La 10.10.2015 Ilves - HIFK

  • 10 539
  • 69

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kunhan Luttinen ei seuraavassa pelissä Ilvestä vastaan pelaa, niin se rangaistus riittää, kun muusta kärsijälle eli Ilvekselle ei juuri hyötyä ole. Harmittaa tuo tappio, kun avaimet jopa 3 pisteen voittoon oli täysin lapasessa, mutta ei nyt näköjään sitten edes joka kerta.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt taas vähän jäitä myssyyn. Jokainen voisi varmaan katsoa tilanteen vielä pariin otteeseen uudelleen ihan rauhassa. En lähde sinänsä puolustelemaan Luttista, kaverilla läikkyi tilanteessa yli ja pelikielto on paikallaan.

Kuten muutama on jo maininnut, niin itse pidän tuota taklausta pahempana ja tuomittavampana, kuin poikkaria. Poikkari osuu naamaan ja siitä tulee toki antaa penaltia, mutta kaikki tapahtuu todella nopeasti kyseisessä tilanteessa. Arttu on selkä seinää vasten ja huomaa Niemen rynnivän kovalla vaihdilla päin. Eiköhän tuo mailan nosto ole pitkälti refleksi, itsesuojeluvaistoa.

Ipan fanit varmasti syyttävät värilaseista, mutta itse antaisin max. 3 peliä Luttiselle. Periaatteella yksi taklauksesta ja yksi poikkarista, mutta luulen, että niiden lisäksi tulee yksi kaupan päälle. Flinckille toki myös yksi peli taklauksestaan.
 

vilho

Jäsen
Mihinkään muuhun en ota kantaa, mutta tuli totaalirepeäminen tuolle Niemen haastattelulle :) Kaveri vinkuu, että Luttinen meni kolmantena miehenä tilanteeseen ja HÄN ITSE hyökkää vasta myöhemmin Luttisen päälle ja saa poikittaisesta naamaan :D Eli menikö Niemi sitten neljäntenä miehenä tilanteeseen? kakkua saatana sille ;)
Se, mihin Luttinen meni kolmantena miehenä oli vielä ihan pelitilanne. Kuten tässä muutama muukin on todennut, se pään hakeminen siinä oli se rumin temppu. Turussako ei esim. Pikkarainen tule puolustamaan omia vastaavissa tilanteissa?
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luttisen teko ei ollut törkeä taklaus, se ei ollut ylilyönti, se oli tahallinen yritys vahinkoittaa vastustajaa. Mitäkö muuta mieltä tuollaisesta pitäisi olla ?
NHL:ssä tuosta saisi muutaman kymmenen peliä penaltia.

Kerro yksikin esimerkki jossa NHL: ssä on tullut muutama kymmenen peliä penaltia vastaavasta, ja ottaen huomioon rikos historian. Luttisen teko oli typerä, mutta ei tästä yli 6 peliä voi tulla pelikieltoa.

Itse peli oli tasaista kahden väsyneen joukkueen vääntöä. Ilves sai parhaat maalipaikat IFK: n virheistä. Kolmannessa erässä Ilves oli aivan liian passiivinen ja tasoitusmaali roikkui ilmassa, sen verran heikosti Ilves puolusti johtoa että pisteiden jako oli ihan kohtuullista. Tiistaina jatketaan, toivotaan että saadaan Back to back mukaista tunnetta mukaan!
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Mihinkään muuhun en ota kantaa, mutta tuli totaalirepeäminen tuolle Niemen haastattelulle :) Kaveri vinkuu, että Luttinen meni kolmantena miehenä tilanteeseen ja HÄN ITSE hyökkää vasta myöhemmin Luttisen päälle ja saa poikittaisesta naamaan :D Eli menikö Niemi sitten neljäntenä miehenä tilanteeseen? kakkua saatana sille ;)

Eli pitäisi jättää päähän taklaamisen jälkeen vastustaja hakkaamaan 2 vs. 1omaa joukkuekaveria eikä mennä väliin ja laittaa tilanteeksi 2 vs. 2 sakit? Mikä vittu teitä turkulaisia oikein vaivaa? :D
 
Viimeksi muokattu:

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli pitäisi jättää päähän taklaamisen jälkeen vastustaja hakkaamaan 2 vs. 1omaa joukkuekaveria eikä mennä väliin ja laittaa tilanteeksi 2 vs. 2 sakit? Mikä vittu teitä turkulaisia oikein vaivaa? :D

En ilmeisesti kirjoittanut viestiä tarpeeksi pilke silmäkulmassa. Totta kai sinne pitää mennä puolustamaan omiaan! Lähinnä mua vaan huvitti Niemen kommentti, että Luttinen meni ylimääräisenä sinne, koska hän itsekin meni sinne ylimääräisenä :) Täysin oikein Niemi tilanteessa teki, kun meni puolustamaan kaveria.
 
Viimeksi muokattu:

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oli taas viihdyttävä matsi HIFK:ta vastaan. Joukkue ja sen kannattajat parasta A -luokkaa...heti Ipan jälkeen..
Mun mielestä pari seikkaa ratkaisi pelin eilen. Sandellin puuttuminen ylivoimasta sekä kahden peräkkäisen pelin tuoma Ilveksen kevyt väsymys vikassa erässä. Mitä tulee case Luttiseen, niin muutama matsi huilia ja Törmäsen puhuttelu. Ei siitä pidä sen enempää höyrytä.

Tiistaina taitaa tulla taas pataan, jos ei ala Laaksot ja Soinnut pikku hiljaa parantua.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Onpa vinkumista osalla täällä, mutta ymmärtäähän sen, jos tunteet nousee pintaan, niin näytti tapahtuvan itse pelissäkin. Luttiselta täysin ihmeellinen kilahtamine, kun mies on ollut jo kohta 15 vuotta lähinnä kuin ns. "viilipytty". Flink haki kostoa jollekin, tyhmä temppu ja oli myös suuremman rangaistuksen arvoinen suoritus, Flinkin puolesta ymmärrän tämän, hänen vahvuudet kiekolliseen peliin ovat olleet aina kovin köykäiset, mutta omassa nelosen roolissaan ok pelaaja. Ilves oli ehkä hiukan parempi joukkueena pelissä, toki ylivoimat vääristävät hiukan kokonaiskuvaa.

Antti Tyrväisenä taas olisin aika hiljaa, mies on tullut tunnetuksi vain ja ainoastaan puolirikollisesta tai täysin rikollisesta pelistään, josta kunnioitus kaikkia kohtaan on aina puuttunut. Toisaalta mitä voi odottaa tällaiselta pelaajalta, jonka vierellä Jarkko Ruutukin tuntuu lähes normaalilta nuorelta mieheltä. Jos Raipe olisi pelin jälkeen sanonut saman, niin sen olisin hyväksynyt, mutta mies oli illan pelissä aika näkymätön. Toivottavasti jatkossa kaikki keskittyisivät vain pelaamiseen ja samoin fanit kannattamiseen, toisaalta aina nämä hiukan piristävät tylsää kiekkopeliä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Katsottuani tilanteen niin ei toi Luttisen poikkari nyt murhan kriteerejä täytä. Niemi hyökkäs sumaan ja Arttu nosti mailansa. Sitä ihmettelen että Luttinen ei saanu isoo jäähyä siitä Rautiaisen päähän ajosta. Se paljon törkeämpi temppu on näistä kahdesta.
 

julle-jr

Jäsen
Ei kai pelaaja periaatteessa voi olla vastuussa siitä, että joku vihellyksen jälkeen ryntää häntä kohti niin, että törmää poikittaiseen mailaan.

Taklaustilanteet ja muut pelitilanteet sitten tietty ovat eri asia, mutta en mä sitä oikein ikinä ole ymmärtänyt, että joku tulee esimerkiksi mua lyömään nyrkillä naamaan ja sitten valittaa jos mä teen jotain odottamatonta enkä vain tyrkytä nenääni lyötäväksi.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittääkseni aika harvoin annettu kolmea ottelua pidempiä pelikieltoja. Muistaako joku lähivuosilta?...

Ainakin JYPin Abid sai toissakaudella kahdeksan ottelun mittaisen pelikiellon. Muita pidempiä ei nyt äkkiseltään muistu mieleen, ja tuskinpa tuosta Luttisen teostakaan kovin montaa peliä napsahtaa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jos Pena Veri sai ensikertalaisena kolmen matsin pelikiellon niin pelleilyä se on jos Luttinen alle kolme saa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Jännä tosiaan nähdä mitä Luttinen tempauksestaan lopulta saa. Paljon riippuu siitä, etenikö Lahden poikittainen Kantolan naamaan kurinpidon käsittelyyn vai ei. Mikäli asiaa ei viety Liusjärven pöydälle, ei Sampon kädet ole tältä osin sidottu. Toisaalta, mikäli Lahden tapaus kävi Liusjärven pöydän kautta, on selvästi linjattu, että poikittainen maila naamaan ei ole pelikiellon arvoinen teko. Tällöinhän Luttisen tapauksessa pelikielto pitää tulla päähän kohdistuneesta taklauksesta ja korkea maila pitää jättää tekona ottelussa annetun rangaistuksen varaan. Luttisen haku on kyllä törkeä, joten 2-3 peliä siitä pitää tulla. Mikäli poikittainen tulee arviointiin mukaan, niin pitää asteikkoa nostaa 3-5 peliin. Omalla kohdallani Lahden tapauksen muistaminen tiputti asteikkoa yhdellä pelillä.

Mitä tulee puheisiin ja kirjoituksiin siitä, että Luttinen tulee tilanteeseen kolmantena pelaajana, en niitä oikein ymmärrä. Itse ymmärrän kolmantena pelaajana tilanteeseen menemisen pelikatkojen aikana tapahtuvien painien ilmiönä. Esimerkiksi Ville Husso meni eilen tilanteeseen kolmantena pelaajana. Samoin teki mm. Antti Tyrväinen. Luttisen taklatessa peli oli vielä käynnissä, jolloin minun sisäistämällä tavalla, ei voida puhua kolmantena pelaajana tilanteeseen menosta, ei ainakaan niin, että kyseessä olisi mitenkään raskauttava asia.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tulee puheisiin ja kirjoituksiin siitä, että Luttinen tulee tilanteeseen kolmantena pelaajana, en niitä oikein ymmärrä. Itse ymmärrän kolmantena pelaajana tilanteeseen menemisen pelikatkojen aikana tapahtuvien painien ilmiönä. Esimerkiksi Ville Husso meni eilen tilanteeseen kolmantena pelaajana. Samoin teki mm. Antti Tyrväinen. Luttisen taklatessa peli oli vielä käynnissä, jolloin minun sisäistämällä tavalla, ei voida puhua kolmantena pelaajana tilanteeseen menosta, ei ainakaan niin, että kyseessä olisi mitenkään raskauttava asia.

Kun aikanaan Teemu Nurmi sai 2 ottelun pelikiellon kolattuaan Tommi Huhtalan, oli kolmantena pelaajana tilanteeseen tulo nimenomaan ratkaiseva tekijä:

"Katson kuitenkin, että taklaus on teknisestä puhtaudestaan huolimatta täyttää ryntäyksessä tarkoitetun "ryntäyksen" tunnusmerkistön, koska se on suoritettu kolmantena pelaajana kuolleesta kulmasta."

Kurinpitopäätös Lukon Teemu Nurmen asiassa ottelussa Blues-Lukko 29.3.2014 | Uutiset | Liiga
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kun aikanaan Teemu Nurmi sai 2 ottelun pelikiellon kolattuaan Tommi Huhtalan, oli kolmantena pelaajana tilanteeseen tulo nimenomaan ratkaiseva tekijä:

"Katson kuitenkin, että taklaus on teknisestä puhtaudestaan huolimatta täyttää ryntäyksessä tarkoitetun "ryntäyksen" tunnusmerkistön, koska se on suoritettu kolmantena pelaajana kuolleesta kulmasta."

Kurinpitopäätös Lukon Teemu Nurmen asiassa ottelussa Blues-Lukko 29.3.2014 | Uutiset | Liiga

Kiitos tästä. Ilmeisesti minun on syytä muuttaa omaa käsitystäni kolmantena pelaajana tilanteeseen tulemisen osalta.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Törmäsen kommentti siitä, ettei tämä nähnyt tilanetta on vale. Katsoi videotaululta hidastusta kuten muukin valmennus. Tyhmää kysyä toimittajalta, sillä eihän valmennus pelaajaa bussin alle heitä.

Kolme peliä pannaa ja juna jatkaa kulkuaan.

Peli oli Ilvekseltä vahvaa ja vain huono viimeistely vei kaksi pistettä.
 

vilsku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LA Kings
Ipan fanit varmasti syyttävät värilaseista, mutta itse antaisin max. 3 peliä Luttiselle. Periaatteella yksi taklauksesta ja yksi poikkarista, mutta luulen, että niiden lisäksi tulee yksi kaupan päälle. Flinckille toki myös yksi peli taklauksestaan.
Ei syytä. Ihan samoilla linjoilla ollaan.
Tiistaita odotellessa!
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Eikös vihelletä peli poikki ja mennä eteenpäin ?!
Yli läikkyi faneillakin, mutta se on toisaalta vain osoitus suuresta tunteesta.
Luttinen on huikea pelimies ja siksi hänen käytöksensä närkästyttikin, se oli tarpeetonta.
Kunnioitan HIFK:ta valtavasti sen perinteiden ja kaiken muunkin takia. Kauan on tahkottu yhdessä ja tahkotaan kaiketi jatkossakin.
Toivon että tänään pelataan kovaa, mutta rehellistä jääkiekkoa ja parempi joukkue voittakoon !
Kaikkea hyvää Helsinkin aamuun, älkää liukastelko teillänne ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös