Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 857 071
  • 19 216

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: DirectX

Viestin lähetti grace
Mistä saan tarkistettua mikä DirectX:n versio koneellani on?

Etsi koneeltasi ohjelma nimeltään dxdiag.exe ja aja se, sieltä löytyy vastaus.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
En suosittele vaihtamaan SP2:n jos koneesi toimii ja osaat hoitaa tietoturvasi ilman Microsoftin haistapaskanpäivityksiä.
Erään ison yrityksen it-osasto on kieltänyt sp2-asennukset koska yrityksen asiakashallinta ja muutama muu keskeinen ohjelma lopettavat toimintansa kyseisissä koneissa.

Loistava päivitys taas mikkisoftalta.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti JanJ
Erään ison yrityksen it-osasto on kieltänyt sp2-asennukset koska yrityksen asiakashallinta ja muutama muu keskeinen ohjelma lopettavat toimintansa kyseisissä koneissa.

Loistava päivitys taas mikkisoftalta.

Eipä asenneta meilläkään, ennen kuin kaikki vaikututkset on tarkkaan tutkittu...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuinka saan ä:n, ö:n, tai ü:n Corelin Photo-Paintilla?

Käytössä englanninkielinen Corel Photo-paint 11. Jos joku tietää jonkun vippaskonstin ääkkösten kirjoittamiseksi niin olkoon ystävällinen ja kertokoon sen. Mulla palaa taulu.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Kuinka saan ä:n, ö:n, tai ü:n Corelin Photo-Paintilla?

Viestin lähetti Uleåborgir
Käytössä englanninkielinen Corel Photo-paint 11. Jos joku tietää jonkun vippaskonstin ääkkösten kirjoittamiseksi niin olkoon ystävällinen ja kertokoon sen. Mulla palaa taulu.
Corelia en tunne, mutta toimisko se näppiksellä å:n vieressä oleva nappi jonka avulla saa aikaan ü ja ë -kirjaimet, toki myös ä ja ö (ensin ko. nappi, sitten perään kirjain a/o)?

Siis se nappi jossa on myös mato ja hattu ~ ^
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Lataamalla javan, löytyy googlettamalla. Tai esim. operan mukana halutessaan saa jonkun version javasta.
Tai mikäli ohjelma löytyy niin IE:ssä Internet asetukset -> lisäasetukset ja sieltä rasti java kohtaan...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Re: Re: Kuinka saan ä:n, ö:n, tai ü:n Corelin Photo-Paintilla?

Viestin lähetti Twite
Corelia en tunne, mutta toimisko se näppiksellä å:n vieressä oleva nappi jonka avulla saa aikaan ü ja ë -kirjaimet, toki myös ä ja ö (ensin ko. nappi, sitten perään kirjain a/o)?

Siis se nappi jossa on myös mato ja hattu ~ ^

Kiitos, mutta ei toimi... Voi Venäjä. Tähän tarvitaan jokin kenttämestarin erikoinen.

Nyt mulla on vielä tämän saatanan Corelin kanssa ongelma kun kirjoitan tekstiä ja yritän sitten tehdä sille jotain niin se luo automaattisesti siihen maskin ja tekstiä ei näy ja taustakin menee vituksi. Tämä ongelma tuli esille tänään. Onko tämä joku automaatio jonka saisi jostakin pois?
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Minulla on pari videoleikettä, joissa on äänet kiusallisen pienellä. Kajarien volyymi-namiska on kaakossa, WMP:n/BS Playerin äänet täysillä ja Windowsin äänet täysillä, mutta äänet kuuluu todella pienellä. Millä ääntä saa isomalle? Muissa videoleikkeissä äänet kuuluvat normaalisti.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti Romppanen
Minulla on pari videoleikettä, joissa on äänet kiusallisen pienellä. Kajarien volyymi-namiska on kaakossa, WMP:n/BS Playerin äänet täysillä ja Windowsin äänet täysillä, mutta äänet kuuluu todella pienellä. Millä ääntä saa isomalle? Muissa videoleikkeissä äänet kuuluvat normaalisti.

Hmmm.. minulla aivan sama vika. Ois kiva tietää mistä johtuu...

+ yksi kyssä: Asensin Firefoxiin tälläisen hienon skinin. Niin, hidastaako tälläinen kaunotar muuten jotenkin nettiä tai onko jotain muita huonoja vaikutuksia kenties...? Ajattelin vaan.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Onko kukaan ladannut jo Firefox 1.0.0 uuden suomenkielisen selaimen? Kokemuksia, onko muita muutoksia kuin kieli verrattuna versioon 0.9.2 (ilman sitä unofficial finnish version)? Entä pitääkö vanha 0.9.2 poistaa ennen uuden lataamista? En löytänyt latausohjetta, mutta joskus muistan Firefoxin yhteydessä sanotun, että vanha versio pitää aina ensin poistaa ennen uuden asennusta. Firefox 1.0.0 suomenkielinen versiohan on julkaistu 9.11.2004.
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Viestin lähetti rellu
Onko kukaan ladannut jo Firefox 1.0.0 uuden suomenkielisen selaimen?

Tuolla vempeleellä tässä just kirjoitetaan. Hyvältä vaikuttaa, lokalisointikin on ihan kelvollinen. Mulla jäi päivittämättä 0.8:n jälkeen ja siihen nähden ykköseen on tullut jonkin verran uusia tai paranneltuja ominaisuuksia. Itse en poistanut edellistä versiota, eikä mitään ongelmia ole ollut (esim. bookmarkkien importointi onnistui ihan suitsait). Yksi bugi on sattunut silmiini: bookmarkkien kuvakkeet menevät sekaisin joidenkin sivustojen kohdalla.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
Kiitos Mzt_t ! Latasin ja asensin ja hyvin tuntuu pelittävän. Vanha jäi lle, mutta ei haittaa.
 

jodyshell

Jäsen
Suosikkijoukkue
was,pit,ana,chi
realplayer

Oon kuulut että tuossa realplayerissä ois jotain häikkä vai onko mulla väärää tietoa?
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Re: realplayer

Viestin lähetti jodyshell
Oon kuulut että tuossa realplayerissä ois jotain häikkä vai onko mulla väärää tietoa?

Kumpi on pitempi vai lipputanko? Entä kumpi on pyöreämpi vai pallo? Laita realplayeri päälle ja kuuntele...

Viestin lähetti Romppanen
Minulla on pari videoleikettä, joissa on äänet kiusallisen pienellä. Kajarien volyymi-namiska on kaakossa, WMP:n/BS Playerin äänet täysillä ja Windowsin äänet täysillä, mutta äänet kuuluu todella pienellä. Millä ääntä saa isomalle? Muissa videoleikkeissä äänet kuuluvat normaalisti.

Tähän auttoi ainakin minulla Windowsin äänien mulkkaaminen, tosin Tinke-80 antoi tämmöistä neuvoa BSPlayerin käyttöön:

"Mene "Audio" kohtaan ja valitse Equalizer. Laita "preamp" säätimestä lisää voluumiä. Jos ei Equalizer toimi, päivitä BSPlayer uudempaan. AC3Filter toimii vain jos video-lähteessä on AC3/Dolby Digital-äänet."

Mulla ei ainakaan löytynyt tuolta Equalizer-leheltä muuta kuin tyhjää, mutta toivottavasti jollekin muulle saman ongelman kanssa painivalle olisi tuosta avunannosta hyötyä.
 

jodyshell

Jäsen
Suosikkijoukkue
was,pit,ana,chi
Re: Re: realplayer

Viestin lähetti Romppanen
Kumpi on pitempi vai lipputanko? Entä kumpi on pyöreämpi vai pallo? Laita realplayeri päälle ja kuuntele...

Näin jälkeenpäin luettuna rupes itseäki naurattamaan tuo (Minun) kysymys. No olihan tuo perkeleen tökerösti kirjoitettu, mutta tarkootus oli kysyä sitä kun ajattelin ladata sen ,että onko siinä realplayerissä tietoturva aukko tai jotain siihen suuntaan, koska muistelen lukeneeni siitä jostain.
(Toivottavasti nyt oli vähän järkevämpi kysymys) ;)
 
Viimeksi muokattu:

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Re: Re: Re: realplayer

Viestin lähetti jodyshell
onko siinä realplayerissä tietoturva aukko tai jotain siihen suuntaan, koska muistelen lukeneeni siitä jostain.
Turva-aukoista en ole kuullut, mutta turhaa tauhkaa siihen on joka tapauksessa bundlattu.

Oma valintani on Real Alternative.
 
Vain niin, en siis olekaan ainoa tässä maassa, jolla on vastaavanlaisia ongelmia ollut? Itselläni siis oli juuri sama tilanne noin 3 kk sitten, eli en päässyt verkkopankin (Sampo) ja Hotmailin sivuille. Eikä LUKUISAT yhteydenotot palveluntarjoajaan ja henkiparantajiin auttaneet mitään.

Saunalahtea. Sama kuin sinulla?

Lisäksi sinun pitää varmistaa, että selaimesi sallii suojattujen sivujen käyttämisen. Esimerkiksi IE 4.0:ssa SSL-salaustekniikalla varmistettujen sivujen käyttö hyväksytään "Edit" -valikon "Options" -kohdan "Advanced" -alavalikosta ja sen "Security" -kohdasta. Netscapen uusimmissa versioissa on vasemmassa alakulmassa lukon kuva, josta pääsee turvavalikkoon.

Kokeilin tätä, mutta ongelma ei ratkennut.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Home PNA

Hardwarekysymys tähän väliin:

Onko tuollaiset Home PNA -verkkokortit jotenkin erilaisia tavallisiin verkkokortteihin verrattuna, vai käykö minun ethernetkorttini mahdollisesti edelleenkin uudessa asunnossa jonne olemme muuttamassa? Ja jossa siis tuollainen Home PNA -systeemi on käytössä.
 

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Re: Home PNA

Viestin lähetti PKrJ
Hardwarekysymys tähän väliin:

Onko tuollaiset Home PNA -verkkokortit jotenkin erilaisia tavallisiin verkkokortteihin verrattuna, vai käykö minun ethernetkorttini mahdollisesti edelleenkin uudessa asunnossa jonne olemme muuttamassa? Ja jossa siis tuollainen Home PNA -systeemi on käytössä.

Eri verkkotekniikkaa. Tarvitset siis HomePNA-kortin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti J-Ko
MITEN TON CAPS LOCKIN SAA POIS PÄÄLTÄ?
Irrottamalla sen napin näppäimistöstä.

Lisää näitä helppoja kysymyksiä tähän erinomaiseen ketjuun. Tahtoo kyvyttömänä päästä myös esiintymään tietokone-experttinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös