Ensimmäinen erä varmaankin tähänastisen kauden surkein erä. Liekö Kisapuiston pieni kaukalo vai mikä osaltaan vaikuttavana tekijänä, mutta Blues ei saanut millään viisikkopeliä toimimaan ja SaiPa luisteli Bluesin suohon. Erän kuvaavin tilanne oli Bluesin ylivoima, jossa SaiPa valehtelematta kontrolloi kiekkoa täyden minuutin ilman, että Blues sai kiekkoa haltuun.
Bluesin ensimmäinen laukaus tuli 17. minuutin kohdalla ja seuraavan laukauksen hässäkästä tulikin sitten maali. Uskomatonta, että tuo erä päättyi tasan. Esimerkiksi Tappara olisi kyllä jyrännyt Bluesia vastaan tuollaisen erän jälkeen vähintään 3-0.
Toinen erä oli tasaisempi, joskin SaiPa oli edelleen pelin päällä. Heiskanen teki hirveän määrän virheitä kiekon kanssa läpi kahden ensimmäisen erän, mutta SaiPan 2-1-maali tulikin sitten aina niin luotettavana tunnetun Huczkowskin virheestä oman maalin takana.
Lostedt-Virtanen kääntyi kiistatta Bluesin voitoksi, vaikka itse tappelu menikin Virtaselle 10-0. Sillä nyt tosin on yksi vitun hailee kuka tappelun voittaa. Totuus on kuitenkin se, että Bluesin momentum nousi ja Osalaa härnännyt herhiläinen saatiin pelistä pois. Mälkiän kommenteista päätellen Virtasen menettäminen sotki aika paljon SaiPan hyökkäysketjuja.
Oli muuten Matikaiselta ihan helmi kommentti paikalliselle toimittajalle tuota Lostedt-Virtanen-tapausta parsiessa.
Toimittaja: Miten sä voit sanoa, että se tappelu sytytti teidän joukkueen kun sehän näytti siltä, että Virtanen oli päällikkö ja Lostedt otti kuonoonsa?
Matikainen: HEI! Sä voit ite mennä kokeilee siihen että miltä se tuntuu. Rohkea poika Lostedt, menee siihen kaksimetrisen äijän kaa vetelee. Todella mun mielest sytytti meidät tänään. Uhrasi ittensä joukkueen eteen. Mä nostan hattua, koko joukkue nosti hattua ja rupesi taistelee. Mä pidän Lostedtia sankarina.
Kolmannessa erässä Blues tosiaan petrasi ja tappoi helvetin hyvin alivoimat, vaikka Partanen yritti väkisin tarjota voittoa SaiPalle. Lajusen tilannetta en toiseen päähän nähnyt, joten en siihen sano mitään. Jos potku on tapahtunut, niin se on totta kai erittäin tuomittavaa. Jotenkin tuntuu vain melko käsittämättömältä skenaariolta; ettei vain olisi ollut pelkkä törmäys?
Myllyniemi oli jälleen loistava. Mitä, viisi peliä ja viisi voittoa? Eikä ole ollut mitään joojoo-pelejä vaan kovia, vaikeita vierastaisteluita, joissa Jere on ollut kentän parhaimpia ellei paras.
Kellerin peli näytti alussa aika huonolta; alun alivoimassa kerjäsi väkisin itselleen jäähyn kun koputti lähes kymmenen kertaa mailallaan SaiPan hyökkäykseenlähdössä saipalaisia koiville ja kylkeen. Toisessa jäähyssään oli todella lähellä mussuttaa itselleen käytösrangaistuksen. Onneksi piti päänsä kylmänä, petrasi ja lopussa 0+3 seisoo.
Laatikaiselta nätti veivi voittomaalissa. Mikäli en täysin väärin muista niin teki lähes identtisen jatkoaikamaalin Ilvestä vastaan viitisen vuotta sitten Espoossa?