Viestin lähetti Fallossymboli
Minkälaisia kokemuksia arvon jatkoaikalaisilla on näistä hiljaiseksi mainostetuista koteloista noin ylipäätään?
Oma vanha Hornetin äänillä varustettu kotelo joutaisi jo roviolla poltettavaksi ja uusi pitäisi saada tilalle, mielellään mahdollisimman hiljainen ja pystymallia oleva. Laajennuspaikkoja ei tarvi olla mitenkään erityisesti joten myös nämä pienikokoiset barebone-ratkaisut kiinnostavat (esim Shuttle). Antecin Sonataa olen myös katsellut vähän sillä silmällä. Suositteluja sekä "pysy tästä kaukana" -kehoituksia otetaan kiitollisena vastaan.
No Sonata on todella hiljainen. Sitä kun vielä vähän vuoraa vaimennusmatoilla ja muilla, niin ei se juuri ääntä pidä. Antecin Aria on hiljainen, mutta ei äänetön. Pieni humina siitä jää kuuluviin, johtuen omasta virtalähteestä. Ts. virtalähdettä ei voi vaihtaa hiljaiseen, johtuen kotelon rakenteesta.
Itsellä on Compucasen 6-CN3-U-kotelo, ts. varmaan halvin mitä saa markkinoilta. Ja silti tämä on erittäin hiljainen. Oikeita osia ostamalla saa monesta kotelosta hiljaisen. Tietokone on makuuhuoneessa enkä ikinä ole herännyt koneen ääneen. Rahaa se toki vaatii, mutta mää olen ½ vuoden aikana pikkuhiljaa vaimentanut konetta. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että kone on mahdollisimman viileä komponenttien iän turvaamiseksi. Em. seikkojen tasapaino on hyvä yhdistelmä.
Itsellä on se hyvä puoli, että on päässyt näkemään ja kokeilemaan noita komponentteja. Omien kokemusten perusteella olen pystynyt rakentamaan konetta.
Nytkin on hyllyssä Zalmanin heatpipe VGA-jäähy tulevaa näyttistä varten. Uusissa näyttiksissä kun tuntuu kaikissa olevan kovaääninen puhallin.