Siitä plussaa jo kaikille kirjoittajille, että mielestäni kukaan ei ollut kirjoittanut että tämä on ottelusarjan tärkein peli. Tämä on se myytti game sevenistä (v*ttu miten tyhmä termi muuten...) jonka haluan ampua alas. Jännittävin peli saattaa olla ainakin ennakolta, mutta ihan samasta voitosta pelataan.
Tunteet on totta kai pinnassa varsinkin sillä joukkueella ja sen joukkueen faneilla kumpi tipahtaa pronssiotteluun. Jos se on Tappara, niin yhtä hyvin voi ajatella, että miksei voitettu ja pistetty sarjaa poikki viidennessä pelissä. Jos taas Lukko häviää, Raumalla voidaan miettiä tämän pelin sijasta miksei voitettu sitä toista peliä silloin kotona. Siis nämä ihan esimerkkinä ja toivottavasti nyt joku ymmärsi mitä hain takaa...
Itse pelistä odotan jännittävää ja tasokasta. Kuten olen muutenkin kirjoitellut, sillä tavalla "helpompi" katsoa kun ei ole suoraan kummankaan joukkueen puolella. Toisaalta jää se viimeinen fanituksen tunne pois, voin vaan kuvitella millainen fiilis olisi jos Lukon tilalla olisi tänään Jokerit...eli tosiaan molempien joukkueiden faneille, nauttikaa nyt tästä pelistä ainakin ennakkoon.
Ihan mahdoton sanoa näin ulkopuoleltakaan kumpi tämän voittaa :) Lukko on tietysti tehnyt melkoisen nousun ja henki taitaa olla päällä. Tapparaa ei pidä silti mitenkään vähätellä, kotiedulla ei sinänsä ole merkitystä, vaan enempi sillä. että joukkue on kuitenkin tasokas ja noussut yksittäisissä peleissäkin kahden maalin takaa. Eli sisukas joukkue, joka ei eilenkään pelannut minun nähdäkseni huonosti. Ja jotenkin en vaan vieläkään usko, että näin tasaisessa sarjassa Rautakorven joukkue häviäisi kolmea kertaa peräkkäin...
Se mitä toivon kuitenkin "hartaasti", että tämä game seven ei mitenkään lässähdä. Tulee mieleeni vuoden 2011 HIFK-Jokerit sarja - siinä seitsemäs peli oli suuri pettymys. En sano sitä pelkästään siksi, että Jokerit hävisi, vaan siksi että IFK oli niin ylivoimainen.
Eli tasaista, jännitävää, tasokasta, kovaa mutta rehtiä peliä. Ja mikäs sen mukavampaa kun mentäisiin vaikka jatkoeriin...Sarja on ollut hyvä ja mitään ylilyöntejä ei ole kaukalossa nähty, joten toivottavasti näin myös tänään. Voittaa sitten kumpi tahansa.