La 13.4.2024 Tappara - KalPa

  • 2 522
  • 23

olleby

Jäsen
3-1 lukemat on melkoisen tylyt pelattuihin peleihin nähden. Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?
 
Viimeksi muokattu:

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?
Kyllä ei nouse. Tappara on onnistuneesti ottanut vaivihkaa käyttöönsä geeniperimästään löytyvän kahvakiekon ja saanut sillä KalPan ongelmiin. Lisäksi Gyborgi on saanut tuomarit syömään somasta ruotsalaisesta kädestään, joten tämä yhdistettynä bensan vähenemiseen moposta aiheuttaa otteluparin odotetun lopputuloksen. Tänään Tapparan pelaajien kannattaa kuitenkin olla varpaillaan KalPan pelaajan nro 14 suhteen, ettei vaan tapahtuisi ylilyöntejä.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
3-1 lukemat on melkoisen tylyt pelattuihin peleihin nähden. Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?
Jäähyt kertovat todella heikosti rikkeiden kokonaismäärästä pelissä. Eilen arvottiin tasajäähyjä, sitten haja-ammunnalla aloittajaa,lopettajaa ennen ja jälkeen vihellystä.
Jos KalPa löytää ylivoimaansa tehoja, uskon että pelit voivat kääntyä. Tasakentällisin jäi hyökkäysten pääsuuntaus kulmaralleihin. Siihen on löydyttävä muutakin kuin maalille toimitus ja aloituksen varmistaminen hyökkäyspäätyyn ylipitkän vaihdon päätteeksi.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Pelihallintaan suhtautettuna sarjan luulisi olevan Kalpalle 3-1 tai vähintään 2-2, mutta Tappara on jälleen ollut tappavan tehokas. Heljanko myös jälleen kerran osoittanut olevansa tosipeleissä liigan kovin veska.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
3-1 lukemat on melkoisen tylyt pelattuihin peleihin nähden. Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?

Samaa se oli Tapparalla Tepsisarjassa että ottelusarjan tilanne ei vastaa pelitapahtumia. Sarja voi kääntyä kääntyä vielä koska nämä ovat maalin pelejä.
Niin kauan kun Tappara ei johda peliä kahdella maalilla tai enempi toisen erän jälkeen niin sarja avoin. Tappara on ollut koko kauden hyvä kolmannessa erässä jos tilanne on niin vaatinut joten kovalta takamatkalta ei liene viisasta lähteä.

Kuten huomattiin kakkospelissä että 4-1 tilanteessa annettiin ohjat pois ja lopputulos oli katastrofi.

Vaikea on savotta mutta on 1-3 lähdöistä aiemminkin noustu mutta niinkuin Paf kertoimissa on että Kalpan mestaruuskerroin on 29.00 niin se kertoo itsessään jo vaikeaa on. Päivän pelissä ml Kalpalla 2.55.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Pelihallintaan suhtautettuna sarjan luulisi olevan Kalpalle 3-1 tai vähintään 2-2, mutta Tappara on jälleen ollut tappavan tehokas. Heljanko myös jälleen kerran osoittanut olevansa tosipeleissä liigan kovin veska.

Tappara vienyt jokaisessa pelissä kiekonhallinnan. B-pisteiden välistä sektorista lähteneet vedot Tappara on vienyt eilistä lukuunottamatta muissa peleissä. Maaliodottama Kalpalla on ollut parempi, kun siellä ei paljoa vetoa pihtailla.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Onkohan Kalpalla reenattu silmä-käsi juttuja tukevasti, melko korkeella prosentilla katkoovat ilmasta mailalla. Sattuna silimään, varsinnii av:lla.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuomiopäivä vol.1 KalPalla. Tasaisia ja hyviä matseja ollut, Tappara paremmalla viimeistelyllä vienyt pelejä. Ei paranis ny savolaisten jäähyillä, kontrolli tunnetasolla pidettävä aisoissa. Helvetin hyvää lätkää pelaavat molemmat, kunnon vauhtikiekkoa ja kuvioita näkyy.
KalPan pelitapa kuluttaa kovasti, toki myös Tapparaa, mutta loppuuko bensa, kestääkö siivet? Siihen saadaan kohta vastaus. Molemmille joukkueille kyllä hatunnosto. Jos tuollaista lätkää pelataan liigassa jatkossakin, niin hyvä.
Itse toivoisin vielä jatkopelejä, mutta mutta... jospa se KalPa ainakin vielä yhden voiton saa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Menin asioiden edellä ja totesin Vittasmäen 0-2 eilen naksauttaneen tämän sarjan lopullisesti.

Jotain KalPa sai vielä matsissa aikaankin ja paremmalla onnella jne. mutta sitä parempaa onneakin hillitsee maalin suulla Heljanko. Lopusta hoiti eilen oikein modernin Tappara-dynastian klassinen lyijytys vieraskentällä. Keskisektori ja maalin edusta oli tukittu umpeen.

Kaikkea voi ja saa yrittää ottelusarjoissa, mutta ehkä vähän henkistä väsyä sitten nuo nuhjaukset ja poikittaiset mailat KalPan puolelta. Fokus ei ollut enää 100% olennaisessa ja usko alko murenemaan. Rutinoitunut Tappara sitten pisti pojat takataskuun, antamalla iskun tai ärsykkeen oikeisiin paikkoihin, oikeisiin pelaajiin.

No, pistetään tää matsi nyt alkuun pyörimään. Katotaan vieläkö vierasjoukkueella on henkis-fyysistä kapasiteettia haastaa tästä peli, vai lasketellaanko vääjäämättömästi Tapparan yhdeksäs finaalipaikka viimeiseen 11 kauteen.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
On toi tappara vaan jokereiden jälkeen maailman vastenmielisin joukkue. Hyi saatana. Ei vaan voi mitään.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Mutta se tunne, mikä on pienen paikkakunnan asukkaalla pientä seuraa kohtaa on jotain sellaista mitä esim. Helsingissä, tampereella ja vaikka turussa asuvalla ei tule koskaan olemaan.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mutta se tunne, mikä on pienen paikkakunnan asukkaalla pientä seuraa kohtaa on jotain sellaista mitä esim. Helsingissä, tampereella ja vaikka turussa asuvalla ei tule koskaan olemaan.
Johannes puhuu nyt höpöjä ja kuvittelee omiaan. Meinaatko että esim. New York Rangersin faneilla ei voi olla suurta tunnetta seuraansa kohtaan, onhan joukkue sentäs suht isosta kaupungista.
 

doktorkoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta se tunne, mikä on pienen paikkakunnan asukkaalla pientä seuraa kohtaa on jotain sellaista mitä esim. Helsingissä, tampereella ja vaikka turussa asuvalla ei tule koskaan olemaan.
Tampere on tällä hetkellä ainoa kaupunki josta ponnistaa ylimmälle tasolle 2 joukkuetta.(Mun nuoruudessa oli vielä KooVee:kin Liigassa)
Mutta 2 joukkuettakin jakaa väkimäärän samalle tasolle per joukkue kuin Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, ehkä Lahtikaan ei jää kauas taakse. Hki ja Turku menee paljon edellä.
Jotain muiden tarttis tehdä erilailla..
 

Faijas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mistä sä voit sen tietää?

Johannes puhuu nyt höpöjä ja kuvittelee omiaan. Meinaatko että esim. New York Rangersin faneilla ei voi olla suurta tunnetta seuraansa kohtaan, onhan joukkue sentäs suht isosta kaupungista.

Tampere on tällä hetkellä ainoa kaupunki josta ponnistaa ylimmälle tasolle 2 joukkuetta.(Mun nuoruudessa oli vielä KooVee:kin Liigassa)
Mutta 2 joukkuettakin jakaa väkimäärän samalle tasolle per joukkue kuin Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, ehkä Lahtikaan ei jää kauas taakse. Hki ja Turku menee paljon edellä.
Jotain muiden tarttis tehdä erilailla..
Johannes vetelee nyt hieman mutkia suoriks, mutta periaatteessa mä olen vähän samaa mieltä. Kyse ei ole niinkään siitä kannattajamäärästä ja niiden fanaattisuudesta, vaan siitä, mitä kaupungilla ja lähiympäristöllä on tarjota. Se oman kaupungin joukkue voi olla lähes ainoa varteen otettava urheiluseura kymmenien kilometrien säteellä, joka tuo ihmiset yhteen. Voin hyvin uskoa sen "kyllä mekin vielä pelataan isoissa valoissa ja noustaan ylimmälle sarjatasolle/menestytään" -haaveilun luovan ihan erilaista yhteenkuuluvuuden tunnetta koko kaupungin tasolla kuin siellä, missä se kannatustoiminta jakautuu useamman lajin ja seuran välille. Tai ylipäätään ihmisten vapaa-ajalle on enemmän tarjontaa.

Mulla nyt ei tietenkään täysin omakohtaista kokemusta ole ja tää on siis siinä mielessä puhdasta spekulaatiota, mutta mitä nyt sivusta seuranneena pienempien paikkakuntien elämää ja vähien urheiluseurojen merkitystä (etenkin jos pelataan pääsarjatasolla tai on mahdollisuuksia nousta), niin kyllä se vaikutus sinänsä isommalta vaikuttaa. Toki kyse nyt voi olla siitäkin, että väkiluvultaan pienemmillä paikkakunnilla se innostus näkyy myös helpommin kun ei huku muuhun massaan
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Voin hyvin uskoa sen "kyllä mekin vielä pelataan isoissa valoissa ja noustaan ylimmälle sarjatasolle/menestytään" -haaveilun luovan ihan erilaista yhteenkuuluvuuden tunnetta koko kaupungin tasolla kuin siellä, missä se kannatustoiminta jakautuu useamman lajin ja seuran välille.
No tästä mulla on pikkukylän kasvattina ihan omakohtaista kokemustakin, mutta mun mielestä se on eriasia kuin mistä alunperin keskusteltiin eli henkilökohtaisista tuntemuksista. Toki sen kollektiivin voi katsoa nostavan vielä sitä henkilökohtaista tunnettakin, mutta en mä nää mitään rajoitusta, etteikö ne ison kaupungin kannattajat voi henkilökohtaisella tasolla olla ihan yhtä fanaattisia kuin pikkukylissäkin. Ja itse asiassa maailmalla saattaa olla esim. muutama futisjengin kannattaja, jotka todistaa ton väitteen.
 

Faijas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No tästä mulla on pikkukylän kasvattina ihan omakohtaista kokemustakin, mutta mun mielestä se on eriasia kuin mistä alunperin keskusteltiin eli henkilökohtaisista tuntemuksista. Toki sen kollektiivin voi katsoa nostavan vielä sitä henkilökohtaista tunnettakin, mutta en mä nää mitään rajoitusta, etteikö ne ison kaupungin kannattajat voi henkilökohtaisella tasolla olla ihan yhtä fanaattisia kuin pikkukylissäkin. Ja itse asiassa maailmalla saattaa olla esim. muutama futisjengin kannattaja, jotka todistaa ton väitteen.
Mutta tunne ei myöskään ole sama kuin fanaattisuuden taso, mikä tosiaan voi olla huomattavasti suurempaa jossain muualla kuin täällä koskaan. Koska se seura voi oikeasti olla se ainoa asia, mikä kaupungissa urheiluihmiset saattaa yhteen vaikkei lajista oikein edes välittäisi, siihen suhtautuminen on luultavasti hyvin erilaista kuin useamman joukkueen ja/tai lajin kaupungeissa, joissa vastaavan kaltaista efektiä ei vaan niin helposti tule.

Sitähä sit en taas tiä ajatteliko alkuperäinen kirjoittaja tätä, vai pelkästään fanaattisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös