisesti sen mukainen.

Näissä huudoissa on se erona, että toinen kiihkottaa väkivaltaan ja toinen on vain yleinen toteamus lastenlaulun tahtiin.

No, mutta itse peli oli täyttä roskaa kummaltakin joukkueelta, varsinkin Jokereilta. HIFK pelasi tylsän tunteettoman ottelun ja sai ansaitun voiton vielä surkeammasta porukasta. Ottelu oli suht tasainen läpi ottelun eikä mitään väläytyksiä juurikaan nähty kummaltakaan joukkueelta. Jokerien avauspeli oli ihan hukassa suurimmalta osin pelaajien etäisyyksien takia. Usein laiturit jäivät odottamaan kiekkoa HIFK:n siniviivalle ja peliä tehtiin pitkin avauksin. Tulos oli vääjäämättä huono.

HIFK:n pelistä taas en osaa sanoa yhtää mitään. Kaksi ensimmäistä erää oli masentavan näköistä taaperrusta, siis samanlaista peliä mitä olemme joutuneet todistamaan koko kauden ajan. 3. oli suht tyylikästä, vaikkakin tylsää, mutta varmaa vastustajan nollausta. Laitetaanpa lopuksi pari huomiota pelaajista:

- Shawn Bates on kyllä ilmiömäinen pelaaja. Hän ei menettänyt omien laskujeni mukaan kiekkoa vastustajalle kuin kerran koko pelin aikana. Syötöt napsahtavat omien lapaan systemaattisesti ja hän on kenties liigan paras pelinrauhoittaja hyökkäysalueella.
- Dan Hackerista oli itse asiassa hyötyä joukkueelle. Hän toi kiekon pari kertaa ihan mukavasti hyökkäysalueelle ja hoiti ruutunsa ihan sopivasti. Silti, ulkomaalaispaikalle pitää saada paljon parempi pelaaja kuin Dani.
- Walshkaan suureksi yllätyksekseni esiintyi edukseen. Ok peruspakki. Samat sanat silti kuin Daniin, ulkomaalaispaikka tulisi käyttää paljon parempaan pelaajaan.
- Hirsolta peruspeli. Ei mitään erikoista, mutta silti pisteitä kertyy.
- Lennu oli suht hyvä tänään vaikka edelleen toivoisin häneltä pelin yksinkertaistusta.
- Kankaanperän olisi pitänyt kuitata saman tien Janne Lahden taklaus. Ei riitä, että vähän huudellaan hävyttömyyksiä siinä vieressä.
- Nieminen oli todella hyvä vaikka laukaukset tulivatkin lähes aina helpoista paikoista. Kivaa vaihtelua kuitenkin aiempaan...

- Hulkkonen oli kentän huonoin pelaaja aivan ylivoimaisesti jokaiselta mittarilta katsottuna. Hän olisi täysin turha puolustaja jokaiselle liigajoukkueelle.
- Jokela pelasi vahvan ottelun ja onkin kenties liigan tämän hetken paras puolustaja.
- Janne Lahti pelasi todella röyhkeästi, mutta ilman tulosta. Hyvä peli kuitenkin.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipahan surffailut taas Jokereilta. Hyökätessä ainoa variaatio on heittää kiekko päätyyn, painia siellä aikansa ja sitten polkea taas omiin - melko kuluttava pelitapa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Eikä näillä näytöillä kovinkaan tehokas. Noh ehkä Hanlon&Ika kaksikolla on joku masterplan miten tämä homma käännetään vielä iloksi, tällähetkellä ei kyllä toiveet kovin korkella ole.

Ja kuka on vienyt sen viimekevään Kauppisen ja tuonut tuollaisen sählän tilalle? Vai onko Hjallis lanseerannut jonkun uuden kilpailun jossa jonkun bingon voittanut kadunmies pääsee räpiköimään Kauppisen paita päällä? Äijä veti tänään sellaisella surffailuvaihteella laput silmillä sekä korvilla ja maila luultavasti väärinpäin kädessä. Tai siltä se koomailu ainakin näytti...hiki siinä hommassa ei ainkaan tullut.

Vierustoverilta hyvä kommentti pelin jälkeen: olisikohan sillä tauolla kannattanut harjoitella eikä syödä kinkkua niin voisi saada edes jokatoisen syötön lapaan? Nii-in.
 
Pesosen taklaus tilanteessa taas etsitään kummalla se vastuu on. Eipä tuossa olisi enään tarvinnut tuupata vaikka Pesonen ihme kyllä rupeaa katselemaan kiekkoa ja äijä tulee selkään mitä ei varmaankaan odotellut. 50-60 tilanne.

Tästä olen kyllä samaa mieltä, mutta silti haluan "itkeä", kun verrataan Luttisen ensimmäisen erän tilannetta ja Lahden kolmannen erän tilannetta, niin millä ilveellä Luttisen teko on niin törkeä, että siitä pitää saada 2+10 minuuttia (ei loukkaantumista) ja Lahti saa teostaan 0 minuuttia (loukkaantuminen). Mun mielestä taklattavan vastuuta ei ole otettu huomioon vuosikausiin liigassa ja se on oikeastaan asia, mikä on harmittanut aika ankarasti ajoittain. Joka tapauksessa tilanne oli mielestäni oikein tuomittu, mutta siinä vaiheessa taas Luttisen tilanne oli väärin tuomittu. Toisaalta tuomaritoiminta oli tänään muutenkin niin syvältä, että saa taas minut miettimään, että miksi maksan ottelusta, jossa pääosaa esittävät tuomarit. Varsinkin Liivik vei tänään tuomareita aivan miten halusi, taisipa hankkia ainakin kaksi jäähyä Jokereille omalla toiminnallaan.

Muutoin peli oli aivan saatanan huonoa, paikallisotteluita vähennettiin tälle kaudelle ja tunnetaso on vain laskenut, kaukana on ne päivät, kun paikallispeliä odotettiin kuin kuuta nousevaa, jokatilaneessa jäätiin painimaan naapurin kanssa ja maalin edessä oli oikeasti vittumainen olla. Tänään Pikkaraisella, Luttisella ja yv:n aikana Kankaanperällä oli Jokerimaalilla aivan helvetin lokoisat oltavat, useassa tilanteessa saivat jopa rauhassa jäädä siihen hämmentämään tilanteen jälkeen.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Näissä huudoissa on se erona, että toinen kiihkottaa väkivaltaan ja toinen on vain yleinen toteamus lastenlaulun tahtiin.

No niinpä tietysti. Toinenhan on ihan harmiton ja suorastaan lastenlaulu, kun taas toinen "kiihkottaa" väkivaltaan. Minun mielestäni molemmat ovat aivan yhtä ääliömäisiä. Ja mitä tulee tuohon tönimiseen ja hyppimiseen niin sitä samaahan IFK:n kannattajat ovat joissain otteluissa harrastaneet. Kyllä, naurettavan näköistä.

Onneksi Pasilasta kulkee sentään juna kantakaupunkiin ettei IFK-fanien tarvitse lentää kotiin ;)
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niinpä tietysti. Toinenhan on ihan harmiton ja suorastaan lastenlaulu, kun taas toinen "kiihkottaa" väkivaltaan. Minun mielestäni molemmat ovat aivan yhtä ääliömäisiä.

Siitä täysin samaa mieltä, että molemmat laulut ovat ääliömäisiä, mutta eikös sieltä teidän lauluista vastineeksi paremmin sovi se Hata-paska. Tiedän myös, että molempien leireistä löytyy näitä valopäitä, mutta tuo jullit juoksee matsin jälkeen on ehkä naurettavin ja yököttävin laulu mitä olen kuullut.
Tuollaiset laulut ovat omiaan antamaan lisäpontta kännisille teineille haastamaan riitaa.
Tottahan tänne nyt tulee taas joku huutelemaan kukkahatuista ja itkuista, mutta te jotka tulette, niin perustelkaa minulle aukottomasti, miksi väkivalta kuuluu fanikulttuuriin!
Nämä Hata-huudot ja HIFK fanien vastineet ovat ihan ok, mutta tuollainen selkeä väkivallalla uhoaminen on todella ala-arvoista!
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Siitä täysin samaa mieltä, että molemmat laulut ovat ääliömäisiä, mutta eikös sieltä teidän lauluista vastineeksi paremmin sovi se Hata-paska. Tiedän myös, että molempien leireistä löytyy näitä valopäitä, mutta tuo jullit juoksee matsin jälkeen on ehkä naurettavin ja yököttävin laulu mitä olen kuullut.
Tuollaiset laulut ovat omiaan antamaan lisäpontta kännisille teineille haastamaan riitaa.

Kun nyt keskustelua käydään "te"-muodossa, niin muistetaan kuitenkin se että aika pieni osa todellisista kannattajista siellä heiluu nyrkit pystyssä ja muna ojossa. Joku valopää isossa joukossa keksii huutaa jotain ja muutaman muun kännipään mielestä se on sillä hetkellä ihan vitun nastaa. Tätä esiintyy ihan molemminpuolin. Naurettavaa sinänsä, mutta siitä voi ihan hyvin myös olla provosoitumatta, ei jokaiseen pelleilyyn tarvitse vastapuolelta "vastata". Ja jäähallien pihoilla on lauantaisin silloin tällöin painittu jurrissa päivästä yksi lähtien. Voi voi ja lämmin leipä, ei niihinkään tarvitse kenenkään vastoin tahtoaan osallistua. Tapelkoot jos mieli tekee.

Tämä rupeaa olemaan off-topicciä, joten totean lopuksi että tunnelma oli hallissa ihan hyvä ja molemman kannustivat omiaan varsin hyvin. Jos pelissä olisi vielä tapahtunut jotain niin tunnelma olisi varmasti ollut peräti mainio.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Ei sitten Jokerit voittanut yhtään paikallispeliä tällä kaudella, mitä olin katsomassa. Ehkä siis hyväkin, etten mene katsomaan ensi viikolla viimeistä peliä...onnittelut kuitenkin naapuriin jälleen voitosta.

Jossain määrin samanlainen peli oli kuin lokakuussa Areenalla joukkueiden edellinen. Jokerit meni alussa johtoon ja hallitsi peliä. HIFK nousi kuitenkin sitten tasoihin ja meni pian ohi, viimeksi näin tapahtui viimeisessä erässä ja nyt toisessa erässä.

Tunnetasolta peli oli pieni pettymys, vaikka on tällä kaudella huonompiakin pelejä nähnyt, jopa semmoisia jotka Jokerit on voittanut. HIFK:n maalissa Nieminen pelasi kyllä hyvin pelin, ei taida HIFK:lla mitään maalivahtiongelmaa olla. Varmaa, hyvää työskentelyä. Toki huonosti ei pelannut Hallikainenkaan, tosin toinen maali olisi ollut torjuttavissa. Mutta missään nimessä ei kaaduttu omaan maalivahtiin, vaan kyllähän se taas oli surkea hyökkäyspeli mikä ratkaisi. Jotenkin koko Jokerien sekavaan peliin sopi se, että lopussa joukkue lähti hakemaan tasoitusta kuudella pelaajalla ennen kuin maalivahti oli otettu pois...

Jäähymäärä oli myös Jokereille karmea. Tuomareilta tosin jäi mielestäni pari selkeää jäähyä IFK:lle viheltämättä, mm. Tenute rikottiin kerran selvästi läpiajossa, ei jäähyä. Mutta myöskään tuomarit ei missään nimessä ratkaisseet peliä. Ja kyllähän Lahdelle olisi pitänyt jäähy viheltää, kun vertaa Luttisen tilanteeseen ensimmäisessä erässä. Mutta näitä nyt voi pyöritellä vaikka kuinka paljon.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
- Kankaanperän olisi pitänyt kuitata saman tien Janne Lahden taklaus. Ei riitä, että vähän huudellaan hävyttömyyksiä siinä vieressä.
.

Oletko tosissasi? Kankaanperällä ei ole mitään sanottavaa tappelurintamalla. Ihan oikeasti. Onko Kanki edes ottanut yhtään myllyä tällä kaudella?

Taitaa Hifk-kannattajilla tulla Lostedtia ikävä, kun aletaan puhumaan jääkiekkotappeluista. (?)
 

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Aake sanoo, että jäähallien edessä on painittu vuodesta yksi ja kaksi. Itse olen käynyt otteluissa vuodesta 1968 näkemättä oikeastaan yhtään tai ainakaan yhtä pahaa kahakkaa kuin eilen. Asialla eivät olleet keskenkasvuiset juniorit vaan tapella osaavat täysikasvuiset aikuiset. SM-liiga antoi 15 000 euron sakot aika harmittomista valvotuissa olosuhteissa tapahtuneista tappeluista Blues-IFK ottelussa. Tämän iltaisesta sakkojen pitäisi Jokeri-leirille olla paljon suuremmat. Hallin ulkopuolella riskit ovat paljon suuremmat kuin kaukalossa. Tapahtumia ennakoineet huudot lisäävät sakkojen suuruutta. Työhistoriani ja harrastusteni perusteella minua on aika vaikea luokitella kukkahattutädiksi, mutta tapahtumat eilen eivät kuuluuneet jääkiekko-otteluun eivätkä mihinkään yleisöä paikalle houkuttelevaan tilaisuuteen. Jokeri-leirissä lienee paikallaan melkoinen sisäinen pyykinpesu.
 

pekkiz

Jäsen
Tämän iltaisesta sakkojen pitäisi Jokeri-leirille olla paljon suuremmat. Hallin ulkopuolella riskit ovat paljon suuremmat kuin kaukalossa.

Siis tappeliko siellä jokerifanit keskenään vai? Ja jos ulkona tapellaan, niin mitäs se Jokereille kuuluu? Jos ihmiset haluavat ottaa myllyä, niin tämä on vapaa maa ja heillä on siihen oikeus. Se ei kuulu liigalle eikä Jokerit ole siitä vastuussa jos tämä tapahtuu ulkona.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ihmiset haluavat ottaa myllyä, niin tämä on vapaa maa ja heillä on siihen oikeus.

En tiedä minkä ikäinen sinä olet tai minkälaisessa yhteiskunnassa kasvanut, mutta nyt valoja päälle. Jos Hartwall Areenan piha-alueella tapellaan Jokereiden jääkiekkopelin yhteydessä, niin kyllä kyseisen yleisötapahtuman järjestäjä on vastuussa tarvittavista turvajärjestelyistä ja siitä, että jokainen katsoja pääsee hallista ja alueelta turvallisesti pois. Ja ei, ihmisillä ei ole oikeutta pahoinpidellä toisiaan julkisella paikalla, vaikka kuinka tekisi mieli lähteä tanssiin.
 
Viimeksi muokattu:

pekkiz

Jäsen
Jos Hartwall Areenan piha-alueella tapellaan Jokereiden jääkiekkopelin yhteydessä, niin kyllä kyseisen yleisötapahtuman järjestäjä on vastuussa tarvittavista turvajärjestelyistä ja siitä, että jokainen katsoja pääsee hallista ja alueelta turvallisesti pois.

Onko siis sivullisen kimppuun käyty vai ketkä ei ole päässeet turvallisesti hallista pois? Ja missä kohdassa piha-alueella on tämä tappelu tapahtunut, koska yleensä järkkärit seisovat ovilla, eivätkä pyöri piha-alueella.

Ja muutenkin tuo tekstisi on täyttä skeidaa. Aika vaikea siinä on järkkärien estellä, jos miehet haluavat ottaa toisistaan mittaa.
 

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
Kakarat asialla

Siis tappeliko siellä jokerifanit keskenään vai? Ja jos ulkona tapellaan, niin mitäs se Jokereille kuuluu? Jos ihmiset haluavat ottaa myllyä, niin tämä on vapaa maa ja heillä on siihen oikeus. Se ei kuulu liigalle eikä Jokerit ole siitä vastuussa jos tämä tapahtuu ulkona.
Hohhoijaa. Että tämmoisia kirjoittelijoita täällä, no Jokerifaniltahan tuokin käy. Onneksi asia ei todellakaan ole noin. Nimenomaan missään vapaassa sivistysvaltiossa ei ole oikeutta tapella puhumatakaan pahoinpidellä julkisella paikalla. Sitäpaitsi tapahtuman järjestäjällä on oma vastuunsa tapahtumapaikalla (=esim. kiinteistöllä) tapahtuneesta laittomuudesta. Loppu.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ja missä kohdassa piha-alueella on tämä tappelu tapahtunut, koska yleensä järkkärit seisovat ovilla, eivätkä pyöri piha-alueella.

Ainakin aiemmin järkkäreitä on pyörinyt myös siellä piha-alueella, mm. valvomassa ylätasannetta sekä osittain myös Pasilaan johtavaa käytävää.
Mutta en tiedä tästä päivästä, enkä edes tiedä missä on tapeltu, mutta olen samaa mieltä siitä kuin yllä, että jonkun pitäisi olla pitämässä huolta siitä, ettei siellä tapella riippumatta siitä halutaanko tapella vai ei. Missään tapauksessa tappelut eivät kuulu jäähallien pihoille ja lakikin siinä tuleepi vastaan.

Aika vaikea siinä on järkkärien estellä, jos miehet haluavat ottaa toisistaan mittaa.

Toivottavasti tämä oli huumoria. Olen aina luullut, että ne henkilöt joilla keltaisissa liiveissään tai rotseissaan lukee "järjestyksenvalvoja" ovat siellä töissä ja pitämässä huolta siitä, ettei moista tapahdu tai jos tapahtuu niin asiaan pitää puuttua. Vaikeaa estellä? Jos tuollaisia tilanteita kuitenkin pääsee syntymään, niin ei kai sitä voi olettaakaan pääsevänsä helpolla. Vai pitäisikö "järkkäreillä" olla oikeus kieltäytyä menemästä väliin vetoamalla sen vaikeuteen. Silloin on väärässä duunissa.
Ja lauantaimatsi Jokerit-IFK, Areenalla porukka yli 13000, luulen että myös poliisi on kunnioittanut tapahtumaa läsnäolollaan. Eli ainakin poliisit pitäisi saada paikalle rauhoittamaan tilannetta. Se siitä.
3 pistettä IFK:lle ja samalla kauden stadin herruus. Ilmeisesti ottelu oli kahden huonon kohtaaminen, jossa vähemmän huono voitti?
Mieltä lämmittää Niemisen peli, vaikka ei tainnut kauhean koville joutuakaan. Olisi voinut historian 200. peli olla hiukan tapahtumarikkaampi.
 

pekkiz

Jäsen
Tuon kokoluokan urheilu- ja yleisötapahtuman yhteydessä on aina virkavalta paikalla järjestysmiesten apuna.

No ei se virkavalta näköjään tänään onnistunut duunissaan, jos siellä joku joukkotappelu syntyi. Mutta kai Jokerit on tästäkin sitten vastuussa, no sakkoja vaan, mutta tuskinpa tuo mihinkään vaikuttaa kun virkavalta ei hoida duunejaan.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Oho, olenko missannut jotain, vai onko orastava suomalainen huligaanilarppaus siirtynyt Veikkausliigan puuhastelijoiden keskuudesta jo SM-liigaankin? Oliko burberrykuosi kohdillaan? Urheilun vuoksi tappeleminen on kyllä jotain, mille ei tiedä itkeäkö vai nauraa..
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä vähän turha vääntää noista tappeluista. Ok, onhan tuo ääliömäistä faniporukalta huudella noin, mutta paljon paskaahan moni muukin huutaa. Lisäksi minusta tuntuu, että tappelun syntymiseen tarvitaan se halukas vastapuolikin. Eli eiköhän siellä ole ollut mukana jotain valopäitä IFK-fanejakin. Jokaisen joukkueen faneistahan noita valopäitä löytyy aina, enemmän jengiä niin useampi idiootti mahtuu joukkoon.

Eri asia, jos siellä on ihan sivullisia alettu mättämään.

Pelistä nyt sen verran, että oli vissiin aika vaisu kamppailu. Niemisen hyvä peli on hieno asia ja tärkeät 3 pinnaa IFK:lle kuitenkin Mestis-peikon välttelyyn.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Aake sanoo, että jäähallien edessä on painittu vuodesta yksi ja kaksi. Itse olen käynyt otteluissa vuodesta 1968 näkemättä oikeastaan yhtään tai ainakaan yhtä pahaa kahakkaa kuin eilen. Asialla eivät olleet keskenkasvuiset juniorit vaan tapella osaavat täysikasvuiset aikuiset. SM-liiga antoi 15 000 euron sakot aika harmittomista valvotuissa olosuhteissa tapahtuneista tappeluista Blues-IFK ottelussa. Tämän iltaisesta sakkojen pitäisi Jokeri-leirille olla paljon suuremmat. Hallin ulkopuolella riskit ovat paljon suuremmat kuin kaukalossa. Tapahtumia ennakoineet huudot lisäävät sakkojen suuruutta. Työhistoriani ja harrastusteni perusteella minua on aika vaikea luokitella kukkahattutädiksi, mutta tapahtumat eilen eivät kuuluuneet jääkiekko-otteluun eivätkä mihinkään yleisöä paikalle houkuttelevaan tilaisuuteen. Jokeri-leirissä lienee paikallaan melkoinen sisäinen pyykinpesu.

En usko että meillä on tässä kovin suurta mielipide-eroa, mutta varmuuden vuoksi vielä tarkennus: Jäähallien pihoilla on siis silloin tällöin tapeltu vuodesta yksi ja tapellaan todennäköisesti silloin tällöin myös tulevaisuudessa - ihan riippumatta siitä mitkä joukkueet pelaavat ja missä. Tämä ei tarkoita että tappeleminen olisi hyväksyttävää ja minä olen viimeinen joka tällaista touhua jaksaisin katsella, mutta näin se vaan on ollut ja näin tulee olemaan joka paikassa jossa liikkuu juopuneita ihmisia maailman tappiin asti. Itse olen ilmeisesti liikkunut todella hämärissä porukoissa tai jotakin, sillä olen myös nähnyt useita tapauksia Nordenskiöldinkadun jäähallin pihamaalla joissa on tapeltu ja porukkaa on viety poliisiautossa pois, myös otteluissa joissa Jokereilla ei ole ollut mitään tekemistä ja muissa kuin jääkiekkotapahtumissa. Yhteistä kaikille näille tapauksille on ollut että kenenkään ei ole pakko tapella, vaan tappeluihin löytyy aina kaksi varsin halukasta ja yleensä juopunutta osapuolta. Kuten todennäköisesti myös tänään.

Tuosta pyykinpesusta en ole ihan samaa mieltä. Jos Jokerit- ja Ifk-fanit ovat järjestelmällisesti tapelleet hallin pihalla on Jokerileirissä JA IFK-leirissä paikallaan pyykinpesu. Eihän se voi niin olla että jos kahden joukkueen "fanit" tappelevat niin toista taputellaan selkään ja toista rangaistaan. Jos siellä on jotain oikeasti uhkaavaa ollut ja jos tappeluita on haettu tietoisesti niin molempia kuuluu tietysti käsitellä ihan samalla tavalla. Vai oletko ihan rehellisesti ottaen eri mieltä?

Mutta ihan oikeasti, asia ei minulle kuulu koska en tappele hallien pihoilla enkä jaksaisi näitä tahallisia väärinkäsityksiä enää oikoa.

Ehkä vähän turha vääntää noista tappeluista. Ok, onhan tuo ääliömäistä faniporukalta huudella noin, mutta paljon paskaahan moni muukin huutaa. Lisäksi minusta tuntuu, että tappelun syntymiseen tarvitaan se halukas vastapuolikin. Eli eiköhän siellä ole ollut mukana jotain valopäitä IFK-fanejakin. Jokaisen joukkueen faneistahan noita valopäitä löytyy aina, enemmän jengiä niin useampi idiootti mahtuu joukkoon.

Eri asia, jos siellä on ihan sivullisia alettu mättämään.

Tässä tuli viisasta tekstiä.
 

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika aneeminen peli. Lauantaina käytännössä täysi Areena ja katsomossa ei juuri mitään menoa molempien faniporukoiden ääliömäisiä huuteluita lukuun ottamatta.

Peli oli molemmin puolin tarkkaa puolustamista ja hyökkäyspeli aneemista. Molemmat maalivahdit pelasivat hyvin, Nieminen tosin vielä hieman paremmin. Toivottavasti Jani saa loppukaudesta päävastuun, jos ei saada uutta kovaa veskaria. HIFK oli kokonaisuudessaan numeroiden verran niukasti parempi (tai vähemmän huono).

Tuomarit olivat surkeita. Molemmille tuomittiin aivan naurettavista tilanteista jäähyjä, ja vastaavasti selkeitä rikkeitä jätettiin viheltämättä. Muuten nämä menivät suunnilleen tasan, paitsi Pesoseen kohdistunut selvän laitataklauksen viheltämättä jättämistä. Vaikka Pessi olikin huonossa asennossa, niin selvä tapaus. Miten ei neljästä tuomarista kukaan nähnyt tuota?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös