Aiemmissa viesteissä oli laitettu linkki Jokerifanien keskustelusivulle, jossa eräs kirjoittaja ottaa vastuun katsomossa tapahtuneesta ylilyönnistä. Koska minulla ei ole kirjoitusoikeuksia ko. sivuille ja koska tapahtuneesta vastuun ottanut henkilö mitä ilmeisimmin lukee Jatkoajan kirjoituksia (koska viittaa niihin viestissään), ajattelin vastata hänelle (ja muillekin tapahtunutta vähätteleville) täällä. Mikäli tämä rikkoo jotain sääntöä, olen pahoillani. Lainaukset ovat siis Jokerifanit.netin keskustelupalstalta, nimierkki Jke™:n kirjoituksesta.
(LAINAUS) Korsi joka katkaisi kamelin selän oli Antti Raantaa. Sama jätkä kävi (olikos se nyt viime vaiko toissakaudella) Raumalla tuulettelemassa kentällä ottelun päätyttyä jolloin lensi kentälle ties minkälaista kolikkoa sun muuta moskaa. Sama show tapahtui eilenkin jolloin musta hetki koitti.(LAINAUS)
Antti Raanta pelasi kauden ensimmäisen nollapelinsä. Kotiyleisö huusi hänet takaisin kentälle kunniakierrokselle, niin on muuten tapahtunut aiemminkin tällä kaudella. Nytkö hänen olisi pitänyt jäädä koppiin, ettet sinä pikkuinen vain suutu? Pysy pois katsomosta, jos et kestä sitä että suosikkijoukkueesi joskus häviää ja vastapuolen pelaajat jopa hieman tuulettavat voittoa. Olen taipuvainen uskomaan ettei Raanta tuulettanut kentällä ja huudattanut yleisöä vittuillakseen sinulle. Luulen hänen käyneen kentällä kiittämässä kannattajiaan, jotka myös kiittivät häntä. Moista ehkä tapahtuu Ilmalassakin joskus?
(LAINAUS) Aivot löivät tyhjää sekunnin ajan jolloin tartuin lähimpänä olevaan irralliseen esineeseen ja singautin sen matkaan. (LAINAUS)
Outoa. Aina kun olen itse ollut Isomäen istumakatsomossa, eivät penkit ole olleet irrallisia. Aina ovat kiinni pysyneet ja kestäneet, vaikka minulla onkin elopainoa lähes 130 kiloa. Et kai vaan ole potkaissut penkkiä irti, vai väitätkö tosissasi että Isomäen penkit ovat irrallisia? Arvatenkin paikalle tullessasi penkki oli jo irti, tai sen irroitti sinulle tuntematon mies, joka hävisi kuin tuhka tuuleen? :)
(LAINAUS) Tyttö oli täysin elämänsä voimissaan, ei itkenyt taikka muuta vastaavaa. Ilmoitin että en tähdännyt tai tarkoittanut osua tyttöön.(LAINAUS)
Ai? No mutta sittenhän kaikki on ihan ok. Ja kiva myös ettet tähdännyt tyttöön. Mihin muuten tähtäsit? Ymmärsitkö että yläkatsomosta heitetty tuoli saattaa osua johonkuhun ihmiseen kun se lentää alaspäin täpötäyteen Isomäen seisomakatsomoon? Olisit nyt heittänyt sillä tuolilla vaikka sitä Raannan Anttia, kun varta vasten sinua ja sämpyläkavereitasi ajatellen tuli jäälle teille vittuilemaan.
(LAINAUS) Tämän jälkeen äiti vielä kiitti kun olin suoraselkäisesti tummustanut teon antaen vielä taputuksen olkapäälleni.(LAINAUS)
Jep. Sen jälkeen milffi vei sinut kotiinsa rentoutumaan ja takkatulen loisteessa karhuntaljan päällä vielä panitkin sitä ennen kuin ratsastit hevosella kakkostietä Helsinkiin päin, kuin mysteerinen muukalainen ikään.
(LAINAUS)Oliko teko järkevä? Ei. Hävettääkö teko? Enemmänkin harmittaa se että kuppipenkki osui täysin sivulliseen pikkutyttöön.(LAINAUS)
Olet oikeassa siinä että teko ei ollut järkevä. Mutta että et häpeä? Ja että oikein harmittaa kun penkki osui sivulliseen? Keneen sen siis piti osua? Kuka oli kohde? Ja jos olisit osunut siihen johon tähtäsit, niin sittenkö ei olisi harmittanut? Olisitko oikein iloinnut siitä? Voihan vittu mikä jätkä.
(LAINAUS)Olisihan tuon voinut jättää tekemättä mutta kun paskat on housussa niin ei auta itku enää markkinoilla.
En halua mitenkään ylistää itseäni taikka yllyttää muita samaan sillä tekoni oli täysin väärä, mutta kyllä se vaatii hieman karvaisempia munia että uskaltaa nostaa käden pystyyn tuollaisessa tilanteessa ja tunnustaa tekonsa.(LAINAUS)
Hyvä että edes jotain katumusta löytyy, mutta sinun on turha puhua "karvaisemmista munista" yhtään mitään. Tekosi tunnustaminen on vähintä mitä voit tehdä. Teoistaan pitää aina kantaa vastuu ja sinun viestisi on sen verran uhoavaa tekstiä, että vaikutat lähinnä olevasi helpottunut siitä kun näytät nyt selviävän kuin koira veräjästä. Niin tai näin, miehenä olemisesta sinulla vaikuttaa olevan vielä paljon opittavaa. Toivon todella että jonain päivänä ymmärrät, olet ilmeisesti kovin nuori poika vielä.
(LAINAUS) Mutta jos joku haluaa vielä tulla avautumaan tapahtuneesta niin antaa tulla vain. Tiistaina jyppimatsissa on varmastikin hyvä tilaisuus. Ja samat viestit sille porilaiselle janarille joka uhosi että "mä mä mä vedän sua turpaan tuu tonne ulos". Jos joku haluaa hakata naamani sisään ei muuta kuin jonoon.(LAINAUS)
Että tällaista tekstiä samassa viestissä. Ei vaikuta kovin katuvaiselta vaan välinpitämättömältä. Todellinen tulevaisuuden toivo. Sen verran sinulla kävi tuuri, että jos uhriksi joutuneen tytön mukana ollut huoltaja olisikin ollut vaikkapa mies, ja vielä sellainen mies joka ei taputtele lastansa tuolilla heittäneen henkilön olkapäätä, sinä kirjoittelisit noita pullistelevia viestejäsi sairaalasta.
(LAINAUS) Porissa allekirjoittnut on varmasti seuraavat 15 minuuttia public enemy number one mutta se ei paljoakaan hetkauta.(LAINAUS)
Vaikkei sinua hetkautakaan, niin et sinä ainakaan minulle ole minkäälainen "public enemy". Minä toivon että tämä tapaus edes hieman kasvattaa sinua ja että ensi kerralla mietit sen pari sekuntia ennen kuin alat paiskomaan tavaraa ihmisten päälle. Loppujen lopuksi selvittiin kuitenkin säikähdyksellä tilanteesta, jossa vakavatkin seuraukset olivat varmasti milleistä kiinni. Toivon myös että tuo sinun läpipaistava ylimielisyytesi hupenee sitä mukaa kun saat ikää lisää. Se on selvästikin osa hämmentyneen nuoren mielen suojautumisreaktiota. Annahan nyt olla laitimmainen kerta ja keskity hallilla siihen pelin seuraamiseen ja omiesi kannattamiseen. Jos ylimääräisiä paineita tuntuu olevan liiaksi asti, niin pura niitä vaikka punttisalilla. Siihenkin puuhaan voin antaa halutessasi vaikka ohjeistusta.