La 11.4.2015 Lukko - Tappara (6. välierä)

  • 13 167
  • 80

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
- Metsola huitaisee kilvellään Kousaa kahdesta ja ainakin toinen osuu. Ei tuo mikään kova isku toki ollut, mutta kyllä se ihan selkeä ja tahallinen teko silti oli. Ihan sama mitä tuosta jupakasta päätetään. Se näkeekö tilanteen lyöntinä vai tönäisynä riippunee sitten värilaseista. Mielestäni tuo on lyönti, vaikka aika lailla köykäinen sellainen onkin.
Siitähän se taitaa riippua. Mun laseilla Metsola lähinnä lääppäisee kerran yläselkään ja kerran kypärään. Ja tämä tapahtuu kilven hanskaosalla, ei itse kilvellä. Se on sitten eri asia, erotellaanko noita sääntökirjassa toisistaan, en oo asiantuntia eikä jaksais tutkia.


E: Vähän tutkin kumminkin. IIHF:n sääntökirjan mukaan:

Maalivahdille, joka kilpikäsineellään lyö vastustajaa pään, niskan tai kasvojen alueelle, tuomitaan ottelurangaistus.


Tuossa ei eritellä, millä kilpikäsineen osalla osuma tapahtuu. Eli jos kirjaimen mukaan mennään, ainoa tulkinnanvara on siinä, tulkitaanko Metsolan toiminta lyömiseksi vai ei. Ellei sitten Liigan omissa säännöissä ole jotain poikkeavaa.
 
Viimeksi muokattu:

anonima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kenttapelista en ole ollenkaan huolissani. Lukko on taysin dominoinut edellisia kohtaamisia sen suhteen. Mutta silla on 0 merkitysta seuraavaan ottteluun. Maanantaina ratkeaa. Jos Zapo on taas ihan paska ja Metsola pysayttaa kaiken mahdollisen, Tappara menee finaaliin. Jos zapo on liigatasolla (syyta olettaa) ja Metsola normaali, lukko jatkaa.

Kaikella ystävyydellä, mutta Lukon kannattajana olisin nimenomaan tästä huolissani. Tappara on pikkuhiljaa päässyt enemmän ja enemmän "pelin sisälle" , kun taas Lukon osalta peli-ilme on muuttunut jotenkin väkinäisen oloiseksi. Kyllä se paine on sielläkin kasvanut, koska Lukko ei käyttänyt kahta mahdollisuuttaan pistää sarjaa poikki. Tapparalla on tämän suhteen pieni etu päällä ja jos isketään avausmaali huomenna, saattaa Lukolla paine vaihtua turhautumisen puolelle. Sen näkee sitten.

Mua ärsyttää suunnattomasti Tapparan johtoasemaa seuraava passivoituminen, mikä lähentelee ajoittain jo löysyyttä. Tämä on johtanut näkemääsi Lukon dominointiin, vaikka suurilta osin itse pelin hallinta ollut turvallisesti Tapparalla. Jos siis Zapo on liigatasolla ja Metsola normaali, Tappara jatkaa.

Onneksi meidän kannattajien uholla tai peloilla ei ole pelaajien otteisiin mitään merkitystä, joten mä myönnän suoraan olevani paskat housussa. On se Lukkokin vaan kova!
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tapparan neljännestä maalista Lukon toiseen maaliin asti n. 10 minuutin aikana Dufva peluutti hyökkääjinä melkein pelkästään järeän kaliiberin ukkoja ja rouhijoita. Haettiinko fyysisiä asetelmia seuraavaa peliä varten jo siinä vaiheessa? Sitten tilanne vähän muuttui kun Forsberg teki maalin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Minä en kyllä saa millään tavalla katsottuna eilisestä, enkä sitä edellisestä, pelistä täydellistä Lukon dominointia. Eli siis että Tappara on oikeasti karmealla munkilla pystynyt voitot kairaamaan huolimatta Lukon karmaisevasta ylivoimaisuudesta. Näkemyserot ovat todella suuret.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minä en kyllä saa millään tavalla katsottuna eilisestä, enkä sitä edellisestä, pelistä täydellistä Lukon dominointia. Eli siis että Tappara on oikeasti karmealla munkilla pystynyt voitot kairaamaan huolimatta Lukon karmaisevasta ylivoimaisuudesta. Näkemyserot ovat todella suuret.

No siis, ymmarran etta kannattajana sita nakee asiat eri tavalla, mutta oliko mielestasi edellisessa ottelussa hetkea jolloin tappara oli "kuskin asemassa"? Lukko loi ihan saatanasti enemman paikkoja myos ennen tapparan maaleja.
 

Kukko

Jäsen
Omasta mielestä molemmat ovat pelanneet johtoasemassa hyvin samaan tapaan. Peruutellen, estäen ja vastaiskuilla contraten. Vadtustajan maalinteko tehdään siis erittäin vaikeaksi. Vähä on jäänyt Raumalaisille ylisuuri kuva omasta dominoinnista. Kokemattomalle jääkiekkomielelle näin helposti käy, koska pelin sisäinen ymmärrys ei ole kovin korkealla tasolla. Tapparalla oli erinomaisia hetkiä Raumalla, kuin oli myös Lukolla. Ei kannata kuitenkaan muutaman ylivoima tolpan hämärtää kokopelin kuvaa. Peli olisi ollut täysin erilainen, mikäli Lukko olisi paikkansa pystynyt käyttämään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös