Mainos

La 13.12.2008 Ilves-HIFK

• 8 950
  • 35

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seesam,Suosikkijoukkue HIFK:
"Edessä on kahden umpisurkean joukkueen tuskallinen iltapuhde"

Saku#11, suosikki Ilves:
Aika hyvää matsia odottelen, HIFK taitaa olla yksi parhaista vierasjoukkueista ja me taas toiseksi paras kotijoukkue.

Ilves on pelannut ennen tätä iltaa 32 matsia, pisteitä 43, HIFK 30, pisteitä 39. Tämä on hyvin tyypillinen HIFK fanin vuodatus. Siis, jengin, jonka faneja joku on maininnut maan parhaaksi. Että silleen.... Onnea Ilves, Teillä on oikeasti F A N E J A ! (= KANNATTAJIA)

Et siis luokittele minua kannattajaksi jos pidän HIFK:n tämän(kin) kautisia suorituksia pelikentällä aivan luokattomina? Koska minä nimen omaan olen kannattaja, niin hyvässä kuin pahassa, on minulla oikeus kritisoida tai/ ja kehua omaa kannatettavaani joukkuetta jos aihetta löytyy. Alkukaudella mm. annoin vuolaasti kehuja HIFK:n pelillisenilmeen parantumisesta, mutta nyt tosiaan löytyy aihetta kritisoinnille. HIFK on todellisessa pelillisessä kriisissä enkä pysty siitä olemaan kovinkaan positiivisella mielellä. Onnittelut sinulle ja positiiviselle mielellesi.

Itse ottelu ei tainnut ihmeitä esittää. Surffailua ja maalivahtien virheistä osumat. Todellinen titaanien taisto, jotten sanoisi...

XXLshirt#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Drumheller Miners
Et siis luokittele minua kannattajaksi jos pidän HIFK:n tämän(kin) kautisia suorituksia pelikentällä aivan luokattomina? Koska minä nimen omaan olen kannattaja, niin hyvässä kuin pahassa, on minulla oikeus kritisoida tai/ ja kehua omaa kannatettavaani joukkuetta jos aihetta löytyy. Alkukaudella mm. annoin vuolaasti kehuja HIFK:n pelillisenilmeen parantumisesta, mutta nyt tosiaan löytyy aihetta kritisoinnille. HIFK on todellisessa pelillisessä kriisissä enkä pysty siitä olemaan kovinkaan positiivisella mielellä. Onnittelut sinulle ja positiiviselle mielellesi.

Itse ottelu ei tainnut ihmeitä esittää. Surffailua ja maalivahtien virheistä osumat. Todellinen titaanien taisto, jotten sanoisi...
Viestini tarkoitus on lähinnä tämä: Ensinnäkin, ymmärrän tuskasi. Jouduit yleistykseni kohteeksi, anteeksi siitä. Minua vaan sattuu potuttamaan tämä HIFK:n "fanien" jatkuva vikinä, juuri silloin, kun oma jengi tarvitsee eniten kannustusta. Eipä Ipallakaan niin loistavasti ole mennyt, siitä vertaus. Eli, nyt jos koskaan on TODELLISTEN kannattajien syytä nousta tukemaan omiaan. Tällä hetkellä jengillä on vaikeuksia. Itseluottamus on kateissa ja mailaa puristetaan. Eivät he tahallaan matseja häviä, yritystä löytyy lähes joka jätkältä ja minusta tuo touhu näyttää enemmänkin yliyrittämiseltä, kuin löysäilyltä. Eipä se omien kritisointi taida auttaa muita kuin korkeintaan vastustajia ja heidän kannattajiaan. Toki luokittelen sinutkin kannattajaksi ja hyväksyn oikeutesi mielipiteisiin. Toistan; potuttaa tämä HIFK "fanien" yleinen ranteiden viiltely sekä tällä palstalla, että Nordiksella. Tsemppiä ja kannustusta ! Jk. Olemme samaa mieltä siitä, että matsit eivät ole menneet "lapaan".

Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Kaksi pistettä varsin lämpimän iltapuhteen jälkeen. Kahden maalin johdon menettäminen kolmannessa erässä kertoo paljon siitä, kuinka hukassa Ilves-valmennus ja sitä kautta myös koko joukkue on. Jäähyjä, jäähyjä ja jäähyjä. Ylivoima ei mitenkään kaksista ja Toivonen imaisi yhden järkyttävällä tavalla.

No, parempi tästä on lähteä joulun viettoon, kun tappio niskassa.

V8350

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleisöön menevä peli oli, tosin karmea määrä virheitä kummallekkin joukkueelle sekä tuomarikolmikolle. Annetaan armo toiselle linjamiehelle, toinen nimittäin vihelsi väärän vaihdon lopussa Ilveksen pelatessa ilman maalivahtia.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Melkoinen peli tosiaan. Kahden erän jälkeen olin melko varma kolmesta pisteestä, Ilves kun ei kovin usein kahden maalin johtoasemaa kotona hukkaa. Puoli minuuttia ennen loppua taas olin satavarma nollasta pisteestä, kun Sakke erittäinkin ovelasti iski aivan rättiväsyneet miehet hakemaan sitä tasoitusta. No, siitä onnekas pomppu Plattille, ja Niemisen hörppy lisäksi, niin jatkoajallehan siitä päädyttiin. Siellä Ilves oli kyllä niskan päällä, mutta ylivoima tappoi maalinhaun täysin. On kyllä aivan uskomatonta miten 4 vs 3 ylivoimaa voikin pelata noin saatanan seisovilla jaloilla, ei jumalauta. Sama koskee varsinaisella peliajalla nähtyjä 5-3 ylivoimia. On varmaan todella vaikeaa blokata syöttölinjat, kun meidän ylivoimaviisikosta kukaan ei liiku senttiäkään. Rankkareissa onneksi jäätävää toimintaa meidän ammattilaisilta, Plattilta ja Seikolalta.

No, kaksi pistettä on ihan ookoo suoritus, mutta kolmekin oli tarjolla. Toisaalta, nollakin oli enemmän kuin lähellä. Kaikenkaikkiaan kaksijakoiset fiilikset. Rajala oli todella, todella hyvä jälleen kerran. Uskomattoman älykäs katko ja syöttö Masin läpiajoon, mutta eihän Marjamäki osunut. Olisi kiva nähdä joskus Tonia ylivoimallakin, ihan vinkkinä vaan...

IFK:sta sen verran, että Nieminen oli ihan vitun huono. Luultavasti ainakin joidenkin HIFK-fanien mielestä jopa se on Pitkämäen syytä. Bates on erinomainen, joskin otti typerän jäähyn jatkoajalla. Hirso on ämmä, en ymmärrä miksi perinteikkäällä seuralla on tuollainen kapteeni. HIFK:lla oli lisäksi hyvää meininkiä maalinedustalla, makuupaikkoja oli jaossa. Toki hyvin pistettiin vastaankin, Marko ja Turre etunenässä. Hienoa myös se, että Turre osui kasvattiseuraansa vastaan. Näytti maistuvan.

Tuomarit naurattivat jälkeenpäin. Pelin aikana tosin lähinnä itkettivät.

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Äsken päivän Hesaria lukiessani huomasin, että Sami Torkki on saanut ottelussa pelirangaistuksen. Mistä syystä?

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Äsken päivän Hesaria lukiessani huomasin, että Sami Torkki on saanut ottelussa pelirangaistuksen. Mistä syystä?

Torkki protestoi värikkäin sanankääntein penkiltä käsin Milamin saamaa rangaistusta Pikkaraisen loukkaantumiseen johtaneessa tilanteessa. Mussutusta tuomareiden suuntaanhan oli jatkunut toki jo pidemmän aikaa vihellyslinjan heitellessä pahasti. Mediakuutiolta tulevat hidastukset ovat mainio tapa lisätä kuohuntaa, johon tässä ottelussa oli oikeasti aihettakin.

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olipa kyllä värikäs ottelu. En muista, koska olisi pelin aikana ja varsinkin voitetun ottelun jälkeen ottanut tuomaritoiminta päähän yhtä rankalla kädellä. Mielestäni kolmannessa erässä Ilves kärsi suurta vääryyttä tuomareiden osalta, joskin HIFK sai toki myöskin jäähynsä pelissä vallan kyseenalaisesti. HIFK sentään saa ylivoimallakin jotain aikaan, mutta Ilveksellä nuo ylivoimatilanteet tuntuu olevan lähinnä itseluottamusta entisestään nakertavia. Kauden hienoimman ylivoimamaalin saivat pojat kyllä aikaan, pointsit siitä. Tuolla tavalla sitä kiekkoa pitääkin liikutella.

Maalivahdit olivat kyllä kumpikin surkeita. Pari pelastusta molemmille toki, mutta parit hörpyt ja jatkuvat tolppakilinät eivät vakuttaneet. Voi kumpa Ilvekselläkin olisi edes puoliksi yhtä hyvä ykkössentteri kuin Bates on, niin hyvin pelissä sisälläkin myös tunnetasolla, kun joka kahinassa tuntui olevan mukana. Aloituksetkin mies tuntui hoitavan järjestäen. Miinuksena parit koukut, joista nuo eiliset pillipiiparit toki vihelsivät jäähyt.

Mitähän olisi tapahtunut, jos aivan yksin maalin edessä ollut Lehtivuori olisi onnistunut maalinteossa tilanteessa, jossa ensin Pikkarainen kompuroi laidassa kiekon Milamille ja josta Milam rangaistuksensa sai? Tais käydä Pikkaraiselle vähän pahemmin, mutta itse se näytti polvensa vääntävän ja kaatuvan.

Boman on kyllä yksi surkeimmista, ellei surkein, liigassa viheltävistä tuomareista. Hiljattain vislaili Lindroosin kanssa aivan uskomattoman ottelun Hakametsässä. Ringbom on sentään joskus onnistunut.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Annetaan Milam tai Nickersson IFK:hon vaihdossa Batesista - käykö?

Peli nyt oli mitä oli, mutta se johtu kyllä osaltaan aivan uskomattoman surkeasta tuomarityöskentelystä - onkohan koskaan ollut yhtä luokantonta ja siitä kärsi molemmat joukkueet.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy