La 21.10.2006 Ilves - JYP

• 6 031
  • 60

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Saku #11 kirjoitti:
Peltolan ainoat miinukset ovat pehmeys kulmaväännöissä (kenties Liigan heppoisin niissä) QUOTE]

Tähän kohtaan iso kysymysmerkki.

Omasta mielestäni Peltola on Ilveksen parhaita kulmaväännöissä. Ei voiman tai massan avulla, vaan rautaisen kokemuksen. Useimmiten miehen toiminta kulmissa rauhallisine kiekonsiirtelyineen ja tyylikkään suojauksen sävyttäminä on varsin mielekästä katseltavaa ilves-fanin näkökulmasta.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Näyttää missiokauden maailmanympäryspurjehdus liikkuvan syvissä vesissä tällä hetkellä. Tänään nähtiin minusta malliesimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun edellisen pelin voittaa laiskalla, hitaalla ja sekavalla pelillä. Se jää päälle ja luullaan, että vastaava esitys riittää muissakin vieraspeleissä. Ei olisi ollut kovinkaan väärin hävitä tätä suurin numeroin, sillä perässä oltiin niin reilusti. Ilveksen heikko viimeistely ja Tuokkolan loistava peli piti numerot kuitenkin siedettävinä.

Hyökkäyssuuntaan toistettiin samoja tuttuja virheitä. Pelin avaaminen on hidasta ja vastustaja ehtii ryhmittyä siniviivalle hyvissä ajoin ennen JYP:n kiekollisen pelaajan saapumista punaiselle. Ongelmaa pyritään ratkaisemaan roiskimalla päätykiekkoja, joihin ei sitten kuitenkaan lähde perään kukaan. Kun kiekko sitten lopulta on vastustajan puolustajalla omalla kenttäalueellaan, olisi joskus ihan mukava nähdä karvaajan taklaavan sitä puolustajaa. Siinähän saattaisi kiekko jopa irrota omille. Hyökkääjät voisivat laskea tänä iltana kroppansa mustelmat, veikkaan, ettei kovin monelta yli kolmea löydy...

Toivottavasti Kangasniemi ei hajonnut pahasti, sillä ainakin tänään se tarkoitti Koivun vaihtojen määrän lisäämistä. Liike ei näyttänyt riittävän, tuloksena kummankin Ilveksen maalin seuraaminen lähietäisyydeltä. Kertakatsomalta näytti, että ainakin jälkimmäisessä olisi voinut jotain olla Koivulla tehtävissäkin.

Ei kai tässä sitten muuta kuin ilon kautta eteenpäin. Vaikea viikko edessä, joten yllättää voi oikeastaan vain positiivisesti.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Suojatyöpaikka-pelaajat kunnostautuivat taas, Piiroiselle ja Sipiläiselle propsit loistavasta ja ahkerasta oman pään pelaamisesta, josta tuli Ilveksen 1-0 maali.

Myös voittomaalissa taisi Piiroinen olla aika isossa roolissa. Ensin hän hötkyili puolustusalueen siniviivaa kohti, jäi Ilves-pakista (Alen tai Jääskeläinen) sekä kiekosta jälkeen, ja kohta kumilaatta olikin omassa maalissa.

Kemulator kirjoitti:
Ei olisi ollut kovinkaan väärin hävitä tätä suurin numeroin, sillä perässä oltiin niin reilusti. Ilveksen heikko viimeistely ja Tuokkolan loistava peli piti numerot kuitenkin siedettävinä.

No sehän on niin, että jos kotijoukkue olisi tehnyt enemmän maaleja, kuten KalPa torstaina, niin JYPihän olisi voinut vaikka heräillä ja voittaa koko matsin, kuten torstaina.

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Jaha, tässä nyt on pari tuntia sulateltu fiiliksiä pelistä, ehkä parempi niin. Heti pelin jälkeen olisi voinut tulla pelikiellon arvoista tekstiä lammaslaumasta nimeltä JYP. Ihmettelen kyllä muiden JYP-fanien näkemyksiä, minä en tuossa pelissä nähnyt juurikaan mitään hyvää.

Voi vain kysyä, että mitä nämäkin jampat tuovat JYPin peliin, että Rahikainen ei tänäänkään saanut minuuttiakaan peliaikaa ja ainoa muutos muikistelijalta oli Vänttisen ja Grünnin paikkojen vaihto, huikeata. Ei tiivistetty kolmeen kenttään, ei mitään, kuuleeko valmennusjohto, haloo?

Tuokkola saa puhtaat paperit, samoin Lahti & Grünn jaksoi yrittää. Se kertoo aika paljon tällä hetkellä JYPin hyökkääjien tasosta, että a-junnuikäinen sentteri on viimeisten pelien tehokkain ja samalla myös joukkueen paras.

Itse en kehunut JYPin peliä siis, totesin että ottelun alun ensimmäiset minuutit oli hyvä tempo ja sitten muutaman kerran hetkittäinen parantaminen joka näkyi lähinnä liikkeessä. Olen kanssasi, valitettavasti, hyvinkin samaa mieltä.
Mutta mitä hemmetin hyötyä niistäkin on kun ei päästä juurikaan kunnon sektoreille ja jos päästään niin,
mm. Alasella oli taas ihan namu-paikka, mutta lopputulos ei yllättänyt.
Piispanenkin pääsi pari kertaa paikkaan josta olisi voinut jo koittaa laukoa, eikä mitä, ei lauo ja menettää kiekon.

Ilmeisesti ei osata tarpeeksi yksinkertaisesti pelata tietyissä tilanteissa.
Ja todellakaan se pelaaminen ei ollut hyvää, kaukana siitä- Hetkittäin luistelun tempoa saatiin vain paremmaksi. Ja Rask joutui oman laskuoppini mukaan noin 3-4 kertaa tekemään kunnon torjunnan. Muissa ei ollut edes maskia tai muutakaan häirintää ohi mennenkään, eli vedettiin silloin viivalta kun oli Raskilla suora näkyvyys.

Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Kenji kirjoitti:
Tässä ote sääntökirjasta:

"411 - PELAAJIEN VAIHTAMINEN PELAAJAPENKILTÄ PELIN KÄYDESSÄ
a) Pelaajia (kenttäpelaajia ja maalivahteja) voidaan vaihtaa milloin tahansa pelin käydessä sillä edellytyksellä, että:
1) vaihtavat pelaajat ovat kuvitteellisella alueella, joka on kolmen (3) metrin etäisyydellä pelaajapenkistä (kuten viereisen sivun kuvassa on esitetty) ja
2) vaihtavat pelaajat ovat poissa pelistä ennen kuin vaihto tapahtuu.
> muutoin tuomitaan Joukkuerangaistus (Sääntö 573)

b) Kun maalivahti poistuu maalialueeltaan ja etenee pelaajapenkkiään kohti toiseen pelaajaan vaihtamista varten ja vaihto suoritetaan liian aikaisin, erotuomari katkaisee pelin, kun rikkonut joukkue saa kiekon hallintaansa. Maalivahdin liian aikaisesta vaihdosta ei tuomita aikarangaistusta, mutta pelikatkoa seuraava aloitus suoritetaan kentän keskipisteestä. Erotuomarin on pyydettävä kuuluttajaa tekemään seuraava kuulutus: ”Pelikatkon syynä on pelaajan liian aikainen lähteminen pelaajapenkiltä”."

Kiitos vastauksesta. Ymmärrän tuon, mutta kuulutus pelissä oli, niin sana tarkasti kuin muistan: "Pelikatkon syynä on liian aikainen maalivahdin pois ottaminen", no taisi olla kuuluttajan moka. Aina oppii ja varsinkin kun kysyy.

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tosta pelistä ois pienellä luistelulla ollu kolme pistettä otettavissa suht helpostikin. Se kuvastaa pelin vauhtia mun mielestä aika hyvin, että 80-luvulta asti pelejä seurannu kaveri sano ettei oo koskaan nähny noin laiskaa Jyppiä, on tosin Tappara-fani mut on varsinkin viime vuodet seurannu Jyppiäkin aika tarkasti.

Ja se yv, miksei sitä alueelle vientiä voida tehdä esim niin että yks kaveri polkee täpöö toista laitaa pystyyn ja sille pistetään vauhtiin syöttö, ja vielä mielellään poikittaissyöttö, silleen se alueelle vienti saattas joskus jopa onnistuakin.

Ehkä eniten vituttaa se, että Alatalo sanoo, että meillä on jo tarpeeks hyökkääjiä, että ei oo ketään tulossa. Onhan niitä määrällisesti paljon, mut ku niistä tälläkin hetkellä suunnilleen puolet pelaa sillä tasolla että kuulusivat mestikseen(ja sekin saattaa olla mestiksen aliarvioimista). Mun mielestä Jypistä pitäis pistää ensimmäisenä katsomon puolelle Alatalo, toivottavasti se sieltä jo näkis, että mikä tossa pelissä mättää ja saattais reagoidakin asioihin jotenkin.

Vuohtoniemi oli todella huono, ihan selviä rikkeitä jäi viheltämättä sit jäähyt tuli jostain ihan ihmeellisistä tilanteista, minkäänlaisesta linjasta ei ollu kyllä tietookaan.

No onneks tuli ees pelikoneista sen verran rahaa, että jäin reissun suhteen plussan puolelle, ni ei ihan niin paljoo vituta, ku kävi kattomassa tommosta paskaa.

Jotain tars tehä ja nopeesti.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tepi#45 kirjoitti:
Ja Rask joutui oman laskuoppini mukaan noin 3-4 kertaa tekemään kunnon torjunnan. Muissa ei ollut edes maskia tai muutakaan häirintää ohi mennenkään, eli vedettiin silloin viivalta kun oli Raskilla suora näkyvyys.

Juu kyllähän tuo Raskin 35 torjuntaa mairittelee JYPiä, kun todelliset maalintekopaikat on tosiaan laskettavissa yhden käden sormin.

Kyllä edelleen jaksaa parin kaljankin jälkeen kummastuttaa nuo Alatalon lausunnot, että JYP pelasi jopa kaksi erää hyvää kiekkoa. En sitten vissiin ollut samassa pelissä..

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Juu kyllähän tuo Raskin 35 torjuntaa mairittelee JYPiä, kun todelliset maalintekopaikat on tosiaan laskettavissa yhden käden sormin.

Kyllä edelleen jaksaa parin kaljankin jälkeen kummastuttaa nuo Alatalon lausunnot, että JYP pelasi jopa kaksi erää hyvää kiekkoa. En sitten vissiin ollut samassa pelissä..

Kyllä ne minuakin ihmetyttää, en tiedä miltä se ammatti-valmentajan silmiin näytti sieltä aitiosta käsin mutta minun silmiin pahalta, kun ihan peruspelaaminenkin oli taas kovin hankalaa. Jos se sitten on hyvää kun viisikkopeli on koko ajan sekaisin, niin yv:llä kuin tasakentällisinkin.

Ne muutamat valopilkut jo mainittiinkin mutta ei sekään auta aina toistella samoja nimiä kun hävitään. Ainakin kyseiset herrat voivat nostaa liksansa tämän ottelun jälkeen punastumatta...

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mä olen joko ihan vitun sokea, tai sitten puhutaan eri asioista Ilvestovereiden kesken.

Minä olen satavarmasti havainnut liian monta sellaista tilannetta tämän kauden aikana, että Peltola on kulmaan karvaamaan mennessään jäänyt ilman kiekkoa. Toki, jos Peltolalla on kiekko kulmassa, ja joku tulee sitä pois ottamaan, Mikko nimenomaan suojaa hyvin ja saa usein kiekon syötettyä omille, mutta karvaustilanteissa tai päätykiekossa, johon pakki ja Peltola saapuvat jotakuinkin yhtäaikaa, en ole montaa kertaa Mikkoa voittajana nähnyt. Tämä on kyllä faktaa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Saku #11 kirjoitti:
Mä olen joko ihan vitun sokea, tai sitten puhutaan eri asioista Ilvestovereiden kesken.

Minä olen satavarmasti havainnut liian monta sellaista tilannetta tämän kauden aikana, että Peltola on kulmaan karvaamaan mennessään jäänyt ilman kiekkoa. Toki, jos Peltolalla on kiekko kulmassa, ja joku tulee sitä pois ottamaan, Mikko nimenomaan suojaa hyvin ja saa usein kiekon syötettyä omille, mutta karvaustilanteissa tai päätykiekossa, johon pakki ja Peltola saapuvat jotakuinkin yhtäaikaa, en ole montaa kertaa Mikkoa voittajana nähnyt. Tämä on kyllä faktaa.

No kulmaväännöistä kun puhuit niin käsitin niihin sisältyvän kaikki kulmissa tapahtuvat kaksinkamppailut. Karvaustilanteista/päätykiekoista sen verran, että harvoinpa näkee hyökkääjän tulevan näistä 1-1 tilanteista kiekon kanssa pois, useimmiten pakki ehtii sen väljemmille vesille toimittaa. Sitten taas tilanteet joissa pelaaja(Peltola) menee monen pelaajan kulmakahinaan hankkimaan omalle joukkueelle ns. ylivoiman, usein purkautuvat siten että ensin kiekossa olleet pelaajat joko pelaavat sitä laitoja pitkin pois tai sulkevat. Näiden tilanteiden arvioiminen ylimääräisen pelaajan plussiksi tai miinuksiksi on pirun kyseenalaista. Pahoittelen jos nyt aivan asian vierestä jauhoin, mutta näin asian näkisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy