Mainos

La 14.10 Kärpät - Lukko

• 9 091
  • 62

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Solomon kirjoitti:
Tiedä sitten onko orastava krapula laskenut rimaa pahastikin, mutta sekä Toivolan että Jalosen suoritus tuossa nauratti ihan h-vetisti. Vetinen hampaidenkiristely sopii Toivolan hamsterimaisiin kasvonpiirteisiin kuin nyrkki silmään. Ja Toivolalla on retoriikan tajua, lopussa katse pois kamerasta ja viimeinen tuska höngitään seinään päin.
Kyllä, molemmilta herroilta huippusuoritus. Minun mielestä Toivola kuitenkin veti pisteet himaan, koska vaikutti itsekin vähän naureskelevan tapahtuneelle, kun taas meidän Jalonen oli täysin kyrpä otsassa koko lehdistötilaisuuden ajan. Toivola mielestäni tajusi hyvin sen, että kun kerran päästään antaa palautetta, niin annetaan sitä sitten ja naureskellaan päälle. Meidän kyrpänokka/kyrpäotsa oli sitten muuten vaan oma itsensä.

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikamoisilla asenne-värilaseilla on seurattu lehdistötilaisuuskin näköjään. Jo ennalta oli selvää että Toivola aloittaa heti itkuvirtensä, jossa kaikki on heitä vastaan ja varsinkin tuomarit ja toimitsijat. Tappiot aina jonkun muun tekijän syytä. Kärpät taas ei olisi voittoputkessa ilman vastaavia sekoiluja??!
Mielestäni K.J vastaili ihan normaalisti siihen saakka, kunnes joku valopää tt:n lopussa alkoi takarivistä huutelemaan kysymyksiään. Kuka lie olikaan punasteleva toimittaja, mutta kysymys taisi kakistellen ja ujosti lopulta tulla useasti tarkennettuna jotenkin näin: "Miksi sinulla on aina näin vaikeaa pelata Toivolan joukkueita vastaan. Tosipeleissä." ??
Jalonen ihan aiheesta kysyi, että hänkö itse siellä pelaa vai pelaajat? Ja missä hel***in tosipeleissä, ja mitä nämä pelit sitten ovat? Ja onko tänävuonna jo pelattu pudotuspelejäkin? Käski vielä kaivaa tilastot uudelleen esiin, jos sellaisia tykkää kaivella menneiltä vuosilta.
Tuli ihan Tami takavuosilta mieleen laittamassa jauhoja suuhun tyhmille toimittajille.
Hyvät naurut porukka ainakin sai, ja ne pisteet meni oikeasti 1000-0 Nokalle.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Syötä! kirjoitti:
Oliko se Iltasanomien Oulun toimittaja vai kuka oli, kun joutui lehdistötilaisuudessa Kyrde Jalosen kanssa sanasotaan aiheesta Toivolan joukkueet vs. Jalosen Kärpät?

Jalonen näytti taas, että mikä on miehiään: töykeästi käyttäytyvä, helposti herneen nokkaan vetävä, ylimielinen jankuttaja, jonka täytyisi käyttäytyä kuitenkin kuten SM-liigajoukkueen päävalmentajan kuuluukin käyttäytyä. SM-liigavalmentajissa on ollut sosiopaatteja ihan riittävästi (Jortikka, Summanen jne.), itse en kaipaa yhtään enempää. Jalonen ottakoon mallia vaikka Hannu Aravirrasta. ;)

Toki myös kyseinen toimittaja voisi mennä hiukan itseensä ja valmistautua väittelyyn paljon paremmin, mutta muuten K.Jalonen oli se suurin konna.

Episodi kuultavissa lehdistötilaisuudessa Kiekkokanavalla. Muutenhan eilisen pelin lehdistötilaisuus oli hyvää viihdettä. Se ei jättänyt ketään niin sanotusti kylmäksi.

Kyseessä oleva toimittaja on Länskäriin jutun kirjoittanut kaiffari.

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
GT kirjoitti:
Kyseessä oleva toimittaja on Länskäriin jutun kirjoittanut kaiffari.
Eli oululainen Sami Korkala, joka on tehnyt Oulussa myös radiotoimittajan hommia. Korkala ei ole näemmä päässyt eroon "arkuudestaan", vaan "musertuu" tiukassa paikassa jättämään hommat puolitiehen. Korkalalle ilmainen vinkki: valmistaudu tulevaisuudessa entistä paremmin väittelyihin (taustatietojen selvittäminen yms. perustyö) tai lopeta sitten (jääkiekko)toimittajan hommat. Eilinen tilaisuus osittain kääntyi myös toimittajaa vastaan.

Korkala oli ihan hyvällä asialla. Lainaus Länsi-Suomesta:

Toivolan tyyli puree Kärppiin. Kärppien päävalmentaja Kari Jaloselle viime kevään tappiollinen välieräsarja Toivolan valmentamalle Porin Ässille tuntuu olevan kipeä paikka. Minkä takia juuri Toivolan joukkueet ovat vaikeita Jalosen Kärpille? "- En ymmärrä, mitä tuolla kysymyksellä ajat takaa. Turha menneitä on muistella", Jalonen jyrisi. Annetaan Toivolan vastata. "- Minun joukkueeni pelaavat fyysistä kiekkoa. Se tuntuu toimivan Kärppiä vastaan", Toivola sanoi.
puhuri kirjoitti:
Hyvät naurut porukka ainakin sai, ja ne pisteet meni oikeasti 1000-0 Nokalle.
Kiva, että Jalosen peesaajilla on ollut kivaa.

Suoralta kädeltä voin sanoa, etten toivo Toivolan Lukkoa Kärppiä vastaan playoffseissa. Toivola tietää lääkkeet Kärppien peliin ja myös taidollisesti Lukon materiaali on riittävä Kärppiä vastaan. Viimeksi eilen saatiin tästä osoitus. Paha yhtälö: riittävä taito ja fyysinen taistelukiekko. Yhtälö on myrkkyä Jalosen Kärpille.

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Puhurille haluaisin sanoa, että olen muka-negafani (enkä suinkaan nega-mukafani). Puhurilla meni hiukan termit sekaisin. ;) Ihan oikea fani olen.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
noniin

Meni itseltä hieman ohi, mutta tapahtuiko siellä kentällä näitä Toivolan mainitsemia tilanteita vai ei? Ei peli siihen varmaan kaatunut, mutta olisi kiva tietää, että vedettiinkö Straka pää edellä laitaan ja koukattiinko Dalla?

Kyllähän tuomarilla viheltämättä jäi. Valmentaja tyyliin Toivola tosin ei muistanut kuin omaa joukkuetta kohtaan viheltämättä jääneet. Tosin Aaltosen tilanteen mainitsi myös. Mutta itselleni jäi sellainen kuva, että Toivola olisi ollut enemmän suivaantunut siihen, että kauden alussa oli sovittu mitä vihelletään, mutta näin ei tapahdu. Itse olen täysin Toivolan linjoilla siitä. Ulos anti haastattelussa oli totta kai Kärppiin kohdistunutta, mutta Kärppiä vastaanhan se pelikin oli.

Jalonen taas olisi haastattelussa voinut aivan hyvin vain todeta, että hänen mielestään ei ole erityisen vaikea pelata Toivolan joukkueita vastaan eikä alkaa yrittämään toimittajan "kyykyttämistä", koska toimittajat kirjoittaa joka tapauksessa miten haluavat tuollaisen jälkeen. Itselleni muistuu Jalosen kommentit Ässäsarjasta, kun haastattelija kysyi, mikä meni pieleen kun ei voitettu, mihin Jalonen vastasi "meillä ei mennyt mitään pieleen, mutta Ässät pelasi pirun hyvin". Enemmän tuollaisia lausuntoja, sillä monesti parempi saa huonomman näyttämään huonommalta kuin mitä se on.

EDIT: Ja mitä useammin olen katsonut tuon Strakan "taklauksen" niin sitä vahvemmin olen sitä mieltä, että siinä kalasteltiin jäähyä. Kontakti on olematon ja kuten aikaisemmin totesin niin eipä tuolla tuomarilinjalla lopussa enää paljoa toisiin koskettu ellei ollut aivan pakko. Minä en ainakaan aistinut mitä kentällä saa tehdä ja mitä ei, tuskin aistivat pelaajatkaan (luultavasti kuitenkin aistivat paremmin kuin minä).

EDIT EDIT: oma tulkintani Strakan tilanteesta ei tarkoita sitä, etteikö kaveri silti olisi voinut antaa hänelle vauhtia. Tietyissä asennoissa ei tarvitse paljoa jäällä auttaa, kun lähdetään. Mutta Strakan luistelutekniikka ja helvetin hyvä tasapaino sotii tuota vastaan.. toki vahinkoja sattuu.

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
EDIT: Ja mitä useammin olen katsonut tuon Strakan "taklauksen" niin sitä vahvemmin olen sitä mieltä, että siinä kalasteltiin jäähyä. Kontakti on olematon ja kuten aikaisemmin totesin niin eipä tuolla tuomarilinjalla lopussa enää paljoa toisiin koskettu ellei ollut aivan pakko. Minä en ainakaan aistinut mitä kentällä saa tehdä ja mitä ei, tuskin aistivat pelaajatkaan (luultavasti kuitenkin aistivat paremmin kuin minä).

EDIT EDIT: oma tulkintani Strakan tilanteesta ei tarkoita sitä, etteikö kaveri silti olisi voinut antaa hänelle vauhtia. Tietyissä asennoissa ei tarvitse paljoa jäällä auttaa, kun lähdetään. Mutta Strakan luistelutekniikka ja helvetin hyvä tasapaino sotii tuota vastaan.. toki vahinkoja sattuu.

Aika samoilla linjoilla, jo heti sen tilanteen jälkeen. Kaatuminen laidan lähellä, videonkin perusteella hyvin pienestä kontaktista, jäässä makoilu, anova katse tuomariin ja kun omissa soi niin hyvin nopeasti ylös ja häpeissään vaihtoon.

edit: hetken kyllä kävi mielessä että nyt se antaa jäähyn tuosta kun vähän aikaisemmin oli Lukolle antanut 2+10 (tästä alempana).

Se 2+10 mistä Toivola puhui, ei mielestäni ollut jäähyn arvoinen, Aarnio jotenkin horjahti kun kaveri tuli taklaamaan, ja tuskin se ees päähän osu, tai no pää osu johonkin kainaloon, ehkä

Kruus puhalteli kyllä hyvin linjattomasti, välillä nollatoleranssi kaatuneiden suhteen, kaatuivatpa nämä sitten vaikka omiin jalkoihinsa kun taas koukkia sai aika huolella. Paljon kertoo sekin että koukkaamisesta tuli vain yksi jäähy ja sekin oli mielestäni aika heppoinen, toki senkin olisin pystynyt hyväksymään jos linja olisi ollut sama vastaaviin rikkeisiin muuten.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Ei tullut selkään, eikä ollut kalastelua tuo Strakan tapaus.
Katsokaapas tarkkaan, eikös Kärppä-pelaajan jalka vie puhtaasti Strakalta jalat alta tuossa tilanteessa? Olisiko kampitusjäähyn paikka sitten ollut, sitä en tiedä.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Koliath kirjoitti:
Olisiko kampitusjäähyn paikka sitten ollut, sitä en tiedä.

Kampituksesta en osaa sanoa, mutta jäähyä itse tuosta ainaki odottelin. Ehkä kuitenkin sekuntia aikaisemmin vieressä tapahtunut tilanne, jossa Toporowski heitti Kärppäpelaajan nurin esti Kruusia viheltämästä Kärpillekään jäähyä.

Kaikin puolin todella linjatonta tuomarointia. Ujcik ponnisti Lukkopelaajan jäähylle ensimmäisessä erässä ja yleisökin naureskeli kovaan ääneen hidastusten pyörittyä taululla. Vastaavanlainen sukeltaminen sitten aiheutti Kärppäpelaajan jäähyn kolmannen erän loppuvaiheissa. Saman jäähyn aikana Korhonen pois maalilta ja boxiin tullut ylimääräinen Lukkolainen sai pitää kiekkoa useamman sekunnin vielä jäällä olevan Karhun vieressä, eikä tuomaristo uskaltanut ratkaista peliä väärän vaihdon tuomitsemisella. Näiden tilanteiden ohella sitten Markku vihelteli välillä pienestä hipaisusta jäähyä ja isoista koukuista sun muista ei niinkään välittänyt.

Ero aikaisempiin näkemieni otteluiden linjoihin oli kuin yöllä ja päivällä. Huonolta näyttää, jos tuomarit eivät pysty pitämään yllä läheskään samaa linjaa.

Tuossa jäähyaitioepisodissa minun silmääni jäähyboxin takaa näytti siltä, että toimitsija joutui kurottamaan edessä nojailleen Eepin yli eikä saanut ajoissa kunnollista otetta jäähyaition kahvasta. Siinä sitten ovea aukaistaessa kului muuta ylimääräinen sekunti, kiekko maaliin ja Toporowski jystämään jäähyaition pleksiä fuck you -huutojen säestyksellä ja 10-minuuttisen arvoisesti. Toimitsija tietysti siirrettiin Kärppien jäähyaitioon turvaan.

Itse pelistä sen verran, että Lukko oli hyvä ja olisi ansainnut tästä ainakin yhden pisteen. Pelaajista tuli yllättäen seurattua lähinnä vanhoja Kärppäpelaajia, ja hyvän työn tekivätkin. Saarenheimo ja Haataja pelasivat todella aktiivista ja nopeaa hyökkäyspeliä. Juntunen jakeli muutaman kovan niitin samassa vaihdossa, mutta vaipui sitten näkymättömiin. Korhonen hapuili hieman kiekon kanssa, mutta otti pari komeaa koppia. Varsinkin Aaltosen vedon eteen veivattu räpylä sai kotiyleisöltä kunnon tunnustuksenkin. Juhiksen tilalle ykköseen nostettu Aarnio oli mielestäni näkyvin ja paras Kärppä. Toi vauhtia kenttäänsä ja suoritti muutaman komean nousun laidasta ties kuinka monen kettupaidan estelyistä huolimatta.

Fanikatsomo hurrasi Saarenheimolle ja Haatajalle muun yleisön tavoin, mutta Korhosta tervehdittiin buuauksin. Normaalikäytäntö vastustajan veskalle vai eivätkö tyttöset ole tietoisia, kuka Markus Korhonen on?

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Koliath kirjoitti:
Ei tullut selkään, eikä ollut kalastelua tuo Strakan tapaus.
Katsokaapas tarkkaan, eikös Kärppä-pelaajan jalka vie puhtaasti Strakalta jalat alta tuossa tilanteessa? Olisiko kampitusjäähyn paikka sitten ollut, sitä en tiedä.

Oli se nyt aika heppoinen kaatuminen. Ehkä tuo teatteriosuus pilasi jäähyn saannin, en tiedä. Ei se nyt ainakaan Toivolan puheiden arvoinen ollut, tai sitten toinen kuvakulma paljastaisi enemmän. Kiviä taskuun.

Peto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täytyy tunnustaa, että Lukko teki ottelusta varsin viihdyttävän tapahtuman. Kärpät pelasi kaksi erää keskinkertaista virkamieskiekkoa, ja naapuri taklasi, taisteli ja loi ehkä jopa paremmat maalipaikat. Luisteluvoimaakin tuntui löytyvän mukavasti. Ei ole epäilystäkään, etteikö joukkue ala nousta sarjassa, saattaa yltää vielä jopa kuuden sakkiin.

Omasta mielestäni kuitenkin viimeisessä erässä Kärpät näytti, miksi keikkuu sarjan kärjessä. Joukkue tuli erään kuin pyörremyrsky, kun taas Lukon bensa alkoi nähdäkseni loppua, ja pelaajat myöhästelivät tilanteista kohtalokkain seurauksin. Lukosta jäävän positiivisen mielikuvan turmeli osaltaan lopussa herra Toivola, jonka pitäisi nähdyn perusteella rientää ostamaan hamekangasta: tuomarilla ei ollut osaa eikä arpaa ottelun ratkaisuun, vaikka yksittäisen virheen taakse voi toki aina piiloutua. Ratkaisu olisi todennäköisesti tullut joka tapauksessa viimeistään jatkoajalla, niin selkeästi ote kääntyi.

Lukko oli kaksi erää lievästi parempi, Kärpät yhden erän suvereenisti parempi. Pistejakokaan ei olisi ollut oikeusmurha, mutta tällä kertaa näin. Mikäli Lukko jatkaa samaa tahtia, laariin alkaa ropista muitakin kuin sympatiapisteitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy