Kannattaisiko ottaa realiteetit huomioon eikä odotella kuuta taivaalta?
Onhan se nyt selvä että kaikkien kevään ja kesän sekoilujen jälkeen homma ei suju kuin elokuvissa. Se on mulle ihan sama kuinka Tappara nyt voittaa, jos voittavat paskemmalla pelillä niin joukkueessa pysyy tekemisen meininki ja jonkilainen rauha viedä kautta ja peliään eteenpäin.
Ja voitto Säterin ansiosta? Eikö sen homma ole torjua kiekkoa ja voittoja silloinkun joukkue sitä tarvitsee? Se että Salaatti alkaa palata omalle huikealle tasolleen helpottaa myös sitä joukkueen pelillistä kehitystä.
Erittäin tärkeä voitto Ilveksestä ja nyt ei tyylipisteitä jaeta.
Blaa blaa blaa blaa. Ei tuollainen peli ole mistään kotoisin. Tapparassa pelaa palkkasotureita kuten Guolla ja Toporowski ja tusinapakkeja kuten Honkanen ja Turkulainen. Joukkue näyttää siltä, että asiat kuten syöttäminen ja luistelu ovat ihan uusia juttuja. Puolustuspeli on pelkkää sekamelskaa. Hyökkäyksessä toimii yksi ketju ja sekin sen vuoksi, että pelaajat ovat yksilöinä sellaisia, että osaavat tehdä oikeita ratkaisuja.
Ei esimerkiksi Ilves ole paperilla kummoinen mutta niin vain osaa pelata organisoidusti. Tokihan sielläkin tulee nuorille jampoille virheitä mutta perusajatus on kunnossa. Tapparassa ei tehdä oikein mitään vaan voitetaan silloin, kun kaverille sattuu huono päivä. Esimerkiksi Jokerit olisi hakattu jään rakoon Helsingissä jos olisi ollut edes auttavaa viisikkopeliä ja hyökkäysalueen peliä.
Säteri tai Nieminen ovat kovia veskareita mutta eivät ota joka matsissa 40 torjuntaa ja niistäkin reippaasti kymmenen todella kovia koppeja. Ei se vain onnistu, vaikka kuinka haluaisi. Tapparan pelistä puuttuu virtaus, jatkuvuus ja toistuvuus. Sen myötä menevät mahdollisuudet tasaisuuteen ja sitä kautta pärjäämiseen. Taisteluvoittoja tulee välillä ja välillä sitten mennään kuten ennen taukoa.
Pelaajista omalla tasollaan on ehkä kolme-neljä jätkää ja Leimu. Jopa Mikko Saarinen osasi organisoida oman pään lähdön. Hirvonen ei vissiin edes halua vaan jättää sen pelisilmälle ja tulos näkyy jäällä.
En minä ymmärrä miksi tästä pelistä pitäisi tykätä yhtään. Voitot toki ovat aina tervetulleita mutta yhtälailla se itse peli on tärkeä asia. Tämän kauden Tappara on kevyesti huonoimpia mitä muistan nähneeni ja niitä huonojakin on kyllä nähty ihan tarpeeksi. Alkukausi oli hieno mutta olikin sitten vain pelkkä kupla ja nyt kelkkaa vetää muutama kaveri plus maalivahtikaksikko. Sitten kun näillä ei kulje niin itkuhan siinä tulee.
Ihan oikeasti raivostuttaa, kun ollaan Tampereella jossa pitäisi olla hajua siitä miten lätkää pelataan ja sitten tänne tulee jotain Honkasia jotka eivät osaa tehdä mailalla muuta kuin antaa poikkaria. Ihan naurettavia pelaajia. Kaikkea enemmän ja paremmin, kiitos.
EDIT. Katsokaa nyt vaikka Pekka Saravon pelaamista. Ihan hirvittävä kiire koko ajan ja kiekkoa vain äkkiä jonnekin. Kyllä tämä jostain kielii, ei Peksi todellakaan ole noin huono pelaaja. Salmela, Benoit, Konna, Jori jne, tällaisia pelaajia minä haluan katsella ja sitä kiekkoa mitä he pelaavat. Kyllä noita Virpiö-merkkisiä polkukoneita on nähty maailman sivu.