Kyllä ei nouse. Tappara on onnistuneesti ottanut vaivihkaa käyttöönsä geeniperimästään löytyvän kahvakiekon ja saanut sillä KalPan ongelmiin. Lisäksi Gyborgi on saanut tuomarit syömään somasta ruotsalaisesta kädestään, joten tämä yhdistettynä bensan vähenemiseen moposta aiheuttaa otteluparin odotetun lopputuloksen. Tänään Tapparan pelaajien kannattaa kuitenkin olla varpaillaan KalPan pelaajan nro 14 suhteen, ettei vaan tapahtuisi ylilyöntejä.Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?
Jäähyt kertovat todella heikosti rikkeiden kokonaismäärästä pelissä. Eilen arvottiin tasajäähyjä, sitten haja-ammunnalla aloittajaa,lopettajaa ennen ja jälkeen vihellystä.3-1 lukemat on melkoisen tylyt pelattuihin peleihin nähden. Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?
Toki niitä yv-tehoja olisi varaa ja tarpeen parantaa Tapparankin.Jos KalPa löytää ylivoimaansa tehoja, uskon että pelit voivat kääntyä.
Siellä on huonot pelaajat ykkösyyveeessä. Konna, Levtchi, Kemmu jne. ovat ihan väärällä puolella vaihtoaition luukkua ylivoiman aikana. Heidän syöttelypeli on niin helppo KalPan lukea.Toki niitä yv-tehoja olisi varaa ja tarpeen parantaa Tapparankin.
3-1 lukemat on melkoisen tylyt pelattuihin peleihin nähden. Vaikea uskoa että kalakukko enää tästä sillasta nousee. Neljännessä pelissä kamalasti jäähyjä, kertooko se pelityylin aiheuttamasta bensan loppumisesta?
Pelihallintaan suhtautettuna sarjan luulisi olevan Kalpalle 3-1 tai vähintään 2-2, mutta Tappara on jälleen ollut tappavan tehokas. Heljanko myös jälleen kerran osoittanut olevansa tosipeleissä liigan kovin veska.
Ei kai. Onhan siä paljon pahempiakin jengejä.On toi tappara vaan jokereiden jälkeen maailman vastenmielisin joukkue. Hyi saatana. Ei vaan voi mitään.
On toi tappara vaan jokereiden jälkeen maailman vastenmielisin joukkue. Hyi saatana. Ei vaan voi mitään.
Mistä sä voit sen tietää?Mutta se tunne, mikä on pienen paikkakunnan asukkaalla pientä seuraa kohtaa on jotain sellaista mitä esim. Helsingissä, tampereella ja vaikka turussa asuvalla ei tule koskaan olemaan.
Johannes puhuu nyt höpöjä ja kuvittelee omiaan. Meinaatko että esim. New York Rangersin faneilla ei voi olla suurta tunnetta seuraansa kohtaan, onhan joukkue sentäs suht isosta kaupungista.Mutta se tunne, mikä on pienen paikkakunnan asukkaalla pientä seuraa kohtaa on jotain sellaista mitä esim. Helsingissä, tampereella ja vaikka turussa asuvalla ei tule koskaan olemaan.
Avaas vähän, mikä siinä vituttaa?On toi tappara vaan jokereiden jälkeen maailman vastenmielisin joukkue. Hyi saatana. Ei vaan voi mitään.
Tampere on tällä hetkellä ainoa kaupunki josta ponnistaa ylimmälle tasolle 2 joukkuetta.(Mun nuoruudessa oli vielä KooVee:kin Liigassa)Mutta se tunne, mikä on pienen paikkakunnan asukkaalla pientä seuraa kohtaa on jotain sellaista mitä esim. Helsingissä, tampereella ja vaikka turussa asuvalla ei tule koskaan olemaan.
Mistä sä voit sen tietää?
Johannes puhuu nyt höpöjä ja kuvittelee omiaan. Meinaatko että esim. New York Rangersin faneilla ei voi olla suurta tunnetta seuraansa kohtaan, onhan joukkue sentäs suht isosta kaupungista.
Johannes vetelee nyt hieman mutkia suoriks, mutta periaatteessa mä olen vähän samaa mieltä. Kyse ei ole niinkään siitä kannattajamäärästä ja niiden fanaattisuudesta, vaan siitä, mitä kaupungilla ja lähiympäristöllä on tarjota. Se oman kaupungin joukkue voi olla lähes ainoa varteen otettava urheiluseura kymmenien kilometrien säteellä, joka tuo ihmiset yhteen. Voin hyvin uskoa sen "kyllä mekin vielä pelataan isoissa valoissa ja noustaan ylimmälle sarjatasolle/menestytään" -haaveilun luovan ihan erilaista yhteenkuuluvuuden tunnetta koko kaupungin tasolla kuin siellä, missä se kannatustoiminta jakautuu useamman lajin ja seuran välille. Tai ylipäätään ihmisten vapaa-ajalle on enemmän tarjontaa.Tampere on tällä hetkellä ainoa kaupunki josta ponnistaa ylimmälle tasolle 2 joukkuetta.(Mun nuoruudessa oli vielä KooVee:kin Liigassa)
Mutta 2 joukkuettakin jakaa väkimäärän samalle tasolle per joukkue kuin Oulussa, Kuopiossa, Jyväskylässä, ehkä Lahtikaan ei jää kauas taakse. Hki ja Turku menee paljon edellä.
Jotain muiden tarttis tehdä erilailla..
No tästä mulla on pikkukylän kasvattina ihan omakohtaista kokemustakin, mutta mun mielestä se on eriasia kuin mistä alunperin keskusteltiin eli henkilökohtaisista tuntemuksista. Toki sen kollektiivin voi katsoa nostavan vielä sitä henkilökohtaista tunnettakin, mutta en mä nää mitään rajoitusta, etteikö ne ison kaupungin kannattajat voi henkilökohtaisella tasolla olla ihan yhtä fanaattisia kuin pikkukylissäkin. Ja itse asiassa maailmalla saattaa olla esim. muutama futisjengin kannattaja, jotka todistaa ton väitteen.Voin hyvin uskoa sen "kyllä mekin vielä pelataan isoissa valoissa ja noustaan ylimmälle sarjatasolle/menestytään" -haaveilun luovan ihan erilaista yhteenkuuluvuuden tunnetta koko kaupungin tasolla kuin siellä, missä se kannatustoiminta jakautuu useamman lajin ja seuran välille.
Mutta tunne ei myöskään ole sama kuin fanaattisuuden taso, mikä tosiaan voi olla huomattavasti suurempaa jossain muualla kuin täällä koskaan. Koska se seura voi oikeasti olla se ainoa asia, mikä kaupungissa urheiluihmiset saattaa yhteen vaikkei lajista oikein edes välittäisi, siihen suhtautuminen on luultavasti hyvin erilaista kuin useamman joukkueen ja/tai lajin kaupungeissa, joissa vastaavan kaltaista efektiä ei vaan niin helposti tule.No tästä mulla on pikkukylän kasvattina ihan omakohtaista kokemustakin, mutta mun mielestä se on eriasia kuin mistä alunperin keskusteltiin eli henkilökohtaisista tuntemuksista. Toki sen kollektiivin voi katsoa nostavan vielä sitä henkilökohtaista tunnettakin, mutta en mä nää mitään rajoitusta, etteikö ne ison kaupungin kannattajat voi henkilökohtaisella tasolla olla ihan yhtä fanaattisia kuin pikkukylissäkin. Ja itse asiassa maailmalla saattaa olla esim. muutama futisjengin kannattaja, jotka todistaa ton väitteen.