La 22.9.2007 Tappara - Pelicans

  • 5 418
  • 37

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Muilta osin aika lailla samaa mieltä, mutta tästä lainauksesta täysin eri mieltä. Itse pidän todella paljon Savianon tyylistä. Hyvä pelisilmä, loistavia syöttöjä ja pikku kikoilla pelasi tänäänkin itselleen paikkoja. Ja mun silmään näyttää kyllä lähtönopeuskin olevan hyvää luokkaa. Juuri sellainen pelaaja jonka esityksiä nautin seurata, enkä ihmettele että on yleisön suosikki ollut aiemmissakin seuroissaan.
En tarkoita, että lähtönopeudessa olisi jotain sanomista, vaan ylipäätään hyökkäyksiin lähdössä. Ei mielestäni kykene tarpeeksi löytämään vapaata tilaa missä saisi hyödynnettyä luistelunopeuttaan. Ne maalintekopaikat mitä mies sai aikaan, tuli kiekon riistojen ja karvauksen kautta. Liike kyllä miehellä on kohdalla.
 

axe

Jäsen
Vierasjoukkueen kannattajille omat karsinat jäähalleihin! Jouduin eilen lahtelaisen ääriliiketerrorismin kohteeksi. 3-4 esiteinityttögoottia oli eksynyt ihan väärälle puolelle hallia ja juttujen taso oli ma-ta-la. Ei jääkiekko-ottelussa voi laulaa Sunrise Avenueta yhteislauluna kesken matsin! Teki mieli sanoo, että shut the fuck off, ootte nyt heikoilla hangilla, mutta enhän mää uskaltanut.

Lisäksi yksi niistä ei ollut oppinut pitämään jalkojaan lattialla vaan ne oli koko ajan mun selässä tai vatkaamassa mun tuolini selkänojaa. Tosin siitä en niin voi syyttää pelkästään heitä, koska se tuntuu olevan ihan yleinen tapa mun takana istuvalla hallissa kuin hallissa. Mää en tiä mikä selkänojanpotkimismagneetti mää oikke olenkka. Lukeekohan mun kausikorttipaikan selkänojassa muuten joku potki tätä -lappu. Pitääpä seuraavalla kerralla tarkistaa.
 

#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total Sec
Vierasjoukkueen kannattajille omat karsinat jäähalleihin! Jouduin eilen lahtelaisen ääriliiketerrorismin kohteeksi. 3-4 esiteinityttögoottia oli eksynyt ihan väärälle puolelle hallia ja juttujen taso oli ma-ta-la.

Miten tuo liittyy Ääriliikkeeseen? Perusteuja.

Tampereen Ari Jan terroristit myös omaan karsinaan, eikä provoilemaan samaan katsomoon vierailioiden kanssa. Hilpeyttä herätti myös yksi pyörätuolipotilas, joka haastoi vierailioita tappeluun. Myös provoilevat lätkäjätkäjunnut on hauskoja. Varsinkin kun suusta tulee sellasta paskaa että ei varmaa itekkään ymmärrä. Hyvä Tampere!!!
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Lahdessa näköjään huumori/ironia napit off-asennossa. Ei se Axen viesti mun mielestä hymiöitä tarvitse että sen ymmärtää.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Seisotetaanko muuten Tampereella aina ihmisiä lähemmäs puoli tuntia lipunmyyntijonoissa? Olin paikalla 16:20 jolloin pääsin myyntikojujen ulko-ovelle n. 4m päähän lippuluukusta, edelläni oli kaksi 3-4 hengen ryhmää ja sain seisomalipun käteeni klo 16:40. Oikeastaan kaikki muutkin jonot näyttivät kulkevan yhtä hitaasti. Joku ihan uskomaton systeemi että myyjä ottaa ikään kuin tilauksen vastaan ja lähtee luukultaan johonkin takahuoneeseen printtailemaan lippuja, tai pahimmassa tapauksessa ei saa haluttuja paikkoja ja palaa takaisin kyselemään mitäs saisi olla. "En minä osaa sanoa missä on vapaata". Siis mitä helvettiä?!

Itsekin sain "seisomapaikka"lippuni klo 16:40 vain sen ansiosta että virkailija antoi jonkun random-istumapaikkalipun käteen, "oikean" istumapaikan takia olisin luultavasti odottanut vielä muutamia minuutteja. Vartti ennen pelin alkua luukuilla monta 15-20m jonoa ja hallissa loppojen lopuksi 4000 jotain yleisöä. Joku puhui odottaessa sodanaikaisesta systeemistä, itselle tuli lähinnä mieleen että onko siellä vaihdettu juuri kaikki systeemit vai mikä on. Takahuoneessa vissiin yksi tietokone ja yksi printteri kymmentä lippuluukkua varten, ei hemmetti...

Kuulostaa kyllä helvetin oudolta jos tuollaista on tapahtunut. Itse en sen tarkempaa osaa irtolipputouhuista kertoa kun olen kausaria vinguttanut, mutta Ilves-ottelussa ei ollut mitään ongelmia jonojen, seisomalippujen eikä muiden kanssa. Ja hallissa tuolloin 7200 ja rapiat. Silloin siis olin irtolippulainen.

Jonotus on helpottanut Tampereella viime vuosina ja kun vertaa 2-3 vuoden takaiseen uudistettuun lipunhöyläys-systeemiin niin nykyään suorastaan lennetään ovista sisään.

Itseäni syö hyvin paljon se asia, että vaikka me tupakoitsijat olemme käveleviä syöpälähettimiä jotka tartuttavat kaikkiin jo katseellaan jonkun taudin, niin se n tupakointimahdollisuuden voisi järjestää vähän paremmin. Ensiksi olisi mukavaa että aitaukseen mahtuisi enemmän kuin neljä ihmistä kerrallaan, ja toisekseen katsojille voisi myös vihjaista että siinä oven edessä ei ole pakko seistä. Helppoa käydä röökillä paikallismatseissa ja yrittää sitten puskea takaisin seisomaan. Isompi halli Tampereelle !
 

kepardi

Jäsen
En tarkoita, että lähtönopeudessa olisi jotain sanomista, vaan ylipäätään hyökkäyksiin lähdössä. Ei mielestäni kykene tarpeeksi löytämään vapaata tilaa missä saisi hyödynnettyä luistelunopeuttaan. Ne maalintekopaikat mitä mies sai aikaan, tuli kiekon riistojen ja karvauksen kautta. Liike kyllä miehellä on kohdalla.
Kuten Keyman jo mainitsikin, niin laittaisin tämänkin ennemmin ketjukavereiden, kuin Savianon syyksi. Joutuu nyt ehkä liiaksikin itse rakentamaan peliä, eikä näinollen pääse nopeuttaan riittävästi käyttämään. Mutta katsellaan nyt rauhassa jos Piispasenkin lätyt alkaisivat miestä löytämään.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä jaksa juuri muuta sanoa, kuin että hienosti taisteltiin 2-0:sta 3-2:een, mutta sen jälkeen tulee tämä yksi vitun äpärä-paskaläjä-ryssä-Komarov paikalle, hoitaa homman himaan eli Tappara ylivoimalle maailman typerimmällä jäähyllä 55m omalta maalilta,

Heh, heh. Alkaa "suosikkipelaajani" "arvostus" kasvamaan myös omien keskuudessa. Yllä olevan tekstin asiasisältö kuvaa melko täydellisesti Komarovin pelitapaa. Ehkä joskus tulee päivä jolloin Aravirta-Nurminen ymmärtää ettei luonnevikaista kiekkoilullisesti lahjakasta kaveria kannata käyttää ärsyttäjän roolissa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Vaikka Savianon ketju kärsii kokonaisuudessaan Piispasesta, niin silti miehestä tulee usein mieleen Tapparan aikainen Koskenkorva. Lähtönopeus on huikea, kiekko ei tahdo usein pysyä vauhdissa mukana ja huippupaikoissa ratkaisut ovat köykäisiä.

Eilen Tapparan pelissä oli jo hieman valoa näkyvissä. Pelin alun koomailun jälkeen oman pään lähdöt selkiytyivät ja kiekko pystyttiin pelaamaan lahtelaisten päätyyn. Kolmannessa erässä passivoitunut peli antoi Pelicansille mahdollisuudet tulla vielä peliin mukaan, mutta eivät vieraat olleet aivan täysillä pelissä mukana. Suurin plussa Tapparalle tehokkuudesta. Nyt paikoista iskettiin hyvällä prosentilla sisään.

Uutta tauluakin opitaan koko ajan hyödyntämään enemmän. Nyt kehissä jo 3-4 mainosta ja erätauoilla edes hieman huippuhetkiä. Onneksi tällä kertaa peli pääsi alkamaan hyvissä ajoin, eikä mitään Ideaparkin Pormestareita tarvinnut buuata pois kentältä. Pohjat on ainakin tältä osin koettu....
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä johtuiko tunnetilasta, vai oliko Ara tämmöisen taktiikan laatinut, mutta alussa kuulosti kuin oltaisiin pelattu kolmannen erän viimeisiä minuutteja hakien raivoisasti maalia. Sitten Tapparalle yv ja maali, ja peli muuttui täysin (kulminaatiopiste). Tapparan peli vapautui ja kun äpäräpaskat vielä jäähyilivät liikaa, niin peli oli siinä.

Oikea veto Aralta oli peluuttaa Satoa. Ei ole mitään järkeä kuluttaa Andya loppuun kauden tässä vaiheessa. Väsyneellä molarilla loukkaantumisriski nousee toiseen potenssiin. Eiköhän ensi viikon kotipeleissä Niemi ole taas maalissa.

Miten usein muuten Pelicans on voittanut ottelun jos vastustajan molarilla on enemmän torjuntoja? Tarkoitan että tuolla puolustuskalustolla pitäisi keskittyä vastahyökkäys-peliin, kun kerran hyökkäyksestä sitä taitoa löytyy.

(Kaikki tämä analysointi on tehty siis matsia näkemättä, ja mitään muuta tietämättä kuin tilastot, ja Ilin vaahtoaminen kahden erän ajan.)
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Lahdessa näköjään huumori/ironia napit off-asennossa. Ei se Axen viesti mun mielestä hymiöitä tarvitse että sen ymmärtää.
Näköjään joo, kaikkea ei tarvitsisi ottaa tosissaan.
Heh, heh. Alkaa "suosikkipelaajani" "arvostus" kasvamaan myös omien keskuudessa. Yllä olevan tekstin asiasisältö kuvaa melko täydellisesti Komarovin pelitapaa. Ehkä joskus tulee päivä jolloin Aravirta-Nurminen ymmärtää ettei luonnevikaista kiekkoilullisesti lahjakasta kaveria kannata käyttää ärsyttäjän roolissa.
No aikamoinen viha-rakkaus-suhde se on alunperinkin ollut. Sen vihankin voisi huoletta tiputtaa pois jos ko. pelaajalla olisi parempi pelisilmä katsoa milloin kannattaa tehdä mitäkin temppuja. Käytöskympit ovat tainneet jo jäädä pois mutta vielä on aika paljon oppimista, kenties liikaa. Verrataan vaikka Kari Sihvoseen tai Jussi Saariseen.


Tuo lipunmyynti on kyllä vieläkin aika mysteeri. Eräs palstaveli tiesi kertoa että tämä ottelu kuului johonkin Kauppalehden etuseteli-kampanjaan, mutta ei kai niiden lunastaminen voi koko myyntikoju-rivistöä lamauttaa. Eikö liigahalleissa ole normaalisti näyttöpäätteet ja printterit siinä tiskeillä ettei tarviste ravata jonnekin takahuoneeseen?
 

Kaivanto

Jäsen
Vaikka Savianon ketju kärsii kokonaisuudessaan Piispasesta, niin silti miehestä tulee usein mieleen Tapparan aikainen Koskenkorva. Lähtönopeus on huikea, kiekko ei tahdo usein pysyä vauhdissa mukana ja huippupaikoissa ratkaisut ovat köykäisiä.

Musta Saviano luopuu tyypillisesti kiekosta järkevällä syötöllä, kun taas Koskenkorva painoi pää kyyryssä ruuhkaan tai veskarin syliin tai seinään tai roiskaisi kiekon summittaisesti pois tai hukkasi sen. Viimeistelytaito tuntuu olevan molemmilla yhtä huono (en tarkoita SaiPan vaan Tapparan Koskenkorvaa). Saviano voisi olla kovakin pörssirohmu, jos ketjussa joku osaisi tehdä maaleja. Piispanen on tosiaan lähinnä riippakivi tällä hetkellä, toivottavasti hänen pelinsä paranee kuten Lehterällä.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Tuo lipunmyynti on kyllä vieläkin aika mysteeri.

Yksi syy voi olla se, että Lippupalvelu on ruvennut ahneeksi ja rohmuaa ennakkolipuista käsittämätöntä 1,50€ hintaa/tiketti. Tämähän johtaa siihen, yhä useampi ostaa sen hallilta ja kun sieltä on vähennetty lipunmyyjiä lopputuloksena on ylipitkät seisovat jonot. Paikallispelin sujuvia jonoja selittäisin sillä, että sinne yhä useampi ostaa lipun ennakkoon koska pelkää jäävänsä muuten ilman.

Illan matsista sen verran, että "ammutaan-sotkaparvi-lennosta" -slogani toimi paremmin kuin hyvin. Jälkipeleistä toipuminen on jatkunut maanantaille asti. Nuorisokenttä näytti nyt sitä osaamista mitä siltä on nähty harjoituspeleissä, tästä on hyvä jatkaa. Jori Lehterän, Jonas Enlundin ja Teemu Nurmen yhteistehot 3+6 ovat aika jäätävät siihenkin peilaten, että pojat viilettivät kaukalossa "vain" n. 13-14 min./ukko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös