Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 856 985
  • 19 216

teppana

Jäsen
Tiedän ja yleensä internetmainonta on luettu eettiseksi kysymykseksi.
Minä menisin jopa niin pitkälle että, koska mainostajan ainoa tehtävä on saada meidät ostamaan tuotteita joita emme tarvitse, niin on jopa eettisesti oikein jos blokkaamme mainoksia. Elämme maailmassa missä kulutetaan jo nyt liikaa, minusta on jopa väärin että meitä tuputetaan tällöin ostamaan vielä enemmän. Minusta on hyvinkin perusteltua ihan kestävän kehityksen kannalta blokata mainoksia.


Itse en jaksa olla niin pitkään tässä keskustelussa mukana, mutta lukitsetko vastauksen? En edes ole kovin paljon eri mieltä tästä mitä sanoit (ehkä jotain nyansseja pitäisi hioa että ollaan samalla sivulla) mutta tämä on todella vahvasti vastaan sinun aikaisempia ulostuloja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse en jaksa olla niin pitkään tässä keskustelussa mukana, mutta lukitsetko vastauksen? En edes ole kovin paljon eri mieltä tästä mitä sanoit (ehkä jotain nyansseja pitäisi hioa että ollaan samalla sivulla) mutta tämä on todella vahvasti vastaan sinun aikaisempia ulostuloja.
En tiedä mitä ulostuloja vastaan tämä on, joten kyllä voit ihan vapaasti lukita vastauksen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisiko sinulla laittaa tarkka mallinumero niin vilkaisen asiaa?
No nyt on nolo fiilis, koska kai mä yrityksen ja erehdyksen kautta sen itsekin saisin kaiveltua esille. En siis sitä meinannut. Mutta jos viitsit, niin tsekkaa Fujitsu Lifebook U series (UH572). Tiedän kyllä senkin omasta kokemuksesta, että asiantunteva löytää oikean tiedon hetkessä, kun sieltä päin roiskiva käyttää siihen tunteja ihan jo oikeiden hakusanojen arvailusta lähtien.

Itse en siis mikään insinööriluonne ole varsinkaan raudan osalta, mutta käyttö ja ammattiini soveltaminen sujuu kyllä oikein mahtavasti. Ikinä ei ole kiinnostanut, mitä koneet ja laitteet ovat syöneet, vaan miten niitä voi hyödyntää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No nyt on nolo fiilis, koska kai mä yrityksen ja erehdyksen kautta sen itsekin saisin kaiveltua esille. En siis sitä meinannut. Mutta jos viitsit, niin tsekkaa Fujitsu Lifebook U series (UH572). Tiedän kyllä senkin omasta kokemuksesta, että asiantunteva löytää oikean tiedon hetkessä, kun sieltä päin roiskiva käyttää siihen tunteja ihan jo oikeiden hakusanojen arvailusta lähtien.

Itse en siis mikään insinööriluonne ole varsinkaan raudan osalta, mutta käyttö ja ammattiini soveltaminen sujuu kyllä oikein mahtavasti. Ikinä ei ole kiinnostanut, mitä koneet ja laitteet ovat syöneet, vaan miten niitä voi hyödyntää.
Onko tämä kone vielä käyttökelpoinen, eli siis sillä pääsee windowssiin?
No jaa katotaan jos siellä olisi vanhat tiedot tallessa.
Running Recovery and Utility from hard disk
1 Turn on or reboot your system. When the Fujitsu logo appears, press the [F12] key.
2 Cursor down to Recovery and Utility and press the [Enter] key.
3 Choose your Language (English or French).
4 Three tool options appear: Diagnostics, Recovery and Utility (Please see Recovery and Utility tools section below for instructions on how to use these tools).

Recovery tool: The Recovery tool contains three options.
User System Backups: Recovering C: Drive from D: Drive or external storage device),
Restore C: Drive: Restore factory image (only C: drive),
Restore Full Hard Drive: Restore factory image (full hard drive).You can use these tools to restore the Factory Image from the hidden partition, restore backup image(s) created by you or images stored on DVD discs, and perform a full hard drive recovery.

To restore from the Factory Image (hidden partition):
1 Click [Restore C: drive].
2 The progress bar screen is followed by “Restore Factory Image (only C: drive) screen confirming that the Factory Image will be restored to the C: drive and D: drive data will remain. Click [Next].
3 Read the instruction screen and select [Agree], then [Next].
4 Click [OK] to the warning message to restore factory image to the C: drive.
5 When the progress bar screen, wait for the process to complete.
6 Click [Finish] when the process completes; the computer will restart to Windows.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voinko maksaa jonkun kuukausimaksun, ettei mun tarvitse joka ketjussa lukea samaa nillitystä samoilta nickeiltä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voinko maksaa jonkun kuukausimaksun, ettei mun tarvitse joka ketjussa lukea samaa nillitystä samoilta nickeiltä?
Ei tarvitse maksaa mitään, tässä sivustossa on sellainen ignore toiminto, jos ei jonkun näkemykset kelpaa. Painat vain henkilön nimeä ja valitset "Älä huomioi" kohdan. Sitten voi elää omassa kuplassaan ihan rauhassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tarvitse maksaa mitään, tässä sivustossa on sellainen ignore toiminto, jos ei jonkun näkemykset kelpaa. Painat vain henkilön nimeä ja valitset "Älä huomioi" kohdan. Sitten voi elää omassa kuplassaan ihan rauhassa.
Mulla lukee etuovessa "ei mainoksia eikä ilmaisjakelua". En saa mainoksia enkä ilmaisjakeulua, vaikka oikeasti haluaisin Intersportin, Powerin ja parin muun liikkeen mainokset. OIkeasti haluaisin vain blokata nuo kinastelut, en nimimerkkejä.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Win 8.1, kuinka saan muutettua helpoiten kansion tiedostojen nimet kerralla uudestaan. Eli nyt kansiossa muutama sata tiedostoa sekalaisilla nimillä ja tarve olisi nimetä ne simppelisti 1,2,3,4, jne..?
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Win 8.1, kuinka saan muutettua helpoiten kansion tiedostojen nimet kerralla uudestaan. Eli nyt kansiossa muutama sata tiedostoa sekalaisilla nimillä ja tarve olisi nimetä ne simppelisti 1,2,3,4, jne..?
En tiedä haetko tätä, mutta

Valitse ksikki: ctrl-a
Nimeä uudelleen F2
ja sitten nimeät uudelleen

Kaikille tulee sama nimi tyyliin:
tiedosto.xxx
tiedosto(1).xxx
tiedosto(2).xxx
jne...

Edit. Google löytää apuohjelmia, ei kokemusta.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Win 8.1, kuinka saan muutettua helpoiten kansion tiedostojen nimet kerralla uudestaan. Eli nyt kansiossa muutama sata tiedostoa sekalaisilla nimillä ja tarve olisi nimetä ne simppelisti 1,2,3,4, jne..?
Mene siihen kansioon missä ne tiedostot on.
Valitse kaikki tiedostot mitkä haluat uudelleen nimetä, joko maalamalla, ctrl+a, valitset ekan ja shiftin kanssa viimeisen tms.
Paina F2
anna sille yhdelle tiedostolle uusi nimi tyyliin uusitiedosto.jotain
paina enter
loppujen pitäisi saada päätteeksensä tiedosto (01).jotain, tiedosto(02).jotain jne.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hei, olen pienen tovin päivetellyt Pcheni uusia osia kun vanhat alkoivat jo olemaan tiensä päässä, osaisiko kukaan valaista mulle sopiiko nämä komponentit yhteen.?

Emolevy: H81-GAMER | Emolevyt | ASUS Suomi
Prossu:PassMark - AMD Athlon X2 370K Dual Core - Price performance comparison
linkit vie kyseisten tuotteiden sivuille.
Ei. Toinen on intelin prosessoreille ja toinen on AMD:n prosessori. Tuossa se lukee heti linkin takana ihan selvästi että mille prosessoreille tuo emolevy on.
  • LGA1150 socket neljännen ja uuden neljännen sukupolven Intel® Core™ i7/ Core™ i5 / Core™ i3, Pentium®, ja Celeron® –suorittimille
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hei, olen pienen tovin päivetellyt Pcheni uusia osia kun vanhat alkoivat jo olemaan tiensä päässä, osaisiko kukaan valaista mulle sopiiko nämä komponentit yhteen.?

Emolevy: H81-GAMER | Emolevyt | ASUS Suomi
Prossu:PassMark - AMD Athlon X2 370K Dual Core - Price performance comparison
linkit vie kyseisten tuotteiden sivuille.

Tässä listaa prossuista mitkä käyvät tuohon emolevyyn:
H81-GAMER CPU Support | Emolevyt | ASUS Suomi

Esim tuohon sopiva i7-4770 maksaa käytettynä 120-150€. Ostopaikaksi suosittelen io-techin foorumia: TechBBS
 

Da-Capo

Jäsen
Wifi-verkon laajentimen kanssa hieman haasteita. Talon toinen ipad ei yhdisty verkkoon tämän laajentimen kautta. Latailee vain, eikä kysy salasanaa eikä mitään. Laajentimen malli D-Link AC1200. Osaako kukaan neuvoa mitä voisi tehdä? Toinen ipad kyllä yhdistyy mukisematta, mutta tämä toinen ei. Wifi-asetuksista kun yrittää liittyä verkkoon niin laajentimen kautta jää vain lataamaan. Suoraan liittyy kyllä verkkoon.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Wifi-verkon laajentimen kanssa hieman haasteita. Talon toinen ipad ei yhdisty verkkoon tämän laajentimen kautta. Latailee vain, eikä kysy salasanaa eikä mitään. Laajentimen malli D-Link AC1200. Osaako kukaan neuvoa mitä voisi tehdä? Toinen ipad kyllä yhdistyy mukisematta, mutta tämä toinen ei. Wifi-asetuksista kun yrittää liittyä verkkoon niin laajentimen kautta jää vain lataamaan. Suoraan liittyy kyllä verkkoon.

Voi olla tyhmä kysymys, mutta oletko boottaillut reitittimen ja myös ipadin? Itsellä monesti esimerkiksi langattoman tulostimen kanssa nimenomaan uudelleenkäynnistys korjaa ongelmat.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Elisa julkaisi modeemiin jonkun päivityksen tuossa pari viikkoa sitten ja sen jälkeen on nettiyhteys ollut hidas. Tuskin tämä ketju nyt kauheasti auttaa, mutta onko muilla ollut samoja ongelmia? Kyseessä siis Elisa Viihde 100Mb yhteys. Nopeustesti näytti eilen illalla verkon nopeudeksi 17Mbps.

Häiriötilanteet - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

ja tuolta "Tee vianrajaus itse näillä ohjeilla". Jos ei korjaannu niin ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Käytännössä pitäisi lähteä toimimaan sillä että käynnistää modeemin uudelleen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sinänsä varsin mitätön ongelma, mutta sitä pahemmalla syyllä jo hieman vituttava, joten kysytään nyt.

Windowsin Edge-selaimen käynnistyttyä aukeaa lataamani Adblock-lisäosan joku asetussivu. Miten ihmeessä tuon saisi pois?
Eli selaimen avattuani aukeaa kaksi välilehteä, ensin siis Google (jonka olen Edgen asetuksista pistänyt aloitussivuksi) ja sitten tuo Adblock-räpellys. Tämä sivu on tyyliin "thanks for downloading adblock" -kamaa. En saa mistään asetuksista tuota ärsyttävää sivua pois selaimen käynnistyttyä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Sinänsä varsin mitätön ongelma, mutta sitä pahemmalla syyllä jo hieman vituttava, joten kysytään nyt.

Windowsin Edge-selaimen käynnistyttyä aukeaa lataamani Adblock-lisäosan joku asetussivu. Miten ihmeessä tuon saisi pois?
Eli selaimen avattuani aukeaa kaksi välilehteä, ensin siis Google (jonka olen Edgen asetuksista pistänyt aloitussivuksi) ja sitten tuo Adblock-räpellys. Tämä sivu on tyyliin "thanks for downloading adblock" -kamaa. En saa mistään asetuksista tuota ärsyttävää sivua pois selaimen käynnistyttyä.

Onko kyseessä mikä adblockkeri? Veikkaan että tämä: Surf the web without annoying pop ups and ads!

Täältä voit löytää apua jos on kyseessä ylläoleva adblockkeri-softa: Support : AdBlock Help

itse en tuota ongelmaa pystynyt toistamaan. Olet varmaan kokeillut sulkea tuon välilehden ja käynnistää selaimen sen jälkeen uudestaan?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko kyseessä mikä adblockkeri? Veikkaan että tämä: Surf the web without annoying pop ups and ads!

Täältä voit löytää apua jos on kyseessä ylläoleva adblockkeri-softa: Support : AdBlock Help

itse en tuota ongelmaa pystynyt toistamaan. Olet varmaan kokeillut sulkea tuon välilehden ja käynnistää selaimen sen jälkeen uudestaan?
Adblock plus. Olen yrittänyt joo tuotakin. Edgekin tosiaan näyttää vain googlen aloitussivuna. Poistan tämän plussan ja kokeilen normaalia blockeria, kassotaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikä olisi paras keino jatkaa 4g-reitittimen kantoaluetta kämpän sisällä? Kohtalaisen hyvä signaali on paikassa A, mutta verkkoa tarvittaisiin myös toisella puolella kämppää ja välissä on piippua yms. seinää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikä olisi paras keino jatkaa 4g-reitittimen kantoaluetta kämpän sisällä? Kohtalaisen hyvä signaali on paikassa A, mutta verkkoa tarvittaisiin myös toisella puolella kämppää ja välissä on piippua yms. seinää.
Parin kympin wifi toistin. ZyXEL WRE2206 ‐WiFi-toistin – WiFi toistimet – Reitittimet ja tukiasemat – Verkko – Verkkokauppa.com (linkki verkkokauppaan)
Esim. tuollainen. Huom. toi sitten toimii vain 2.4ghz taajuudella, jos tarkoitus on käyttää muita taajuuksia niin hinnat kasvaa yms.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Skannaus ongelmia. Kertokaapas vähän, alkaa meinaan huumori loppumaan ja rankasti. Koetan saada skannattua Canon Maximy monitoimilaitteella tiedostoja ja tallentaa ne suoraan tietokoneelle. Läppärinä on Fujitsun läppäri, tänä vuonna uutena ostettu.
Skannatut tiedostot pitää tallentaa muistitikulle ja siirtää sillä tietokoneelle. Ei onnistu suoraan tallentaminen koneelle. Eikä toi tallentaminen aina onnistu edes sinne tikulle. Alkaa niinku huuuuuumori loppuun ja rankasti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Skannaus ongelmia. Kertokaapas vähän, alkaa meinaan huumori loppumaan ja rankasti. Koetan saada skannattua Canon Maximy monitoimilaitteella tiedostoja ja tallentaa ne suoraan tietokoneelle. Läppärinä on Fujitsun läppäri, tänä vuonna uutena ostettu.
Skannatut tiedostot pitää tallentaa muistitikulle ja siirtää sillä tietokoneelle. Ei onnistu suoraan tallentaminen koneelle. Eikä toi tallentaminen aina onnistu edes sinne tikulle. Alkaa niinku huuuuuumori loppuun ja rankasti.
Milläs tämä on nyt liitetty tietokoneeseen? USB? WLAN? Olethan mennyt komentamaan sen skannauksen tietokoneen kautta, eli et suoraan siitä monitoimilaitteesta, vaan avannut tietokoneella fax&scan tms. ohjelman ja sieltä käskenyt sen skannerin skannata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös