Huikea matsi! Eka erä oli varmaan parasta lätkää, mitä olen ikinä nähnyt! No, okei, parasta, mitä olen 2000-luvulla nähnyt. No, okei, parasta sitten viime kevään finaalien. Mielettömiä puhtaita pommeja molemmilta jengeiltä, äijää lakoaa kuin meren mutaa, eikä dumaritkaan tulleet väliin sotkemaan hienoa kiekkoiltaa, vaan antoivat poikien pelata. Jonain toisena iltana ja toisten tuomareiden läsnäollessa olisi boxin ovi heilahtanut jo ensimmäisestä laitataklauksesta ja tunnelma latistunut välittömästi. En muista, koska Nordiksen laidat olisivat viimeksi ryskyneet tuohon malliin. Olin ihan hurmiossa, kun koko halli raikui toinen toistaan mahtavammista niiteistä, joita vierasjoukkue viljeli ja joihin kotijoukkue vastasi kaiun tavoin. Tällaista lätkän kuuluu olla!
Kiitos vierasjoukkueelle ja sen faneille! Hallissa oli hieno tunnelma ja varmasti molempien joukkueiden kannattajat nauttivat näkemästään, vaikka osa pettyikin lopputulokseen. En vain käsitä, mistä se täysi tupa saatiin, vaikka katsomossa oli tyhjiä penkkejä vaikka hur mycket! Ehkä jengi tsiigasi matsia bisselasi kourassa hallin baareissa?